Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Center Parcs of andere vakantiewoning (met kinderen)
Moderator: moderatorteam
- Lies en co
- Zeer actief
Center Parcs of andere vakantiewoning (met kinderen)
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een vakantiewoning of iets dergelijks, waar we op vakantie kunnen met de twee honden (Hovawart en een kleinere jachthond), en twee kinderen. We hadden gedacht aan iets Center Parcs achtig, maar dan moet het wel een Center Parcs zijn met iets van een natuurgebied in de buurt (héél dicht in de buurt), waar de honden los kunnen lopen.
Wie weet er zo'n Center Parcs? Het mag overal zijn, alleen de Center Parcsen in Frankrijk zijn niet onze meug. En bij voorkeur niet de center parcs-original, wegens iets te duur voor vier man en twee honden.
O ja, dit wordt onze huwelijksreis.
Wij zijn op zoek naar een vakantiewoning of iets dergelijks, waar we op vakantie kunnen met de twee honden (Hovawart en een kleinere jachthond), en twee kinderen. We hadden gedacht aan iets Center Parcs achtig, maar dan moet het wel een Center Parcs zijn met iets van een natuurgebied in de buurt (héél dicht in de buurt), waar de honden los kunnen lopen.
Wie weet er zo'n Center Parcs? Het mag overal zijn, alleen de Center Parcsen in Frankrijk zijn niet onze meug. En bij voorkeur niet de center parcs-original, wegens iets te duur voor vier man en twee honden.
O ja, dit wordt onze huwelijksreis.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Kijk eens op www.landal.nl en dan de provincie Drenthe. Drenthe is bijna 1 groot natuurgebied. Bij het park, 't land van bartje, grenzen de huisjes aan een heel mooi gebied waar de honden los mogen.
Of wil je niet in Nederland op vakantie?
Of wil je niet in Nederland op vakantie?
- Lies en co
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Op Terschelling kun je heerlijk vertoeven in vakantie-huisjes. Mijn familie heeft daar een aantal vakantiehuisjes te huur staan waar honden en kinderen toegestaan zijn. Het strand is hondenvriendelijk op 500 meter afstand en overal is natuur en mogen honden altijd los.
Kijk maar eens rond op internet, onze huisjes zijn nl waarschijnlijk volgeboekt zover ik weet maar elders is vast nog wat te regelen.
Als je daar eenmaal bent geweest ga je ieder jaar weer. De overtocht met de boot is een feest voor kinderen en Terschelling is erg hondvriendelijk.
Kijk maar eens rond op internet, onze huisjes zijn nl waarschijnlijk volgeboekt zover ik weet maar elders is vast nog wat te regelen.
Als je daar eenmaal bent geweest ga je ieder jaar weer. De overtocht met de boot is een feest voor kinderen en Terschelling is erg hondvriendelijk.
- Dipsausje
- Actief
- Contacteer:
Terschelling is inderdaad heerlijk, alleen zo jammer dat het vaak erg duur is tijdens de vakanties. Middellandse Zee, Alpen, Pyreneeën, Italië, Bretagne, allemaal prachtig maar ik vind Terschelling nog steeds leuker. Ik wou dat m'n ouders geen caravan hadden, dan gingen wij ook nog eens erheen.
Maar ik dwaal een beetje af, leuke Center Parcs of Landal Greenparks bestaan naar mijn idee niet. Ik vind het helemaal niks die huisjeskolonies die op elkaar gepropt staan. Een mooi vakantie huisje buiten die parken is veel leuker, veel minder massaal.
Maar ik dwaal een beetje af, leuke Center Parcs of Landal Greenparks bestaan naar mijn idee niet. Ik vind het helemaal niks die huisjeskolonies die op elkaar gepropt staan. Een mooi vakantie huisje buiten die parken is veel leuker, veel minder massaal.
- Lies en co
- Zeer actief
Dit bevalt ons wel. M'n vriend is erg 'pro-vakantiedorp', omdat je alles zo dichtbij hebt voor de kindjes. Ze zijn nog erg klein, de oudste is dan twee jaar en onze Niel zal dan een halfjaar zijn - die is nu nog maar één weekje oud. 't Binnenzwembad is niet 'subtropisch' maar dat hoeft ook niet. De huisjes zien er wel super uit! (en goedkoop)Tamara en Bowie schreef:Kijk eens op www.landal.nl en dan de provincie Drenthe. Drenthe is bijna 1 groot natuurgebied. Bij het park, 't land van bartje, grenzen de huisjes aan een heel mooi gebied waar de honden los mogen.
Alleen hebben we een beetje schrik van de afstand. We hadden onlangs mensen bij ons op bezoek, en ik denk dat ze ook van Drenthe kwamen. Ik dacht dat ze er meer dan vier uur op gereden hadden. Maar, 't is maar voor één keertje. En ik zal toch degene zijn die moet rijden. Voor een 'huwelijksreis' heb ik dit wel over. Ahum, huwelijksreis combi kindjes-vakantie combi hondenparadijs.
- Tamara.
