Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gezocht m.b.t. Noorwegen

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Tips gezocht m.b.t. Noorwegen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Hoi,

Dit jaar willen wij het liefst naar Noorwegen op vakantie. Met de honden wel te verstaan. Het is dus nog maar afwachten of het door gaat, i.v.m. de titerwaarde van de honden etc. Maar we doen ons best in ieder geval om ze dit jaar noorwegen mee in te krijgen. Anders wordt het denemarken.

Maar ik vroeg me af, zijn er mensen die er ervaring mee hebben om naar Noorwegen te gaan met de honden? En wat raden jullie dan aan? Ik weet namelijk dat er een boot gaat vanuit noord denemarken naar noorwegen - bij kristiansand in de buurt en dat dat de reis aanzienlijk korter maakt. Echter gaan we met de camper, en vinden we het ook niet erg om bijvoorbeeld door zweden en over Oslo te rijden richting kristiansand en dan naar Bergen.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? En hoe is de boot voor honden. Hebben jullie enig idee hoe lang die boot tocht duurt? En moeten ze dan in kennels op de boot, of mogen ze dan bij je blijven? Dat zijn dingen die ik me afvraag. Als er mensen ervaring mee hebben, dan ben ik erg benieuwd.

Groeten Suzanne
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Yennah
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yennah »

Voor Noorwegen heb je de volgende mogelijkheden:

Color Line: http://www.colorline.de
Stromstad - Sandefjord: 2,5 uur
Hirtshals - Kristiansand: 4,5 uur
Info over honden: http://mmserv.colorline.no/oth/0031/044331.pdf

Stena Line: http://www.stenaline.de
Frederikshavn - Oslo : 8,5-13,5 uur
maar....geen huisdieren op Frederikshavn-Oslo en Karlskrona-Gdynia

Fjordline: http://www.fjordline.com
16 uur....

Succes!
It is not enough to be compassionate. Your must act. - The Dalai Lama (1992) -
Suuz!
Zeer actief

Die sites had ik inderdaad gevonden, hartstikke bedankt alsnog.
Echter wil ik ook graag weten wat de ervaringen zijn van mensen die met de boot zijn geweest.

Hoe is dat voor de honden? Mogen ze bij je blijven, of moeten ze in de auto/camper blijven. Of moeten ze in kennels?

Ik heb ze namelijk het liefst gewoon bij me. Anders ben ik misschien nog wel in staat om via zweden naar oslo en dan richting de fjorden te rijden ;) ...beetje om, maar goed... ik laat ze het liefst niet uren in de camper benedendeks zeg maar.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Oeps.. sorry zie nu pas dat je deze site er ook in hebt gezet:

http://mmserv.colorline.no/oth/0031/044331.pdf

Kga gelijk even kijken .... :ok:
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door boxergek »

De boottocht Hirtshals - Kristiansand van 4,5 uur hebben we 3 jaar geleden gedaan met 1 hond. De hond mag alleen op bepaalde gedeeltes van de dekken komen. Dit is meestal buiten. Op het dek zijn ook speciale benches aanwezig waar je de hond in kan zetten. Wij hebben dat toen niet gedaan. Maar zijn wel bij de benches gaan zitten en hebben Gonzo met zijn riem vastgelegd aan een bank. Gonzo vond vooral het dek erg eng, deze was dan ook behoorlijk glad. Op andere boten heeft hij daar geen last van gehad. Ik vond het wel erg lang duren die 4,5 uur. Zeker als je hond het niet leuk vindt!
Wat ook lastig is dat de deuren naar de laadruimten gesloten worden. Omdat de deuren maar een korte tijd open zijn, moet iedereen binnen een klein tijdsbestek naar boven of naar beneden. Hierdoor sta je in file en moet dan de erg smalle en steile trappen af. Gonzo vond dit absoluut niet prettig.
Vorig jaar zijn we met de auto door Zweden gereden. Dat beviel erg goed. Het zijn wel wat extra kilometers maar is veel rustger voor de honden. Volgende jaat gaan we weer en dan gaan we weer met de auto via Zweden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb gehoord dat je puur goud mee moet nemen.....

om de prijzen in de horeca daar te betalen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”