Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KC Arnhem

Moderator: moderatorteam

boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...
Aantal honden: 2

KC Arnhem

Ongelezen bericht door boxergek »

Zijn er hier mensen die trainen bij de KC Arnhem? Ik zit erover te denken om daar cursus te gaan doen.
Proeflessen doen ze niet aan, heb ik al begrepen. En de eerste cursussen starten vanavond en morgen. Ik zou het erg leuk vinden als ik alvast wat ervaringen hoor. Waarschijnlijk ga ik vanavond wel even kijken. Als het me wat lijkt, kan ik altijd nog inschrijven en volgende week beginnen.

Ik heb hiervoor bij een kringgroep van de boxerclub cursus gedaan. Maar daar heb ik wat vervelende ervaringen opgedaan. De overige kringgroepen zitten wel erg ver weg! Vandaar dat ik het nu wat dichterbij opzoek. KC Arnhem geeft ook wel veel verschillende cursussen, dus dat lijkt me erg leuk!
Ik wil straks ook met allebei behendigheid gaan doen.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dat ik er getraind heb is héél lang geleden.......... Voor een 'echte KC' zijn ze niet slecht, ik geloof dat je er met een clicker niet in de les komt maar met een slipketting ook niet meer.

Misschien kom ik ook wel even kijken vanavond, 't nieuwe gebouw heb ik ook nog niet gezien. Goed dat je het even meldt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rosita Compagner schreef:Dat ik er getraind heb is héél lang geleden.......... Voor een 'echte KC' zijn ze niet slecht, ik geloof dat je er met een clicker niet in de les komt maar met een slipketting ook niet meer.
Met de slipketting helaas nog wel. :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Rosita Compagner schreef:Dat ik er getraind heb is héél lang geleden.......... Voor een 'echte KC' zijn ze niet slecht, ik geloof dat je er met een clicker niet in de les komt maar met een slipketting ook niet meer.
Oh, was't meer mijn wens dan de gedachte zeker. Jammer, dan ga ik ook maar niet kijken. Hmm, ranetje..... nu wij het over trainen hebben. Weet jij in deze omgeving een jachttrainingsgroep waar ik met mijn Franse Waterhond terecht zou kunnen om met name apporteerwerk te oefenen?
ranetje
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
ranetje schreef:
Oh, was't meer mijn wens dan de gedachte zeker. Jammer, dan ga ik ook maar niet kijken. Hmm, ranetje..... nu wij het over trainen hebben. Weet jij in deze omgeving een jachttrainingsgroep waar ik met mijn Franse Waterhond terecht zou kunnen om met name apporteerwerk te oefenen?
Heb je even een PB'tje gestuurd :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
boxergek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxers...

Ongelezen bericht door boxergek »

We zijn gisteren wezen kijken en het zag er allemaal best goed uit. Direct maar voor allebei ingeschreven. Volgende week gaan we beginnen!

