Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dilemma
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dilemma
Graag advies. Ik ben al een keer van hondenschool gewisseld en zit nu voor het tweede seizoen bij m'n huidige school. VEG was hartstikke leuk: kleine groep, goede trainers, leuke lessen.
We doen nu GG beginners. Dat is helemaal anders. De groep is erg groot (stuk of 13) en GG beginners zit samen in de groep bij GG1. Er zijn weltwee trainers, maar we moeten veel wachten. Het eerste gedeelte van de les worden we met z'n allen het veld over gedrild (volgen). Dat is ongetwijfeld heel zinvol, maar het is voor ons te lang. Ik houd Bram er wel bij, maar ik merk dat hij er op een gegeven moment zat van is.
Het tweede gedeelte zijn individuele oefeningen, vanavond was dat zit onder volgen en terug plaats. Dat betekende dat ik op 8 mensen moest wachten die zit onder volgen en terug plaats gingen doen. En aangezien het niet bij iedereen goed gaat, kun je je voorstellen hoe lang dat duurt.
Omdat de GG1'ers dan ook bezig zijn, is het niet mogelijk om zelf dingen te doen, je moet gaan staan wachten.
Mijn dilemma is:
1. tanden op elkaar en cursus afmaken, hopen dat we het halen (apporteren is erg lastig, en dat doen we ook nog eens lang niet iedere les) en dan overstappen naar een andere hondenschool voor GG1,
2. stoppen met de cursus en volgend jaar opnieuw met GG beginners starten op een andere hondenschool.
Ik voel veel voor optie 2, maar bestaat er eigenlijk wel een geschikte hondenschool voor ons? Ik wil een school met een positieve aanpak, maar toch gericht op prestaties. Kleine groepen, veel coaching voor de bazen. En aandacht voor het 'leuke' in de lessen. Dus niet dat constante gedril, maar ook eens wat geinigs leren ofzo. Het liefst wil ik ook nog clickeren leren, maar dat kan ook via een workshop, hoeft niet perse op de school.
Wil ik nou iets heel bijzonders?
Wat vinden jullie? Doorgaan of stoppen? Met Agility ga ik sowieso door op deze school, want dat is helemaal geweldig daar. Ik kan het ook nog een lesje aanzien natuurlijk met de GG beginners.....
We doen nu GG beginners. Dat is helemaal anders. De groep is erg groot (stuk of 13) en GG beginners zit samen in de groep bij GG1. Er zijn weltwee trainers, maar we moeten veel wachten. Het eerste gedeelte van de les worden we met z'n allen het veld over gedrild (volgen). Dat is ongetwijfeld heel zinvol, maar het is voor ons te lang. Ik houd Bram er wel bij, maar ik merk dat hij er op een gegeven moment zat van is.
Het tweede gedeelte zijn individuele oefeningen, vanavond was dat zit onder volgen en terug plaats. Dat betekende dat ik op 8 mensen moest wachten die zit onder volgen en terug plaats gingen doen. En aangezien het niet bij iedereen goed gaat, kun je je voorstellen hoe lang dat duurt.
Omdat de GG1'ers dan ook bezig zijn, is het niet mogelijk om zelf dingen te doen, je moet gaan staan wachten.
Mijn dilemma is:
1. tanden op elkaar en cursus afmaken, hopen dat we het halen (apporteren is erg lastig, en dat doen we ook nog eens lang niet iedere les) en dan overstappen naar een andere hondenschool voor GG1,
2. stoppen met de cursus en volgend jaar opnieuw met GG beginners starten op een andere hondenschool.
Ik voel veel voor optie 2, maar bestaat er eigenlijk wel een geschikte hondenschool voor ons? Ik wil een school met een positieve aanpak, maar toch gericht op prestaties. Kleine groepen, veel coaching voor de bazen. En aandacht voor het 'leuke' in de lessen. Dus niet dat constante gedril, maar ook eens wat geinigs leren ofzo. Het liefst wil ik ook nog clickeren leren, maar dat kan ook via een workshop, hoeft niet perse op de school.
Wil ik nou iets heel bijzonders?
Wat vinden jullie? Doorgaan of stoppen? Met Agility ga ik sowieso door op deze school, want dat is helemaal geweldig daar. Ik kan het ook nog een lesje aanzien natuurlijk met de GG beginners.....
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 05 okt 2006 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Lijkt mij een lastige keuze aangezien je wel op de school wil blijven voor de agility. Heb je het al besproken met je instructeur? Misschien is de groep op een ander tijdstip kleiner en kan je daar instromen. Bij ons begonnen we met een stuk of 8 honden in de gehoorzaamheid A. Maar meestal staan we met vier of vijf honden op het veld. Helaas hebben we twee lastige honden er tussen zitten waar veel aandacht heen gaat. Maar we oefenen gewoon onze dingen, maar dat moet idd wel kunnen.
Als je je er echt niet in kunt vinden in deze manier van lesgeven zou ik persoonlijk er mee stoppen. Als je met tegenzin daar heen gaat slaat dat zeker over op Bram.
Succes met je keuze.
Als je je er echt niet in kunt vinden in deze manier van lesgeven zou ik persoonlijk er mee stoppen. Als je met tegenzin daar heen gaat slaat dat zeker over op Bram.
Succes met je keuze.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- starfleet
- Erelid
Re: Dilemma
Misschien nog een lesje aanzien, maar als het dan nog zo is zou ik stoppen. Je weet wat hij moet kunnen voor de GG dus dat kan je zelf ook trainen, zodat je niet weer helemaal bij het begin hoeft te beginnen bij een volgende cursus. Hij blijft gewend aan trainen en veld omdat hij ook al op agility zit.Zoek stok! schreef:
Maar als jij er hij er geen schik in hebben daar, schiet je daar helemaal niets mee op imo en aporteren gaat hij het zo ook niet leuker vinden met al dat gewacht.
Een minder presstatiegerichte school met wat meer loldingen in de les hoeft imo niet te betekenen dat jij geen hoog niveau kunt halen met Bram.
Anne
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Heel herkenbaar (bij VEG, voor mij)! Dante (en ik ook) vond daar niets aan. Hij werd steeds recalcitranter en ik merkte dat ik meer aan het corrigeren was dan leuk met mijn hond bezig. De druppel was dat Dante bij de 'terug plaats' oefening tegen een pion plaste (letterlijke druppel dus
); ik corrigeerde dat met 'nee', maar de trainster vond het nodig om haar sleutelbos naar hem te gooien
Dante heel bang daarna; de hele les verder liep hij met de staart tussen zijn benen. Ik ben nog één les gegaan, maar toen moest ik hem het veld opsleuren. Toen ben ik gestopt.
De soort trainingen zoals jij schetst en zoals ik meegemaakt heb, mijd ik sindsdien als de pest. Sindsdien heb ik steeds beginnende hondenschooltjes of eenmansbedrijfjes bezocht, kleinschalig. Een verademing
Het is wel even zoeken, dat wel..
Gr. Marijke
De soort trainingen zoals jij schetst en zoals ik meegemaakt heb, mijd ik sindsdien als de pest. Sindsdien heb ik steeds beginnende hondenschooltjes of eenmansbedrijfjes bezocht, kleinschalig. Een verademing
Het is wel even zoeken, dat wel..
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb met Sjefke ook in een grote groep GG getraind. Om verveling te voorkomen was ik gewoon lekker zelf met mijn hond bezig op het moment dat er 1 iemand een bepaalde oefening moest doen. Stukje volgen, sta-zit-af oefenen, wat gekkigheidjes en spel tussendoor. Dat werkte bij mij heel goed destijds.
Ik weet niet of dat bij jouw hondenschool ook zou mogen natuurlijk, maar wellicht is het een alternatief voor het stoppen met trainen of weer een andere hondenschool zoeken?
Ik weet niet of dat bij jouw hondenschool ook zou mogen natuurlijk, maar wellicht is het een alternatief voor het stoppen met trainen of weer een andere hondenschool zoeken?
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
Moeilijk, Linda. Als ik jou was, zou ik kiezen voor optie 2. Als je na een les of wat met de pest in je lijf erheen gaat, hebben Bram en jij er niks aan en de stap om dan weer overnieuw te beginnen in het volgende seizoen zou voor mij erg groot worden.
De GG-groep waar Baloe en ik in trainden, bestond uit ongeveer 6 mensen. Het eerste kwartiertje was klassikaal, zit en blijf, af en blijf, hond-hond contact (slalommen) en een stukje volgwerk. Tijdens het volgwerk leerden we de honden de twist aan of onder je benen door lopen om het voor de hond leuk te houden. Hindernissen, bollen voor vlak apprt en vakken voor terug-plaats en zit/af tijdens volgen stonden al klaar. Na de gezamenlijke oefeningen gingen we allemaal ons eigen gang en ik heb helemaal niet de ervaring dat we lang moesten wachten.
Dit voldoet misschien ook meer aan jouw beeld voor een leuke les?
De GG-groep waar Baloe en ik in trainden, bestond uit ongeveer 6 mensen. Het eerste kwartiertje was klassikaal, zit en blijf, af en blijf, hond-hond contact (slalommen) en een stukje volgwerk. Tijdens het volgwerk leerden we de honden de twist aan of onder je benen door lopen om het voor de hond leuk te houden. Hindernissen, bollen voor vlak apprt en vakken voor terug-plaats en zit/af tijdens volgen stonden al klaar. Na de gezamenlijke oefeningen gingen we allemaal ons eigen gang en ik heb helemaal niet de ervaring dat we lang moesten wachten.
Dit voldoet misschien ook meer aan jouw beeld voor een leuke les?
Groetjes, Nina en Baloe

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Om dezelfde reden zijn wij gestopt na GG1, ik kon het niet opbrengen om voor GG2 nog een keer halve avonden te staan wachten. Dan wandel ik liever in het bos
Ameno kon er overigens ook steeds slechter tegen maar dat kwam ongetwijfeld omdat ik mijn ongeduldigheid aan het uitstralen was.
Verder trouwens geen enkele nare ervaringen met de hondenschool, ze gaven goed les maar de groep was gewoon te groot geworden.
Verder trouwens geen enkele nare ervaringen met de hondenschool, ze gaven goed les maar de groep was gewoon te groot geworden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja! Waar is dat?baloe2004 schreef: Dit voldoet misschien ook meer aan jouw beeld voor een leuke les?
Ik heb contact gehad met Zoys in Amersfoort en ik weet inmiddels zeker dat ik ga stoppen bij m'n huidige school Ik zie nu al op tegen de volgende les en dat is niet de bedoeling.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 05 okt 2006 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb gisteravond een mail gestuurd naar Zoys en een heel duidelijk en leuk antwoord gekregen van de trainster. Ze wilde zelfs kijken of ik dit jaar nog kon instromen. Maar ik ga weer even motivatie opbouwen en dan volgend jaar fris beginnen.marye83 schreef:Als ik jou was zou ik inderdaad ook stoppen want plezier hoort op de eerste plaats te staan.
Ik heb wel eens een les bij Zoys van de G&G meegekeken en dat vond ik erg leuk. Daarnaast vind ik de trainster ook erg goed.
Ondertussen wel de clickertraining doen, die ging jij toch ook doen?

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had me wel voor de clickertraining ingeschreven maar er waren nog niet voldoende aanmeldingen om te starten. Weet jij of ze binnenkort wel gaan starten?Zoek stok! schreef:Ik heb gisteravond een mail gestuurd naar Zoys en een heel duidelijk en leuk antwoord gekregen van de trainster. Ze wilde zelfs kijken of ik dit jaar nog kon instromen. Maar ik ga weer even motivatie opbouwen en dan volgend jaar fris beginnen.marye83 schreef:Als ik jou was zou ik inderdaad ook stoppen want plezier hoort op de eerste plaats te staan.