- Zeer actief
Bij 't Land van Bartje heb je geen gigantisch subtropisch zwemparadijs nee. Wel een leuk overdekt zwembad. Maar als de kinderen nog vrij jong zijn, maakt ze dat toch niet uit, toch?Lies en co schreef:Dit bevalt ons wel. M'n vriend is erg 'pro-vakantiedorp', omdat je alles zo dichtbij hebt voor de kindjes. Ze zijn nog erg klein, de oudste is dan twee jaar en onze Niel zal dan een halfjaar zijn - die is nu nog maar één weekje oud. 't Binnenzwembad is niet 'subtropisch' maar dat hoeft ook niet. De huisjes zien er wel super uit! (en goedkoop)Tamara en Bowie schreef:Kijk eens op www.landal.nl en dan de provincie Drenthe. Drenthe is bijna 1 groot natuurgebied. Bij het park, 't land van bartje, grenzen de huisjes aan een heel mooi gebied waar de honden los mogen.
Alleen hebben we een beetje schrik van de afstand. We hadden onlangs mensen bij ons op bezoek, en ik denk dat ze ook van Drenthe kwamen. Ik dacht dat ze er meer dan vier uur op gereden hadden. Maar, 't is maar voor één keertje. En ik zal toch degene zijn die moet rijden. Voor een 'huwelijksreis' heb ik dit wel over. Ahum, huwelijksreis combi kindjes-vakantie combi hondenparadijs.
Heb je ook gezien dat ze huisjes hebben, speciaal ingericht voor kinderen?
Ben benieuwd
- Lies en co
- Zeer actief
Ja, inderdaad, een zwembad hoeft niet super groot te zijn voor die leeftijd. Er gaan nog drie mensen mee, maar die zijn helemaal niet zwemmerig. Als het maar warm genoeg is in het water, is dat genoeg voor onze dochter. Maar zelfs dan nog, zooooveel zullen we er toch niet inzitten. De huisjes op de foto's zijn echt wel moooi... Ik ga er vannacht van dromen
.
'k Heb gezien dat ze kinderhuisjes hebben, maar die kunnen we niet boeken voor een midweek blijkbaar, of we moeten een 8 persoonshuisje nemen ipv een 6 persoons (wat belachelijk weinig scheelt qua prijs, ik dacht nog geen 30 euro ofzo). Is wel handig, want dan hebben de honden hun eigen kamer
.
Langer dan een midweek kunnen we niet gaan, want m'n vriend moet nadien direct terug gaan werken (die krijgt niet langer verlof, hij krijgt nu al twee dagen extra). Maar als het ons bevalt, wil ik hier nog wel gaan. Want Center Parcs is echt wel duur hé. Of toch voor een jong gezinnetje. En dat je je hond op zoveel plaatsen los mag laten in Nederland, da's voor ons een groot pluspunt.
'k Heb gezien dat ze kinderhuisjes hebben, maar die kunnen we niet boeken voor een midweek blijkbaar, of we moeten een 8 persoonshuisje nemen ipv een 6 persoons (wat belachelijk weinig scheelt qua prijs, ik dacht nog geen 30 euro ofzo). Is wel handig, want dan hebben de honden hun eigen kamer
Langer dan een midweek kunnen we niet gaan, want m'n vriend moet nadien direct terug gaan werken (die krijgt niet langer verlof, hij krijgt nu al twee dagen extra). Maar als het ons bevalt, wil ik hier nog wel gaan. Want Center Parcs is echt wel duur hé. Of toch voor een jong gezinnetje. En dat je je hond op zoveel plaatsen los mag laten in Nederland, da's voor ons een groot pluspunt.
- Lies en co
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Wij zijn daar vorig jaar een weekje geweest in februari en ik vond het daar heel leuk met de kinderen. Alleen voor de oudste (15 toen)was er niks te doen, gelukig had die internetvrienden op treinafstand zitten. Je kunt er geweldig wandelen met de hond en ook een dagje naar de dierentuin in Emmen en er is een overdekt speelgeval in een negorij langs het musselkanaal (weet even niet hoe het heet). Is voor kinderen tot een jaar of 10 hartstikke leuk.Lies en co schreef:Ziezo! Ik heb gereserveerd... Bedankt voor de tip Tamara!!! Nu ga ik zeker goed, of toch in de uurtjes dat m'n lieve zoon geen honger heeft
.
Anne
- starfleet
- Erelid
Als je niet aan schoolvakanties bent gebonden kun je vrij gemakkelijk last minute reserveren, dat scheelt een stuk. Wij zijn ook een paar keer hier http://www.roompotparken.nl/parken/kleinvink/ geweest. Ook mooi wandelen en van alles voor de kleintjes.Lies en co schreef:
Anne
- Lies en co
- Zeer actief
-
geertje1978
- Zeer actief
- Lies en co
- Zeer actief
-
mecheltjes
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Wij zijn in Landal Greenparks geweest (Kootwijk). Dit park grenst aan het Kootwijkerzand, een enorm wandelgebied, en aan de andere kant van het park begint het bos. Het zwembad en andere voorzieningen zijn een stuk eenvoudiger dan Center Parcs.
Oeps, lees nu pas dat je al hebt geboekt.
Veel plezier.
Oeps, lees nu pas dat je al hebt geboekt.
Veel plezier.