Wel leuk bedacht van haar eigenlijkNatas schreef:Ik had het op les gevraagd en ze zei: je koppelt er pas een commando aan als de hond het helemaal kan.
Nou, zo ver zijn we dus nog lang niet!
Ik heb gisteren overigens een fout gemaakt. Ik dacht dat ik clickerde voor naar rechts kijken, maar Gioia dacht kennelijk dat ik clickerde voor richting-tv kijken. Daarna was ze er van overtuigt dat ze iets met de tv moest en ging die dus met haar neus en poten aanraken. Vandaag maar even oefenen in een kamer zonder tv...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Clickeren
Moderator: moderatorteam
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
-
Claudine
- geregistreerd lid
-
Natas
- Actief
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ik geef ook les in clickeren en ik geef wel commando's.
Ik ga als volgt te werk met de af: Je gaat eerst met de hand naar beneden en hand met je hand richting de voorpoten van de hond. De hond gaat af dan is het bij mij "click", "af", "voertje". Dit herhaal je vele malen en dan probeer je een keer zonder handbeweging en alleen met stem "af" te zeggen en dan ga je kijken wat de hond doet. Gaat de hond niet af binnen 1 sec. dan help je hem met de hand. De tijd tussen het stemcommando en de hand wordt steeds langer en de hond kan het dan zonder handhulp.
Hetzelfde is de plat. Als hij plat ligt dan "click" , "plat" + "voer".
Veel succes en de groetjes van Esther
Ik ga als volgt te werk met de af: Je gaat eerst met de hand naar beneden en hand met je hand richting de voorpoten van de hond. De hond gaat af dan is het bij mij "click", "af", "voertje". Dit herhaal je vele malen en dan probeer je een keer zonder handbeweging en alleen met stem "af" te zeggen en dan ga je kijken wat de hond doet. Gaat de hond niet af binnen 1 sec. dan help je hem met de hand. De tijd tussen het stemcommando en de hand wordt steeds langer en de hond kan het dan zonder handhulp.
-
Natas
- Actief
Ja, maar de bedoeling is dus freestylen... Hondje zelf laten denken en niet helemaal gaan uitlokken.Hondenschool Shanna schreef:Hoi,
De manier die jij omschrijft gebruik ik altijd, dus ik ben juist wel benieuwd naar dit experiment!

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik ben benieuwd of die manier je uiteindelijk bevalt. Ik doe het niet meer met Dante (free-styling) hij wordt er onzeker van en geeft dan snel op. Dus ik lok met een voertje of geef aanwijzingen (bijvoorbeeld met mijn hand) en click als hij de handeling uitvoert. Commando's voeg ik pas toe als hij het kunstje steeds uitvoert. Dan ga ik ook het clickeren afbouwen.Natas schreef:Ja, maar de bedoeling is dus freestylen... Hondje zelf laten denken en niet helemaal gaan uitlokken.Hondenschool Shanna schreef:Hoi,
De manier die jij omschrijft gebruik ik altijd, dus ik ben juist wel benieuwd naar dit experiment!
Apporteren heb ik wél met shapen aangeleerd. Begonnen met dummy vasthouden (ik zelf), hond snuffelt, click; hond bijt erin, click; enz, enz.
Maar de dummy was natuurlijk een tastbaar iets wat hem houvast gaf, dus hij had snel door wat de bedoeling was. Maar zomaar uit het niets iets aanleren werkt bij Dante niet.
Ik volg dus dit topic met veel belangstelling
Gr. Marijke
Gr. Marijke

-
Claudine
- geregistreerd lid
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb met Sandra gemaild, ik zal het antwoord ff hier plaatsen
Het is een heel lastige oefening zeker om hem freestyle aan te leren, dus een klein beetje hulp op het moment dat ze het echt niet meer weet, zou ik gewoon doen. Je lokt haar een paar keer in de richting die je op wilt, het liefst zonder voer anders creëer je een extra tussenstap, maar geen handgebaar, want dat is een opdracht voor haar geworden en ontneemt daarom het eigen initiatief op het moment dat je een stapje verder wilt.Als ze het een paar met wat hulp heeft gedaan, wacht je weer een keertje af of je helpt iets minder.

