In zoverre... ik had hem aan de 10 meterlijn en die had ik los zodat hij makkelijk vangbaar was
In het begin liep hij gewoon rechtuit (en dan net te snel en niet meer achterom kijken :N: ). In het begin kwam hij als ik riep (omdat hij alweer te ver vooruit liep) maarja later dacht hij vaker "ja doei" en liep stug door. Hij scheurt er niet vandoor dus even een sprintje en ik had hem weer maarja...
Toen hij later doorhad dat hij 'los' was liep hij dus alleen nog maar in de struiken zijn neus achterna. Heerlijk om te zien, hij vermaakte zich prima, maarja hoe lekker die worst ook was die ik bij me had, die geuren zijn toch leuker volgens mij.
Hij geniet er enorm van maar heeft iemand tips om te zorgen dat hij niet te ver afdwaalt en dat hij echt zeker komt als ik hem roep?
Ik doe cursus met hem, en aandachtsoefeningen en dergelijke, maar ik ben benieuwd of er nog mensen zijn die tips hebben die ik misschien nog niet ken
Punt is dat ik het hierkomen wel meer kan gaan oefenen en uitbouwen etc. maar hij let dus totaal niet op me. Ik kan supergoed aandacht van hem krijgen hoor, dat is het niet, maarja, in het bos mag hij natuurlijk struinen, maar moet hij mij ook in de gaten houden en het is niet de bedoeling dat ik hem om de 10 seconde moet roepen. Nou is een teckel natuurlijk wel gefokt op het zelfstandig kunnen jagen, maar misschien zijn er toch tips?