Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Clickeren

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef: Zo'n workshop zou namelijk helemaal geweldig zijn. Dat ze me even op weg helpt en dat ik dan zelf verder kan.
Hier ben ik ook in geïnteresseerd. Misschien nog meer mensen hier op het forum? Kunnen we zelf wat organiseren :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:Ik vind klikkeren helemaal niet truttig.
Waarom?
Beetje een kronkel in mijn hersenen. Ik snap het nu ook niet meer :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

baloe2004 schreef: Ik vind het leuk dat je het toch gaat proberen. Wat ook leuk is om te doen: je kunt bij sommige scholen of trainingsinstituten handlersdagen volgen. Dan kun je een dag of een paar dagen clickeren op je eigen nivo en dat doe je dan in allerlei disciplines, zodat je bv. kunt zien hoe jij de clicker zou kunnen gebruiken in de GG, behendigheid (agility dus :mrgreen:) of gewoon voor het aanleren van leuke kunstjes.
Ik heb me opgegeven voor een basis clickercursus bij Zoys in Amersfoort. En heb wat boeken besteld. Ben helemaal enthousiast!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Zoek stok! schreef:
baloe2004 schreef: Ik vind het leuk dat je het toch gaat proberen. Wat ook leuk is om te doen: je kunt bij sommige scholen of trainingsinstituten handlersdagen volgen. Dan kun je een dag of een paar dagen clickeren op je eigen nivo en dat doe je dan in allerlei disciplines, zodat je bv. kunt zien hoe jij de clicker zou kunnen gebruiken in de GG, behendigheid (agility dus :mrgreen:) of gewoon voor het aanleren van leuke kunstjes.
Ik heb me opgegeven voor een basis clickercursus bij Zoys in Amersfoort. En heb wat boeken besteld. Ben helemaal enthousiast!
Wanneer start die? Ik zit er ook over te dneken om te doen met Jamey...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Zoek stok!
Zeer actief

Jacksel schreef:
Wanneer start die? Ik zit er ook over te dneken om te doen met Jamey...
Zo gauw ze voldoende aanmeldingen hebben :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

oehhh
:mrgreen:

Wel op de zaterdag?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Jacksel schreef:oehhh
:mrgreen:

Wel op de zaterdag?
Ik hoop het niet!

De dag weten ze nog niet volgens mij, krijg je bericht over.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Heb jij iets meer informatie over de cursus dan op de site staat? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig wat voor dingen je gaat leren. Met de doggy dance heb ik Sita al best veel kunstjes geleerd. Anders ga ik wel even mailen.

Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik ga morgen ff navragen, aangezien ik ook graag wil gaan clickeren :wink: Moet ik iets voor je navragen?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:Heb jij iets meer informatie over de cursus dan op de site staat? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig wat voor dingen je gaat leren. Met de doggy dance heb ik Sita al best veel kunstjes geleerd. Anders ga ik wel even mailen.
Het gaat niet om het leren van kunstjes of oefeningen, maar om het principe van het clickeren. Dus het hoe en waarom en de timing e.d. Alle niveaus zitten door elkaar heen, de een is nog pup en de ander doet GG.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Weet je toevallig de kosten?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Jacksel schreef:Weet je toevallig de kosten?
Op de site staat 35 euro voor 5 lessen van 1,5 uur, dat is incl. clicker.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Sita schreef:Heb jij iets meer informatie over de cursus dan op de site staat? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig wat voor dingen je gaat leren. Met de doggy dance heb ik Sita al best veel kunstjes geleerd. Anders ga ik wel even mailen.
Het gaat niet om het leren van kunstjes of oefeningen, maar om het principe van het clickeren. Dus het hoe en waarom en de timing e.d. Alle niveaus zitten door elkaar heen, de een is nog pup en de ander doet GG.
Dat begreep ik. Maar op de site staat dat ze het principe van het clickeren uitleggen door het aanleren van kunstjes. Dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben wat je dan leert. Als je hond die kunstjes al kan, is het lastig om het principe van clickeren te leren.

Snap je het nog?

Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Sita schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat begreep ik. Maar op de site staat dat ze het principe van het clickeren uitleggen door het aanleren van kunstjes. Dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben wat je dan leert. Als je hond die kunstjes al kan, is het lastig om het principe van clickeren te leren.

Snap je het nog?
Dat vind ik dus ook :ok:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:
Zoek stok! schreef:

Snap je het nog?
Ja, ik snap het. Even mailen dus naar Zoys :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Ja, ik snap het. Even mailen dus naar Zoys :wink:
Karin (Jacksel) is morgen bij Zoys en gaat het navragen :ok:

Heb deze week Sita leren zwaaien met behulp van de clicker en ook bij doggy dance gebruik nu de clicker. Maar iets meer hulp en kennis is altijd welkom.

Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik was eerst ook nooit zo voor clickeren, leek me lastig :roll:
Maar nu vind ik het super handig ! Het is eigelijk zo gekomen omdat op de cursus sommige dingen niet perfect gingen... de instructeur vond het goed genoeg, en voor het examen was het ook prima maar ik wilde het perfect !
Ik had problemen met AF en met BLIJF, die AF had ze steeds een handhulp bij nodig, lukte maar niet om af te bouwen.
En dat BLIJF, ook verschrikkelijk moeilijk om dan op het juiste moment te belonen, en ze is ook nog een hondje wat graag bij mij blijft :smile:
Dus ik een clicker gekocht en thuis aan de gang gegaan, ze had na een paar keer al door dat een klik een koekje is !
AF had ik binnen no time onder de knie, als ik nu AF zeg dan duikt ze plat op de grond, geweldig om te zien ! BLIJF kan ze ook goed nu, maar nog niet uit zicht.
Verder heb ik nog wat kunstjes aangeleerd :mrgreen:

Spaanse pas vind ik de leukste :wink:
Afbeelding
Natas

Ongelezen bericht door Natas »

Sita schreef:
Zoek stok! schreef: Zo'n workshop zou namelijk helemaal geweldig zijn. Dat ze me even op weg helpt en dat ik dan zelf verder kan.
Hier ben ik ook in geïnteresseerd. Misschien nog meer mensen hier op het forum? Kunnen we zelf wat organiseren :ok:
Ja dat lijkt me ook zeker leuk om te doen! Ik gebruik alweer een tijdje een clicker maar heb alles uit boekjes.
Waar zit Zoys? Een beetje bereikbaar vanuit Hilversum?
Zoek stok!
Zeer actief

Natas schreef:
Sita schreef:
Ja dat lijkt me ook zeker leuk om te doen! Ik gebruik alweer een tijdje een clicker maar heb alles uit boekjes.
Waar zit Zoys? Een beetje bereikbaar vanuit Hilversum?
Amersfoort :wink: www.zoys.nl
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Amideso
Actief

Ongelezen bericht door Amideso »

Hoi allemaal.

Ik gebruik al jaren de clicker.In Schoonebeek (drenthe) zit DTC en daar wordt ook les gegeven volgens het clicker systeem.
Zelf heb ik bij behendigheid veel gebruik gemaakt van de clicker.Het is erg handig om zo de raakvlakken aan te leren.
Nu gebruik ik het om mijn pups het commando STAAN aan te leren.Na verloop van tijd kun je de click weglaten want dan hebben ze het commando door.

Het idee achter de clicker is: je kunt op het juiste moment je hond een beloning geven(dat is dus de click).Maar eerst moet je je hond aanleren dat een click een beloning (brokje)oplevert.Als je hond doorheeft wat er van hem wordt verwacht kun je het belonen uitstellen door wel te klikken maar even te wachten met de beloning.Zo kun je de clicker weer afbouwen.