You'll be in my heart... Always...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik denk dat als je free shaping / freestyle pleegt/beoefent/gebruikt dat je dan héél goed op de kleinste gedragingen in de goed richting moet leren kijken. Een oog naar de grond kan al stap 1 zijn van het gaan liggen, bijvoorbeeld.
Ga vooral niet je hond aan zitten kijken en probeer toch de beloningsfrequentie hoog te houden.
Voor mensen die makkelijk Engels lezen is er heel veel op het net te vinden hierover. Op www.clickersolutions.com bijvoorbeeld kom je namen tegen als Shirley Chong, Sue Ailsby, Karen Pryor. Deze mensen worden als grootheden gezien en kunnen en hebben, zeer goede adviezen (ge)geven.
Ga vooral niet je hond aan zitten kijken en probeer toch de beloningsfrequentie hoog te houden.
Voor mensen die makkelijk Engels lezen is er heel veel op het net te vinden hierover. Op www.clickersolutions.com bijvoorbeeld kom je namen tegen als Shirley Chong, Sue Ailsby, Karen Pryor. Deze mensen worden als grootheden gezien en kunnen en hebben, zeer goede adviezen (ge)geven.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kiki bouwt heel ander gedrag uit alsdat ik zou willen. Ik ben bezig met het rondje draaien en ze trekt nu haar poten in een kramp. Ik heb geklikt voor pootbewegingen richting lopen, maar dat lopen wil niet zo! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Claudine
- geregistreerd lid
net voor het eerst geoefend, (weekend toch geen tijd voor gehad) en het ging super, gemideld twee clickjes (brokjes) per rondje, zeker een keer of tien achter elkaar!
Wel met gemikt weggooien, maar hij kijkt echt al helemaal achterom en draait al wat in voor ik het 1e brokje gooi....beginnersgeluk waarschijnlijk, maar ik geniet even van het moment !!!
Ook leuk om te zien hoe zijn staart heel laag begon en steeds enthousiaster omhoog kwam...
Zelfs met Quibus erbij die om brokjes kwam bedelen bleef hij achterom kijken.
Wel met gemikt weggooien, maar hij kijkt echt al helemaal achterom en draait al wat in voor ik het 1e brokje gooi....beginnersgeluk waarschijnlijk, maar ik geniet even van het moment !!!
Ook leuk om te zien hoe zijn staart heel laag begon en steeds enthousiaster omhoog kwam...
Zelfs met Quibus erbij die om brokjes kwam bedelen bleef hij achterom kijken.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Claudine
- geregistreerd lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb het ook wat afgeblazen want nu met die stinkpekinees wordt het hel hel met al dat voer!Zoek stok! schreef:Ik kan nog maar drie sessies doen deze week, dus ik ga plat maar opgeven en probeer het rondje draaien erin te krijgen.
Hij ging gisteren per ongeluk tijdens het clickeren een keer plat liggen om te krabben, maar hij snapte mijn blijdschap totaal niet.
Ik oefen een rondje en dat is het!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Sita
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Claudine
- geregistreerd lid
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Tess haar rondje zit er ook in.al hoewel nog een beetje aarzelend.Ze is nu een paar dagen mee met het baasje vm laatste dingen voor verhuizing en hij heeft belooft de plat te oefenen maar of het lukt????Deze week beetje te hectisch om echt te oefenen.
Claudine zusje van victor was lief erg lief!!!!!!!!!Beetje verliefd zijn we hier
Claudine zusje van victor was lief erg lief!!!!!!!!!Beetje verliefd zijn we hier
-
Sita
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
-
Ari@ne
Wat een leuk topic
.
Zoals de meesten van jullie weten ben ik sinds een kleine week met clickeren begonnen.
Buiten gaat dat heel redelijk, maar in huis moet ik voordat ze hun eten krijgen ook clickeren. Ik geef het commando "zit", clicker en ze krijgen hun eten.
Jagger doet dat goed, maar Boudewijn loopt achteruit als ik zijn bak met CB voor z'n neus hou. Terwijl hij daar zo gek op is.
Iemand enig idee of ik iets verkeerd doe of is het allemaal voor hem nog erg moeilijk misschien?
Zoals de meesten van jullie weten ben ik sinds een kleine week met clickeren begonnen.
Buiten gaat dat heel redelijk, maar in huis moet ik voordat ze hun eten krijgen ook clickeren. Ik geef het commando "zit", clicker en ze krijgen hun eten.
Jagger doet dat goed, maar Boudewijn loopt achteruit als ik zijn bak met CB voor z'n neus hou. Terwijl hij daar zo gek op is.
Iemand enig idee of ik iets verkeerd doe of is het allemaal voor hem nog erg moeilijk misschien?
-
Natas
- Actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief