Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Denemarken
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Denemarken
Als ik in de zomer naar Denemarken wil met een hond, naar welk gebied kan ik dan het beste gaan? Wat is leuk wandelen?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Jaaaa, wil je dat doen? Van wat ik er zo van lees op internet, is Jutland erg geschikt. Maar welke regio dan: Zuidoost, West of Noordoost Jutland? Waar mag een hond in de meeste gebieden loslopen in de zomer? Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste....jenny* schreef:een vriendin van mij wont in denemarken, ik zla haar eens vragen of zij mooie gebieden weet
Zou super zijn als je dat wilt vragen!

Linda, Izzie en Bram
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
ik stuur je wel pb als ik meer weeZoek stok! schreef:Jaaaa, wil je dat doen? Van wat ik er zo van lees op internet, is Jutland erg geschikt. Maar welke regio dan: Zuidoost, West of Noordoost Jutland? Waar mag een hond in de meeste gebieden loslopen in de zomer? Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste....jenny* schreef:een vriendin van mij wont in denemarken, ik zla haar eens vragen of zij mooie gebieden weet
Zou super zijn als je dat wilt vragen!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij zijn naar de Funen geweest. Je kan daar prachtig langs de strandjes wandelen, maar het binnenland vonden wij wat saai. Daarna zijn we naar Jutland gegaan, richting Arhus en dat was ook leuk, ook flinke stranden en relatief rustig. Wij hebben dus voornamelijk over die stranden lopen sjouwen en weinig of niet meer landinwaars. Dus daar kan ik je verder niet veel over vertellen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik heb Jenny al even een pb gestuurd. Gisteren kwam een vriendin van mij eten en ineens viel het kwartje: zij heeft een jaar in Denemarken gewoond en heeft het hele land zo'n beetje gezien. Idioot dat ik dat vergeten was. Ik heb inmiddels geboekt voor de Oostkust!
Bedankt voor jullie info!
Bedankt voor jullie info!

Linda, Izzie en Bram
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Wij gaan in juni ook weer richting de oostkust.
In de zomermaanden mag de hond officieel niet en nergens los maar wij hebben nog nooit meegemaakt dat er iets van gezegd werd. Wij gaan wel altijd buiten het echte hoogseizoen.
Wat ons betreft is Denemarken een fijn land om met de honden op vakantie te gaan. Mooie huizen, niet te warm klimaat en veel gelegenheid om te wandelen.
In de zomermaanden mag de hond officieel niet en nergens los maar wij hebben nog nooit meegemaakt dat er iets van gezegd werd. Wij gaan wel altijd buiten het echte hoogseizoen.
Wat ons betreft is Denemarken een fijn land om met de honden op vakantie te gaan. Mooie huizen, niet te warm klimaat en veel gelegenheid om te wandelen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Daan
ik moest gelijk aan jou denken.Wilma schreef:Wij gaan in juni ook weer richting de oostkust.
Wij willen nog steeds een keer gaan....maar zitten dus aan die schoolvakanties vast
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Ik ben in september naar noord Jutland geweest. We hadden een huisje aan het strand en hebben veel gewandeld. Ik heb geen idee hoe druk de Deense stranden in de zomer zijn. Op drukke stranden wordt het meestal niet gewaardeerd als je met een loslopende hond komt. Ik ken de Deense regels rond loslopen niet maar ik denk dat er in de zomer wel een aanlijngebod zal gelden aan de kust.

-
Janneke
- geregistreerd lid
Daar zaten wij vorig jaar ook in de buurt en aangezien wij van de kust houden kon britt heerlijk langs het strand rennen.chaos schreef:Wij zijn naar jutland geweest, omgeving Ebeltoft.
Prima vakantie, veel wandelmogelijkheden, wel het een en ander te zien, prachtig verzorgd huis, volledig omheind grondstuk, vriendelijke mensen, en hond mee was nergens een probleem..
Aanrader!!
Wat mij betreft gaan we dit jaar weer.
Groetjes janneke
en een knuffel van Britt

en een knuffel van Britt

-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
-
Marion.
Wij. Wij zaten ook in juni meen ik, en we stonden ongeveer alleen op de camping (aan een groot meer, heerlijk! 20 meter naar beneden lopen, en we konden als we wilden het hele meer rond)Drossie schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met kamperen in Denemarken met honden?
Wij zullen in juni een 14-tal dagen naar Denemarken gaan, waarschijnlijk met een klein tentje en dan daar wat rondtrekken met de auto.
Hier waren we de tent aan het opzetten
En zo zaten we 's avonds voor de tent
Officieel mogen de honden niet los, maar wij hebben de hele vakantie bijna geen lijn gebruikt en héél veel gewandeld
-
Drossie
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie - Aantal honden: 3
En waar was dat ergens?Marion. schreef:Wij. Wij zaten ook in juni meen ik, en we stonden ongeveer alleen op de camping (aan een groot meer, heerlijk! 20 meter naar beneden lopen, en we konden als we wilden het hele meer rond)Drossie schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met kamperen in Denemarken met honden?
Wij zullen in juni een 14-tal dagen naar Denemarken gaan, waarschijnlijk met een klein tentje en dan daar wat rondtrekken met de auto.
Hier waren we de tent aan het opzetten
En zo zaten we 's avonds voor de tent
Officieel mogen de honden niet los, maar wij hebben de hele vakantie bijna geen lijn gebruikt en héél veel gewandeld
Hoe liggen de prijzen van de campings?
Kom je daar veel mensen tegen in de bossen enz?
-
Marion.
Tussen Silkeborg en Skanderborg, onderaan het Mosso meer (Mosso met een streepje door de laatste O).Drossie schreef:En waar was dat ergens?
Hoe liggen de prijzen van de campings?
Kom je daar veel mensen tegen in de bossen enz?
Oei, prijzen van campings weet ik niet meer goed. Volgens mij ongeveer hetzelfde als Nederland.
En nee, wij kwamen heel erg weinig mensen tegen onderweg. En bij tentjes waar we wat gingen drinken of eten, stond heel duidelijk een bordje op de deur als honden niet welkom waren. Maar we zijn zeker niet van honger en dorst omgekomen, dus we hebben elke dag tentjes kunnen vinden
- perry
- geregistreerd lid
-
Goldy-Bintje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ben afgelopen Dec 2006 in Helberskov geweest Noord Jutland . Oost kust Vlakbij Hobro 34km, Handsund 11km.
Ik kan je zeggen Denemarken is een super honden land ,waar je heel veel rashonden tegen komt en maar heel weinig kruisingen(aleen soms in de grote stad). Ik ga dit jaar (SepT 2007) weer en ga nu weer eens naar het zuiden net over de grens(Varnæs Vig Strand ) . Heb al heel wat plekken gezien in Denemarken .
Funen , Jutland ,Langeland . Maar als je echt strand wil moet je de west kust hebben . Aan de oost kant is soms wel strand maar heel klein .
Ik kom al ruim meer dat 25 jaar in Denemarken en geniet er steeds weer van .
IK wens je heel veel succes in het mooie Denemarken .
Btw waar is je keus op gevallen ?? Ben benieuwt
Moon
Ik kan je zeggen Denemarken is een super honden land ,waar je heel veel rashonden tegen komt en maar heel weinig kruisingen(aleen soms in de grote stad). Ik ga dit jaar (SepT 2007) weer en ga nu weer eens naar het zuiden net over de grens(Varnæs Vig Strand ) . Heb al heel wat plekken gezien in Denemarken .
Funen , Jutland ,Langeland . Maar als je echt strand wil moet je de west kust hebben . Aan de oost kant is soms wel strand maar heel klein .
Ik kom al ruim meer dat 25 jaar in Denemarken en geniet er steeds weer van .
IK wens je heel veel succes in het mooie Denemarken .
Btw waar is je keus op gevallen ?? Ben benieuwt
Moon

-
Marielle&Jinx
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jinx & Sadie American Staffordshire Terrier
- Contacteer:
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Wij zijn afgelopen juni geweest in Vejers Strand geweest via Dogs Included een huisje gehuurd keiluxe met privé zwembad en sauna en heeeeel veel privacy een afgezette tuin en een prachtige omgeving strand,uitgestrekte bossen en heide en dat alles op loopafstand. Je kon met de auto het strand op daar tot aan het water.
De honden hebben genoten en wij ook alleen een beetje veel teken daar ondanks frontline ik heb er op 1 dag 14 afgehaald bij Deejay ,iedere avond moesten we drie honden centimeter voor centimeter op teken nakijken.pffffff
Zal morgen foto's laten zien .Nu moet ik naar m.n bedje het is al laat.
grt Cissy
Wij zijn afgelopen juni geweest in Vejers Strand geweest via Dogs Included een huisje gehuurd keiluxe met privé zwembad en sauna en heeeeel veel privacy een afgezette tuin en een prachtige omgeving strand,uitgestrekte bossen en heide en dat alles op loopafstand. Je kon met de auto het strand op daar tot aan het water.
De honden hebben genoten en wij ook alleen een beetje veel teken daar ondanks frontline ik heb er op 1 dag 14 afgehaald bij Deejay ,iedere avond moesten we drie honden centimeter voor centimeter op teken nakijken.pffffff
Zal morgen foto's laten zien .Nu moet ik naar m.n bedje het is al laat.
grt Cissy