Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voor luisteren tijdens sporen volgen

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Tips voor luisteren tijdens sporen volgen

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Zondag heb ik Bram voor het eerst min of meer los gelaten.
In zoverre... ik had hem aan de 10 meterlijn en die had ik los zodat hij makkelijk vangbaar was :wink:
In het begin liep hij gewoon rechtuit (en dan net te snel en niet meer achterom kijken :N: ). In het begin kwam hij als ik riep (omdat hij alweer te ver vooruit liep) maarja later dacht hij vaker "ja doei" en liep stug door. Hij scheurt er niet vandoor dus even een sprintje en ik had hem weer maarja...
Toen hij later doorhad dat hij 'los' was liep hij dus alleen nog maar in de struiken zijn neus achterna. Heerlijk om te zien, hij vermaakte zich prima, maarja hoe lekker die worst ook was die ik bij me had, die geuren zijn toch leuker volgens mij.
Hij geniet er enorm van maar heeft iemand tips om te zorgen dat hij niet te ver afdwaalt en dat hij echt zeker komt als ik hem roep?

Ik doe cursus met hem, en aandachtsoefeningen en dergelijke, maar ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die tips hebben die ik misschien nog niet ken :ok:
Punt is dat ik het hierkomen wel meer kan gaan oefenen en uitbouwen etc. maar hij let dus totaal niet op me. Ik kan supergoed aandacht van hem krijgen hoor, dat is het niet, maarja, in het bos mag hij natuurlijk struinen, maar moet hij mij ook in de gaten houden en het is niet de bedoeling dat ik hem om de 10 seconde moet roepen. Nou is een teckel natuurlijk wel gefokt op het zelfstandig kunnen jagen, maar misschien zijn er toch tips?
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Natas
Actief

Ongelezen bericht door Natas »

Wat ik deed toen Gioia een pupje was en wat ik nu nog doe als ze te ver weggaat, is me even verstoppen. Achter een boom ofzo. Als ze dan heel hard komt aanrennen en me vindt dan doe ik heel blij en enthousiast en beloon ik het feit dat ze me weer heeft gevonden.
In het begin kan je een beetje helpen, bijvoorbeeld door vanachter die boom een keertje te roepen. Gioia let goed op mij als ze losloopt: dat mens kan opeens achter een boom verdwijnen als je niet oppast.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Natas schreef:Wat ik deed toen Gioia een pupje was en wat ik nu nog doe als ze te ver weggaat, is me even verstoppen. Achter een boom ofzo. Als ze dan heel hard komt aanrennen en me vindt dan doe ik heel blij en enthousiast en beloon ik het feit dat ze me weer heeft gevonden.
In het begin kan je een beetje helpen, bijvoorbeeld door vanachter die boom een keertje te roepen. Gioia let goed op mij als ze losloopt: dat mens kan opeens achter een boom verdwijnen als je niet oppast.
Dat had ik zondag wel een paar keer geprobeerd. Maar omdat hij dus niet achterom kijkt merkt hij niet dat ik achter een boom zit :roll:
Als ik dan roep dan loopt hij soms door zonder achterom te kijken of hij komt rustig teruglopen, vrij relaxed, dus of hij nou onder de indruk ervan is dat de baas even foetsie is, dat weet ik zo net nog niet :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het zou kunnen zijn dat hij je beter in de gaten houdt dan je denkt, als hij zo relaxed terug komt lopen als jij je verstopt :wink:
Doet mij een beetje denken aan mijn laatste teckel.
Daar deed ik ook de verstop truuk mee. Twee dagen :mrgreen:
Daarna was het over. Hij verstopte zich ook achter een boom en keek dan stiekem om het hoekje of ik wel op hem lette. :roll:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Het zou kunnen zijn dat hij je beter in de gaten houdt dan je denkt, als hij zo relaxed terug komt lopen als jij je verstopt :wink:
Daarna was het over. Hij verstopte zich ook achter een boom en keek dan stiekem om het hoekje of ik wel op hem lette. :roll:
Misschien... je weet natuurlijk niet in hoeverre ze hun gehoor en reuk daar nog bij gebruiken, maar aangezien hij (voor zover ik weet althans :pffff: ) geen ogen in zijn achterhoofd heeft, kan hij mij niet zien :smile:
Punt is ook dat ik hem niet te ver uit de buurt kan laten gaan. Het was wel rustig in het bos, maar ik heb geen overzicht achter de bomen en hij heeft problemen met andere honden (hoewel daar nog steeds verbetering in lijkt te zitten).
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
ranetje schreef:Het zou kunnen zijn dat hij je beter in de gaten houdt dan je denkt, als hij zo relaxed terug komt lopen als jij je verstopt :wink:
Misschien... je weet natuurlijk niet in hoeverre ze hun gehoor en reuk daar nog bij gebruiken, maar aangezien hij (voor zover ik weet althans :pffff: ) geen ogen in zijn achterhoofd heeft, kan hij mij niet zien :smile:
Punt is ook dat ik hem niet te ver uit de buurt kan laten gaan. Het was wel rustig in het bos, maar ik heb geen overzicht achter de bomen en hij heeft problemen met andere honden (hoewel daar nog steeds verbetering in lijkt te zitten).
Ze gebruiken al hun zintuigen :wink:
Let eens op zijn oortjes als hij voor je uit loopt.
Hoe is de stand?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Heb niet op zijn oren gelet :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Heb niet op zijn oren gelet :smile:
Doe dat eens?
Ik ben benieuwd :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”