Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TT vragen,maar voor de gebruikers zelf,niet die ertegen zijn

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

TT vragen,maar voor de gebruikers zelf,niet die ertegen zijn

Ongelezen bericht door schelsey »

Had vraagjes over het gebruik van de TT,heb al wat dingen gelezen,slechte en goede dingen,maar zou graag jullie mening eens willen horen,maar liefst van mensen die er voor zijn en ermee werken of iemand kennen die ermee werken.

Honden die het aan hebben om te lossen bij pakwerk is wat anders,meer gewone gebruikers,tijdens het wandelen bv.

1 jaar terug was ik fanatiek tegen omdat ik dacht dat de hond een felle stoot kreeg en helemaal van de kaart zal zijn,door ondervinding is dit dus helemaal niet waar,al zullen er altijd gekken bij zijn die er van genieten hun hond te zien kreperen en de TT veel te hoog zetten,of wat ik ook al gehoord heb,aan de ballen van de hond houden,das pure dierenmishandeling!

Waarom heb je besloten met een TT te werken.

Voor wat gebruik je het.

En hoe reageer of reageerde je hond er op,is hij al in paniek geraakt,heeft hij al eens gegilt,vertoonde hij stress.

Is de hond hetzelfde gebleven,even lief en vrolijk na regelmatig gebruik van de TT

Heb je hem al gebruikt als de hond gezwommen heeft,hoe was dan zijn reactie.

Welk niveau heb je nodig om hem te corrigeren.

Hoe dikwijls moet je nog op knopke duwen tijdens een wandeling of welk gedrag hij vertoond dat niet mag

Op eigen houtje ermee begonnen of onder begeleiding

Alvast bedankt

sonja
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Gebruik jij al een TT?

Ik ken niemand die een TT nodig heeft om met zijn hond te wandelen..
:pop:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk ook dat er weinig mensen ervaring hebben met een TT wanneer als doel simpele basis-gehoorzaamheid. Wandelen moet kunnen zonder TT en anders heb je helaas de verkeerde hond gekozen.

TT kan je gebruiken om zwaar probleemgedrag uit te trainen of wanneer je je hond op hoog niveau wil zetten in de sport. Dat allemaal onder strakke en kundige begeleiding.

Eigenaren met huishonden moeten eerst naar een deskundige om daar evt een training met TT op te zetten. Nooit zelf gaan rommelen als er geen deskundige met de hond bezig gaat :neenee: Je moet er toch niet aan denken dat je een hond door onkunde de vernieling in helpt als leek? :19:
Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Re: TT vragen,maar voor de gebruikers zelf,niet die ertegen

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

schelsey schreef: Hoe dikwijls moet je nog op knopke duwen tijdens een wandeling of welk gedrag hij vertoond dat niet mag

Alvast bedankt

sonja
Wat doet hij dan mis tijdens de wandeling?
Of beter gezegd, wat doe jij dan mis tijdens de wandeling? :denken:
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
schelsey
Zeer actief

deze topic dient voor TT gebruikers,geen tegenstanders die het niet kennen,maar van hebben horen spreken!

want zo komt er een discussie op gang die ik niet wil,wil gewoon deze vragen beantwoord zien bij TT gebruikers.

indien je het niet weet,gelieve zich te onthouden aub.

maar begin niet te speculeren dat ik een probleemhond heb,wat dus helemaal niet het geval is,je kent me niet en weet niet wat ik allemaal al heb bereikt met mijn hond en nog wil bereiken ermee.

gewoon wandelen is niet voldoende,ik eis meer dan een huishond die wat snuffelt en hier en daar een poepje doet.

sonja
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

schelsey schreef:deze topic dient voor TT gebruikers,geen tegenstanders die het niet kennen,maar van hebben horen spreken!

want zo komt er een discussie op gang die ik niet wil,wil gewoon deze vragen beantwoord zien bij TT gebruikers.

maar begin niet te speculeren dat ik een probleemhond heb,wat dus helemaal niet het geval is,je kent me niet en weet niet wat ik allemaal al heb bereikt met mijn hond en nog wil bereiken ermee.

