Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Training regio Gorinchem gezocht

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Training regio Gorinchem gezocht

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hoi allen,

Ik zoek voor iemand een goede training in de regio Gorinchem.
Het moest per se een positieve training zijn uiteraard, en liefst een obediencegroep.
Het gaat om een Wetterhounteef, die regelmatig een loopje neemt met haar baas. Op drie verschillende hondenscholen hebben trainers geadviseerd de hond "eens even flink aan te pakken".
Dat is naar mijn mening voor geen enkele hond een goede manier en voor een gevoelige hond als een Wetter al helemaal niet. Die zijn zeer gevoelig en blokkeren door harde aanpak.
Gelukkig wil de baas ook absoluut niet die aanpak, maar hij zit met het probleem dat de hond af en toe een acute weigering heeft als ze iets moet doen dat ze niet wil en dat ze regelmatig flink aan de lijn trekt. Een Wetterhoun kan erg koppig zijn en dat is de basis eigenlijk van dit probleem, dat het hem niet lukt dit te doorbreken.

Ik zit in Friesland en de hond dus niet, vandaar mijn vraag aan jullie: wie kent een goede trainingsgroep in die regio waar jullie zelf een hond heen zouden sturen? (Dat laatste is altijd een aardige selectie :wink: )
Er zijn zat lijsten op het net, maar ik wil liefst een aanbeveling uit ervaring!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Dogcentrum Martin Brouwer in Zaltbommel is een aanrader www.dogcenter.nl . Daar wordt ook obedience aangeboden. Er trainen div. mensen die ik ken via de obedience wedstrijden en dit zijn altijd goede reacties.

Ik geef zelf ook les in obedience maar dit is in Friesland. Verder zou ze misschien contact kunnen zoeken met Bianca v/d Post. Zij is ook erg positief ingesteld, zie www.hoi-info.com

Veel succes en de groetjes van Esther
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”