Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Commando afmaken?

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Commando afmaken?

Ongelezen bericht door Sassie »

Stel, je hond is met een andere hond aan het spelen en je roept hem bij je maar hij komt niet. Wat doe je, ga je naar hem toe of laat je het commando voor wat het is?
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

als ik zou weten dat mijn hond niet komt tijdens het spelen dan zou ik hem niet eens roepen,je commando heeft dan totaal geen nut en je bent op dat moment ook niet aantrekkelijk genoeg voor de hond,in elk geval niet aantrekkelijk genoeg om te komen.ik zou dan de hond inderdaad gaan halen zonder mopperen anders denkt ie ook daar heb je haar weer met d'r gezeur,of mee lokken en hem na een aantal meters een flinke beloning geven.ik zou dat hier komen gaan oefenen op een moment dat er geen andere verlijdingen zijn en hem pas de volgende verlijding aanbieden op het moment dat het zonder helemaal foutloos gaat. ik vindt dit zelf ook heel moeilijk hoor,ik zie het ook vaak bij m'n puppengroep dat mensen staan te brullen als brugman en er komt totaal geen reactie van de hond(wat ook logisch is een pup kan die verlijding nog niet aan om tijdens het spel terug te gaan naar de baas)en het is helemaal moeilijk omdat ik dit gedrag nooit heb gehad toen mijn honden nog pup waren even min als het rondje van de zaak dat hebben die van mij ook nooit gedaan,als het dus gebeurt in mijn groep(ik loop stage heb dus geen eigen groep)sta ik wel is :denken: en als ze dan vragen of dit herkenbaar is voor mij?nee dus.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Sassie
Zeer actief

fabienne s schreef:ik zou dan de hond inderdaad gaan halen zonder mopperen anders denkt ie ook daar heb je haar weer met d'r gezeur,of mee lokken en hem na een aantal meters een flinke beloning geven.
Dit is een beetje wat ik bedoel: ik wil er wel iets mee doen dat ie niet luistert zeg maar. Dus niet denken van, o komt ie niet, laat maar.
Ik had het daar laatst met iemand over die zei dat ie zijn hond ' zeker niet ging halen'
En verder voor de duidelijkheid; mijn hond luistert prima met hierkomen maar in het spel is het wat lastiger.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ja dat kan je hond zeker niet gaan halen,maar wat dan?roepen tot je een ons weeg met het gevolg dat de hond denkt:lul maar een tijdje in de ruimte als ik tijd heb kom ik wel is een keer,na 100keer of zo.wat je kan doen is je eigen heel spannend maken door zelf te gaan spelen met een bal ofzo of wat ook wel is helpt weglopen en je verstoppen achter een boom.ik zal zeker niet roepen als ik zeker weet dat de hond niet komt,maar ik heb dat probleem nooit gehad(zal je zien bij de volgende wel)ik kan me dood ergeren aan mensen die staan te roepen als of ze op de vismarkt staan en er komt overduidelijk geen reactie van de hond,dat kan natuurlijk ook betekenen dat ie of het commando niet kent,of geleerd heeft ze baas een tijd te laten roepen totdat hij zelf geen zin meer heeft in spelen of dat de baas-hond verhouding niet goed is(niet leuk genoeg om te komen)ik zou het commando weer regelmatig gaan gebruiken als je wandel,gewoon even roepen dan belonen en weer laten gaan,je kan dat ook doen als jij een hond ziet en hij nog niet en die stap steeds verder uitbouwen.maar roepen tot ik een ons weeg doe ik niet dan loop ik gewoon door en als ze dan wel aan komen sjeesen bouw ik een feestje(soms doen ze het wel is als een konijnen spoor leuker is dan ik)
Afbeelding

jemble 5 maanden
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ze hebben hier wel vaker schijt aan een commando en vaak doe er ook niks aan.
Alleen bij Hera ben ik er wat strenger in omdat ze bij de training wel altijd alles op moet volgen.
Als ik echt wil dat ze perse NU direct komen ivm een naderende auto dan is mjin stem echt strenger en dan weten ze vaak genoeg.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik heb het aangeleerd met kaas. Elke keer roepen en dan kaas geven. Als ik een andere hond zag (proberen om die hond eerder te zien dan dat jou hond hem ziet) dan ging ik hem allerlei lekkers geven.
Net zo lang totdat jij leuker bent. Oefen eerst aan de lijn bijvoorbeeld dat hij de aandacht op jou houdt.
Nu loop ik gewoon door als hij niet komt, op deze manier is hij mij ook wel eens kwijt geweest, en dat was best schrikken voor hem.
Als de afstand tussen ons te groot wordt dan besluit hij wel om naar mij toe te komen. En dan krijgt hij een super beloning.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het gebeurt wel eens. Ik roep een paar keer en dan wordt hij, (meestal is het ook Spike) opgehaald. Dan weet hij al dat hij had moeten komen.
Ik vertel hem dan dat ik 'hier' geroepen had. :wink:

Maar oké, hij weet dan ook verroest goed dat ik riep, en weet goed wat het inhoudt.
Sassie
Zeer actief

Daisy@ schreef:Het gebeurt wel eens. Ik roep een paar keer en dan wordt hij, (meestal is het ook Spike) opgehaald. Dan weet hij al dat hij had moeten komen.
Ik vertel hem dan dat ik 'hier' geroepen had. :wink:

Maar oké, hij weet dan ook verroest goed dat ik riep, en weet goed wat het inhoudt.
Hoe herkenbaar!
Afbeelding
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Ik zou persoonlijk NOOIT naar de hond toegaan, want daarmee geef je aan dat jij op dat moment de hond belangrijker acht dan jouzelf.

Er zijn diverse manieren om hem te laten komen, en volgens mij hebben meerdere mensen hier al gezegd hoe dat kan (gekdoen, voertje, speeltje, etc.)

Ik zou dus willen stellen: het enige wat je niet moet doen, is de hond halen.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”