Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Clickeren

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Jacksel schreef:Ze heeft bij ons nog uitgelegd (maar ik snapte het niet helemaal), dat het met de volgende oefening was:

Hond af (of zit) en blijf. Jij loopt weg, hond blijft dus nog steeds :mrgreen: Als je 20 meter weg bent roep je de hond, na 10 meter, moet hij dan op commando weer af/zit/staan (weet niet meer welke)... Om daarna helemaal te komen.

Omdat het de bedoeling is dat de hond 'sprint' - stopt - 'sprint' (om het maar even zo te noemen) is het van belang om de oefening zo te maken dat hij niet halverwege uit zichzelf afremt, omdat hij al weet dat daar een commando aankomt... Daarvoor was die stoel, daar kon je omheen sturen en dan zou dat niet gebeuren... Maar hoe ze dat dan willen gebruiken snap ik niet helemaal :denken:
Aha okay. Ik weet inderdaad niet hoe ze dat dan willen gebruiken verder maarja maakt verder ook niet uit.
Dat hierkomen met commando tussendoor hoort trouwens nog niet bij de G&G0.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Jacksel schreef: Omdat het de bedoeling is dat de hond 'sprint' - stopt - 'sprint' (om het maar even zo te noemen) is het van belang om de oefening zo te maken dat hij niet halverwege uit zichzelf afremt, omdat hij al weet dat daar een commando aankomt... Daarvoor was die stoel, daar kon je omheen sturen en dan zou dat niet gebeuren... Maar hoe ze dat dan willen gebruiken snap ik niet helemaal :denken:
Ik denk dat ze dat doen om je wat variatie te geven in je training, waardoor je hond niet gaat voorwerken. Als je 10 keer hier komen met staan doet, zullen sommige honden de 11de keer uit zichzelf blijven staan. Dat mag niet, dus als je af en toe een rondje (of iets anders) laat doen tijdens het hier komen, zal je hond niet het rennen-staan-rennen als oefening gaan aanleren.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Nina schreef:
Jacksel schreef: Omdat het de bedoeling is dat de hond 'sprint' - stopt - 'sprint' (om het maar even zo te noemen) is het van belang om de oefening zo te maken dat hij niet halverwege uit zichzelf afremt, omdat hij al weet dat daar een commando aankomt... Daarvoor was die stoel, daar kon je omheen sturen en dan zou dat niet gebeuren... Maar hoe ze dat dan willen gebruiken snap ik niet helemaal :denken:
Ik denk dat ze dat doen om je wat variatie te geven in je training, waardoor je hond niet gaat voorwerken. Als je 10 keer hier komen met staan doet, zullen sommige honden de 11de keer uit zichzelf blijven staan. Dat mag niet, dus als je af en toe een rondje (of iets anders) laat doen tijdens het hier komen, zal je hond niet het rennen-staan-rennen als oefening gaan aanleren.
Ja precies, zo zou het heel goed kunnen, dat ze de ene keer een rondje mogen en de andere keer af etc. :wink:

Heb net het rondje tegen de klok in geprobeerd en ze had het gelijk door alleen was ze verbaasd dat dat het enige was wat ik van haar wilde dus ze uitproberen of het op de stoel springen enzo effect had :smile:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Benji&Brenda schreef:Ja precies, zo zou het heel goed kunnen, dat ze de ene keer een rondje mogen en de andere keer af etc. :wink:
Precies. :wink:
Benji&Brenda schreef:Heb net het rondje tegen de klok in geprobeerd en ze had het gelijk door alleen was ze verbaasd dat dat het enige was wat ik van haar wilde dus ze uitproberen of het op de stoel springen enzo effect had :smile:
Je kunt dit ook goed aanleren met een 'paal', ik oefen het thuis met een bamboestokje om planten rechtop te houden in de tuin. Bij Baloe ging dit prettiger omdat hij steeds onder de stoel doorliep enzo. Ik vond het makkelijker sturen met die kleine gup. :mrgreen:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Nina schreef:
Benji&Brenda schreef:Ja precies, zo zou het heel goed kunnen, dat ze de ene keer een rondje mogen en de andere keer af etc. :wink:
Precies. :wink:
Benji&Brenda schreef:Heb net het rondje tegen de klok in geprobeerd en ze had het gelijk door alleen was ze verbaasd dat dat het enige was wat ik van haar wilde dus ze uitproberen of het op de stoel springen enzo effect had :smile:
Je kunt dit ook goed aanleren met een 'paal', ik oefen het thuis met een bamboestokje om planten rechtop te houden in de tuin. Bij Baloe ging dit prettiger omdat hij steeds onder de stoel doorliep enzo. Ik vond het makkelijker sturen met die kleine gup. :mrgreen:
Jamey heeft m ondertussen ook om een boom en een lantarenpaal gedaan :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Nina schreef: Je kunt dit ook goed aanleren met een 'paal', ik oefen het thuis met een bamboestokje om planten rechtop te houden in de tuin. Bij Baloe ging dit prettiger omdat hij steeds onder de stoel doorliep enzo. Ik vond het makkelijker sturen met die kleine gup. :mrgreen:
Ja het maakt niet zoveel uit.
Ik deed het eerst met een grote doos (maat A4 papier maar redelijk hoog) en toen met de stoel, maar het effect was hetzelfde :wink:
Oftewel, uhmmmm doos... ow rondje is klik? Hmmm en als ik erop ga staan :idea: Niet? En als ik hem probeer vast te pakken dan :idea: Niet?
Hmmm dan maar rondje rondje rondje (jeeej makkelijk verdient zo :smile: )
En stoel dus hupsa erop :idea: Niet goed? Nou okay dan ga ik wel weer je rondje doen :mrgreen:

Ik oefen het alleen 1 kant op nu en als dat er goed inzit qua commando en afstand enzo dan ga ik over op de andere richting :ok:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik trouwens heel grappig vind is dat Britt het gedrag niet heeft gekoppeld aan een voorwerp.
Ze gaat linksom een boompje heen en vervolgens gaat ze eens linksom een rondje om een stoel heen en hey ja zie je wel zie je haar haast denken, zo krijg ik ook een click :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Benji&Brenda schreef:Wat ik trouwens heel grappig vind is dat Britt het gedrag niet heeft gekoppeld aan een voorwerp.
Ze gaat linksom een boompje heen en vervolgens gaat ze eens linksom een rondje om een stoel heen en hey ja zie je wel zie je haar haast denken, zo krijg ik ook een click :mrgreen:
Is toch juist goed, want de oefening is ook niet verbonden aan een bepaald object :ok:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

marye schreef:
Benji&Brenda schreef:Wat ik trouwens heel grappig vind is dat Britt het gedrag niet heeft gekoppeld aan een voorwerp.
Is toch juist goed, want de oefening is ook niet verbonden aan een bepaald object :ok:
Is ook zeker heel goed, maar ik verbaas me er gewoon over dat ze het gelijk doorheeft zonder dat ik eerst met diverse objecten heb geoefend, dat verzon ze zelf al :ok:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Vandaag en morgen is Victor bij mij. Meneer heeft een show morgen namelijk. Nu vind ik het niet zo nodig om deze jongeman te confronteren met zijn vader omdat die hem hoogstwaarschijnlijk eens even flink de wacht aan zal zeggen. Begrijpelijk maar behoorlijk nutteloos omdat Vikkemans toch niet meer hier blijft wonen. Fikkie zit dus met een mandje, kluifje en de radio aan in de trimsalon.

Omdat dat best wel zielig is hebben we net even de clicker gepakt. Eerst geprobeerd of ik uit kon vinden wat Claudine hem zoal geleerd heeft, hmm dat lukt me niet zo erg. Hij keek me verwachtingsvol aan maar bood weinig gedrag. Klein beetje een rondje denk ik.

Dus ik heb hem maar wat nieuws geleerd :cheer: Hij kan nu óp een omgedraaide mand klauteren én gaan zitten, twee sessies hadden we daarvoor nodig ;-). Ach, je hebt er niks aan maar we zijn wel ff lekker samen bezig geweest.

En dan heb ik nu meteen de neiging om al die andere honden dat ook 'ff' te leren....

Over dat rondje heb ik ook nog na zitten denken. Heeft iemand al geprobeerd om een stukje plakband op een bil te plakken en te clicken voor daaraan willen snuffelen?? Dát ga ik nog even met iemand anders proberen nu!
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef: Over dat rondje heb ik ook nog na zitten denken. Heeft iemand al geprobeerd om een stukje plakband op een bil te plakken en te clicken voor daaraan willen snuffelen?? Dát ga ik nog even met iemand anders proberen nu!
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik vraag me ook af of het hier zou werken, met harige honden. :19:
Ik heb wel ooit geprobeerd het ´schamen´op soortgelijke manier aan te leren: pleister op de neus plakken en wachten tot de hond gaat proberen het eraf te peuteren. Dat werkte dus niet bij Baloe (en later bij Jonne ook niet trouwens), die bleef stokstijf zitten en met schele ogen staren naar de pleister op zijn neus.
Ik ben trouwens wel benieuwd of het bij jou werkte met de pleister op de bips. (wiens bips heb je daar trouwens voor gebruikt? :mrgreen: )
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn honden heb ik allebei geleerd om "om de boom" heen te lopen, of "om de paal". Dit omdat ze meestal aan de flexi lopen tijdens de reguliere uitlaatrondes in de wijk, en soms om een boom heen lopen, en voorheen via de andere kant wel eens terug wilden, met als gevolg de flexi rond de boom of paal. Nu komen ze dezelfde route terug als ik zeg "om de boom". Dit werkt overigens ook bij mensen als ze daar omheen zijn gelopen aan de flexi. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”