Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteren - ik geef het bijna op - update p 3

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Het lijkt er wel een beetje op Linda, dat jullie in een soort spiraal terecht zijn gekomen (misschien zie ik dat verkeerd?). Jij ziet stiekem op tegen de oefening, denkt dat je het niet laat merken aan Bram, maar deze voelt dat wel aan.... en gaat in de 'negatieve modus' (ik weet het zo mooi te beschrijven omdat ik het met Dante ook meegemaakt heb; die ging er zelfs bij liggen met zijn kop op zijn poten :roll: ).
Ik zou het denk ik toch wat vrolijker en speelser oppakken mét een ander speeltje (misschien een nieuw speeltje waar hij hebberig van wordt?). Én heel veel afwisseling in de trainingen aanbrengen, misschien?
Gr. Marijke
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Geen idee of het wat is maar misschien is dit wat voor jullie?

http://www.hondenwebshop.nl/pd163285747 ... egoryId=52

En dan volstoppen met leverworst en knakworsten :wink:

Enige nadeel is alleen dat het niet iets weg heeft van een apporteerblok maar goed, misschien is het een begin?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moon schreef:Het lijkt er wel een beetje op Linda, dat jullie in een soort spiraal terecht zijn gekomen (misschien zie ik dat verkeerd?). Jij ziet stiekem op tegen de oefening, denkt dat je het niet laat merken aan Bram, maar deze voelt dat wel aan.... en gaat in de 'negatieve modus' (ik weet het zo mooi te beschrijven omdat ik het met Dante ook meegemaakt heb; die ging er zelfs bij liggen met zijn kop op zijn poten :roll: ).
Ik zou het denk ik toch wat vrolijker en speelser oppakken mét een ander speeltje (misschien een nieuw speeltje waar hij hebberig van wordt?). Én heel veel afwisseling in de trainingen aanbrengen, misschien?
Ja klopt. Maar zo was het de eerste weken niet hoor. Juist door het clickeren had ik weer nieuwe moed en dacht ik echt 'nou gaat het gebeuren'. Maar het gebeurde dus niet en nu ben ik het inderdaad wel een beetje zat :wink:

En ja, jullie hebben wel gelijk hoor. Iedereen komt op die lessen om te leren. Maar ik zal heel eerlijk zeggen dat ik iets alleen maar leuk vind, als ik er redelijk goed in ben. We hoeven niet de beste te zijn, maar gewoon lekker in de middenmoot.

Ik vind het heel knap dat mensen maar door en door gaan (bijv. met behendigheid terwijl de hond bijna geen sprong normaal neemt) omdat ze het zo leuk vinden. Maar ik vind iets waarin ik slecht ben per definitie niet leuk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Daphne schreef:Geen idee of het wat is maar misschien is dit wat voor jullie?

http://www.hondenwebshop.nl/pd163285747 ... egoryId=52

En dan volstoppen met leverworst en knakworsten :wink:

Enige nadeel is alleen dat het niet iets weg heeft van een apporteerblok maar goed, misschien is het een begin?
Ja verdorie, ik had zo'n ding, maar die kan ik niet terugvinden. Nooit gebruikt.

Maar ik ga er gewoon weer een bestellen, dankje!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
Moon schreef:Het lijkt er wel een beetje op Linda, dat jullie in een soort spiraal terecht zijn gekomen (misschien zie ik dat verkeerd?). Jij ziet stiekem op tegen de oefening, denkt dat je het niet laat merken aan Bram, maar deze voelt dat wel aan.... en gaat in de 'negatieve modus' (ik weet het zo mooi te beschrijven omdat ik het met Dante ook meegemaakt heb; die ging er zelfs bij liggen met zijn kop op zijn poten :roll: ).
Ja klopt. Maar zo was het de eerste weken niet hoor. Juist door het clickeren had ik weer nieuwe moed en dacht ik echt 'nou gaat het gebeuren'. Maar het gebeurde dus niet en nu ben ik het inderdaad wel een beetje zat :wink:

En ja, jullie hebben wel gelijk hoor. Iedereen komt op die lessen om te leren. Maar ik zal heel eerlijk zeggen dat ik iets alleen maar leuk vind, als ik er redelijk goed in ben. We hoeven niet de beste te zijn, maar gewoon lekker in de middenmoot.

