we laten het aan martijn over
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote muil?
Moderator: moderatorteam
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
boxersien
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- saffie
- Zeer actief
- saffie
- Zeer actief
Dat deed Saffie in het begin ook, ik weet niet hij kan staan op commando? Ik liet Saffie dan staan en dan weer opnieuw proberen, in het begin liep ik zelf mee en later bleef ik staan.schotse collie schreef:elke keer als ik Bowie achteruit wil laten lopen gaat hij zitten dus deze week sla ik over
Er is ook een andere manier om het te leren, met een koekje onder de neus en dan het kleinste stapje achterwaarts belonen. En dan opbouwen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
boxersien
- Jacan
- Zeer actief
Bedankt voor de tip zal het straks gaan uitproberensaffie schreef:Dat deed Saffie in het begin ook, ik weet niet hij kan staan op commando? Ik liet Saffie dan staan en dan weer opnieuw proberen, in het begin liep ik zelf mee en later bleef ik staan.schotse collie schreef:elke keer als ik Bowie achteruit wil laten lopen gaat hij zitten dus deze week sla ik over
Er is ook een andere manier om het te leren, met een koekje onder de neus en dan het kleinste stapje achterwaarts belonen. En dan opbouwen.
het commando sta kent hij wel maar hij pubert ook zo lekker dus meestal is hij oost indisch doof

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
boxersien
Dat is bij boris ook een probleem. T/m vandaag ging hij maar een stap achteruit. Nu wilde ik echt dat hij het kon en het ging nu opeens. ik heb het geleerd met een gangetje waar hij niet opzij kon (of tussen de benen) en dan een stap achteruit krijgen en belonen. Later met een dichte deur. Hij wil altijd graag naar binnen dus ik zijn neus tegen deur aan laten staan en toen achteruit zeggen en de deur langzaam open doen. Toen deed hij al drie stappen. Het vergt veel oefening, maar is super leuk! Boris loopt dus alleen niet echt helemaal recht achteruit doordat hij die beweging niet kan maken met zijn achterpoten. Maar op de manier dat hij het doet vind ik ook altijd al goed (hopelijk martijn ooksaffie schreef:Dat deed Saffie in het begin ook, ik weet niet hij kan staan op commando? Ik liet Saffie dan staan en dan weer opnieuw proberen, in het begin liep ik zelf mee en later bleef ik staan.schotse collie schreef:elke keer als ik Bowie achteruit wil laten lopen gaat hij zitten dus deze week sla ik over
- Jacan
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
boxersien
- Jacan
- Zeer actief
we blijven ook oefenen maar hij is nu bekaf van het wandelen nogboxersien schreef:Knap hoor! zeker als je het vergelijkt met gisteren, toen kon hij het nog helemaal niet!schotse collie schreef:net even geoefend en hij gaat nu 5 stapjes naar achteren om vervolgen tegaan zitten en gek doen![]()
Morgen heeft hij het vast onder de knie

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- saffie
- Zeer actief
- saffie
- Zeer actief
Ik vind dat hij netjes achteruit looptboxersien schreef:Dat is bij boris ook een probleem. T/m vandaag ging hij maar een stap achteruit. Nu wilde ik echt dat hij het kon en het ging nu opeens. ik heb het geleerd met een gangetje waar hij niet opzij kon (of tussen de benen) en dan een stap achteruit krijgen en belonen. Later met een dichte deur. Hij wil altijd graag naar binnen dus ik zijn neus tegen deur aan laten staan en toen achteruit zeggen en de deur langzaam open doen. Toen deed hij al drie stappen. Het vergt veel oefening, maar is super leuk! Boris loopt dus alleen niet echt helemaal recht achteruit doordat hij die beweging niet kan maken met zijn achterpoten. Maar op de manier dat hij het doet vind ik ook altijd al goed (hopelijk martijn ooksaffie schreef:Dat deed Saffie in het begin ook, ik weet niet hij kan staan op commando? Ik liet Saffie dan staan en dan weer opnieuw proberen, in het begin liep ik zelf mee en later bleef ik staan.schotse collie schreef:elke keer als ik Bowie achteruit wil laten lopen gaat hij zitten dus deze week sla ik over
Er is ook een andere manier om het te leren, met een koekje onder de neus en dan het kleinste stapje achterwaarts belonen. En dan opbouwen.)
Je moet inderdaad soms creatief zijn, Saffie had in het begin heel erg de neiging om helemaal uit te zwaaien naar de zijkant, liep ze tegen muren op enzo
Ik ben ook bezig dat ze naast me achteruit loopt, maar dan wijkt ze ook uit, dus dat doe ik ook naast een muur of de bank.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wow, wat kunstig allemaal.
Morgen ga ik dat ook maar eens oefenen met Toop.
Maar ik moet eerst Druivengelei maken, dus het kan ook in de loop van de week worden. Want dit kan ie dus niet. Alhoewel, als ik een bal omhoog hou gaat ie eerst zitten en dan een paar pasjes achteruit en dan weer zitten. Zo van, kom nou met die bal. Dus wellicht kan ik dat wel uitbouwen met de clicker. Leuk, ben benieuwd bij wie het nog meer lukt.
Maar ik moet eerst Druivengelei maken, dus het kan ook in de loop van de week worden. Want dit kan ie dus niet. Alhoewel, als ik een bal omhoog hou gaat ie eerst zitten en dan een paar pasjes achteruit en dan weer zitten. Zo van, kom nou met die bal. Dus wellicht kan ik dat wel uitbouwen met de clicker. Leuk, ben benieuwd bij wie het nog meer lukt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Maxiem
- Zeer actief
Zo heb ik het met Max idd ook gedaan (hoewel het nog niet vlekkeloos gaatRoelfien schreef:Wow, wat kunstig allemaal.![]()
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell