Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden los Duitsland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Cindy de Wolf
Zeer actief

Honden los Duitsland

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Zoals het er nu uitziet gaan wij met de honden naar de Eiffel op vakantie, we gaan met 5 honden waaronder 3 jachthonden die in de regel wel zeer goed luisteren maar zo heel af en toe toch even hun jachtinstinct volgen om dan met een paar minuten weer terug te zijn. Heeft er iemand ervaring met loslopende honden in Duitsland en moet ik ze nou echt muilkorven of wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend :denken:

Kortom alle ervaringen omtrent Duitsland zijn welkom.
belia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door belia »

wij gaan ook naar duisland muilkorfen
hoeft niet geloof ik wel aan de lijn

hier onder een site voor meer info
boven in kan je land info vinden

http://www.dogsincluded.nl/#
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

je bent verlicht een muilkorf bij je te hebben, dus bij de grens moet je hem kunnen laten zien indien ze dat willen

verder is het alleen nodig in openbaar vervoer en voor de honden die vallen onder de gevaarlijke rassen, zoals hier in nederland bekend

loslopen in de bossen ed is nergens toegestaan, wordt oogluikend gedaan maar ze hebben het recht achter zich om een loslopende hond als gevaarlijk te beschouwen en die af te schieten ook boeren mogen zelf hun vee en bezit beschermen dus hou daar rekening mee
bikkel
Actief

Re: Honden los Duitsland

Ongelezen bericht door bikkel »

Cindy de Wolf schreef:Zoals het er nu uitziet gaan wij met de honden naar de Eiffel op vakantie, we gaan met 5 honden waaronder 3 jachthonden die in de regel wel zeer goed luisteren maar zo heel af en toe toch even hun jachtinstinct volgen om dan met een paar minuten weer terug te zijn. Heeft er iemand ervaring met loslopende honden in Duitsland en moet ik ze nou echt muilkorven of wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend :denken:

Kortom alle ervaringen omtrent Duitsland zijn welkom.
volgens mij jullie niet ik wel ben der geweest en we hadden gewoon een muilkorf bij ons dat was wel verplicht.Had het ff na gevraagd bij de DA. :ok:
Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

speurneus carola schreef:je bent verlicht een muilkorf bij je te hebben, dus bij de grens moet je hem kunnen laten zien indien ze dat willen

verder is het alleen nodig in openbaar vervoer en voor de honden die vallen onder de gevaarlijke rassen, zoals hier in nederland bekend

loslopen in de bossen ed is nergens toegestaan, wordt oogluikend gedaan maar ze hebben het recht achter zich om een loslopende hond als gevaarlijk te beschouwen en die af te schieten ook boeren mogen zelf hun vee en bezit beschermen dus hou daar rekening mee
Ben eigenlijk niet echt van plan om 5 muilkorven te gaan kopen. Helemaal daar de kand op grenscontrole uitermate klein is. Verders hoop en denk ik dat we in zo'n afgelegen gebied zitten dat we helemaal niet langsboerenbedrijven komen. Maarja wat is wijsheid in Frankrijk is het dan jachtseizoen en dan mogen ze ook op alles en nog wat schieten. Vin dhet wel moeilijk hoor want op de site van dogsincluded staat juist weer dat duitsers zo vriendelijk zijn ten opzichte van honden. Beetje dubbel allemaal.
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

Cindy de Wolf schreef:
speurneus carola schreef:je bent verlicht een muilkorf bij je te hebben, dus bij de grens moet je hem kunnen laten zien indien ze dat willen

Ben eigenlijk niet echt van plan om 5 muilkorven te gaan kopen. Helemaal daar de kand op grenscontrole uitermate klein is. Verders hoop en denk ik dat we in zo'n afgelegen gebied zitten dat we helemaal niet langsboerenbedrijven komen. Maarja wat is wijsheid in Frankrijk is het dan jachtseizoen en dan mogen ze ook op alles en nog wat schieten. Vin dhet wel moeilijk hoor want op de site van dogsincluded staat juist weer dat duitsers zo vriendelijk zijn ten opzichte van honden. Beetje dubbel allemaal.
tja dan zo ik er maar heel goed over nadenken als ik jou was.stel je honden lopen los en er gebeurd wel wat en dan?ik zou het mezelf nooit vergeven.ik vindt het risico te groot.
Afbeelding
Paxi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een Mac
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Paxi »

Ik kom vrij veel in Duitsland (het Noorden en Zuid-Oosten) met mijn hond. Mijn ervaring is dat men af en toe vraagt naar de muilkorf en als je die kunt laten zien (uit jaszak halen :mrgreen: ), is het goed. Mag overigens gewoon een snuitbandje zijn, hoeft geen officiele muilkorf te zijn.
Waar ze overal in Duitsland WEL heel streng in zijn is dat de hond aan een veiligheidsgordel in de auto zit.
Oogluikend laat men vrijwel overal loslopen toe, behalve in de steden.