gewoon wandelen is niet voldoende,ik eis meer dan een huishond die wat snuffelt en hier en daar een poepje doet.

sonja
Zo he, wat een aannames :ok:
Helaas is dit niet een forum waar alleen bepaalde mensen iets mogen zeggen en de rest zich door iemand de mond zal laten snoeren. :denken:
Als je nu zelf eens begint met iets meer uitleg te geven dan weten mensen ook waarover het gaat. :19: Mijn honden poepen en snuffelen ook, maar als je denkt dat je een TT nodig hebt om meer dan een poepende snuffelende hond te hebben dan kun je ook uitleg verwachten van mensen die niet op knopjes drukken maar wel bereikt hebben wat jij wil bereiken :ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wil je met de tt proberen het najaaggedrag tijdens onaangelijnd wandelen onder controle te krijgen Sonja?
Ik heb er geen ervaring mee en ben er, voor dat doel, geen voorstander van. De situatie is meestal per gebeurtenis te verschillend om het onwenselijke gedrag op zo'n moment zo te kunnen isoleren dat de hond het begrijpt.
Ik ken wel iemand die voor dit doel een pufband heeft gebruikt, (soort tt, maar dan met irritante geurstof) met de filosofie dat een najagende hond eerder uit zijn roes wordt gehaald als hij wordt gestoord in zijn geurbeleving dan door een pijnprikkel.

Ik snap dat je op zoek bent naar ervaringen, maar ondanks het feit dat ik er geen ervaring mee heb wilde ik je dit even meegeven.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

schelsey schreef:deze topic dient voor TT gebruikers,geen tegenstanders die het niet kennen,maar van hebben horen spreken!

sonja
nou nou, je weet wel meteen een goede sfeer te creeeren in je eigen topic :ok: :roll: .

Ik stel je een normale vraag, zonder dat ik aangeef of ik een voor of tegenstander ben. Maar enige uitleg van jouw kant is daarvoor wel vereist.
Wat verwacht je dan van je hond en wat wil je met je hond bereiken? En waarom ben je op zoek naar info over een TT.
:pop:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Ik ben een tt gebruiker in de africhting maar ik ben het in dit geval eens met de niet gebruikers/tegenstanders!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik lees al van alles op diverse forums van toen je hond nog een klein puppie was (in december lees ik ineens dat het een herplaatser is???) en ik zou het heel erg verkeerd vinden als je een TT gaat gebruiken, maar goed je hebt toch altijd je eigen plan getrokken en nooit raad willen aannemen.

Anne
Mark-fryslan
Zeer actief

Tja...

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Kun je misschien exact omschrijven wat je graag zou willen horen? Dan kan ik de tekst hier gewoon inplakken.

Alvast bedankt.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Jaap* schreef:Wil je met de tt proberen het najaaggedrag tijdens onaangelijnd wandelen onder controle te krijgen
2 Jaar gelden heb ik de TT gebruikt om dit najaag gedrag onder controle te krijgen, omdat mijn hond zichzelf in gevaar bracht en anderen ook, door achter sporen en wild aan te jagen en hierdoor bijna de weg op te vliegen of in het bos te verdwijnen en een hele tijd later weer tevoorschijn te komen. In heb het onder begeleiding gedaan , heb hem hooguit 2 a 3 keer gebruikt op een lage stand, om hem even uit zijn trance te halen, wannneer hij een geur opsnoof, om daarna te verdwijnen. Toen was het over en heeft het eigenlijk daarna nooit weer gedaan. Wanneer hij nu iets opsnuift, fluit ik hem direct terug en is de spanning van het jagen ook meteen verdwenen, kortom, probleem opgelost. Nu loop ik een stuk relaxter door de bossen en kan mijn hond overal weer lekker loslopen. Ik zag er vreselijk tegenop om dit te doen, maar kon niet meer anders, omdat ik echt alles al had geprobeerd, om dit gedrag af te leren, lange lijn, prive trainingen, puf bandje, enz. Niets hielp.Later dacht ik, had ik het maar eerder gedaan, dat had een hoop ellende voorkomen. Maar nogmaals, doe het wel met iemand die er verstand van heeft!!
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Re: Tja...

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Mark-fryslan schreef:Kun je misschien exact omschrijven wat je graag zou willen horen? Dan kan ik de tekst hier gewoon inplakken.

Alvast bedankt.

Groetjes Mark
:mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

pia zz schreef:
Jaap* schreef:Wil je met de tt proberen het najaaggedrag tijdens onaangelijnd wandelen onder controle te krijgen
...omdat mijn hond zichzelf in gevaar bracht en anderen ook, door achter sporen en wild aan te jagen en hierdoor bijna de weg op te vliegen of in het bos te verdwijnen en een hele tijd later weer tevoorschijn te komen. In heb het onder begeleiding gedaan , heb hem hooguit 2 a 3 keer gebruikt op een lage stand, om hem even uit zijn trance te halen... ....kan mijn hond overal weer lekker loslopen. Ik zag er vreselijk tegenop om dit te doen...
Dat vind ik één van de weinige situatie's vindt waarbij ik een tt zou overwegen, als je écht alles hebt geprobeert zonder resultaat en het dus niet alleen gaat om een snelle oplossing. Ik ben blij dat het bij jullie goed heeft uitgepakt. Je zult misschien met mij eens zijn dat het geen gegarandeerd succes is en juist een averechts effect kan geven bij onkundig gebruik.
Ik stel mij voor dat het gebruik in sommige omstandigheden, zoals bijvoorbeeld IPO, wat duidelijker is voor de hond. Voor een jachthond blijf ik het vanwege de eerder genoemde reden heel link vinden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
starfleet
Erelid

pooh schreef: Wat verwacht je dan van je hond en wat wil je met je hond bereiken? En waarom ben je op zoek naar info over een TT.
TS reageert niet, maar het probleem is dat de hond (een poolhondkruising) in het verleden regelmatig achter wild aanging en al kippen, konijnen e.d. heeft doodgebeten. Nu heeft ze hem aan een lange lijn, maar wil hem toch los laten lopen en er nog controle op hebben als hij toch gaat jagen. De hond is ongeveer anderhalf nu.

In België is het vrijwel nergens toegestaan de hond los te laten en persoonlijk zou ik deze hond gewoon aan de lange lijn laten en wat omheinde terreinen opzoeken om te ballen o.i.d. omdat anders de kans groot is dat hij door een boswachter of boer wordt neergeschoten. Teletact of niet.

Anne
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ik gebruik zelf geen tt. maar in de sport zie ik het vaak genoeg.
bijna alle honden zullen piepen ( schrikreactie) en er zijn ook honden die dusdanig in paniek raken dat ze op zo'n moment niet meer bereikbaar zijn!! gebruik na zwemmen :roll: water geleid dus zal de stroomstoot veel harder aan komen. ik raad het je sterk af om er zelf mee te gaan klooien ( mocht je dat van plan zijn, maar het zal wel anders stelde je die vragen niet) het is een hulpmiddel wat alleen door ervaren mensen gebruikt zou moeten worden of onder begeleiding van ervaren mensen!!
pia zz
Zeer actief
boxer

Martijn schreef:Ik ben niet tegen een TT maar als je je hond niet kunt leren netjes mee te wandelen denk ik dat je niet bedreven genoeg bent in het opvoeden van een hond om te begrijpen hoe je ermee om moet gaan.
Jachtinstinct en najagen overkomt je de eerste keer, als je 1 keer met je ogen knippert, is het al gebeurt!!DUS ben je te laat en is het zelfbelonende gedrag al ingezet. Dit heeft NIETS met opvoeding te maken , maar puur met instinct. Zodra een hond zelfbelonend gedrag heeft laten zien, zal hij dit ongetwijfeld herhalen. Het gaat zo snel, dat je het niet kunt voorkomen. Boos worden helpt niet, de hond is al achter een spoor aan. Wanneer hij terug komt,mag je ook niet boos worden, ook al sta je te koken, nee want de hond komt netjes bij de baas!! Dus blijft er, na alles te hebben geprobeerd nog maar een optie open, en dat is bestraffen op het moment dat het plaatsvindt, op afstandsbediening,zodat de hond begrijpt, dat het gedrag ,wat hij dan laat zien, niet gehonoreerd wordt. Bij mijn hond heeft het , na zeer milde afstraffing, zeer geholpen. Hij heeft nog 1 maal een poging gewaagd, die toen ook werd werd afgestraft, en nu is het al gedurende ruim 1 jaar helemaal over. Jullie denken misschien dat je hond in de lucht springt of wat dan ook, maar als je het laag instelt, is het eenzelfde gevoel als dat je een batterijtje aan je tong houd, om te voelen of er nog spanning op staat. Het is dan puur om de trance van het najaaggevoel te doorbreken.
Afbeelding

pia zz
Zeer actief
boxer

Martijn schreef:Ik had het niet tegen jou. :wink:
Wil je dan de volgende keer even quoten, dat schept wat meer duidelijkheid :ok:
Afbeelding

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Misschien kan je mensen met ongewenste reacties tegenhouden met je TT :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
pia zz
Zeer actief
boxer

ay, ay kaptein :ok: :ok: Alhoewel ik het nu ook niet echt duidelijk vond :denken: :denken:
Afbeelding

schelsey
Zeer actief

starfleet schreef:Ik lees al van alles op diverse forums van toen je hond nog een klein puppie was (in december lees ik ineens dat het een herplaatser is???) en ik zou het heel erg verkeerd vinden als je een TT gaat gebruiken, maar goed je hebt toch altijd je eigen plan getrokken en nooit raad willen aannemen.

Anne
dan zal het een andere hond zijn,kenji is allesbehalve een herplaatser hoor,hij is hier vanaf zijn 7 weken.

sonja
schelsey
Zeer actief

ik zal even wat duidelijker zijn,kenji is 20 maanden,komt van een hond die kippen,eenden,konijn heeft gedood,en schaap aangevallen,als de deur openstond ging hij lopen en kon ik achter hem aan,ging ik wandelen in bos en maakte hem los nam hij direct de benen en liep weg,bleef soms 15 min weg,roepen,fluiten niets hielp,als hij dan terug kwam,liep hij achter me gewoon de andere richting op,keek niet naar me en reageerde niet op mij,hij pakte onze eigen poezen,luisterde niets en stak zijn middervinger op als hij kon,manier van spreken

nu is hij heel anders,door training en door heel lang met lange lijn te hebben gewerkt,door veel aandachtsoefeningen en hondenschool heeft ook goed geholpen,wat ik nog altijd volg.

hij heeft al denk 10 maanden of langer niets meer gedood,gaat mee los de voordeur door zonder te gaan lopen,als hij losloopt en ik zeg hierblijven doet hij dit,hij wacht als ik het vraag,aan de lange lijn kan ik gewoon langst poezen,schapen,paarden,eenden en kippen,als ik zeg,hierblijven doet hij dit ook,maar hangt dus wel aan de lijn,daarvoor stormde hij er heen en moest ik hem tegenhouden

maanden terug is hij nog achter ruiter aangegaan,vorige week is hij achter een hert gegaan en kwam na paar keer fluiten terug.
hij reageert heel vlug op mijn stem,kijk direct achterom als hij zijn naam hoort.

dus alles gaat veel beter nu,alleen blijf ik die angst houden door de dingen die ik vroeger heb meegemaakt met hem en dacht dat een TT een goede noodoplossing zou zijn als hij toch eens in de fout gaat en weer jaagt en niet terugkomt,maar momenteel gebeurt dit bijna niet meer en als hij toch even jaagt komt hij na paar tellen al terug,ik weet dit en zie het ook,merk dat hij liever is,veel aanhankelijker,het heel goed doet op de hondenschool,zelfs beter dan sommige andere honden die al 1 jaar in dezelfde klas zitten en hij op 2 maanden al verder staat,dus ik zie het wel en weet dat als ik blijf verder doen ik waarschijnlijk de TT niet nodig zal hebben,maar door die angst durf ik hem op vreemde plaatsen niet los te laten,durf ik niet naar zee,omdat ik vanalles zie gebeuren terwijl voor hetzelfde geld er waarschijnlijk niets gebeurt.

daarom mijn vraag achter de TT

als een hond zo erg vooruit gaat,kan ik dan verwachten dat dit zo blijft en nog beter zal gaan,ik steek echt heel veel tijd in zijn opvoeding,ben niet gemakzuchtig,maar ook al is het een mixpoolhond,loslopen is leuk en belangerijk en zelfs een mixpoolhond moet luisteren vind ik,dus ben op dat gebied mischien wat veeleisend.

Maar heb de TT afgebelt en zal zo verder doen,kan nog altijd in de toekomst ermee werken als ik na 1 jaar nog niet heb bereikt wat ik wil.

sonja
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

schelsey schreef:ik zal even wat duidelijker zijn,kenji is 20 maanden,komt van een hond die kippen,eenden,konijn heeft gedood,en schaap aangevallen,als de deur openstond ging hij lopen en kon ik achter hem aan,ging ik wandelen in bos en maakte hem los nam hij direct de benen en liep weg,bleef soms 15 min weg,roepen,fluiten niets hielp,als hij dan terug kwam,liep hij achter me gewoon de andere richting op,keek niet naar me en reageerde niet op mij,hij pakte onze eigen poezen,luisterde niets en stak zijn middervinger op als hij kon,manier van spreken

nu is hij heel anders,door training en door heel lang met lange lijn te hebben gewerkt,door veel aandachtsoefeningen en hondenschool heeft ook goed geholpen,wat ik nog altijd volg.

hij heeft al denk 10 maanden of langer niets meer gedood,gaat mee los de voordeur door zonder te gaan lopen,als hij losloopt en ik zeg hierblijven doet hij dit,hij wacht als ik het vraag,aan de lange lijn kan ik gewoon langst poezen,schapen,paarden,eenden en kippen,als ik zeg,hierblijven doet hij dit ook,maar hangt dus wel aan de lijn,daarvoor stormde hij er heen en moest ik hem tegenhouden

maanden terug is hij nog achter ruiter aangegaan,vorige week is hij achter een hert gegaan en kwam na paar keer fluiten terug.
hij reageert heel vlug op mijn stem,kijk direct achterom als hij zijn naam hoort.

dus alles gaat veel beter nu,alleen blijf ik die angst houden door de dingen die ik vroeger heb meegemaakt met hem en dacht dat een TT een goede noodoplossing zou zijn als hij toch eens in de fout gaat en weer jaagt en niet terugkomt,maar momenteel gebeurt dit bijna niet meer en als hij toch even jaagt komt hij na paar tellen al terug,ik weet dit en zie het ook,merk dat hij liever is,veel aanhankelijker,het heel goed doet op de hondenschool,zelfs beter dan sommige andere honden die al 1 jaar in dezelfde klas zitten en hij op 2 maanden al verder staat,dus ik zie het wel en weet dat als ik blijf verder doen ik waarschijnlijk de TT niet nodig zal hebben,maar door die angst durf ik hem op vreemde plaatsen niet los te laten,durf ik niet naar zee,omdat ik vanalles zie gebeuren terwijl voor hetzelfde geld er waarschijnlijk niets gebeurt.

daarom mijn vraag achter de TT

als een hond zo erg vooruit gaat,kan ik dan verwachten dat dit zo blijft en nog beter zal gaan,ik steek echt heel veel tijd in zijn opvoeding,ben niet gemakzuchtig,maar ook al is het een mixpoolhond,loslopen is leuk en belangerijk en zelfs een mixpoolhond moet luisteren vind ik,dus ben op dat gebied mischien wat veeleisend.

Maar heb de TT afgebelt en zal zo verder doen,kan nog altijd in de toekomst ermee werken als ik na 1 jaar nog niet heb bereikt wat ik wil.

sonja
:ok: Dan heb je al heel veel bereikt zeg! Harstikke goed!
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Merci voor je uitleg, nu begrijp ik het ook beter.
Amai, dat is dan nogal een hevige, :cheer:

Hoe zit het dan met jouw losloopgebied, ik heb ondertussen al 2 verwittigingen in mijn bus gehad van de politie dat ik mijn honden nergens meer mag loslaten :jank:

Dus nu blijven ze mooi aangelijnd met een flexi van 8 meter, is ook wel leuk en voor los te lopen heb ik aangeklopt bij een boer en ik mag zijn weide gebruiken daarvoor, die is ook afgeschermd en zo loop ik geen risico meer.

