Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dweilen in huis

Moderator: moderatorteam

doorzettertje
Vaste gebruiker

dweilen in huis

Ongelezen bericht door doorzettertje »

als ik ga dweilen dan wordt de hond helemaal gek.

met stofzuigen heb ik een blikje met knikkers net naast hem gegooid
en dat werkte. Hetzelfde deed ik nu met de dweil, maar hij vond het
geloof ik alleen maar grappig want hij ging met het blikje spelen.

Hoe leer ik hem af als ik ga dweilen dat ik niet ook met de hond aan het dweilen ben?

heb hem maar ff in de bench gedaan want het was echt geen doen, alleen dat wil ik liever neit.

iemand dezelfde ervaring of tips?

thanks alvast
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zou hem een kluifje geven als jij bezig bent met stofzuigen. Ik zou hem niet bang maken (door met dingen te gooien) voor de stofzuiger of andere zaken.
doorzettertje
Vaste gebruiker

Ja een kluifje, dat is wel een goed idee.
Ga t proberen.

Ik had juist gehoord of gelezen dat wanneer je iets gooit waardoor hij schrikt dat ze dat dan niet meer zouden doen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

je hebt die bench, daar is hij neem ik aan gewend aan?
Dan gewoon tijdens het poetsen in de bench met iets lekkers.
Tegen die tijd dat die bench naar zolder gaat is jouw poetsen al veel minder interessant.
En luistert jouw hond al veel beter naar "hup...in je mand"

Laten schrikken is net zoiets als straffen, pas nodig als al het andere niet helpt...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zo heb ik het precies gedaan met Yla, toen ze nog een pup was...lekker de bench in met iets lekkers. Nu is ze gek op de stofzuiger, wil ook graag gezogen worden door de stofzuiger, en bij dweilen, gaat ze vanzelf in de badkamer liggen, totdat ze geroepen gaat worden.... :smile:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy ging ook de bench in met een klein appeltje toen ze nog heel klein was. Meestal dweilde ik even als ze uit was met mijn dochter of ' savonds als ze lag te slapen.
Zuigen was ze bang voor, ik liet de zuiger juist brokjes strooien zodat ze niet meer wegkroop ervoor.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

doorzettertje schreef:
Ik had juist gehoord of gelezen dat wanneer je iets gooit waardoor hij schrikt dat ze dat dan niet meer zouden doen.
Ik zou daar niet te lichtvaardig mee omgaan, zeker niet bij een pup. Voor je het weet heb een pup die van allerlei dingen bang is wat je helemaal niet wil. Of je hebt een ongevoelig typje waarbij je zoiets later niet meer kunt inzetten om echt probleemgedrag af te leren.

Vermijden is bij een pup het beste en voor echt erge (gevaarlijke) dingen (jagen op de kat, snoertjes knagen) hebben wij bij pup de plantenspuit ingezet. Maar ook daarbij geldt: niet te pas en te onpas en voor van alles.

Zo'n lawaaiblik inzetten kan helpen, maar dan moet je dat echt heel weloverwogen doen en bij een jong pupje zou ik er helemaal afblijven, zeker als je niet zo bedreven bent en de klok alleen maar hebt horen luiden.

Mijn buurvrouw gooide balletjes tijdens het stofzuigen met de pup, dat werkte bij haar goed. Buffy zat dan in de bench met dweilen, maar toen ze een wat oudere pup was ben ik elke dag ter opvoeding even gaan dweilen terwijl ze los was. Ze kreeg dan wat te kluiven en kwam ze toch weer de hele tijd aan om lekker aan die dweil te gaan rukken, dan hield ik op zei: "nee, jij gaat kluiven". Omdat ik toch niet echt dweilde was ik ook niet geïrriteerd of iets. Ze heeft toen heel snel geleerd dat het niet wenselijk was om mee te dweilen en niet meehelpen lekkere dingen opleverde. Puppies van 9 weken vinden zo'n ding nog veel te interessant om zo te trainen vind ik :wink:

Anne
doorzettertje
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal voor de tips en adviezen, ga ze zeker opvolgen :ok:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Daan schreef:je hebt die bench, daar is hij neem ik aan gewend aan?
Dan gewoon tijdens het poetsen in de bench met iets lekkers.
Tegen die tijd dat die bench naar zolder gaat is jouw poetsen al veel minder interessant.
En luistert jouw hond al veel beter naar "hup...in je mand"

Laten schrikken is net zoiets als straffen, pas nodig als al het andere niet helpt...
Dit doe ik ook, ze gaat nu al vanzelf in de bench als ik de stofzuiger pak.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Blinky2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westy en twee poesen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blinky2 »

We doen onze Westu ook in haar bench met een kluifje en moeten haar alleen wel intillen :roll: want mevr gaat soms uit zichzelf ,maar meestal moeten wij haar een handje helpen :wink:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Ik weet niet hoe oud je hond is, maar steeds "verwijzen" naar de bench ..... ik weet niet hoor, hij/zij leert er eigenlijk niet veel van, toch?
Mijn hond deed dit altijd als ik in de tuin ging vegen .... althans probeerde te vegen want ze hing continue in de bezem. Op een bepaald moment was ik dat natuurlijk zat en ben begonnen met een ferm "nee", zetje geven in de trant van "opzij" (ik zei dan ook "opzij"), gooide desnoods even een speeltje zodat ze afgeleid was en na een paar keer was dit hele "speelgedrag" over; voor haar was het een spelletje, voor mij uiteraard niet. Had ik haar steeds naar binnen gedaan, dan had ze er niets van geleerd ....... nu kon ik na een aantal keren gewoon vegen met een "opzij" of "nee" te zeggen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”