Ik vind het heel knap dat mensen maar door en door gaan (bijv. met behendigheid terwijl de hond bijna geen sprong normaal neemt) omdat ze het zo leuk vinden. Maar ik vind iets waarin ik slecht ben per definitie niet leuk.
Maar het gaat hier om 1 oefening he, het is niet zo dat het hele programma een drama is :wink:
Als hij netjes volgt en vast is in zijn blijf oefeningen, terug plaats kan dan ben je toch al een heel eind.
Denk dat het best mee gaat vallen, hoop het ook voor mezelf.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zoek stok! schreef:

Bram zal het een worst wezen of jij het leuk vindt, hij vindt het niet leuk (gok ik zo) :mrgreen:
Gewoon een onderdeel wat voor jullie niet zo geschikt is, dat geeft toch niet?

Zat andere onderdelen die jullie (lees Bram) wel graag uitvoert vermoed ik.
:pop:
Moon
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:
Jaap* schreef:De "finish" was meestal midden in een weiland bij een nest ofzo :ok:
Britt is een keer gefinished midden op straat, bij een drukke weg, ze nam toen - voor haar - een verkeerde afslag waardoor ze een tuin in ging en ik met de trainer (ren NOOIT achter je hond aan om hem te pakken te krijgen.... :roll: shit dit gaat niet goed, rennen!!!) voor sprongen zodat we haar konden vangen. :N:
Sindsdien let ik dus heel goed op of de hekken dicht zitten...

Zo en nu vind ik het wel weer genoeg :pffff:
Linda, ben je genoeg overtuigt dat jij met Bram toch echt gewoon moet beginnen met de G&G of het apporteren nu lukt of niet :mrgreen:
Voor het 'hart onder der riem' voor Linda, ik dan ook maar :mrgreen:
Bij de gehoorzaamheidscursus van Dante gingen de andere cursisten er (bij wijze van spreken) eens goed voor zitten als Dante aan de beurt was :roll: vooral bij het 'vooruitsturen. De andere honden raceten heen en weer, Dante kuierde op zijn gemak (was al blij als dat de goede richting was) snuffelde eens onderweg, deed een plasje ( :eek: ), ging het snoepje halen en kuierde weer terug.... en ik ondertussen uit mijn dak gaand om hem aan te moedigen :boos: :mrgreen:
Bij de apporteercursus; ingewikkelde oefening (vrij lang wachten) eindelijk aan de beurt, ik zet Dante in de juiste positie, hij kijkt zeer geïnteresseerd (en gretig, dacht ik) naar de trainer die een dummy opgooid, hij rent op weg om hem te gaan halen maar buigt daarna af, de richting uit van een hond die alleen nog maar als stipje waarneembaar is (was even daarvoor langs gekomen) en daar stond ik dan, machteloos toekijkend, onder het oog van alle brave retrievers, die zoiets noooit deden... :smile2:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Zoek stok! schreef:

Herkenbaar hoor! Maar het is toch alleen de apporteeroefening? De rest gaat toch wél goed?
Gr. Marijke
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik geef men honden elke dag iets anders om te apporteren. de ene dag dummy met konijnenvel. dan weer een bal, iets met een piepertje of zelfs een stuk geschoten wild tot muskusratten aan toe. binnenkort bestel ik een apport waar ik de gewichten aan kan veranderen. dat houd het ook intressant, ik heb er ook de pest aan elke dag hetzelfde te doen
Zoek stok!
Zeer actief

