Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainen in de kou

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Trainen in de kou

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Zoals iedereen wel gemerkt zal hebben begint het nu toch echt frisjes te worden. Dat vind Britt dus ook...
Ik doe G&G0 met Britt en ik zorg echt dat ik haar goed warmloop en alles maar toch lukken de blijfoefeningen dus niet.
Zit en af doet ze wel maar ze houdt het gewoon geen 2 minuten vol. Ze zat gister echt te trillen als een rietje :N:
Nou zit er nog 1 klein hondje bij mij in de groep en die deed het helemaal niet maar de grotere honden lijken totaal geen problemen te hebben. Ze vinden het misschien ook wel minder leuk maar blijven gewoon liggen en liggen ook zeker niet te rillen.

De trainster liet ons juist extra blijfoefeningen doen omdat ze het niet leuk vinden. Want als ze het nu niet zouden hoeven omdat ze het niet zo leuk vinden, dan zouden ze het over een paar weken als er sneeuw zou liggen al helemaal niet doen :19:

Nou verwacht ik eerlijk gezegd niet van mijn hond dat ze in de sneeuw 2 minuten af en blijf doet maar er is al eens eerder tegen mij gezegd dat het voor een G&G hond geen probleem zou moeten zijn of het regent of koud is, dat ze evengoed moeten luisteren en dus ook af en blijf moeten doen.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die dit probleem herkennen? Of ben ik de enige met koudkleumhondjes :mrgreen:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kijken of het posten nu lukt :wink:
Steeds een oefening herhalen terwijl de hond er door de kou veel moeite mee heeft lijkt me niet de beste oplossing :N:
Je kunt het de hond op die manier permanent tegen maken.
Ik nam en neem in die situatie gewoon een kleedje (of oude jas) mee tijdens de training en laat mijn hond daar op liggen.
In een plas water gaat mijn hond niet af, daar geef ik namelijk geen commando. Dan loop ik door tot een wat droger stukje.
In de sneeuw hoeft mijn hond ook niet af als ze daar moeite mee zou hebben.
Mijn teckels hadden daar zeer beslist moeite mee.
Dus neem een kleedje of laat haar even af gaan en kom direct weer terug (als ze nog ligt) en beloon haar daarvoor. Niet steeds herhalen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het is nogal een overgang, wij staan ook te bibberen terwijl we na een strenge winter deze temperaturen al een beetje warm vinden. Ik vind het geen slim idee om nu extra blijf oefeningen te gaan doen. Ze wennen vanzelf aan het wat koudere weer.

En met mijn blote buik in de sneeuw liggen dat doe ik ook niet en dat hoeft Buffy ook niet
:pffff:

Anne
Natas
Actief

Ongelezen bericht door Natas »

Ik doe ook GG0 en heb hetzelfde probleem. Ik moet nu echt met de blijf-oefeningen een stap terug en opnieuw opbouwen... :19:
Ik doe het dus gewoon weer wat korter, zeker niet langer, mijn hond moet echt aan de temperaturen en vooral de nattigheid wennen.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb vandaag even getraind want ze heeft morgen examen en moet dan o.a. 1 minuut down en blijf.
Echt leuk vind ze het niet op natte ondergrond maar ze deed het wel, hopelijk doet ze het morgen ook.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram geeft er echt helemaal niks om. Maar ik kan me goed voorstellen dat honden vooral moeite hebben met de vrij plotselinge overgang naar koud weer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik ken het probleem. Je kunt inderdaad een kleedje meenemen...
Ik was van plan met Rakker GGB-examen te doen, dus ik heb besloten geen kleedje te gebruiken, maar de af-oefening opnieuw aan te leren, maar dan in het natte/koude gras. Bij Rakker werkte het niet om het vaker te doen of strenger te zijn, dan deed ze gewoon de hele les niks meer :N:
Ik heb het dus opnieuw aangeleerd, dus een flinke stap terug gedaan.
Onder het examen was het koud en nat en ze heeft het wel gehaald, ze heeft de volle 2 (of 3? weet het niet meer) minuten afgelegen :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je ziet Brenda je bent de enige niet :wink:
Ik heb trouwens een Frans Bulletje GG III examen zien doen 's winters, met een jasje aan :mrgreen:
Hij is toen prima geslaagd :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig dat ik niet de enige ben :mrgreen:

Plassen water liggen er gelukkig niet op het veld hoor, het is goed gedraineerd, maarja gras blijft wel nat :wink:

Bij ons is er echt nooit iemand met kleedjes ofzo, ik ken alleen 1 hond die wel een jasje aan heeft (een windhond) dus die zal het ook wel koud hebben :mrgreen:

16 december is er clubexamen, het cynophilia examen is pas rond maart ofzo als ik het goed heb, maarja ik weet ook niet of ik daar wel voor uitgenodigd wordt.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zou inderdaad kleedeje (regenjas :wink: ) neerleggen ofzo... Ik ga dit probleem waarschijnlijk ook met Jamey krijgen... Die rilt nogal snel...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:Ik zou inderdaad kleedeje (regenjas :wink: ) neerleggen ofzo... Ik ga dit probleem waarschijnlijk ook met Jamey krijgen... Die rilt nogal snel...
Ja ik weet dat jij dat vorig jaar ook had.
Nou Bram rilt ook snel hoor, die mafkees zit nu soms in huis al wat te rillen, en zo koud is het hier nou ook weer niet hoor :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”