Ik heb wel eens een les bij Zoys van de G&G meegekeken en dat vond ik erg leuk. Daarnaast vind ik de trainster ook erg goed.
Ondertussen wel de clickertraining doen, die ging jij toch ook doen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, tegen mij zeiden ze ook dat ze starten bij voldoende aanmeldingen. Maar ik ben er dan in ieder geval weer 1 bijmarye83 schreef:
Ik had me wel voor de clickertraining ingeschreven maar er waren nog niet voldoende aanmeldingen om te starten. Weet jij of ze binnenkort wel gaan starten?

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Misschien geef ik mij ook wel op. Zal even peilen of ze kunnen aangeven wanneer ze denken te gaan beginnen. Als het na december is, dan kan ik wel mee doen. Nu volgen we op dinsdag gehoorzaamheid A en op woensdag doggydance. Dan wordt dit wel iets te veel van het goede. Al hoewel het maar vijf lessen zijn. Ik ga er over nadenken.Zoek stok! schreef:Nee, tegen mij zeiden ze ook dat ze starten bij voldoende aanmeldingen. Maar ik ben er dan in ieder geval weer 1 bijmarye83 schreef:
Ik had me wel voor de clickertraining ingeschreven maar er waren nog niet voldoende aanmeldingen om te starten. Weet jij of ze binnenkort wel gaan starten?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Fietje
- Actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Tsja, maar ik kom toch echt om ongevraagd gecoached te worden. En daarom wil ik een kleinere groep. Voor mezelf trainen kan ik ook zelf op het veld.Fietje schreef:Ik zit bij KC Culemborg en daar hebben we geen wachttijden , ondanks de grote groep , eerst de gezamelijke dingen oefenen , volgen , afliggen zitten en de andere oefeningen doet ieder voor zich , heb je problemen of heb je hulp nodig , kun je het vragen , zo kan je lekker voor jezelf lopen .

Linda, Izzie en Bram
-
Fietje
- Actief
Oke dat kan , ik vind het juist heel fijn zo , iedereen traint op zijn eigen manier en daar doe je ook ideeen van op , bovendien kun je elkaar helpen ,en heb je veel beter contact met je hond omdat je beloont , of wendt of wat dan ook , niet wanneer de instructeur de groep in de ronte dirigeert maar wanneer jij het moment juist achtZoek stok! schreef:Tsja, maar ik kom toch echt om ongevraagd gecoached te worden. En daarom wil ik een kleinere groep. Voor mezelf trainen kan ik ook zelf op het veld.Fietje schreef:Ik zit bij KC Culemborg en daar hebben we geen wachttijden , ondanks de grote groep , eerst de gezamelijke dingen oefenen , volgen , afliggen zitten en de andere oefeningen doet ieder voor zich , heb je problemen of heb je hulp nodig , kun je het vragen , zo kan je lekker voor jezelf lopen .
Thuis oefen ik ook , maar wordt ik niet gewezen op fouten die ik ongemerkt maak , daar wordt echt wel opgelet hoor!
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik herken het ook wel een beetje.
Zitten er eigenlijk wachtlijsten op de G&G van Zoys (voor het nieuwe seizoen dan)
Ik zit er toch over te denken eens te gaan kijken bij Zoys, hoe ze precies trainen enzo...
Clickertraining lijkt me op zich ook nog steeds wel grappig om een keer te doen.
Punt is alleen dat ik mezelf daar wel veel over heb ingelezen enzo en ik het zelf ook al gebruik dus ik weet niet of zo'n cursus nog wel zin heeft dan
Bovendien is het meestal zo dat je van die dingetjes moet gaan leren waar ik bij Britt dan weinig aan heb omdat ze al best veel kan.
