Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe leer ik pup in de tuin te blijven (en niet op de weg..)
Moderator: moderatorteam
-
Martine25
Hoe leer ik pup in de tuin te blijven (en niet op de weg..)
Mijn pup van 5 maanden vind het heerlijk om in de tuin te lopen waar hij heel veel ruimte heeft. Maar de tuin is helaas niet afgesloten.
Het was een kwestie van tijd, gisteren is hij de inrit afgelopen en vond ik hem op het voetgangerspad...
De inrit is helaas voor meerdere mensen dus een hek oid is geen optie.
Daarom de vraag of en hoe ik hem kan leren niet de weg op te lopen.
De buren hebben een draadje met stroom voor hun hond, maar ik weet niet of dat de beste optie is.
Zou heel graag advies krijgen hoe ik dat het beste kan oplossen!
Het was een kwestie van tijd, gisteren is hij de inrit afgelopen en vond ik hem op het voetgangerspad...
De inrit is helaas voor meerdere mensen dus een hek oid is geen optie.
De buren hebben een draadje met stroom voor hun hond, maar ik weet niet of dat de beste optie is.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- starfleet
- Erelid
Re: Hoe leer ik pup in de tuin te blijven (en niet op de weg
Een groot deel van de tuin afsluiten is neem ik aan wel een optie of is het een tuin die je met alle buren deelt? Het is een dwergteckeltje zie ik, Die kan je echt niet zomaar buiten laten lopen zonder toezicht. Een andere hond ook niet, maar een automobilist of bromfiets heeft al helemaal geen erg in zo'n klein duimpje dat de weg oploopt.Martine25 schreef: De inrit is helaas voor meerdere mensen dus een hek oid is geen optie.
Ik vind je pup sowieso te jong om helemaal zonder toezicht buiten in de tuin te zijn, ook al is die afgezet.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 22 feb 2007 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlotte*
- Zeer actief
-
Marion.
Re: Hoe leer ik pup in de tuin te blijven (en niet op de weg
Brrrr, dood- en doodeng. Hoe durf je het met je pup die alles nog moet leren? Zelfs met mijn hond van 6 waar ik mee kan lezen en schrijven, en die de blijf-oefening met 3 minuten uit zicht tot in perfectie beheerst durf ik dit soort geintjes nog niet uit te halenMartine25 schreef:Mijn pup van 5 maanden vind het heerlijk om in de tuin te lopen waar hij heel veel ruimte heeft. Maar de tuin is helaas niet afgesloten.
Ik zou toch echt een gedeelte goed gaan afzetten
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
Marion.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
[/quote]
En wat staat er in ieder berichtje? Juist ja, een advies. Behalve in jouw berichtje trouwens
[/quote]
Ja omdat ik geen advies heb misschien?? Dat jullie op alles een beter antwoord weten.
maar waarom altijd die negatieve kritiek ze komt hier voor een oplossing mensen praten en moeten in datzelfde berichtje zichzelf meteen verdedigen anders krijgen ze weer negatieve kritiek!!
En wat staat er in ieder berichtje? Juist ja, een advies. Behalve in jouw berichtje trouwens
Ja omdat ik geen advies heb misschien?? Dat jullie op alles een beter antwoord weten.
maar waarom altijd die negatieve kritiek ze komt hier voor een oplossing mensen praten en moeten in datzelfde berichtje zichzelf meteen verdedigen anders krijgen ze weer negatieve kritiek!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Martine25
Nou dat is wel duidelijk...
Ik wordt dus geen 'baasje van de maand'
Sanne heeft wel een beetje gelijk, ik voelde me wel erg bekritiseerd.
Goed bedoeld natuurlijk, maar dat het gevaarlijk is begrijp ik wel.
Het zal duidelijk zijn dat hij niet meer alleen buiten is geweest.
Wat het afzetten van de tuin betreft, dat is helaas erg lastig.
De inrit loopt langs het huis naar de achterkant waar parkeerruimte is, het huis zelf is ongeveer een meter verhoogd.
De tuin loopt helemaal om het huis heen (is dat abn?..) en loopt af naar beneden.
De enige uitgang is aan de achterkant (wat ik wel af kan zetten) en aan de zijkant is ook een trappetje. Waar hij nooit afgaat,
maar wat ongetwijfeld gaat gebeuren als hij niet meer weg kan via de achterkant.
