[quote="Asha"]Hallo Fiona,
Ik heb ook een Appenzeller die is nu 6 jaar maar nog steeds zeer eigenwijs.
Ik zie dat je succes hebt met je oefeningen

geweldig
Hoi hoi
Wat leuk om een berichtje te ontvangen van een mede-eigenaar-appenzeller!
Ik wist en heb zeker gemerkt dat hij slim en leergierig is én goed eigenwijs kan zijn! Hij weet heel goed wat ik bedoel met commando's maar idd kan hij me soms zo aankijken van: doe het lekker toch niet!
Probeer ook leuke dingen te verzinnen om hem te kunnen laten doen, maar weet niet zo goed wat!
Lees in de boeken bijv. bed opmaken, maar zie ik hem echt niet doen hoor! Ook omdat hij nog jong is en behoorlijk speels vind ik het lastig.
Heb jij nog leuke tips?
Dat ik consequent moet zijn is me allang duidelijk, zeker met een appie!
Dat zeg ik nog regelmatig tegen mezelf wanneer hij iets wil, me bijna overhaalt om het voor elkaar te krijgen, omdat ie dan zo lekker schattig kan doen/slijmen!
Het is zeker een kameraadje!
Misschien kan je nog iets met me delen...
Dilano is nu bijna 11 mnd, jong dus en vol energie.
Weet dat het ras zijn beweging nodig heeft en die geef ik hem zeker, maar hij lijkt wel onuitputtelijk!!! Begin me een beetje af te vragen of dat wel iets minder gaat worden als hij zo volwassen gaat worden... ???
Wil ook met hem gaan fietsen straks, dus probeer hem er al 3 mnd aan te laten wennen! Zodra ik met de fiets loop gaat het allemaal prima, maar zodra ik op die fiets ga zitten, laat staan fietsen... dan wordt hij helemaal dol :N: ! blaffen, oneindeloos! springen en hij heeft geprobeerd in mijn band én in mijn kuit te happen!
Alles geprobeerd, maar kweet niet meer wat te doen....
Tevens staat overal omschreven dat een appenzeller wantrouwig kan zijn naar vreemden... zal je eerlijk zeggen: Dilano totaal niet!
Hij vindt IEDEREEN leuk en aardig! En als ze aandacht aan hem besteden wordt hij nog veel enthousiaster. (vervolgens tegen mensen opspringen en maar tegenaan hangen).
Horen zeggen dat dit met 1,5 jaar zo om kan draaien...
Weet niet of jij je appie ook vanaf pup hebt maar ben benieuwd wat jouw ervaringen hiermee zijn.
Hoop jouw ervaringen te horen en misschien wel wat tips.
Bedankt voor je quote!
Groetjes fiona & Dilano