Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondefluitje

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Marloes schreef:
Jaap* schreef:
cindy1986 schreef:Ik denk dat ik ook maar eens een fluitje ga aanschaffen. Kiera heeft precies door hoe mijn stemming is, en als ik een beetje chagrijnig ben, merk ik dat meteen omdat ze minder goed luistert. Er zijn verschillende fluitjes, van die grote zwarte en van die lange/dunne zilveren. Welke is beter?
Een lange dunne.
De rolfluiten (met een kogeltje er in) worden niet gebruikt voor het influiten.
Koop het liefst een "geijkt" fluitje, daar staat een nummer op, ze zijn meestal zwart en van het merk ACME.
Op die manier kun je precies zo'n fluitje kopen mocht je hem verloren zijn. Dan raakt je hond niet in de war.
Die zilveren moet je niet hebben, die kun je zelf verstellen en dat is nou juist niet de bedoeling.

Ik heb zo'n zilveren ding, maar daar kan je niks aan veranderen. Of er een nummer op staat weet ik niet, volgens mij niet. :19:
Morgen eens naar kijken... Deze is van Karli ofzo?
Heb jij deze Marloes?
Afbeelding
Dat is niet slecht hoor, maar die andere is wel beter :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 28 jan 2007 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Jaap* schreef:
cindy1986 schreef:Ik denk dat ik ook maar eens een fluitje ga aanschaffen. Kiera heeft precies door hoe mijn stemming is, en als ik een beetje chagrijnig ben, merk ik dat meteen omdat ze minder goed luistert. Er zijn verschillende fluitjes, van die grote zwarte en van die lange/dunne zilveren. Welke is beter?
Een lange dunne.
Koop het liefst een "geijkt" fluitje, daar staat een nummer op, ze zijn meestal zwart en van het merk ACME.
Op die manier kun je precies zo'n fluitje kopen mocht je hem verloren zijn. Dan raakt je hond niet in de war.
Die zilveren moet je niet hebben, die kun je zelf verstellen en dat is nou juist niet de bedoeling.
Dank je! Heb ze na even zoeken gevonden bij een webshop. Koop er ééntje op de hondenshow in Groningen. Hoef ik niet meer zo te schreeuwen bij een harde wind :ok:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Jaap* schreef:http://www.hondenwebshop.nl/pd444601073 ... egoryId=27
Deze is bijvoorbeeld goed.
Ja, deze had ik dus ook gevonden :ok: Dank je!
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

ranetje schreef:
Marloes schreef:
Jaap* schreef:
Een lange dunne.

Ik heb zo'n zilveren ding, maar daar kan je niks aan veranderen. Of er een nummer op staat weet ik niet, volgens mij niet. :19:
Morgen eens naar kijken... Deze is van Karli ofzo?
Heb jij deze Marloes?
Afbeelding
Dat is niet slecht hoor, maar die andere is wel beter :wink:
Nee, een andere, zo een staat wel op die site. Hij lijkt op die geluidloze, zelfde vorm. Maar d'r komt wel geluid uit. :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marloes schreef:Maar d'r komt wel geluid uit. :mrgreen:
Dan is het goed :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik heb ook zo'n zwarte, had eerst een dunne moest inderdaad iedere keer verstellen, het maakte Bowie niet uit die kwam ook gelijk bij de nieuwe fluit.
Marloes

Nu nog zorgen dat dat fluitje niet in de auto blijft liggen als mijn vriend naar zijn werk gaat, ander heb ik er nog niks aan. :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Marloes schreef:Nu nog zorgen dat dat fluitje niet in de auto blijft liggen als mijn vriend naar zijn werk gaat, ander heb ik er nog niks aan. :mrgreen:
Twee fluitjes met dezelfde toon nemen. :idea:
Dan heb je nog een reserve, tenzij je ze allebei in de auto laat liggen :mrgreen:
Ik heb één fluit bij de riem hangen en een reserve in de auto.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marloes

ranetje schreef:
Marloes schreef:Nu nog zorgen dat dat fluitje niet in de auto blijft liggen als mijn vriend naar zijn werk gaat, ander heb ik er nog niks aan. :mrgreen:
Twee fluitjes met dezelfde toon nemen. :idea:
Dan heb je nog een reserve, tenzij je ze allebei in de auto laat liggen :mrgreen:
Ik heb één fluit bij de riem hangen en een reserve in de auto.
Ik vond het ook handiger om er twee mee te nemen maar dat vond mijn vriend niet nodig.
Haal er binnenkort nog wel eentje bij. :pffff:
Marloes

Fluitje is kwijt.

Nu maar twee nieuwe gehaald.
Hier zit ook iets draaierigs aan (dacht dat ik dezelfde had) maar je kan de toonsoort niet veranderen.
Zit volgens mij alleen wel piepklein verschil tussn beide. Maar goed. We doen weer een poging.
ranetje
Zeer actief

Marloes schreef:Fluitje is kwijt
:mrgreen:
Kan gebeuren :smile:
sorry moest even lachen. Straks vind je dat ding wel weer terug omdat je nu twee nieuwe hebt. :ok:
Hang dat ding bij de riem, dat is ie nooit kwijt :ok:
Afbeelding
Marloes

ranetje schreef:
Marloes schreef:Fluitje is kwijt
:mrgreen:
Kan gebeuren :smile:
sorry moest even lachen. Straks vind je dat ding wel weer terug omdat je nu twee nieuwe hebt. :ok:
Hang dat ding bij de riem, dat is ie nooit kwijt :ok:
Ïs ook echt een actie voor mij. Nu heb ik aan beide een veter geknoopt. Hopen dat het nu goed gaat. :mrgreen:

En idd straks vind ik die andere weer.... Is altijd zo... :mrgreen:
labrador Ynto

Ongelezen bericht door labrador Ynto »

Ik ga ook een fluitje kopen denk ik! Ik moet soms hard roepen door die wind, en dan loopt ie ook gwwn door! Nu nog even kijken wat voor 1 ze bij onze dierenspeciaalzaak hebben!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

deze heb ik, geen nummer wel echt (?!?) hoorn

http://www.hondenwebshop.nl/pd-98354855 ... egoryId=27
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Rosita Compagner schreef:deze heb ik, geen nummer wel echt (?!?) hoorn

Daar heb ik er ook 2 van, altijd 1 in de auto en 1 in mijn hondenjas.
Ze luisteren bij mij beter naar de fluit, zeker als ze een flink eind weg zijn, zo'n afstand overbrug ik echt niet met mijn stem... :19:
In het bos zou ik niet meer zonder mijn fluitje kunnen, mis m echt als ik m toch eens vergeet :mrgreen:
labrador Ynto

Josee schreef:
Rosita Compagner schreef:deze heb ik, geen nummer wel echt (?!?) hoorn

Daar heb ik er ook 2 van, altijd 1 in de auto en 1 in mijn hondenjas.
Ze luisteren bij mij beter naar de fluit, zeker als ze een flink eind weg zijn, zo'n afstand overbrug ik echt niet met mijn stem... :19:
In het bos zou ik niet meer zonder mijn fluitje kunnen, mis m echt als ik m toch eens vergeet :mrgreen:
Misschien een domme vraag?... Waarom heb je een hondenfluitje??
Ik wil der zelf graag oko 1 kopen, omdat ie van mij ook z'n oortjes wel es dicht heeft! Kan je het hem ook nog aanleren als hij 9 mnd is??
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Heb je het topic gelezen labrador Ynto? je kunt honden hun hele leven vanalles blijven leren :cheer: dus ook puppies van 9 maanden kun je bijbrengen dat een fluitje leuk is.
labrador Ynto

Rosita Compagner schreef:Heb je het topic gelezen labrador Ynto? je kunt honden hun hele leven vanalles blijven leren :cheer: dus ook puppies van 9 maanden kun je bijbrengen dat een fluitje leuk is.
ok, dan ga ik zeker 1 kopen en hem het leren, hoe kan je het hem het beste aanleren???
ranetje
Zeer actief

labrador Ynto schreef:
Rosita Compagner schreef:Heb je het topic gelezen labrador Ynto? je kunt honden hun hele leven vanalles blijven leren :cheer: dus ook puppies van 9 maanden kun je bijbrengen dat een fluitje leuk is.
ok, dan ga ik zeker 1 kopen en hem het leren, hoe kan je het hem het beste aanleren???
Heb je dit topic wel gelezen :wink:
Afbeelding
labrador Ynto

ranetje schreef:
labrador Ynto schreef:
Heb je dit topic wel gelezen :wink:
oow ja, sorry :roll: , heb het even snel doorgelezen :roll: :roll: :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Hier lopen soms ook mannetjes met hun fluitjes in het bos, die worden scherp in de gaten gehouden :smile: :smile:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Maar ze luisteren wel als ze weggestuurd worden :smile: :smile:
Afbeelding
Bono's baasje
geregistreerd lid

klikker + fluitje ?

Ongelezen bericht door Bono's baasje »

Klikker + fluitje ... kan dat ? Nu is Bono nog een pup van 10 weken, maar straks gaan we aan het trainen :ok:
Ik denk aan het gebruik van een fluitje enkel en altijd voor het commando "kom hier", terwijl alle ANDERE commando's via de klikker zouden gegeven worden.
We hebben hier een groooooot woud waar al véél honden verdwenen zijn :cry: dus het commando "kom hier" moet er écht goed ingeprent worden.
ranetje
Zeer actief

Re: klikker + fluitje ?

Bono's baasje schreef:Klikker + fluitje ... kan dat ? Nu is Bono nog een pup van 10 weken, maar straks gaan we aan het trainen :ok:
Ik denk aan het gebruik van een fluitje enkel en altijd voor het commando "kom hier", terwijl alle ANDERE commando's via de klikker zouden gegeven worden.
We hebben hier een groooooot woud waar al véél honden verdwenen zijn :cry: dus het commando "kom hier" moet er écht goed ingeprent worden.
Als je al oefent met de clicker als teken van tevredenheid kan je het best gebruiken.
Je weet toch dat de clicker daarvoor is bedoeld hé? Dus niet om een commando te geven, maar als teken dat hij het commando goed heeft uitgevoerd?
Afbeelding
Bono's baasje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bono's baasje »

ranetje schreef: Als je al oefent met de clicker als teken van tevredenheid kan je het best gebruiken.
Je weet toch dat de clicker daarvoor is bedoeld hé? Dus niet om een commando te geven, maar als teken dat hij het commando goed heeft uitgevoerd?
Ah ja, verdorie, nu valt m'n euro! Ik "mix" die twee zaken hé ! Ik weet idd dat de klik een teken van tevredenheid is, terwijl het fluitje een commando is. Stom van mij :eek: Bedankt om me weer op het juiste spoor te zetten ;-)
ranetje
Zeer actief

Bono's baasje schreef:
ranetje schreef: Als je al oefent met de clicker als teken van tevredenheid kan je het best gebruiken.
Ah ja, verdorie, nu valt m'n euro! Ik "mix" die twee zaken hé ! Ik weet idd dat de klik een teken van tevredenheid is, terwijl het fluitje een commando is. Stom van mij :eek: Bedankt om me weer op het juiste spoor te zetten ;-)
:ok:
Is het kwartje opgewaardeerd tot een euro? :eek: :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”