Want tja, hij ging ook nooit naar de achterkant om de weg op te kunnen..
En dan kan hij overigens ook nog van de verhoging afspringen.
Moet zeggen dat ik ook niet echt weet waarmee ik het zou kunnen afzetten. Ik heb nu even kippegaas aan de achterkant gedaan,
maar ik ben bang dat dat niet stevig genoeg is voor een eigenwijze teckel...
Het blijft een beetje eng dus, de enige manier waarop ik zeker weet dat hij niet de weg oploopt is om het begin van de inrit af te sluiten.
Wat helaas dus niet mogelijk is.
Heeft iemand ervaring met een draadje met stroom?
Die onzichtbare omheining lijkt me trouwens wel een goede oplossing, bedankt voor de tip!
Helaas wel een dure oplossing, zeker aangezien er over een paar maanden een stuk bij het huis aangebouwd gaat worden en er
dan nog maar een heel klein deel afgezet hoeft te worden.
Misschien moet ik maar eens kijken of ze ook tweedehands te krijgen zijn.
Als iemand nog advies heeft over afzettingen/stroomdraadjes, hoor ik het graag!
Ik wordt dus geen 'baasje van de maand'
Sanne heeft wel een beetje gelijk, ik voelde me wel erg bekritiseerd.
Goed bedoeld natuurlijk, maar dat het gevaarlijk is begrijp ik wel.
Het zal duidelijk zijn dat hij niet meer alleen buiten is geweest.
Wat het afzetten van de tuin betreft, dat is helaas erg lastig.
De inrit loopt langs het huis naar de achterkant waar parkeerruimte is, het huis zelf is ongeveer een meter verhoogd.
De tuin loopt helemaal om het huis heen (is dat abn?..) en loopt af naar beneden.
De enige uitgang is aan de achterkant (wat ik wel af kan zetten) en aan de zijkant is ook een trappetje. Waar hij nooit afgaat,
maar wat ongetwijfeld gaat gebeuren als hij niet meer weg kan via de achterkant.
Want tja, hij ging ook nooit naar de achterkant om de weg op te kunnen..
En dan kan hij overigens ook nog van de verhoging afspringen.
Moet zeggen dat ik ook niet echt weet waarmee ik het zou kunnen afzetten. Ik heb nu even kippegaas aan de achterkant gedaan,
maar ik ben bang dat dat niet stevig genoeg is voor een eigenwijze teckel...
Het blijft een beetje eng dus, de enige manier waarop ik zeker weet dat hij niet de weg oploopt is om het begin van de inrit af te sluiten.
Wat helaas dus niet mogelijk is.
Heeft iemand ervaring met een draadje met stroom?
Die onzichtbare omheining lijkt me trouwens wel een goede oplossing, bedankt voor de tip!
Helaas wel een dure oplossing, zeker aangezien er over een paar maanden een stuk bij het huis aangebouwd gaat worden en er
dan nog maar een heel klein deel afgezet hoeft te worden.
Misschien moet ik maar eens kijken of ze ook tweedehands te krijgen zijn.
Als iemand nog advies heeft over afzettingen/stroomdraadjes, hoor ik het graag!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als er over een paar maanden nog maar een klein deel afgezet hoeft te worden, kan je hem dan niet gewoon tijdelijk binnenhouden en niet alleen in de tuin laten?
Is er na de verbouwing een mogelijkheid om wel goed af te sluiten?
Ik zit n.l. aan het volgende te denken.
Bij mij in de buurt was ook een huis met rondom tuin.
Ook deze mensen hadden een teckel.
Zij hebben een deel van de tuin afgezet met een hek. (een raamwerk van hout, bespannen met tuingaas) Dat hek kon je zo wegzetten als je moest grasmaaien o.i.d. of als de hond niet in de tuin was.
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat een teckel alleen in een "uitbraakvrije"tuin los kan lopen.
Ik heb zelf teckels gehad en moest zelfs in mijn tuin geregeld controleren of ze niets hadden uitgespookt met de hekken om alsnog te kunnen verdwijnen
Is er na de verbouwing een mogelijkheid om wel goed af te sluiten?
Ik zit n.l. aan het volgende te denken.
Bij mij in de buurt was ook een huis met rondom tuin.
Ook deze mensen hadden een teckel.