Veel succes !
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
starfleet
Erelid

Ik begrijp het niet goed. De hond luistert nu goed zeg je. Elders schrijf je dat hij niet meer goed terug te roepen is op meer dan 25 meter afstand, maar je zou willen dat hij zijn gang kan gaan. Als het is zoals je schrijft heb je helemaal geen TT nodig, maar zorg je ervoor dat hij niet verder wegloopt dan een meter of 15-20, dan heb je het probleem helemaal niet dat hij te ver weg is om nog je commando op te volgen. Zeker in gebieden waar loslopen helemaal niet mag (zoals vrijwel overal in België) hoort je hond niet zover van je vandaan.

Anne
schelsey
Zeer actief

starfleet schreef:Ik begrijp het niet goed. De hond luistert nu goed zeg je. Elders schrijf je dat hij niet meer goed terug te roepen is op meer dan 25 meter afstand, maar je zou willen dat hij zijn gang kan gaan. Als het is zoals je schrijft heb je helemaal geen TT nodig, maar zorg je ervoor dat hij niet verder wegloopt dan een meter of 15-20, dan heb je het probleem helemaal niet dat hij te ver weg is om nog je commando op te volgen. Zeker in gebieden waar loslopen helemaal niet mag (zoals vrijwel overal in België) hoort je hond niet zover van je vandaan.

Anne
dat klopt,maar gaat ondertussen ook al beter,al moet ik zeggen,ik ga wandelen in prikkelarme omgevingen,denk dus wel,als ik bv in bos ga wandelen waar veel dieren zijn hij nog altijd zal gaan jagen,maar als ik hem dus echt goed bij me houd,niet laat lopen in de bossen maar gewoon op de wegen en regelmatig vraag om te komen of te wachten dan gaat het wel goed tot nu toe,eruit gaan zal nooit lukken en hoeft ook niet,maar wel wat cotroleren en daar train ik veel op nu,tis niet dat hij nooit meer in de fout gaat,het blijft een jonge hond,maar hij komt eigenlijk heel vlug terug,op sommige plaasten waar ik pakt 6 maanden geleden nog erg lang moest roepen,is hij nu eigenlijk bijna direct bij me,ook al was hij even achter een konijn kunnen aangaan,maar een ruiter of hert is natuurlijk veel moeilijker.

sonja
starfleet
Erelid

schelsey schreef:
dat klopt,maar gaat ondertussen ook al beter,al moet ik zeggen,ik ga wandelen in prikkelarme omgevingen,denk dus wel,als ik bv in bos ga wandelen waar veel dieren zijn hij nog altijd zal gaan jagen,maar als ik hem dus echt goed bij me houd,niet laat lopen in de bossen maar gewoon op de wegen en regelmatig vraag om te komen of te wachten dan gaat het wel goed tot nu toe,eruit gaan zal nooit lukken en hoeft ook niet,
Ik vind het al heel mooi dat het zo goed gaat. Er zijn zoveel (jacht)honden die niet los kunnen in gebieden waar wild zit. Als hij toch op andere stukken goed los kan en je kan er ergens ook mee ballen o.i.d. dan heeft hij toch een prima hondenleven. Buffy luistert prima en jaagt ook niet, maar we houden haar altijd in het oog en ze mag nooit ver weg, gewoon omdat er altijd wat kan gebeuren.

Anne
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

schelsey schreef:
starfleet schreef:Ik begrijp het niet goed. De hond luistert nu goed zeg je. Elders schrijf je dat hij niet meer goed terug te roepen is op meer dan 25 meter afstand, maar je zou willen dat hij zijn gang kan gaan. Als het is zoals je schrijft heb je helemaal geen TT nodig, maar zorg je ervoor dat hij niet verder wegloopt dan een meter of 15-20, dan heb je het probleem helemaal niet dat hij te ver weg is om nog je commando op te volgen. Zeker in gebieden waar loslopen helemaal niet mag (zoals vrijwel overal in België) hoort je hond niet zover van je vandaan.