Er wordt nog wel met de slipketting gewerkt, maar alleen als het niet anders kan. Bijvoorbeeld doordat de hond er al aan gewend is. Het is niet het uitgangspunt in ieder geval.
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Ik train er ook.
Wel vindt ik dat er heel wisselend les wordt gegeven door verschillende instructeurs.
Ik heb zelf ook nog niet gehoord dat ze een slipketting aanbevolen, wel dat ze de hond corrigeren met een correctie om daarna gelijk te belonen voor goed gedrag. Zal voor veel mensen wrsl werken, maar ik voorkom de fout liever.
Train er dus puur omdat ik voor de rasvereniging Cynophilia papieren moet hebben (doe met Thilda nu de B cursus en GH).
En eigenwiijs als ik ben, leer ik het mijn honden op mijn manier aan....., zonder dwang dus :wink:
Daar ze het super doet, wordt er mij weinig nieuws verteld, maar dat mag ook wel na jaren trainen.... :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Josee schreef:Ik train er ook.
Wel vindt ik dat er heel wisselend les wordt gegeven door verschillende instructeurs.
Ik heb zelf ook nog niet gehoord dat ze een slipketting aanbevolen, wel dat ze de hond corrigeren met een correctie om daarna gelijk te belonen voor goed gedrag. Zal voor veel mensen wrsl werken, maar ik voorkom de fout liever.
Train er dus puur omdat ik voor de rasvereniging Cynophilia papieren moet hebben (doe met Thilda nu de B cursus en GH).
En eigenwiijs als ik ben, leer ik het mijn honden op mijn manier aan....., zonder dwang dus :wink:
Daar ze het super doet, wordt er mij weinig nieuws verteld, maar dat mag ook wel na jaren trainen.... :mrgreen:
Vind je het dan wel leuk om daar te trainen? Alleen dat diploma motiveert mij niet genoeg eerlijk gezegd en als ik dan met oogkleppen op op het veld moet gaan staan...... Dan ken ik mezelf te goed :smile:
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
Josee schreef:Ik train er ook.
Vind je het dan wel leuk om daar te trainen? Alleen dat diploma motiveert mij niet genoeg eerlijk gezegd en als ik dan met oogkleppen op op het veld moet gaan staan...... Dan ken ik mezelf te goed :smile:
Moet ik echt heel eerlijk zijn ???!!! :mrgreen: :wink:
Ik haal er zelf totaal geen voldoening uit. Thilda en ik staan gewoon 2 uurtjes te knuffelen en anderen van de lesstof te houden.... :mrgreen:
Ik ga gewoon veel liever met ze clickeren!!
Waarom ik dit dan doe??
Als ik volgens de regels van de rasvereniging wil fokken ben ik verplicht om enkele diploma's van Cynophilia te halen, dus ff doorbijten tot we de papiertjes hebben en dan gaan we lekker met z'n tweeen Rally-O doen!!
Verder train ik niks thuis met haar omdat ze het kan (helaas er niet altijd zin in :N: :mrgreen: ), maar ben nu druk bezig voor mijn CAP (engelse certificaat voor clickeren)
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Dank voor je eerlijkheid :cheer: :smile:

Dit vind ik wel bijzonder, heb ik volgens mij nog nooit gehoord. Wel iets van jachtdiploma's maar verder niet. Hebben ze aandelen bij cynophilia?
Josee schreef:
Als ik volgens de regels van de rasvereniging wil fokken ben ik verplicht om enkele diploma's van Cynophilia te halen,
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Dank voor je eerlijkheid :cheer: :smile:

Dit vind ik wel bijzonder, heb ik volgens mij nog nooit gehoord. Wel iets van jachtdiploma's maar verder niet. Hebben ze aandelen bij cynophilia?
Josee schreef:
Als ik volgens de regels van de rasvereniging wil fokken ben ik verplicht om enkele diploma's van Cynophilia te halen,

:smile: :smile: :smile:
Mbt die aandelen, zou je bijna denken :smile:

Bij ons moet je of jachtpapieren hebben, of gehoorzaamheidsdiploma's.
Liefst beiden :roll: .
Aangezien ik Thilda later heb gekregen en uit een groep komt heeft ze nog veel moeite om de dummie af te geven, dus wedstrijden/ diploma's met jacht wordt het voorlopig nog (lang) niet.
Daarnaast vind ik jacht wel leuk om te doen, maar ben er niet zo'n die-hard in. Een veldwedstrijd en KNJV gaat nog, maar verder, hoeft het van mij niet zo nodig. Maar ik wil wel weten of ze het in zich hebben!
Dus daarom maar gehoorzaamheidspapiertjes......
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Een hondenschool die ikzelf erg leuk vindt trainen en op een zeer positieve manier, waar ze de gewone basis cursussen geven en behendigheid etc is : hondenschool van de meer, in huissen.
(www.hondenschoolvdmeer.nl ) Ikzelf wil daar ook behendigheid gaan doen met mijn reu.
Je zal daar absoluut niet zulke dingen meemaken als je net beschreef ....
Maar.... Zie het ook puur als onkunde van de desbetreffende instructeur, ikzelf ben er op zaterdagochtend en dan valt het wel mee, wat ik tot nu toe gezien heb dan hoor.... maar ja, ik doe dan ook puur mijn eigen ding en mijn honden weigeren steeds om iets voor de instructeur te doen, gnagnagna :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Fofo?
Ik heb je een PB'tje gestuurd :wink:
Josee schreef:Maar.... Zie het ook puur als onkunde van de desbetreffende instructeur, ikzelf ben er op zaterdagochtend en dan valt het wel mee, wat ik tot nu toe gezien heb dan hoor.... maar ja, ik doe dan ook puur mijn eigen ding en mijn honden weigeren steeds om iets voor de instructeur te doen, gnagnagna :mrgreen:
Als het onkunde is van de instructeur, zou hij/zij daar niet moeten staan :denken:
Ik vind het ook wel leuk als de hond niets voor de instructeur wil doen.
Maar ja, het is toch ook de bedoeling dat hij het voor jou doet? :wink:
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Contacteer:

helemaal mee eens ranetje...
Ik zie er dan ook dingen die ook niet kunnen (ben zelf ook bevoegd instructeur) maar ga er toch niks van zeggen, heb wel eens mijn mond open getrokken hoor, maar je veranderd er niks mee. :denken:
De trainers schijnen er regelmatig 'cursussen' te volgen, maar vraag me alleen af waar...... (de goede daargelaten, want die zijn er ook echt wel!!! maar die geven mn de hogere groepen les (lees GG) ).
Met onkunde bedoel ik mn dat de instructeurs helaas zelf niet zien dat ze zo'n hond op die manier totaal blokkeert en idd dan kan je een discussie beginnen of zo iemand er dan hoort te staan, maar als er wel inschrijvingen zijn en te weinig instructeurs is de keuze denk ik (te) snel gemaakt...... :wink:
Wat je ook regelmatig ziet is dat de instructeur het even voordoet met een hond hoe het moet ipv tips te geven hoe de baas dit resultaat bereikt.

Zodra ik mijn papiertjes heb ga ik ook weer lekker ergens anders trainen.

enne.... Ranetje ben erg benieuwd welke hondenschool jij Fofo hebt aanbevolen.... kan je mij die ook ff PB-en???
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Dat zie je praktisch overal he, de betere instructeurs voor de GG-groep terwijl een beginnersgroep véél moeilijker is en ook veel meer gebaat zijn bij een ervaren instructeur.

Volgens mij is dit ongeveer het eerste wat je te horen krijgt tijdens de cursussen van O&O ? Niet veel mensen die die cursussen doen of die luisteren ;-)
djacy

Ongelezen bericht door djacy »

ik train daar ook sinds dit jaar en ben er goed over te spreken hoor
Josee
Zeer actief
Contacteer:

wat ik al zei, er zijn ook betere instructeurs, maar ik weet niet of dit de eerste hond is waar je mee traint??
Ik train al ruim 15 jaar en heb verschillende hondenscholen gezien en verschillende lesmethodes, dan ga je letten op verschillen.
Kijk, belangrijkst is alt6jd maar dat je je daar als persoon prettig traint. En de één vindt dat bij de KC prima en de ander kijkt liever even verder.
Dat is persoonlijke voorkeur.
:wink:
ranetje
Zeer actief

