Ik zou dat ook graag willen leren bij mijn hond, maar heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten aanpakken
Wie zou mij kunnen helpen??
Moderator: moderatorteam

als je dit leert leer je hem vaak ook makkelijker stil zijn op commando tenminste dit is mijn ervaring. Hier moeten ze het leren voor het aanblaffen van het pakwerk maar daar begin ik als pupje thuis al mee, wat er al gezegd is dmv uitlokken met een balletje ofzo...yamie schreef:waarom wil je hem zo graag op commando laten blaffen?Timmert schreef:mijn hond blaf alleen als er mensen voorbij lopen, maar dan zou ik hem eerder belonen voor het feit dat hij waakt denk ik.. en dat is de bedoeling niet

Dat vraag ik me ook af.Zoek stok! schreef:Is je hond wel blafferig? Ik zou werkelijk op m'n kop kunnen gaan staan, maar Bram zal ik nooit leren op commando te blaffen. Hij blaft namelijk bijna nooit.

ja , dat weet ik welmalinois schreef:als je dit leert leer je hem vaak ook makkelijker stil zijn op commando tenminste dit is mijn ervaring. Hier moeten ze het leren voor het aanblaffen van het pakwerk maar daar begin ik als pupje thuis al mee, wat er al gezegd is dmv uitlokken met een balletje ofzo...yamie schreef:waarom wil je hem zo graag op commando laten blaffen?Timmert schreef:mijn hond blaf alleen als er mensen voorbij lopen, maar dan zou ik hem eerder belonen voor het feit dat hij waakt denk ik.. en dat is de bedoeling niet
denk dat de meesten dit probleem direct zullen herkennenyamie schreef:ja , dat weet ik welmalinois schreef:als je dit leert leer je hem vaak ook makkelijker stil zijn op commando tenminste dit is mijn ervaring. Hier moeten ze het leren voor het aanblaffen van het pakwerk maar daar begin ik als pupje thuis al mee, wat er al gezegd is dmv uitlokken met een balletje ofzo...yamie schreef:waarom wil je hem zo graag op commando laten blaffen?Timmert schreef:mijn hond blaf alleen als er mensen voorbij lopen, maar dan zou ik hem eerder belonen voor het feit dat hij waakt denk ik.. en dat is de bedoeling niet, ik heb er ook 1 die luid kan, alleen helaas, doet de stil het niet zo goed

wat doe je dan als je hond eigenlijk nooit blaft enkel als er thuis mensen voorbij komen met een andere hond of met de fiets ofzo ??Jacksel schreef:Iets doen waarbij je weet dat ie blaft. Dus uitlokken zeg maar. Op moment dat ie blaft geef je het commando (of handteken, wat je wil) en beloon je. Op een gegeven moment ga je de volgorde veranderne, eerst commando, dan direct erop uitlokken. Als het goed is gaat ie de link leggen. Dan na een poosje proberen of het al zonder uitlokken lukt...