Waar ze ook heel moeilijk over doen soms, is de Nobivac Rabies injectie die drie jaar geldig is. Die is daar ook geldig, maar soms weet de politie ter plaatse dat niet en gaat lastig doen (al 3 keer meegemaakt :evil: ).
Dat heb ik nu opgelost door de DA dat in het Duits naast de injectiesticker te laten schrijven en stempelen.

Helpt prima!!! :wink:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik welke deelstaat ga je op vakantie?
In iedere deelstaat heb je weer andere regels, nergens mag je eigenlijk je hond los laten lopen.
Je kan het risico nemen maar onderschat niet de jachtdriften van je eigen hond plus dat je meerdere honden hebt! (Roedelvorming :wink: )
En een jager heeft het recht op een nietluisterende hond af te mogen schieten als ze het wild opjagen. Nu is niet iedere jager een boeman maar soms heb je van die eikels. En als je in het bos loopt vragen ze je niet al te vriendelijk om de honden aan te lijnen.

Dan het muilkorfen, het is alleen verplicht bij honden die groter zijn dan 40 - 45 centimeter maar hier zijn ze niet echt steng in.

Wel ben je verplicht om de honden veilig te vervoeren in de auto, een net achterin of rek is goed of als de honden op de achterbank zitten in een tuigje.

Dan de rabiësenting, neem de bijsluiter mee als deze langer als 1 jaar geldig is. Makkelijk te vinden op internet.

Veel plezier, en idd de de duitsers zijn hondvriendelijk. Ik heb het vaak meegemaakt dat mijn honden eerder wat te drinken kregen dan wij.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Cindy de Wolf schreef:Verders hoop en denk ik dat we in zo'n afgelegen gebied zitten dat we helemaal niet langsboerenbedrijven komen.
Boerenbedrijven zitten toch juist vaak in afgelegen gebieden?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Cindy de Wolf schreef:Ben eigenlijk niet echt van plan om 5 muilkorven te gaan kopen.
Dan doe je het toch niet? :19:
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Muilkorf alleen verplicht bij Listehunden (even navragen waar je op vakantie gaat, dit verschilt per regio, deze lijst).
Aanlijnen altijd verplicht tenzij je de Duitse BH-prüfung (bestanden) hebt. Gelukkig ben ik altijd lid geweest van een Duitse hondenvereniging en heb ik voor Duitsland wedstrijden gelopen (Ik woon nu eenmaal dichter bij Duitsland als bij de dichtsbijzijnde Nederlandse hondenvereninging). Ik ga ook naar de Eifel met alle papieren en een BH en Sachkundennachweiss (inclusief Trainerschein) en zodoende gaat mijn doggie lekker los zonder muilkorf (hij staat nog niet op de Liste, volgend jaar waarschijnlijk wel). Wel moet hij in Nuturschutz aan de lijn en als ik schoten hoor! Hij jaagt niet maar ik wil het risico niet lopen dat een jager op mijn hond schiet.
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Met onze Tinny zijn we verschillende jaren naar Duitsland geweest (Zwarte Woud).
Nooit controle gehad, loslopen werd door de vingers gezien wel direct aanlijnen als je andere mensen tegenkomt.
Hondendrollen opruimen, overal hangen er houders met zakjes en de boetes zijn niet mals.
Muilkorf moet je altijd bij hebben, op de tram en bus ben je verplicht om de hond tussen je benen te houden bij een in/uitstap deur.
Op het openbaar vervoer word voor een hond een ritprijs van een kind aangerekend, al hebben wij ook bestuurders/controleurs gehad die voor de hond niets aanrekende.
Op alle kabelbanen (gesloten kabines) mogen de honden mee op, ook hier moet normaal gezien extra voor betaald worden maar dikwijls geven ze aan het loket een teken dat het niet moet.
In de horeco is haast overal je hond welkom, vaak word hij eerder bediend dan wij.
En zoals hier ook al vermeld, in de wagen op de achterbank met een speciaal tuig of anders in de koffer achter een ren.
Hier zijn wel strenge controle's op!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Topic is een beetje oud :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Topic is een beetje oud :mrgreen:
Valt wel mee, toch?