Moon schreef: Voor het 'hart onder der riem' voor Linda, ik dan ook maar :mrgreen:
Bij de gehoorzaamheidscursus van Dante gingen de andere cursisten er (bij wijze van spreken) eens goed voor zitten als Dante aan de beurt was :roll: vooral bij het 'vooruitsturen. De andere honden raceten heen en weer, Dante kuierde op zijn gemak (was al blij als dat de goede richting was) snuffelde eens onderweg, deed een plasje ( :eek: ), ging het snoepje halen en kuierde weer terug.... en ik ondertussen uit mijn dak gaand om hem aan te moedigen :boos: :mrgreen:
Bij de apporteercursus; ingewikkelde oefening (vrij lang wachten) eindelijk aan de beurt, ik zet Dante in de juiste positie, hij kijkt zeer geïnteresseerd (en gretig, dacht ik) naar de trainer die een dummy opgooid, hij rent op weg om hem te gaan halen maar buigt daarna af, de richting uit van een hond die alleen nog maar als stipje waarneembaar is (was even daarvoor langs gekomen) en daar stond ik dan, machteloos toekijkend, onder het oog van alle brave retrievers, die zoiets noooit deden... :smile2:
Hahaha, ik zie het helemaal voor me! :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef: Bram zal het een worst wezen of jij het leuk vindt, hij vindt het niet leuk (gok ik zo) :mrgreen:

Klopt, apporteren zit er gewoon niet in bij hem. Ik had als pup meer apporteerspelletjes met hem moeten doen. Maar ja, achteraf gelul. Ik was toen bezig met meer primaire dingen (dat hij kwam als ik hem riep enzo :mrgreen: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
pooh schreef: Bram zal het een worst wezen of jij het leuk vindt, hij vindt het niet leuk (gok ik zo) :mrgreen:

Klopt, apporteren zit er gewoon niet in bij hem. Ik had als pup meer apporteerspelletjes met hem moeten doen. Maar ja, achteraf gelul. Ik was toen bezig met meer primaire dingen (dat hij kwam als ik hem riep enzo :mrgreen: ).
Die zijn ook het belangrijkste op dat moment toch? :wink:
Heb je in die periode ook zeer daadkrachtig ingegrepen als hij iets van de grond pakte? Dat wil naderhand nog wel eens voor problemen zorgen bij het leren apporteren namelijk.
Toch zou het moeten lukken................. :denken:
Als het op de training niet lukt, wil ik best een keer kijken hoe het zou kunnen. (had ik dat al niet een keertje aangeboden? :wink: )
Als de afstand tussen jouw woonplaats en de mijne niet te groot is?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:

Die zijn ook het belangrijkste op dat moment toch? :wink:
Heb je in die periode ook zeer daadkrachtig ingegrepen als hij iets van de grond pakte? Dat wil naderhand nog wel eens voor problemen zorgen bij het leren apporteren namelijk.
Toch zou het moeten lukken................. :denken:
Als het op de training niet lukt, wil ik best een keer kijken hoe het zou kunnen. (had ik dat al niet een keertje aangeboden? :wink: )
Als de afstand tussen jouw woonplaats en de mijne niet te groot is?
Nee, ik het heb zeker niet bestraft. Juist wel spelenderwijs los en vast gedaan. Maar te weinig echt apporteren gedaan. Als ik zie hoe Marye dat met Caja doet bijv., dat had ik ook moeten doen.

Mocht het na een aantal lessen nog niet verbeteren, dan kom ik graag een keer naar je toe!! :mann:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Nee, ik het heb zeker niet bestraft. Juist wel spelenderwijs los en vast gedaan. Maar te weinig echt apporteren gedaan. Als ik zie hoe Marye dat met Caja doet bijv., dat had ik ook moeten doen.

