Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leren negeren
Moderator: moderatorteam
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
Leren negeren
Hallo allemaal,
Diego is een ontzettende sociale hond, waar ik overigens heel blij mee ben. Af en toe is het met uitlaten natuurlijk wel lastig omdat hij dan ook graag naar zijn viervoeter maatjes toe wil. Hoe kan ik hem andere honden leren negeren op de momenten dat ik dat graag zou willen?
Groetjes en een dikke poot van
Flessie & Diego
Diego is een ontzettende sociale hond, waar ik overigens heel blij mee ben. Af en toe is het met uitlaten natuurlijk wel lastig omdat hij dan ook graag naar zijn viervoeter maatjes toe wil. Hoe kan ik hem andere honden leren negeren op de momenten dat ik dat graag zou willen?
Groetjes en een dikke poot van
Flessie & Diego
Nothing can replace the love you get from your dog

- starfleet
- Erelid
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
het probleem is bij hem wat voor lekkers je ook gebruikt, het buiten hem totaal niet interesseert haha.starfleet schreef:Als ik echt een maatje van Buffy zie, dan kunnen we op onze kop gaan staan, maar bij gewone honden waar ze niks mee hebben kun je hem leren dat jij heel erg leuk bent en aandacht op jou leuks/lekkers oplevert.
Anne
heb van alles geprobeerd: pens, kip, salami, kaas, rookworst, zijn eigen snoepjes natuurlijk.
Maar waar je hem thuis mee kan laten kwijlen maakt hem buiten niks uit. Vandaar dat ik het ook zo lastig vind om het hem te leren.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Aandacht voor jou leren aan een (jonge?) hond moet je geleidelijk opbouwen.
Als het in huis goed gaat, ga je naar een plekje buiten waar maar heeeeeeel weinig afleiding is. Gaat het daar goed, dan zoek je een plek waar ietsje meer afleiding is enz.enz.
Wat is huis goed gaat, gaat niet in één keer ook goed op een plek waar heel veel afleiding is.
Dus dat mag je dan ook niet verwachten.
Roep je hond dan ook niet eindeloos, maar ga hem halen en neem hem een stukje aangelijnd mee en doe dan even een spelletje met hem voor hij weer even los mag.
Als het in huis goed gaat, ga je naar een plekje buiten waar maar heeeeeeel weinig afleiding is. Gaat het daar goed, dan zoek je een plek waar ietsje meer afleiding is enz.enz.
Wat is huis goed gaat, gaat niet in één keer ook goed op een plek waar heel veel afleiding is.
Dus dat mag je dan ook niet verwachten.
Roep je hond dan ook niet eindeloos, maar ga hem halen en neem hem een stukje aangelijnd mee en doe dan even een spelletje met hem voor hij weer even los mag.
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Cathy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tjipke reageert ook niet op eten buiten en vind andere honden en mensen ook veel leuker dan mij
Wat ik nu doe ik een piep speeltje mee nemen zo gauw ik ook maar zie dat hij zijn aandacht richt op die andere hond of mens pak ik zijn speeltje en leid hem met het pieppertje af
Die werk vaak heel goed, hij krijgt dan als nog zijn snoepje
Dus speeltje mee met piepje op zak formaat
Wat ik nu doe ik een piep speeltje mee nemen zo gauw ik ook maar zie dat hij zijn aandacht richt op die andere hond of mens pak ik zijn speeltje en leid hem met het pieppertje af
Die werk vaak heel goed, hij krijgt dan als nog zijn snoepje
Dus speeltje mee met piepje op zak formaat

- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
Thuis heb ik het gedaan door een lief hoog stemmetje op te zetten en met de clicker te werken. ging echt perfect, hij bewoog zelfs met zen hele lichaam als hij zijn aandacht op mij moest focussen en je zag dat hij er zin in had.
Buiten het eerst ook op die manier geprobeerd. Daarna heb ik het ook aangegeven op de hondenschool dat hij nogal een snel afgeleid hondje was (lijkt wel op zijn baas uit haar schooltijd)
Ik heb 1 speeltje waar hij echt op gefixeerd is, want hij weet als die meegaat mag hij weer lekker ergens los rennen.
Hij heeft zolang ik dat speeltje bij me heb zijn totale aandacht voor mij (beter gezegd het speeltje). Maar zodra er mensen, honden of wat dan ook maar aan komt, het kan zelfs een papiertje zit wat een beetje wappert, ben ik gelijk zijn aandacht kwijt. Ik weet dat ik het er wel in zou kunnen krijgen want anders zou hij thuis ook niet meewerken denk ik. En ik had trouwens niet verwacht dat 1 zelfs nog een beetje een lastige leeftijd was, blij dat ik het weet. Kan het mischien daarom ook zijn dat hij nog angstig reageert op het vallen van een doos of harde geluiden?
groetjes Flessie & een dikke poot van Diego
Buiten het eerst ook op die manier geprobeerd. Daarna heb ik het ook aangegeven op de hondenschool dat hij nogal een snel afgeleid hondje was (lijkt wel op zijn baas uit haar schooltijd)
Ik heb 1 speeltje waar hij echt op gefixeerd is, want hij weet als die meegaat mag hij weer lekker ergens los rennen.
Hij heeft zolang ik dat speeltje bij me heb zijn totale aandacht voor mij (beter gezegd het speeltje). Maar zodra er mensen, honden of wat dan ook maar aan komt, het kan zelfs een papiertje zit wat een beetje wappert, ben ik gelijk zijn aandacht kwijt. Ik weet dat ik het er wel in zou kunnen krijgen want anders zou hij thuis ook niet meewerken denk ik. En ik had trouwens niet verwacht dat 1 zelfs nog een beetje een lastige leeftijd was, blij dat ik het weet. Kan het mischien daarom ook zijn dat hij nog angstig reageert op het vallen van een doos of harde geluiden?

- starfleet
- Erelid
Een is vaak een lastige leeftijd, het is een beruchte bananen in oren tijd. Honden worden volwassen, gaan eens experimenteren met hun zelfstandigheid, voelen zich soms al heel wat, de luchtjes van teven worden wel erg aantrekkelijk. Met honden die zo aan het puberen zijn zou ik altijd beginnen met geen eten meer in de bak geven, maar de maaltijden te geven tijdens het trainen en wandelen. Je wordt vaak een stuk interessanter als baas als het voer niet meer twee keer per dag in de bak wordt gegooid maar dat hij het kan verdienen door het vertonen van gewenst gedrag.Flessie&Diego schreef: En ik had trouwens niet verwacht dat 1 zelfs nog een beetje een lastige leeftijd was, blij dat ik het weet. Kan het mischien daarom ook zijn dat hij nog angstig reageert op het vallen van een doos of harde geluiden?
Met dat angstige vraag ik me af of hij dat nu ineens heeft, of dat dat al vanaf pup is?
Anne
-
Bernadette
- Zeer actief
Onze oudste hond is met correcties geleerd niet naar andere honden te kijken. Hij viel uit toen ik hem net had naar van alles, en ook naar andere honden. Op de club moesten we dan allemaal door elkaar lopen (allemaal luisterende honden en ik met Blitz) en steeds als Blitz uitviel moest ik me direct omdraaien en goed doorlopen en gelijk weer de groep in. Steeds weer en opnieuw. Later als hij interesse toonde tot en met dat hij naar me bleef kijken in een groep honden.
De jongste hond is het aangeleerd door eerst het commando 'hier' Heel Erg leuk te maken! Haar favoriete beloning is een eendagskuiken, dus daarmee hebben we het aangeleerd. Persoon 1 houd de hond vast, baasje loopt weg en laat het kuiken zien, zegt hier en persoon 1 laat de hond los. Baasje geeft nummer één beloning (kuiken). Als dat goed gaat, dan gaat persoon 1 de hond aanhalen of met een minder leuke beloning verleiden en dan zegt het baasje weer hier. Persoon 1 houd dan op met aandacht geven en negeert de hond compleet. De hond gaat naar het baasje en krijg daar weer nummer één beloning. Nou en zo door, persoon 1 gaat de hond écht verleiden...
Onze jongste hond is terug te roepen uit een spel met andere honden, ik vind het een supermanier! Ze heeft toch nog belangstelling om met honden te spelen die niet in de roedel behoren en ze luisterd direct! De oudste twee negeren honden buiten de roedel compleet, behalve als de vreemde honden erg opdringerig zijn!
De jongste hond is het aangeleerd door eerst het commando 'hier' Heel Erg leuk te maken! Haar favoriete beloning is een eendagskuiken, dus daarmee hebben we het aangeleerd. Persoon 1 houd de hond vast, baasje loopt weg en laat het kuiken zien, zegt hier en persoon 1 laat de hond los. Baasje geeft nummer één beloning (kuiken). Als dat goed gaat, dan gaat persoon 1 de hond aanhalen of met een minder leuke beloning verleiden en dan zegt het baasje weer hier. Persoon 1 houd dan op met aandacht geven en negeert de hond compleet. De hond gaat naar het baasje en krijg daar weer nummer één beloning. Nou en zo door, persoon 1 gaat de hond écht verleiden...
Onze jongste hond is terug te roepen uit een spel met andere honden, ik vind het een supermanier! Ze heeft toch nog belangstelling om met honden te spelen die niet in de roedel behoren en ze luisterd direct! De oudste twee negeren honden buiten de roedel compleet, behalve als de vreemde honden erg opdringerig zijn!
- ranetje
- Zeer actief
Goeie vraagstarfleet schreef:Een is vaak een lastige leeftijd, het is een beruchte bananen in oren tijd. Honden worden volwassen, gaan eens experimenteren met hun zelfstandigheid, voelen zich soms al heel wat, de luchtjes van teven worden wel erg aantrekkelijk. Met honden die zo aan het puberen zijn zou ik altijd beginnen met geen eten meer in de bak geven, maar de maaltijden te geven tijdens het trainen en wandelen. Je wordt vaak een stuk interessanter als baas als het voer niet meer twee keer per dag in de bak wordt gegooid maar dat hij het kan verdienen door het vertonen van gewenst gedrag.Flessie&Diego schreef: En ik had trouwens niet verwacht dat 1 zelfs nog een beetje een lastige leeftijd was, blij dat ik het weet. Kan het mischien daarom ook zijn dat hij nog angstig reageert op het vallen van een doos of harde geluiden?
Met dat angstige vraag ik me af of hij dat nu ineens heeft, of dat dat al vanaf pup is?
Anne
Er zijn honden die erg gevoelig zijn voor (plotselinge) geluiden.
Daar kan je niet zo heel veel aan veranderen. Je moet er alleen zelf niet op reageren als hij schrikt. Veel meer kan je niet doen.
Doorgaans heeft het dan niet met de leeftijd te maken, maar alleen met de gevoeligheid van de hond.
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
hij heeft het idd ook al vanaf pup af aan en ook zodra je tegen iemand anders je stem verheft kruipt hij weg. ik doe ook erg mijn best om er niet op te reageren idd omdat ik weet dat dat zijn angst kan versterken, maar af en toe ontglipt je toch een woordjeEr zijn honden die erg gevoelig zijn voor (plotselinge) geluiden.
Daar kan je niet zo heel veel aan veranderen. Je moet er alleen zelf niet op reageren als hij schrikt
Op met dat hierkomen, heb ik ook zo geleerd maar toch moet meneert altijd nog even onderweg ergens stoppen vooral in de lente (vanwege de bloemen) hij is er verzot op
maar met dat eten niet meer in zijn bak gooien zal ik eens gaan uittesten, weet nu al dat ie zijn baasje eerst een stuk minder lief gaat vinden haha

- fromstaceyhome
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
je kan een hond niet leren andere honden te negeren, het zijn tenslotte zijn soortgenoten.
sorry daar ben ik het niet mee eens wij hebben onze honden dat wel geleerd ,wij zijn belangrijker als wat er rond loopt ,ook honden maar mijn honden hebben ook nooit met ander honden gespeeld dat is mischien de rede die konden met elkaar spelen of met ons en die kijken niet eens om naar andere honden die vinden ons veel leuker
maar dat is mischien ook wel zo dat wij dit ras hebben is ook wel de rede maar het ken wel

sorry daar ben ik het niet mee eens wij hebben onze honden dat wel geleerd ,wij zijn belangrijker als wat er rond loopt ,ook honden maar mijn honden hebben ook nooit met ander honden gespeeld dat is mischien de rede die konden met elkaar spelen of met ons en die kijken niet eens om naar andere honden die vinden ons veel leuker