Ik ben helemaal voor het clickersysteem omdat je de hond dan positief beloont :wink:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb het nagevraagd bij zoys, maar het hangt vanaf wie de training geeft, met welke trucjes het clickeren wordt aangeleerd... Dus sja, daar hebben jullie vrees ik niet zoveel aan... (Sorry Sita :N: )

Ook is me gezegd dat (aangezien bij Jamey de clicker al is aangeleerd met hulp van Brenda) ik ook gewoon door middel van een boekje kan gaan werken eraan... Ik twijfel nog, heb het vermoeden dat ik nog best wel wat uit een cursus haal, maar het kost natuurlijk wel weer 35 euro...
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Jacksel schreef:Ik heb het nagevraagd bij zoys, maar het hangt vanaf wie de training geeft, met welke trucjes het clickeren wordt aangeleerd... Dus sja, daar hebben jullie vrees ik niet zoveel aan... (Sorry Sita :N: )

Ook is me gezegd dat (aangezien bij Jamey de clicker al is aangeleerd met hulp van Brenda) ik ook gewoon door middel van een boekje kan gaan werken eraan... Ik twijfel nog, heb het vermoeden dat ik nog best wel wat uit een cursus haal, maar het kost natuurlijk wel weer 35 euro...
In ieder geval hardstikke bedankt voor het navragen. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken :ok:

Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Ik heb het nagevraagd bij zoys, maar het hangt vanaf wie de training geeft, met welke trucjes het clickeren wordt aangeleerd... Dus sja, daar hebben jullie vrees ik niet zoveel aan... (Sorry Sita :N: )

Dan hoef ik er zeker geen cursusje voor te doen :wink:

Het zal wel heel erg gericht zijn op het principe van de clicker, op zich zijn er best leuke boekjes over.
Aan de andere kant is zo'n curus vast ook heel leuk en gezellig :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Het zal wel heel erg gericht zijn op het principe van de clicker, op zich zijn er best leuke boekjes over.
In principe heb je natuurlijk helemaal geen hondenschool nodig voor wat dan ook. Overal is wel een boekje voor :wink: Maar ik vind interactie met een trainer altijd erg prettig bij het aanleren van iets nieuws.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef: Maar ik vind interactie met een trainer altijd erg prettig bij het aanleren van iets nieuws.
Dit vind ik ook, ik heb ook boeken over clickeren en gebruik de clicker ook al af en toe maar zo'n cursus lijkt me toch wel leuk en leerzaam.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Benji&Brenda schreef:
In principe heb je natuurlijk helemaal geen hondenschool nodig voor wat dan ook. Overal is wel een boekje voor :wink: Maar ik vind interactie met een trainer altijd erg prettig bij het aanleren van iets nieuws.
Ow dat is ook zeker zo hoor maar ik gebruikte de clicker met mijn vorige hond al weleens en ik heb op de zomercursus van mijn hondenschool ook weleens een clickerles gehad, maar dat was voor mij ook niets nieuws, dus het was meer dat ik bedoelde dat als ze dat al tegen karin zeggen dat ik niet denk dat het veel toegevoede waarde voor mij zal hebben, maar op zich is het vast heel gezellig en leerzaam, vooral als je ermee start.
Daarbij kent Britt al veel trucjes dus ja met dat antwoord kan ik dan ook weinig :mrgreen:
Wel jammer want het leek me op zich wel gezellig :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik ga me opgeven zodra ik mn uitkering binnenheb... Heb er nu geen geld voor...
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Oké jullie hebben mij overgehaald. Ik ga mij opgeven voor de clickertraining :cheer:

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Sita schreef:Oké jullie hebben mij overgehaald. Ik ga mij opgeven voor de clickertraining :cheer:
Joepie gelukt :cheer:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

marye83 schreef:
Sita schreef:Oké jullie hebben mij overgehaald. Ik ga mij opgeven voor de clickertraining :cheer:
Joepie gelukt :cheer:
Pas maar op, anders ontvoer ik Caja :mrgreen:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”