Mocht het na een aantal lessen nog niet verbeteren, dan kom ik graag een keer naar je toe!! :mann:
Je zegt het maar :ok:
En doe mij en jezelf een lol. :wink: Ga Bram niet vergelijken met Caya.
Caya is een retriever puur sang. Kooikers lokken eenden de eendenkooi in, maar apporteren staat niet op het eerste plan. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zoek stok! schreef: Klopt, apporteren zit er gewoon niet in bij hem. Ik had als pup meer apporteerspelletjes met hem moeten doen. Maar ja, achteraf gelul. Ik was toen bezig met meer primaire dingen (dat hij kwam als ik hem riep enzo :mrgreen: ).
Ik ken ook pups waar echt totaal geen apporteer drang in zit, en waar je met de beste wil van de wereld nog steeds zelf de bal mag gaan halen :mrgreen:
Dus verwijt jezelf niets, dat Bram bij je komt als je hem roept is ook vele malen belangrijker :wink:
:pop:
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:

Je zegt het maar :ok:
En doe mij en jezelf een lol. :wink: Ga Bram niet vergelijken met Caya.
Caya is een retriever puur sang. Kooikers lokken eenden de eendenkooi in, maar apporteren staat niet op het eerste plan. :wink:
Daar heb je ook gelijk in inderdaad :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef:
Zoek stok! schreef: Klopt, apporteren zit er gewoon niet in bij hem. Ik had als pup meer apporteerspelletjes met hem moeten doen. Maar ja, achteraf gelul. Ik was toen bezig met meer primaire dingen (dat hij kwam als ik hem riep enzo :mrgreen: ).
Ik ken ook pups waar echt totaal geen apporteer drang in zit, en waar je met de beste wil van de wereld nog steeds zelf de bal mag gaan halen :mrgreen:
Dus verwijt jezelf niets, dat Bram bij je komt als je hem roept is ook vele malen belangrijker :wink:
O okay, ik dacht echt dat het goed was gekomen als ik er eerder mee was begonnen. Maar omdat hij het als pup al niet leuk vond, heb ik altijd andere spelletjes gedaan met hem.

En ja, met die laatste zin heb je absoluut gelijk hoor. Ik ga nu nog een laatste poging doen om het hem te leren. Alle andere oefeningen van GG beginners zouden geen probleem moeten zijn. Lukt het niet, dan ga ik dus niet verder met GG en lekker doggydance doen ofzo naast behendigheid :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
HeidiWeer

Ongelezen bericht door HeidiWeer »

pfff weet niet of je er wat aan hebt maar stel wie weet...

Ik had ook eens een hond die niks wilde pakken wat ik ook deed...
Op een dag was ik op een rommelmarkt en zag daar een oud boekje liggen over honden iets aan leren koste maar 0,25 cent...Kon ik niet laten liggen en ging er in lezen.
Over apporteren las ik iets van mensen die zo erg hun best deden dat hun hond gingen apporteren dat de honden het niet deden...
:mrgreen: Ik was er ook zo 1 mijn hond deed ook niks.
Ik las in boek dat de eerste tijd de hond gewoon niet meer MOCHT apporteren van de baas.
Baas ging spelen met het blok en negeerde de hond.Duwde hond steeds weg van blok zodat hij hem niet kreeg.
Wel ik deed dat ook bij mijn hond ik ging spelen met blok en hond hing er maar bij ja hij was over.Hij mocht niet mee doen ik duwde hem weg bij blok...
Dan hieldt ik hond een vast aan ketting gooide blok weg en ik rende naar blok toe en was er ieder keer als eerste en duwde mijn hond dan weg...
:smile: mijn hond werdt pissig hij wilde blok maar kreeg hem niet...
Af en toe speelde ik wel met hond dat ik blok in hand had en hij in bek deed ik trekspelletje maar liet niet los.
Dan gooide ik blok weer stukje weg en rende als een idioot naar blok toe om hond te weerhouden om blok te pakken.
Tijdje gedaan en mijn hond wilde hem steeds meer.
Tot ik eens blok weggooide en zo langzaam "hard"liep dat hij er als eerste was.Hij pakte blok en rende met blok over terrein van yes ik heb hem!!
Toen ging ik hondje jagen op speelse manier ik wilde dat blok...Hond had grootste lol...
Heel langzaam leerde hij dat als ik dat blok in handen had we nog een trekspelletje deden met blok soms won hij soms ik.
Heeft een tijdje en zweet gekost maar ik ben door dat boek verder gekomen dan ik toen met hem was... :smile: en dat voor 25 cent!
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