Anne
dat klopt,maar gaat ondertussen ook al beter,al moet ik zeggen,ik ga wandelen in prikkelarme omgevingen,denk dus wel,als ik bv in bos ga wandelen waar veel dieren zijn hij nog altijd zal gaan jagen,maar als ik hem dus echt goed bij me houd,niet laat lopen in de bossen maar gewoon op de wegen en regelmatig vraag om te komen of te wachten dan gaat het wel goed tot nu toe,eruit gaan zal nooit lukken en hoeft ook niet,maar wel wat cotroleren en daar train ik veel op nu,tis niet dat hij nooit meer in de fout gaat,het blijft een jonge hond,maar hij komt eigenlijk heel vlug terug,op sommige plaasten waar ik pakt 6 maanden geleden nog erg lang moest roepen,is hij nu eigenlijk bijna direct bij me,ook al was hij even achter een konijn kunnen aangaan,maar een ruiter of hert is natuurlijk veel moeilijker.

sonja
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik me vreselijk!!!!!!! erger aan mensen die hun hond los hebben en dat die hond dan meer dan 10 meter voor hun uit loopt??
Heb hier een roedel en die laat ik ook (min Sem) uit in de polders. Gelukkig kom ik zelden mensen tegen, maar heb het een keer gehad. Hun hond liep 15-20 meter voor hun uit en kwam dus ook met dat verschil de bocht om. Ik zie ene hond en verder niemand. Die hond komt op de mijne afgestormd en op het moment dat hij er is en ik een brul heb gegeven (mijne vals) komen die mensen pas om de bocht en zien wat er gebeurd :boos: :boos: :boos: :boos:
Loslopen is hier gewoon lekker zonder riem rondom de baas kunnen lopen en vooral goed luisteren naar mij (wat aan de riem alleen maar hoeft als er verkeer of andere dieren langs moeten). Nooit gaan ze verder dan 8 meter van me af en ja, ik heb ook rollijnen van 8 meter. Maar los is voro het dier prettiger en geeft toch meer vrijheid. Mocht er wat gegooid worden (ballen) dan kunnen ze er lekker achteraan zonder dat de lijn opeens ophoud e.d.

Op het moment dat je hond meer dan 10 meter van je af rond loopt te struinen dan vind ik dat je fout bezig bent en dat het niet aan de hond ligt dat hij gaat jagen. Jij geeft hem op dat moment teveel vrijheid. Bovendien als hij zover van je vandaag is en hij vind een spoor dan zal hij veel sneller geneigd zijn om jou te vergeten want je kan hem toch niet bereiken. Bovendien binnen een straal van 10 meter kan je hem gewoon laten schrikken mocht hij proberen ervandoor te gaan. Pak een blik met stenen en gooi die in zijn buurt. Hij schrikt waarschijnlijk en op dat moment kun je hem weer aanroepen. Lijkt me een veel strakker plan dan een TT voor zoiets aanschaffen :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

:smile: :smile: :smile: Dan kunnen mijn honden echt hun energie niet kwijt hoor! 10 Meter! :smile: Das nog niet eens voldoende om een aanloopje te nemen voor FritZ, das net 1 flinke sprong :smile: . Dan kunnen ze niet eens spelen :19: .
Ze gaan bij mij nooit uit het zicht en niet ver (= voor mij tot een meter of 200 in het geval van FritZ en een meter of 50 in het geval van de Bullen) van mij vandaan en ik hou ze altijd bij me voor een bocht.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nooit van jachthonden gehoord zeker?
Ik heb wel geprobeerd (in mijn onschuld) om Dante dat te leren. Weet je hoe dat gaat: Dante loopt voor me uit, ik roep, hij komt terug, Dante loopt voor me uit, ik roep, hij komt terug, Dante loopt voor me uit, ik roep, hij komt terug, Dante loopt voor me uit, ik roep, hij komt terug, en zo kan ik dat nog een stuk of 25 keer copiëren :smile:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”