Zij hebben een deel van de tuin afgezet met een hek. (een raamwerk van hout, bespannen met tuingaas) Dat hek kon je zo wegzetten als je moest grasmaaien o.i.d. of als de hond niet in de tuin was.
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat een teckel alleen in een "uitbraakvrije"tuin los kan lopen.
Ik heb zelf teckels gehad en moest zelfs in mijn tuin geregeld controleren of ze niets hadden uitgespookt met de hekken om alsnog te kunnen verdwijnen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Stroom is wel wat link omdat de hond meestal niet begrijpt waarom hij stroom krijgt en dus associaties kan gaan maken met iets onschuldigs waarmee hij net bezig was.
Met andere woorden, je kunt met stroom een hond krijgen die bang is voor de meeste onwaarschijnlijke dingen.
Voor die paar maanden meer even niet alleen los buiten zou ik zeggen
Met andere woorden, je kunt met stroom een hond krijgen die bang is voor de meeste onwaarschijnlijke dingen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Je hoeft toch ook niet je hele tuin af te sluiten, doe je eerst een stuk waar hij kan spelen en lopen. Wij hebben ook alleen maar de achtertuin afgesloten , ondanks het feit dat Yorick behoorlijk heemvast is, maar het blijft altijd een dier, die ineens iets in zijn koppie kan halen en op onderzoek uitgaan. Als je vaak lekker uitgaat, mag de tuin best wat kleiner zijn 

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
- starfleet
- Erelid
-
Marco#
Die stroomdingen geven eerst een piep voordat er een stroomstoot wordt gegeven. De hond zal daarom zodra hij de piep hoort niet verder lopen. (Als het goed is.)Jaap* schreef:Stroom is wel wat link omdat de hond meestal niet begrijpt waarom hij stroom krijgt en dus associaties kan gaan maken met iets onschuldigs waarmee hij net bezig was.
-
Marco#
- ranetje
- Zeer actief
Dat is leuk ja, maar daar moet je wel bij zijnBenthor schreef:Je hebt nu ook halsbanden met een ingebouwde plantenspuit met afstandbediening! Ik heb een teckel zien genezen met een paar neveltjes water in zijn snuit, die zijn hele leven uitviel naar auto's / fietsen / grasmaaiers enz.
!!
Het ging hier geloof ik over alleen zijn en blijven in een niet afgesloten tuin.
Er zijn niet veel Teckels die dat zullen doen denk ik.
En wat dat piepje betreft vóór de stroomstoot: Er zijn honden die daar dwars doorheen lopen. En dat vertrouw ik een Teckel ook wel toe
-
Marco#
Je hond trainen daar moet je bij zijn idd.ranetje schreef:Dat is leuk ja, maar daar moet je wel bij zijnBenthor schreef:Je hebt nu ook halsbanden met een ingebouwde plantenspuit met afstandbediening! Ik heb een teckel zien genezen met een paar neveltjes water in zijn snuit, die zijn hele leven uitviel naar auto's / fietsen / grasmaaiers enz.
!!![]()
Het ging hier geloof ik over alleen zijn en blijven in een niet afgesloten tuin.
Er zijn niet veel Teckels die dat zullen doen denk ik.
En wat dat piepje betreft vóór de stroomstoot: Er zijn honden die daar dwars doorheen lopen. En dat vertrouw ik een Teckel ook wel toe
- Jaap*
- Zeer actief
Hij weet ook niet waarom hij een piep krijgtBenthor schreef:Die stroomdingen geven eerst een piep voordat er een stroomstoot wordt gegeven. De hond zal daarom zodra hij de piep hoort niet verder lopen. (Als het goed is.)Jaap* schreef:Stroom is wel wat link omdat de hond meestal niet begrijpt waarom hij stroom krijgt en dus associaties kan gaan maken met iets onschuldigs waarmee hij net bezig was.
- ranetje
- Zeer actief
-
Marco#
Je heb ook van die ingegraven lijntjes. De halsband piept en geeft de schok als ie in de buurt komt. Ik zou de tuin trouwens omheinen, das de kortse klapJaap* schreef:Hij weet ook niet waarom hij een piep krijgtBenthor schreef:Die stroomdingen geven eerst een piep voordat er een stroomstoot wordt gegeven. De hond zal daarom zodra hij de piep hoort niet verder lopen. (Als het goed is.)Jaap* schreef:Stroom is wel wat link omdat de hond meestal niet begrijpt waarom hij stroom krijgt en dus associaties kan gaan maken met iets onschuldigs waarmee hij net bezig was.