ach Basco is een retreiver maar apporteren :roll: die struiken zijn veel leuker of bij wijze van een plukje gras :evil: :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Als je zo voor 25 cent geholpen bent is top :ok:
Wat jij vertelt Heidi kan in sommige gevallen heel goed werken.
Het hangt van de hond af. Daarom is het zo moeilijk om alleen een advies te schrijven zonder de hond te hebben gezien.
Misschien dat het bij Bram ook helpt.
Een van mijn Teckels wilde niet op deze manier.
Hij rende naar het blok toe en ging er naast liggen :mrgreen:
Pas toen ik van het blok een "prooi" had gemaakt (touwtje er aan en trekken) wilde hij het oppakken.
Bij Rana zou zo'n spelletjen als jij speelt ook niet werken omdat ze direct zou stoppen. Als ik het wil hebben is het dus niet van haar vindt ze :wink:
Bij anderen werkt met het blok spelen, tussen je benen door halen, in de lucht gooien enz. tot de hond de neiging krijgt om mee te doen.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Je zou kunnen proberen even een stukje tape om het apporteerklosje te wikkelen zodat hij het kunststof minder goed voelt (gebruik ik voor ijzer). Dat pakken ze liever vast.
En draagt hij het apport wel? Als je hem het apport geeft (aan de lijn) en dan een stukje wegrent met hem, houdt hij het dan vast? Ga dat eens belonen, eerst een meter, dan 2 meter etc. Hij moet eerst leren vasthouden voordat hij moet leren terugbrengen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
dianne

Ongelezen bericht door dianne »

Ik ken dit.. onze rotty vind het geweldig omdat achter de bal aan te rennen hem dan in zijn bek te nemen. rond hollen en hem dan weer los laten en ik kan hem dan ophalen anders komt ie niet meer thuis..haha we zijn druk aan het oefenen... de aanhouder wint! :wink:

groetjes

dianne
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Re: Apporteren - ik geef het bijna op

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Zoek stok! schreef:

Misschien touw er omheen ofzo. Ik ga eens aan het knutselen. En anders stap ik echt over naar de airkong oid.
Een sok er over doen misschien?
Zo hebben we het bij Donder ook geprobeerd en het lukte toen wel aardig .
Heel lang er niks meer mee gedaan en toen zonder sok en het blok weggegooid gaat hij er achter aan en brengt het terug :denken: misschien niet de manier van leren maar hij is er niet meer bang van.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dondersteen schreef:
Zoek stok! schreef:

Misschien touw er omheen ofzo. Ik ga eens aan het knutselen. En anders stap ik echt over naar de airkong oid.
Heel lang er niks meer mee gedaan en toen zonder sok en het blok weggegooid gaat hij er achter aan en brengt het terug :denken: misschien niet de manier van leren maar hij is er niet meer bang van.
Doen ze bij de jachttraining ook hoor :ok:
Een gedragen (dus lekker stinkende sok) om een dummy, of de dummy een tijd in de wasmand met vuile was leggen :mrgreen:
Afbeelding
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

ranetje schreef:
Dondersteen schreef:
Zoek stok! schreef:

Doen ze bij de jachttraining ook hoor :ok:
Een gedragen (dus lekker stinkende sok) om een dummy, of de dummy een tijd in de wasmand met vuile was leggen :mrgreen:
Ik heb net ff het hele verhaal en de bijbehorende suggesties gelezen, ik heb ook zo'n beetje alles gedaan met Loyd, maar het vast en los krijg ik voor geen meter voor elkaar, en das toch vrij belangrijk op de jachtcurus. Het ontaard altijd in wild/speels gedrag van Loyd ik sta ook op het punt om dit onderdeel bijna op te geven. De rest van de commando's doet ie nagenoeg perfect alleen dat verdomde apporteerblok, daar kijkt ie niet eens naar om hoe interessant ik het ook maak... zucht.. :jank:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bij Benno werkte stilstaand vasthouden ook niet, vond ie helemaal niks en dan ging ie ook alles doen behalve dat kreng vasthouden. Toen ik het lopend ging proberen ging het een stuk beter!
Benno is trouwens ook totaal geen aporteerhond, het is voor hem gewoon een oefening net als volgen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Moon schreef:
Zoek stok! schreef:
marye schreef:En gewoon wel lekker naar de lessen straks, laat dat ene onderdeel je nou niet afschrikken :wink:
Moet jij zeggen :mrgreen:

Ik zie me daar al staan. Iedere hond doet de gehele GG apporteeroefening en dan komen Bram en Linda....tadaaaaa... :wink:
Joh, Linda, ik denk dat tig mensen hier hele verhaaalen kunnen ophangen over de keren dat ze 'voor gek stonden' op de training :roll: :mrgreen:
Zal ík eens een boekje opendoen, met mijn eigengereide Bracco :boos: :mrgreen:
Ik denk het ook. Max is vooral goed in compleet negeren :mrgreen:
Of precies het tegenovergestelde doen, dat ik hier roep en dat Max heel blij naar de andere kant van het veld rent :N: :mrgreen:
edit: Oeps, beetje oud :oeps:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ranetje
Zeer actief

Pavago schreef:
Ik heb net ff het hele verhaal en de bijbehorende suggesties gelezen, ik heb ook zo'n beetje alles gedaan met Loyd, maar het vast en los krijg ik voor geen meter voor elkaar, en das toch vrij belangrijk op de jachtcurus. Het ontaard altijd in wild/speels gedrag van Loyd ik sta ook op het punt om dit onderdeel bijna op te geven. De rest van de commando's doet ie nagenoeg perfect alleen dat verdomde apporteerblok, daar kijkt ie niet eens naar om hoe interessant ik het ook maak... zucht.. :jank:
Voor de jachtcursus heb je toch geen apporteerblok nodig?
Die salamiworst-met-sok als tijdelijke vervanging voor de dummy en daarna die sok om de dummy zou dan toch wel helpen?
Of begrijp ik je niet? :wink:
En bij wild speels schudden met de dummy is een touwtje met een klein zakje zand aan het werphoutje wel handig.
Hij slaat dan zichzelf om de oren, zodat hij er misschien (?) mee ophoudt.

@Maxiem Geeft niks dat het een beetje oud is :wink:
Apporteerproblemen is van alle tijden :mrgreen:
Afbeelding
Pavago
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pavago »

Waar ik op jachtcursus zitten wordt alleen gebruik gemaakt van dat apporteerblok, in het begin wou ie het nog wel vast houden en ermee lopen maar nu is het echt hopeloos, hij negeert het totaal!
ranetje
Zeer actief

Pavago schreef:Waar ik op jachtcursus zitten wordt alleen gebruik gemaakt van dat apporteerblok, in het begin wou ie het nog wel vast houden en ermee lopen maar nu is het echt hopeloos, hij negeert het totaal!
Je zou dan haast zeggen dat er veel te veel druk op is gelegd.
Is het mogelijk om gewoon een tijdje op een speelse manier met een dummy of een airkong te gaan weken?
Misschien komt dat blok dan later wel weer (eerst omwikkeld met wat touw) :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”