fofo schreef:Hoi,
bedankt voor jullies antwoorden en hulp. Ik ga gewoon verder naar een andere hondenschool kijken. De school ´van de meer´ lijkt me wel leuk. Ik vind het echt jammer dat de KC niets voor mij is. Het ziet er wel leuk uit en is ook nog in de buurt. Maar het trainen met de hond moet wel leuk blijven; voor jezelf en voor de hond. Ik ben nu begonnen met de clicker te gaan werken. Ben dus op zoek naar een hondenschool die dit ook doet. Met mijn eerste hond was ik bij domestic dog in Arnhem. Dit is wel een goede hondenschool, maar omdat ik met de nieuwe pup later graag behendigheid wil gaan doen en domestic dog alleen gehoorzaamheids cursussen aanbiedt, wil ik liever gelijk bij een ´sporthondenschool´ beginnen. De puppycursus ga ik bij KC wel tot het eind volgen omdat ik er ook al voor heb betaald. Ik ben dus benieuwd wat voor dingen ik er nog ga meemaken.
Groetjes, Fofo
Let dan wel goed op je hond.
Als hij er gestresst van raakt kan je beter weggaan.
Jammer van het geld, maar beter voor je hond.
Afbeelding
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Ik heb ook cursussen gedaan bij "van de Meer", onder andere de apporteertraining. Ze trainen daar met de clicker, dat is dus al wel heel positief. De verhalen over de KC kloppen echt, er worden gewoon slipkettingen aanbevolen, :evil: en als ik het verhaal hierboven lees, dan lopen de rillingen me over de rug.
Ik was daar ook gewoon gaan trainen als ik had kunnen instromen bij de puppycursus. Dat kon GELUKKIG niet. Wel kon ik gaan trainen bij een gedragstherapeute (die ook kleine klasjes heeft), en dat is supergoed bevallen.
De apporteertraining bij van de Meer was leuk, maar bij èèn van de laatste avonden liepen er konijnen over het terrein, en hij heeft helaas de kans gekregen om er lekker achteraan te jagen.
Nu is dat hele terrein 1 groot jachtparadijs voor hem, en is niet meer te houden.... (een heidewachtel, dus zo gek is het niet...)
Ik wilde graag behendigheid gaan doen. Mijn dochter deed dat namelijk met de "kindercursus" bij van de Meer. Hartstikke leuk, maar hij kon zijn aandacht er echt niet bijhouden en is een paar keer weggelopen (wel op het terrein), maar het duurde soms een kwartier voordat we hem weer hadden. :smile2:
Dat was voor niemand leuk, en voor mijn dochter (9 jaar) al helemaal niet. Eigenlijk durf ik gewoon niet meer, bang dat hij weer de fout in gaat daar. En voordat ik naar de KC ga, ..... nee, doe ik niet. En andere scholen hier in de buurt waar je ook behendigheid kunt doen, zijn er volgens mij niet. :19:
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet waar je woont, maar in Didam schijnt ook een goede te zitten en de KC in Nijmegen?? Met de laatste geen ervaring hoor, maar ze zullen er vast wel behendigheid doen!
Verder heb je hondenschool paws4fun (www.paws4fun.nl ), die geven geen behendigheid maar Rally-O, waar elementen van gehoorzaamheid en behendigheid in verwerkt zitten.
Misschien heb je hier wat aan!
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet waar je woont, maar in Didam schijnt ook een goede te zitten en de KC in Nijmegen?? Met de laatste geen ervaring hoor, maar ze zullen er vast wel behendigheid doen!
Verder heb je hondenschool paws4fun, nu in Zevenaar maar binnenkort verhuisd deze naar Westervoort (www.paws4fun.nl ), die geven geen behendigheid maar Rally-O, waar elementen van gehoorzaamheid en behendigheid in verwerkt zitten.
Misschien heb je hier wat aan!
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Verder heb je hondenschool paws4fun (www.paws4fun.nl ), die geven geen behendigheid maar Rally-O, waar elementen van gehoorzaamheid en behendigheid in verwerkt zitten.
Bij Sam train ik ook ! Ik doe de speurlessen, maar eerlijk gezegd interesseert het mijn hond niet zoveel of hij mijn spoortje goed kan volgen...... De basis-clicker training heb ik daar ook gedaan. De ralley-0, ja, ik weet het niet....denk dat mijn hond gewoon veel actie moet hebben, en die sport lijkt me ook niet zo heel actief.
Behendigheid leek me nou juist zo leuk, (voor hem) het is puur dat jachtinstinct wat hem daarbij in de weg zit. Ik woon tussen van de Meer en KC in, lekker handig hè? Dan lijken de andere hondescholen plotseling heel ver weg.....
Bedankt voor het meedenken!!
Schitterende honden heb je trouwens.... :I:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

:denken: Ik ben verbaasd over dat berichtje van FOFO over die pup.
Ik train al 6 jaar bij KC Arnhem. Heb daar nooit puppycursus gedaan omdat in mijn hond kreeg toen hij 1 jaar was.
Wel heb ik A,B&VEG gedaan, Jacht C( dummy cursus), Flyball en nu Behendigheid.
Er wordt inderdaad nog wel met slipketting gewerkt, maar liever niet, dus als het te vermijden is, graag..

Ik ken de trainingen niet anders als " Hands-off" . Dus je werkt in principe met je stem en gebaar/ beweging. Daarnaast benadrukt men, dat het leuk moet blijven voor de hond, dus dat je kort en opgewekt moet werken.

Soms wordt een hond wel gecorrigeerd. Ik heb datzelf alleen meegemaakt in de situatie dat mijn hond heel duidelijk wist wat er van hem gevraagd werd, maar dat niet deed.( Hij zwom met de jachtcursus met de dummy weg, i.pv. dat ding te apporteren) Aangezien ik een stabijreu heb, met een eigenzinnig kantje in het karakter, vind ik dat niet vreemd om hem dan verbaal te corrigeren!

Het uitgangspunt van de vereniging( want dat is deze KC) is dat men de leden helpt in het trainen van hun hond: je kan daar leren hoe je een hond traint.
Daar zijn inderdaad verschillende methodes voor, maar sommige zaken kunnen ook hond-afhankelijk zijn: er zijn rassen die een hardere aanpak goed verdragen en er zijn honden die daar absoluut niet tegen kunnen. Dat onderscheid heb ik de trainers in Arnhem ook wel zien maken: Mijn hond zal absoluut niet met een vreemde lopen. Dus dat hoeft dan ook niet, nemen ze wel een ander hondje als het al nodig is om iets aanschouwelijk te maken.

Dat er daar dan ook leden rondlopen die het desondanks toch op "hun eigen" manier doen( en daarmee bedoel ik dan niet clickertraining maar de zeg maar, " ouderwetse methodes" ) is een ander verhaal. Deze mensen worden best wel eens discreet aangesproken op hun omgang met de hond, maar dat helpt niet altijd.
verder is de sfeer best wel open en kan er veel: Een beagle in de behendigheid( recreatief). Probeer het maar.
Een teckel die behendigheid loopt? ( Mag tot 4 jaar i.v.m. de rug)
Een poedel in de jachtcursus? Waarom niet, het zijn van oorsprong jachthonden.

Ik heb dus persoonlijk geen slechte ervaringen, want anders was ik wel weg geweest. Ik vind het persoonlijk jammer dat er nog geen clickertrainigen worden gegeven, maar vind de huidige benadering en trainingen absoluut niet hond-onvriendelijk.
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Er zijn gelukkig steeds meer verenigingen die op een positieve manier trainingen geven. Onze club is ook begonnen met slipkettingen etc. Zo langzamerhand (en nadat er wisselingen in instructeurs en bestuur zijn geweest) trainen we alleen met beloning. Dit blijkt super te werken alleen vergt het (soms) wat meer tijd. Ikzelf sta voor een (kleine) jonge honden groep en het is super om te zien hoe met positieve beloning ze stappen vooruit gaan. Wij zorgen er ook voor dat de groepen niet groter zijn dan ong 6 tot max 8 cursisten. Vaak staat er dan zelfs nog een instructeur reserve om bij te springen waar nodig. Een heel enkele keer wordt er nog met slipketting getraind, maar dan wordt er 1 op 1 les gegeven en kan alleen bij combinaties waarvan de cursist ook goed weet waar hij mee bezig is (overcorrigeren heeft geen zin). Het is dan ook de bedoeling de slipketting tijdelijk als hulpmiddel te gebruiken. Voor meerdere verenigingen in de buurt van Arnhem zou je ook kunnen kijken op www.fhn.nl
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Slipketting wordt ook in Arnhem alleen gebruikt met uitgebreide instructie over hoe zo'n ding gebruikt hoort te worden!
Dat had ik natuurlijk even toe moeten voegen, maar het werd toch al een behoorlijk lang verhaal...
Uitgangspunt van positieve beloning is normaal.
Het is wel zo dat dit verhaal over de puppy-cursus mij 6 jaar geleden ook al door iemand vertelt werd. Ik heb dit dus nooit zelf waar genomen in al die tijd die ik Bij KC Arnhem op het veld heb gestaan.Het past ook helemaal niet in de manier waarop men daar het opvoeden en trainen van honden benadert!
Is dit misschien een hardnekkig " Broodje AAP"??
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”