Bram is wat dat betreft minder ver met aangeleerde dingetjes (ik werk wel met de clicker met hem) maar Bram is niet zo lief tegen andere honden dus ja ik weet het niet zo goed. Maarja ik weet ook nog niet wat ik zal doen na de Gehoorzame huishondtraining bij de DB met hem, vind het wel leuk om bezig te blijven eigenlijk...
Het lastige is (naar mijn idee) dat de wat kleinere hondenscholen, die dan misschien kleinere groepen hanteren bijvoorbeeld, vaak hondenscholen zijn die alleen puppycursus geven en pubercursus, of soms behendigheid, maar echt de G&G dan weer niet.
Zitten er eigenlijk wachtlijsten op de G&G van Zoys (voor het nieuwe seizoen dan)
Ik zit er toch over te denken eens te gaan kijken bij Zoys, hoe ze precies trainen enzo...
Clickertraining lijkt me op zich ook nog steeds wel grappig om een keer te doen.
Punt is alleen dat ik mezelf daar wel veel over heb ingelezen enzo en ik het zelf ook al gebruik dus ik weet niet of zo'n cursus nog wel zin heeft dan
Bovendien is het meestal zo dat je van die dingetjes moet gaan leren waar ik bij Britt dan weinig aan heb omdat ze al best veel kan.
Bram is wat dat betreft minder ver met aangeleerde dingetjes (ik werk wel met de clicker met hem) maar Bram is niet zo lief tegen andere honden dus ja ik weet het niet zo goed. Maarja ik weet ook nog niet wat ik zal doen na de Gehoorzame huishondtraining bij de DB met hem, vind het wel leuk om bezig te blijven eigenlijk...
Het lastige is (naar mijn idee) dat de wat kleinere hondenscholen, die dan misschien kleinere groepen hanteren bijvoorbeeld, vaak hondenscholen zijn die alleen puppycursus geven en pubercursus, of soms behendigheid, maar echt de G&G dan weer niet.
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
KC Zoys is echt
En de trainster is ook
Ik heb er 2,5 jaar getraind van de gehoorzame hond tot aan de GG0 groep. Altijd met dezelfde trainster die nu dus ook nog de GG 0,1 en 2 geeft. (Sandra) Het is dat ik verhuizen ging naar Heemstede maar anders had ik daar niet weg gewild. Kleine groepen, goede begeleiding enz 
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Als het niet hard regent, ga ik dinsdagavond een lesje kijken bij Zoys.Domie schreef:KC Zoys is echt![]()
En de trainster is ook
![]()
Ik heb er 2,5 jaar getraind van de gehoorzame hond tot aan de GG0 groep. Altijd met dezelfde trainster die nu dus ook nog de GG 0,1 en 2 geeft. (Sandra) Het is dat ik verhuizen ging naar Heemstede maar anders had ik daar niet weg gewild. Kleine groepen, goede begeleiding enz

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoelaat ga je kijken?Zoek stok! schreef:Als het niet hard regent, ga ik dinsdagavond een lesje kijken bij Zoys.Domie schreef:KC Zoys is echt![]()
En de trainster is ook
![]()
Ik heb dan ringtraining

- Zoek stok!
- Zeer actief
marye83 schreef:Hoelaat ga je kijken?Zoek stok! schreef:Als het niet hard regent, ga ik dinsdagavond een lesje kijken bij Zoys.Domie schreef:KC Zoys is echt![]()
En de trainster is ook
![]()
Ik heb dan ringtraining

Linda, Izzie en Bram
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ringtraining begint om 19.30.Zoek stok! schreef:marye83 schreef:Hoelaat ga je kijken?Zoek stok! schreef:Als het niet hard regent, ga ik dinsdagavond een lesje kijken bij Zoys.Domie schreef:KC Zoys is echt![]()
En de trainster is ook
![]()
Ik heb dan ringtraining19 uur. Zo zie je mij bij ringtraing, en dan zie ik jou bij ringtraining!
Grappig, ik kan jullie morgen weer aanschouwen.

-
Maaike
- Zeer actief
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Contacteer: