Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen?

Moderator: moderatorteam

boxersien

Wat zouden jullie doen?

Ongelezen bericht door boxersien »

Bo is een slanke fitte st. bernard dame van 44 kg. Een half jaar geleden begonnen er problemen met haar achterhand, die viel af en toe helemaal weg zonder dat ze het wilde. Ze wilde gewoon door en gaf niet aan daar pijn aan te hebben. Foto's gemaakt en daaruit bleek flinke HD (ze is ruim 6 jaar).

Nu heb ik nog nooit wat met haar gedaan aan gehoorzaamheid. Ze kan los, loopt nooit weg en verder heel onderdanig door haar eerste vier kettinghond jaren waar mishandeling normaal was (vraag niet hoe ze eraan toe was toen ze hier kwam).

Nu kan ze maar 5 á 10 minuten meer lopen aan de riem, terwijl op eigen terrein nergens een probleem mee is. Vanavond had ik de clicker toevallig bij me en snoepjes, dus ik dacht: proberen wat ze ervan vind. Wat scherts mijn verbazing? Ze gaat binnen 5 minuten! Gelijk na commando zitten of af. Zonder dralen (deed het af en toe wel die commando's, maar vooral bij het af liggen raakte ze helemaal in paniek en ging ze onderste boven liggen met poten omhoog en heel angstig). Ze vond het echt super leuk!
Ook zitten en blijven ging goed en dan ik weg lopen en riep haar en halfverwege weer commando zit, ging allemaal gelijk goed! :eek: :eek:

Nu vraag ik me af: kan ik dit bo wel aan doen, ze heeft er plezier in, maar ik weet dus dat ze die flinke HD ook heeft. Hoewel ze niets aangeeft bij zitten en liggen (doet ze in de tuin ook zonder problemen). Wat zouden jullie hiermee doen?

Toch maar zoiets hebben van, stel je voor dat je meer beschadigd en ze nog meer pijn krijgt dus maar niet mee verder gaan(pijnbestrijding slaat niet aan, integendeel juist. Op advies van DA gestopt met alle medicatie die we geprobeerd hebben). Of gewoon doorgaan op het gemakje en zien wat ze wel en niet wil doen (geen druk erop zetten) en dan maar een wat korter leven, maar wel met meer leuke dingen dan hele dag op terrein scharrelen en elke dag 10 minuten lopen.
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Leuke dingen en korter leven natuurlijk, laat haar genieten van wat ze nog kan, ik hoop dat jullie nog veel leuke dingen kunnen beleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lekker leuk leven :ok:
Bovendien, als ze haar spieren hiermee sterker maakt.....wie weet? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

In de G&G-groep waar ik met Ella trainde was een Duitse herder teef met zeer zware HD. Beestje deed alles met veel plezier, alleen met blijven zitten had ze een probleem. Dat kon ze gewoon weg niet. Maar de rest ging super en de hond had er veel plezier in! Uiteindelijk heeft ze geloof ik wel G&G 1 gehaald.

Gewoon lekker met je hond knutselen. Als je goed naar haar kijkt zal je vanzelf merken waar haar beperkingen liggen :ok:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

ik zou ook lekker met haar door gaan je merkt snel genoeg als ze iets niet meer kan of wil doen
en als zij er plezier in heeft waarom niet?
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als ze er plezier in heeft lekker doen. Kwaliteit is veel belangrijker dan kwantiteit in het leven.

Anne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Lekker leuke dingen doen en misschien kan Dysplavetsem enige verlichting geven. Werkt altijd bij mijn hond.

Je kan ook denken aan andere kunstjes wat niet zo belastend hoeft te zijn en de clicker.
Wees creatief!
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Gewoon doorgaan dat doet Bo ook,die vraagt niks maar gaat gewoon door!!!

Goed zo dappere dame :ok:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Melanie 74 schreef: Je kan ook denken aan andere kunstjes wat niet zo belastend hoeft te zijn en de clicker.
Wees creatief!
Ja, daar moest ik ook meteen aan denken. Als je hond het zo leuk vindt om met de clicker te werken, hoef je het niet bij zitten en afliggen te laten, maar kun je juist allerlei leuke kunstjes bedenken waarbij je de gewrichten juist niet belast. Je kunt haar bijvoorbeeld leren links en/of rechts te kijken, ik noem maar iets stoms, of naar een target te lopen en weer terug te komen, een bal vooruit te rollen in een doel enz. enz.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Misschien heb je wat aan deze site, helaas is het duits of engels...

Maar erg leuke dingen waar vast iets tussen zit!!

http://www.spass-mit-hund.de/
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Belle schreef:
Melanie 74 schreef: Je kan ook denken aan andere kunstjes wat niet zo belastend hoeft te zijn en de clicker.
Wees creatief!
Ja, daar moest ik ook meteen aan denken. Als je hond het zo leuk vindt om met de clicker te werken, hoef je het niet bij zitten en afliggen te laten, maar kun je juist allerlei leuke kunstjes bedenken waarbij je de gewrichten juist niet belast. Je kunt haar bijvoorbeeld leren links en/of rechts te kijken, ik noem maar iets stoms, of naar een target te lopen en weer terug te komen, een bal vooruit te rollen in een doel enz. enz.
Veel dingen zijn juist een probleem het zitten en liggen gaat goed (daarom waren wij zo verwonderd dat het HD is en niet een rug probleem), maar bij lopen wil opeens haar achterhand niet meer en valt die neer zo gezegd. In dat geval is het altijd zitten. En uit haarzelf gaat ze ook veel zitten omdat ze dat staan niet lang volhoud. Maar met haar rug is volgens de foto's helemaal niets aan de hand (terwijl ze daarvoor ging, want ook de DA had het idee dat de rug niet goed was).
Dat links en rechts kijken kan ik wel gaan proberen (dat wordt een uitdaging, want ze heeft echt een st. bernard intelegentie :smile: )
Fietje
Actief

Ongelezen bericht door Fietje »

Ik heb ook ooit met een hond problemen met de rug gehad en weet nog dat de da zei "er is niks te zien aan de rug , maar dat wil niet zeggen dat ze geen rugproblemen heeft , er lopen talloze mensen rond met rugpijn waarvan niks te traceren is op een foto"
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”