Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

volgen

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

volgen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gaat een groot probleem worden, Baco heeft het tempo van lekker langzaam, en ik moet doorstappen :denken: dat wordt niet volgen :neenee: dat is hond op sleeptouw :19: Ik klets de oren van zijn kop, doe leuk, lief ,intressant,blij-maar dr zit gewoon geen tempo in,Heeft er iemand tips, of ook ervaring met zo`n speedy gonzales :mrgreen: probeer op dit moment target training, en dan neemt hij even een paar passen sneller en dan zakt hij weer weg-als ik de klick te lang uitstel ook-en als ik wel klick- einde oefening natuurlijk :denken:
Natas

Ongelezen bericht door Natas »

Ik kreeg zondag de tip om zelf een beetje anders te gaan lopen, het ziet er een beetje vreemd uit, maar mijn hond vond het wel interessant en ging meteen beter meelopen: namelijk met je knieën verder omhoog dan je natuurlijk zou doen. Het wordt dus bijna een soort mars, maar brengt wel activiteti in het geheel.
Voor mij werkt het ook om te trainen met hele kleine stukjes, en dan bijvoorbeeld als beloning eens een bal de andere kant op te gooien. Zo hou je alles actief.

Als jij zelf snelle, kleine pasjes neemt in plaats van grote langzamere ziet het er ook sneller uit, terwijl je hond niet veel sneller hoeft te gaan lopen.
S@ndr@
Zeer actief

dat ga ik straks op cursus proberen :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als Tirsa even niet meer zo wil, begin ik vaak heel vrolijk te praten. Gewoon nonsens, maar ze wordt dan wel actief. Enne, misschien 'n nog lekkerdere beloning???
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien ga je iets te snel met het uitstellen van de klik bij de target?
Zeker in het begin moet je al snel klikken en belonen. Bovendien moet hij eerst zijn mond leeg hebben voor hij weer verder kan :wink:
Kortere actieve passen nemen, zoals Natas zegt, kan ook goed helpen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

het ging nu al veel beter op cursus, de combi van anders lopen en de target training :ok: ik ben helemaal gelukkig ermee, Dank jullie wel :ok:
Natas

Je zegt: ik klets de oren van zijn kop. Maar misschien moet je dat juist proberen iets te minderen, anders heb je de kans dat dat voor de hond een soort achtergrond-geluid wordt waaraan hij nauwelijks meer aandacht hoeft te schenken :blah:
S@ndr@
Zeer actief

Natas schreef:Je zegt: ik klets de oren van zijn kop. Maar misschien moet je dat juist proberen iets te minderen, anders heb je de kans dat dat voor de hond een soort achtergrond-geluid wordt waaraan hij nauwelijks meer aandacht hoeft te schenken :blah:
:mrgreen: :smile: :smile: :mrgreen: ha ik vertel hem hoe knap hij wel is als hij naast me loopt :wink: braaf, goedzo, kom maar-aanmoedigen :19: Voor iemand die normaal gesproken niet veel zegt doe ik erg mijn best :smile2: (op aanraden van de cursusleidster-want die vond dat ik het wel moest laten merken als het goed gaat, ook met woorden)
Natas

Oooooh, oke, ik ga natuurlijk niet twijfelen aan haar adviezen!
Ik zei het omdat ik juist soms te veel tegen mijn hond loopt te praten :sst: Ik moet me inhouden en jusit echt alleen áls het goedgaat tegen haar zeggen hoe goed ze het doet, en niet in de non-stop-kwebbel-stand het veld over lopen
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Je kunt ook een combi maken van die twee. Niets zeggen en stokstijf stil staan als hij "weg" is en komt hij weer bij je been lopen, hem dan de hemel in prijzen. Dit eerst clicken als hij bij je been komt. Dan klicken met 1 stapje volgen etc etc.

Ook kan werken het volgende: als je hond "weg" is zelf de andere kant opgaan en hij moet je dan weer gaan opzoeken. Als hij dit doet gelijk clicken. Volgende keer weer? dan weer doen maar dan 1 stapje volgen. etc.etc.

Soms moet je verschillende dingen proberen om tot een goed resultaat te komen. Je bent op de goede weg.

Veel succes en de groetjes van esther
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Belle is ook een beetje zo'n achterloper. Ik probeer nu haar te laten versnellen door ruime buitenbochten te lopen, waarin zij dus moet versnellen om mij bij te houden. Ik click dan op het moment dat ik zie dat zij haar pas versnelt. Verder oefen ik met haar ook wel tempowisselingen, van heel langzaam tot looppas.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hier ook eentje die liever lui dan moe is :mrgreen:

Ik ging heel veel bochtjes maken, zodat ze wel op moest blijven letten. En inderdaad tempo-wisselingen. Succes :ok:
S@ndr@
Zeer actief

ik ga er mee aan de slag :ok: toppie
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”