Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze komt (nog ) niet

Moderator: moderatorteam

Blinky2
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westy en twee poesen
Contacteer:

Ze komt (nog ) niet

Ongelezen bericht door Blinky2 »

Als wij ons pup roepen dat ze moet komen dan reageerd ze met blaffen en springen :wink: en het zelfde als ze op haar plaats moet :pffff:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het beste kan je met twee mensen oefenen. Allebei zorg je dat lekkers hebt. De een is even met pup bezig, de andere gaat op de hurken met de armen wijd en roept dan met hoge, heel vriendelijke stem "Naaaampjeee hieeerrrrrr". Als ze bij je is krijgt ze lekkers. Zo kan je om en om kort oefenen. De meeste pups beheersen hun naam met hieeerrr in een half dagje of nog sneller. Paar keer kort oefenen is meestal genoeg. Zorg vooral dat je je klein maakt en dat hierkomen iets lekkers betekent. Niet met barse stem roepen maar heel overdreven hoog en vriendelijk. Lekkers kun je later wel wat afbouwen en/of vervangen door even spelen, aaitje o.i.d., maar ik zou dat bij een pup er nog goed inlaten.

Zoiets als dit:

Plaats: Je kan pup regelmatig met iets lekkers naar haar plaats lokken en dan "plaats" zeggen. Dat woord gaat ze dan koppelen aan haar plaats en dat dat iets prettigs oplevert.

Verder veel geduld en houd het speels. Veel succes en plezier met pup.

Anne
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hoe oud is het pupje en heb je wel op een leuke manier aangeleerd om te komen ?
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik beloon haar met snoepjes en tja ze is nog maar 4.5 mnd dus ach waar zeur ik over :roll: :19: :mrgreen:
Chantal en Djuna
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chantal en Djuna »

Ik herken het wel. Djuna is nu 30 weken oud en in de tuin of binnenshuis komt ze direct als ik het commando geef. Maar zodra we in het veld zijn, vindt ze de snoepjes niet meer belangrijk (zelf worst niet!). Maar goed, het is een pup en die wilt ontdekken. Dus blijven we het proberen met veel geduld.

Ik heb zelf het advies gekregen om het eerst binnenshuis goed aan te leren. Daarna in de tuin. En dan pas op een veldje. En veel geduld te hebben.
starfleet
Erelid

Blinky2 schreef:Ik beloon haar met snoepjes en tja ze is nog maar 4.5 mnd dus ach waar zeur ik over :roll: :19: :mrgreen:
Een pup van 4,5 maand moet toch wel komen vind ik. Dat ze niet komt als ze heel druk aan het spelen is met een andere hond bijvoorbeeld vind ik niet vreemd. . Ik dacht dat ze helemaal niet kwam als je riep.

Ze gaat echt niet ineens vanzelf luisteren als ze ouder is.

Anne
Chantal en Djuna
geregistreerd lid
Contacteer:

*oeps* dubbele post
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Euh, ik doe de training juist altijd buitenshuis en niet eens in eigen tuin...

Je hebt er de ruimte om afstanden uit te bouwen, eventueel het trainen onder afleiding (ander honden, mensen die langskomen etc..) en ik kan het goed afwisselen met ravotten, rennen etc..

En ik wissel het terrein van trainen af: op gras, op zand, steen, in de (mot)regen, in het zonnetje. Heb dat gedaan bij mijn reutje, mijn teefje en doe dat nu bij mijn twee puppen van 17 weken.

Ik heb het idee dat ze de combinatie uitgaan (dat eerst), en dan de combi trainen/ravotten en dan nog een stukje lopen ook heel erg leuk vinden (niet dat ik nu bij iedere uitlaatbeurt echt aan het trainen ben, he, behalve de aandacht vragen en dergelijke, dat doe ik wel steeds tussendoor, met wisselend succes haha).

En ik geef toe: ik vind het buiten eigenlijk ook veel leuker om te doen. Is er namelijk altijd 1 iemand die niet overal door afgeleid wordt, namelijk IKZELF :mrgreen:.
Afbeelding
Chantal en Djuna
geregistreerd lid
Contacteer:

Riboet, mijn situatie is dan ook wel anders, omdat ik niet achter haar aan kan rennen als ze er tussenuit gaat. Dus vandaar dat ze ons het advies hebben gegeven om eerst in huis, daarna in de tuin en daarna in het veld te oefenen.

Misschien is deze methode ook iets voor Blinky2. Weet het niet, maar goed.
starfleet
Erelid

Chantal en Djuna schreef:Riboet, mijn situatie is dan ook wel anders, omdat ik niet achter haar aan kan rennen als ze er tussenuit gaat. Dus vandaar dat ze ons het advies hebben gegeven om eerst in huis, daarna in de tuin en daarna in het veld te oefenen.

Misschien is deze methode ook iets voor Blinky2. Weet het niet, maar goed.
Jij kan haar buiten trainen op hierkomen aan een lange lijn. Ik zou dat wel gaan doen. Ik heb op je site gekeken (leuke site overigens) en las dat het de bedoeling was dat ze eventueel als jouw hulphond gaat fungeren in de toekomst. Ik zou dan zelf echt nu heel erg trainen al op het komen en haar niet zomaar altijd laten struinen. Ook buiten mag ze natuurlijk momenten hebben dat ze helemaal vrij is, maar ze moet ook weten dat dat niet altijd zo gaat. Je hebt een Golden en op zich zijn die goed te trainen op "hier". Jij moet nu al de belangrijkste worden die er bestaat. Aandacht, eten, spelen krijgt ze van jou, jij moet haar middelpunt zijn, ook al is ze nog geen jaar, je legt nu al de basis.

Omdat je niet zo goed haar aandacht kan trekken met huppelen, rennen, gek doen, kun je iets anders verzinnen. Misschien is ze wel gek op sjorren of op een piep e.d. Ook met je stem kan je veel bij een hond bereiken. Daarmee kun je ook trainen (aan de lange lijn).

Anne
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Aan de lange lijn trainen? Of heb je een rolstoel? Ik heb net terug gelezen dat je hondje een hulphondtraining gaat doen, maar ik had niet begrepen voor jezelf. Ja, in dat geval ligt het natuurlijk wel anders.

Maar mijn reply was ook vooral algemeen bedoeld hoor :wink:. Ik hoor op de trainingen ook wel eens: dat kun je thuis oefenen, maar mijn ervaring is dat het buiten net even lekkerder gaat.

Uiteraard gebruik ik voor de eerste terugkomtrainingen ook een afgesloten veld, hoor (of in ieder geval een grotendeels afgesloten veld). En mijn hondjes zijn wat kleiner, dus als die aan het rennen gaan, (moet ik ook enorm haasten dat wel) dus als die van mij 10 passen zetten, is dat wat anders als dat een labrador 10 passen zet :mrgreen: .
Afbeelding
Chantal en Djuna
geregistreerd lid
Contacteer:

Starfeet, dan moet je wel een hond eventueel in bedwang kunnen houden met de lange lijn en daar is het probleem. Ik heb nu een korte lijn die aan de rolstoel vast zit. Maar ik blijf gewoon oefenen en oefenen en veel geduld hebben. Het gaat beter met kleine stapjes. En ik weet dat ze het kan.

Het eten, het spelen... Eigenlijk ben ik al constant haar middelpunt. De fout die ik heb gemaakt is dat ik haar niet eerder heb losgelaten, omdat ik dat niet durfde. Ik heb daar met mijn trainster al aan gewerkt en nu luisterd ze op het veldje. En we blijven ook verder trainen, alleen dan nu op het grote veld waar nu alles nieuw is.

Het is trouwens ook niet dat ze blijft struinen. Ik geef haar enkele keren worst als ik haar roep als beloning. Dan moet ze zitten en laat ik haar vrij. Ik roep haar de eerste paar keer elke halve minuut. Dan laat ik haar weer even 1 tot 2 minuten struinen en dan oefenen we weer een paar keer met een halve minuut.

En ik heb andere manieren geleerd om haar aandacht te trekken. Iets wat normaal gesproken goed werkt, behalve dus op het grote veld.

Maar bedankt voor je reactie en het compliment. Ik ga "de lange lijn" zeker nog bespreken met mijn trainster!

Riboet, hahahaha.

Oeps, ik ben volgens mij je topic een beetje aan het overnemen Bincky. Sorry hiervoor. Maar misschien dat je aan de tips toch wat hebt.
Blinky2
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dus ze mag wel aan lange lijn en dan terrug roepen ?? ik dacht dat het mocht en dus daarom beloon ik haar als komt met snoepje.Ze is een terriertje .. dus euh nogal druk :roll:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”