Voor die paar maanden meer even niet alleen los buiten zou ik zeggen, ik doelde overigens ook meer op een stroomdraadje :N:
- Jaap*
- Zeer actief
-
Marco#
- Jaap*
- Zeer actief
Yep, maar de hond weet dan toch niet waarom die piep er is? Helmaal niet als het draadje ook nog eens is ingegraven, hij loopt gewoon wat te mijmeren over het nieuwe kabinet, hoort een piep en krijgt prik. Volgens mij denkt hij dan,....what the fuck,...ik ga niet meer aan het kabinet denkenBenthor schreef:Je heb ook van die ingegraven lijntjes. De halsband piept en geeft de schok als ie in de buurt komt. Ik zou de tuin trouwens omheinen, das de kortse klapJaap* schreef:Hij weet ook niet waarom hij een piep krijgtBenthor schreef:Die stroomdingen geven eerst een piep voordat er een stroomstoot wordt gegeven. De hond zal daarom zodra hij de piep hoort niet verder lopen. (Als het goed is.)Jaap* schreef:Stroom is wel wat link omdat de hond meestal niet begrijpt waarom hij stroom krijgt en dus associaties kan gaan maken met iets onschuldigs waarmee hij net bezig was.
Voor die paar maanden meer even niet alleen los buiten zou ik zeggen, ik doelde overigens ook meer op een stroomdraadje :N:
- Jaap*
- Zeer actief
-
Marco#
- ranetje
- Zeer actief
Ja dat was de watercorrectie vanwege blaffenBenthor schreef:Het was ff zoeken maar het programma heet Britains Worst Pet van Animal Planet. Je kunt trouwens met je eigen ogen zien of iets werkt hoor, zelfs op tvJaap* schreef:Oh,...ok, dan zal het wel kloppenBenthor schreef:...Ik heb het op tv gezien![]()
![]()
![]()
Ga dat nou niet vergelijken met het in de tuin houden van een Teckel zonder dat je er bij bent.
Die waterspray werkt volgens mij op afstandbediening, net als de teletac.
-
Marco#
Dat heb je goed gelezen. Het werkt met een afstandbediening. Het is een methode om iets af te leren. Blaffen, de tuin uitlopen... maakt de hond niets uit hoor. Dat je dat niet begrijpt verbaast mij van jou Ranetjeranetje schreef:Ja dat was de watercorrectie vanwege blaffenBenthor schreef:Het was ff zoeken maar het programma heet Britains Worst Pet van Animal Planet. Je kunt trouwens met je eigen ogen zien of iets werkt hoor, zelfs op tvJaap* schreef:Oh,...ok, dan zal het wel kloppenBenthor schreef:...Ik heb het op tv gezien![]()
![]()
![]()
![]()
Ga dat nou niet vergelijken met het in de tuin houden van een Teckel zonder dat je er bij bent.
Die waterspray werkt volgens mij op afstandbediening, net als de teletac.
psst je kan een hond ook trainen om in de tuin te blijven hoor, een waterspray is een bewezen effectieve methode om dingen af te leren.
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Jaap* schreef:Yep, maar de hond weet dan toch niet waarom die piep er is? Helmaal niet als het draadje ook nog eens is ingegraven, hij loopt gewoon wat te mijmeren over het nieuwe kabinet, hoort een piep en krijgt prik. Volgens mij denkt hij dan,....what the fuck,...ik ga niet meer aan het kabinet denkenBenthor schreef:Je heb ook van die ingegraven lijntjes. De halsband piept en geeft de schok als ie in de buurt komt. Ik zou de tuin trouwens omheinen, das de kortse klapJaap* schreef:Hij weet ook niet waarom hij een piep krijgtBenthor schreef:Die stroomdingen geven eerst een piep voordat er een stroomstoot wordt gegeven. De hond zal daarom zodra hij de piep hoort niet verder lopen. (Als het goed is.), ik doelde overigens ook meer op een stroomdraadje :N:
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Behalve als je hond, zoals die van ons, een heerlijke waterrat is, dan helpt het echt geen zier, maar wordt het een leuk spelletjeBenthor schreef:
psst je kan een hond ook trainen om in de tuin te blijven hoor, een waterspray is een bewezen effectieve methode om dingen af te leren.

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!