Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apport

Moderator: moderatorteam

rotboxer
Vaste gebruiker

apport

Ongelezen bericht door rotboxer »

mijn hond apporteert goed
het enigste probleem is dat zodra ze gaat zitten ze het apport laat vallen.
weet iemand hoe je dat op kan lossen ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

laat hem dat apportje vast houden terwijl hij naast je loopt aan de riem en op onverwachte momenten laat je hem los laten,hij hoeft dan niet te zitten.laat ie hem dan niet vallen dan ga je helemaal uit je dak en je geeft hem dat apportje weer terug.ik weet niet hoe jou houding is als ie voor je zit maar blijf techt op staan en steek je handen niet uit(als een soort vangnet)probeer als hij bij je is met het apportje zijn aandacht naar jou gezicht te krijgen dan gaat zijn koppie omhoog en kan hij minder makkelijk het apport uit kwatten.geef ook niet meteen het commando los maar wacht daar een paar tellen mee,en de andere keer doe je het wel meteen.het moet voor hem dus afwachten zijn wanneer hij het commano los krijgt.je kan ook als hij bij je is met apport en hij zit eerst nog een stukje gaan lopen en hem dan het los commando geven.het moet voor hem dus niet logisch zijn dat ie hem meteen uitkwat maar dat het dus ook wel is langer kan duren voordat hij hem moet afgeven.en geeft ie netjes af helemaal uit je dak gaan.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het zitten met het apport kan je ook eerst onafhankelijk van het brengen oefenen.
Dat kan je in het begin gewoon in huis oefenen.
Schoteltje met wat lekkers klaar zetten, hondje zit voor je, blok aangeven met "vast"en meteen weer aan nemen. Lekkers er in :ok:
Daarna hetzelfde (als het goed gaat) en dan een stap achteruit zetten en je hond vóór laten komen. Houd je handen hoog tegen je lichaam. Dan het blok weer aannemen en weer wat lekkers geven.

Als je deze oefeningen in het begin los van elkaar oefent hou je ook de snelheid er beter in bij het apporteren. :ok:
Bij het brengen van het apport kan je voorlopig even wat door je knieën zakken om te voorkomen dat hij het apport laat vallen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

Hey, ik had juist hetzelfde probleem.

Ik heb het met de clicker gedaan, elke keer brengen en de click steeds langer uitstellen. Wel altijd zorgen dat je de hond voor bent.

Werkte perfect bij me en hij wacht nu mooi tot ik het apport aangenomen heb.

Groetjes Vicky en Blitz
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo doe ik het ook Inge :wink:
Ik heb de indruk dat de hond wel wil brengen, maar dat daarna het éérst zitten en ook nog vasthouden wat moeilijk gaat.
Daarom adviseerde ik om het zitten met het apport even los te koppelen van het brengen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gewoon spelen met het apport in zijn muil. leuk trekken, omhoog tillen, rondlopen, hem laten opspringen als hij het brengt... die zit komt er dan vanzelf wel weer in.
eerst moet hij het leuk vinden om te brengen.
en de zit niet combineren met een apportblok, maar vb; bijtworstje.
(weet niet af je blok en worstje gebruikt :19: )
rotboxer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rotboxer »

harstikke bedankt allemaal
hier kan ik wat mee!

het leuk vinden om te brengen is geen probleem :wink:
het enigste probleem zit em in het zitten :mrgreen:
ik gebruik geen blok en worstje maar denk dat ik dan maar wel is ga proberen voor dit probleem.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”