Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"hier" helemaal opnieuw aanleren?
Moderator: moderatorteam
- bowiej
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder!
- Aantal honden: 1
"hier" helemaal opnieuw aanleren?
Mijn Maltezer reutje bowie van 2 jaar oud,
luistert eigenlijk nog steeds niet (goed) naar het commando "hier".
toch wil ik dit commando graag aanleren. want ik vind het heerlijk om hem buiten los te laten lopen,
wanneer hij los loopt, komt hij lang niet altijd bij de eerste keer dat ik hem roep.
Ik weet dat er verschillende topics zijn over het hier commando aanleren.
Maar deze zijn allemaal voor puppys.
Ik heb het boek hondencultuur en daar staat aangegeven dat als je hond niet goed luisterd naar jouw
"hier commando" dat hij dan niet het commando beheerst en dat je het het beste opnieuw aan kunt leren met een ander commando.
heeft iemand hier ervaring mee?
en zou het nog mogelijk zijn om dit commando aan te leren?
ik wil dan het commando aan leren dat hij als ik zijn naam roep komt.
misschien dat iemand dit als het mogelijk is stap voor stap aan mij uit zou kunnen leggen?
luistert eigenlijk nog steeds niet (goed) naar het commando "hier".
toch wil ik dit commando graag aanleren. want ik vind het heerlijk om hem buiten los te laten lopen,
wanneer hij los loopt, komt hij lang niet altijd bij de eerste keer dat ik hem roep.
Ik weet dat er verschillende topics zijn over het hier commando aanleren.
Maar deze zijn allemaal voor puppys.
Ik heb het boek hondencultuur en daar staat aangegeven dat als je hond niet goed luisterd naar jouw
"hier commando" dat hij dan niet het commando beheerst en dat je het het beste opnieuw aan kunt leren met een ander commando.
heeft iemand hier ervaring mee?
misschien dat iemand dit als het mogelijk is stap voor stap aan mij uit zou kunnen leggen?
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Ik gebruik de naam ook voor het komen en niet de hier. Je kunt het het beste aanleren als je hond vast aan de riem zit. Je roept hem en geeft hem een voertje vlak bij je. Komt de hond niet dan haal je je hond "binnen" door spanning op de riem te zetten en de riem langzaamaan naar je toe te halen. Geen ruk aan de riem geven. Als hij de kop omdraait goed zo zeggen en hem het voertje geven. Zo leert je hond naam=voer. Gaat dit goed dan in huis los oefenen en zo langzaam aan de prikkels opvoeren. Bij mij gaat het goed.
Laatst liepen er 3 honden in de gang en de 4de was in de woonkamer en ik riep haar alleen en zij kwam alleen naar mij toe, de rest stond stil in de gang. Gaaf hoor om echt goed te merken dat het werkt.
Veel succes en de groetjes van esther
Ik gebruik de naam ook voor het komen en niet de hier. Je kunt het het beste aanleren als je hond vast aan de riem zit. Je roept hem en geeft hem een voertje vlak bij je. Komt de hond niet dan haal je je hond "binnen" door spanning op de riem te zetten en de riem langzaamaan naar je toe te halen. Geen ruk aan de riem geven. Als hij de kop omdraait goed zo zeggen en hem het voertje geven. Zo leert je hond naam=voer. Gaat dit goed dan in huis los oefenen en zo langzaam aan de prikkels opvoeren. Bij mij gaat het goed.
Laatst liepen er 3 honden in de gang en de 4de was in de woonkamer en ik riep haar alleen en zij kwam alleen naar mij toe, de rest stond stil in de gang. Gaaf hoor om echt goed te merken dat het werkt.
Veel succes en de groetjes van esther
- bowiej
- Actief
-
Dinah
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
De naam zou voor mij persoonlijk een probleem geven omdat ik z'n naam bij het werken op afstand soms gebruik om aandacht te trekken, dan wil ik juist niet dat hij komt.
Voor de rest, wij hebben onze hond heeft na negatieve ervaringen bij G&G, waar veel commando's een negatieve lading hadden gekregen voor de hond, alle commando's opnieuw aangeleert in het Fries
Geen probleem
De puppytijd is m.i. de beste periode om het hierkomen goed tussen de oren te krijgen.
Maar op latere leeftijd kan het idd nog heel goed, ook leuk tijdens het leerproces is om met een lange lijn de hond tussen 2 personen heen en weer te roepen waarbij hij steeds wat lekkers krijgt.
Beloon zo nu en dan met een asociale en buitenissige beloning, vooral in een vreemde nieuwe omgeving, bijvoorbeeld een hele bak met versvoer of yoghurt of één of andere saus. Iets dat hij normaal niet krijgt maar wel lekker vindt. Hoe vreemder en asocialer de beloning, hoe meer die gebeurtenis blijft hangen als iets bijzonders waarop hij de kans toch liever niet misloopt.
En een betrouwbare hierkomer is veel belangrijker dan wat voor andere oefening dan ook immers
Neem je tijd en verlang niet te veel te snel, houd het leuk en vrolijk.
Ohja, ook leuk, als hij komt op jou roepen zet je het op een lopen met zo'n hele bak lekkers zodat hij achter je aan komt
Hilariteit alom en de hond vindt hierkomen écht een leuk spelletje 
Voor de rest, wij hebben onze hond heeft na negatieve ervaringen bij G&G, waar veel commando's een negatieve lading hadden gekregen voor de hond, alle commando's opnieuw aangeleert in het Fries
De puppytijd is m.i. de beste periode om het hierkomen goed tussen de oren te krijgen.
Maar op latere leeftijd kan het idd nog heel goed, ook leuk tijdens het leerproces is om met een lange lijn de hond tussen 2 personen heen en weer te roepen waarbij hij steeds wat lekkers krijgt.
Beloon zo nu en dan met een asociale en buitenissige beloning, vooral in een vreemde nieuwe omgeving, bijvoorbeeld een hele bak met versvoer of yoghurt of één of andere saus. Iets dat hij normaal niet krijgt maar wel lekker vindt. Hoe vreemder en asocialer de beloning, hoe meer die gebeurtenis blijft hangen als iets bijzonders waarop hij de kans toch liever niet misloopt.
En een betrouwbare hierkomer is veel belangrijker dan wat voor andere oefening dan ook immers
Neem je tijd en verlang niet te veel te snel, houd het leuk en vrolijk.
Ohja, ook leuk, als hij komt op jou roepen zet je het op een lopen met zo'n hele bak lekkers zodat hij achter je aan komt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- starfleet
- Erelid
Re: "hier" helemaal opnieuw aanleren?
Het is hier al uitgelegd hoe je dat met de lange lijn kan doen. Ik zou zijn naam niet daarvoor gebruiken (althans niet enkel) omdat je die de hele dag door voor van alles gebruikt. Je kan ook roepen: Naaampje Kommaar" Of "Naampje Kohom dan" .bowiej schreef:
Heel, heel zuinig zijn op het commando als hij het eenmaal goed beheerst. Wij roepen Buffy best vaak en ze komt dan ook, maar "Buffy hiehierrr" zijn we echt zuinig op zodat het commando zijn kracht niet verliest. In het begin moet je het nieuwe commando echt alleen gebruiken in situaties dat hij toch al op je afloopt of dat je echt zeker weet dat hij gaat komen" We gebruiken ook vaak gewoon "kommaar" of "Komdan" of alleen de naam of "kaasje" of "kijk nou eens wat ik Hier nou heb oho"
Anne
- bowiej
- Actief
bedankt voor jullie duidelijke uitleg,
ik wil ook graag een ander commando dan zijn naam.
Maar in het boek hondencultuur staat beschreven dat het het beste is
als je een ander commando neemt,
omdat hij bij het "hier" commando niet (goed) luistert.
Hier lijkt mij toch wel het handigste commando,
toch maar met dit commando verder gaan dan?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als je denkt dat hij een onprettige ervaring heeft met "hier" kan je ook als commando "vóór" gebruiken.bowiej schreef:bedankt voor jullie duidelijke uitleg,
Als hij alleen niet weet wat "hier"betekent, kan je hem dat leren door de oefeningen die hiet al uitgelegd zijn
-
Dinah
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Ik weet niet iedereen het met mij eens is want heb al div. discussie's hier over gehad. Mocht ik iets anders willen van mijn hond dan pas geef ik een extra commando. En blijf en wacht etc weten mij honden allemaal en dit is dan zonder het naam commando, anders moet ik 4 x naam + 4 x commando en dan het is gevaar al te dicht bij bv bij los lopen nu kan ik 1 x wachten roepen en ze doen het. Wel kan ik ze nu apart bij me roepen en apart belonen zonder dat ik al te veel commando's moet gebruiken.
Ik doe ook behendigheid met 1 van de cavaliers en mocht ik een attentie commando nodig hebben dan is het naam + hoog/door/over etc.
Groetjes van Esther
Ik weet niet iedereen het met mij eens is want heb al div. discussie's hier over gehad. Mocht ik iets anders willen van mijn hond dan pas geef ik een extra commando. En blijf en wacht etc weten mij honden allemaal en dit is dan zonder het naam commando, anders moet ik 4 x naam + 4 x commando en dan het is gevaar al te dicht bij bv bij los lopen nu kan ik 1 x wachten roepen en ze doen het. Wel kan ik ze nu apart bij me roepen en apart belonen zonder dat ik al te veel commando's moet gebruiken.
Ik doe ook behendigheid met 1 van de cavaliers en mocht ik een attentie commando nodig hebben dan is het naam + hoog/door/over etc.
Groetjes van Esther
- bowiej
- Actief
Hondenschool Shanna schreef:Hoi,
Groetjes van Esther
Ok, zijn naam hoef ik dus absoluut niet als commando te gebruiken,
nu ik dit lees, sta ik er ook bij stil dat ik bij de behendigheid ook vaak
zijn naam roep als ie op moet letten.
Meestal zeg ik dan bowie let op!
Ik heb net geoefend in de huiskamer aan een lange lijn,
dit is geen enkel probleem ik roep hierr en hij staat gelijk voor me neus
hij heeft zat rodi worst op nu. Los in de huiskamer doet ie dit ook heel snel. Zo gauw ik dit in de tuin ga doen krijg ik problemen denk ik,
bowie zit namelijk altijd graag voor de poort mensen en honden te kijken
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kunt in de tuin toch ook weer eerst beginnen met de lange lijn?bowiej schreef: Ok, zijn naam hoef ik dus absoluut niet als commando te gebruiken,
nu ik dit lees, sta ik er ook bij stil dat ik bij de behendigheid ook vaak
zijn naam roep als ie op moet letten.
Meestal zeg ik dan bowie let op!
Ik heb net geoefend in de huiskamer aan een lange lijn,
dit is geen enkel probleem ik roep hierr en hij staat gelijk voor me neus
hij heeft zat rodi worst op nu. Los in de huiskamer doet ie dit ook heel snel. Zo gauw ik dit in de tuin ga doen krijg ik problemen denk ik,
bowie zit namelijk altijd graag voor de poort mensen en honden te kijken
Je maakt het moeilijker door meer prikkels toe te voegen.
Dan kan je niet daar beginnen waar je binnen bent geëindigd, maar weer beginnen bij het begin