Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een uur duurt te lang...

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Een uur duurt te lang...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik doe nu A-cursus met Jamey en dat gaat met de clicker. Ik merk nu heel erg dat een uur trainen gewoon te veel is voor Jamey, aan het eind van het uur krijg ik nauwelijks aandacht meer en zelfs de basiscommando's (die ze echt wel kent en aan het begin van het uur perfect snel uitvoert) duren langer om uit te voeren...

Ik snap dat ze dan gewoon genoeg heeft gehad en pak dan mn speeltje, om het positief af te sluiten, maar ik vraag me toch af of er een manier is om haar concentratie te verbeteren ofzo, of een manier, waarop ze het uur wel vol kan houden. Ik pak al regelmatig tussendoor het speeltje, of een andere (actieve) oefening die zij erg goed kent en erg leuk vindt (rondje om een stoel heen rennen oid)...

Bij behendigheid (3 kwartier) zit ze er op het eind overigens ook meestal doorheen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Heel simpel op tijd stoppen en naar Jaimey kijken, niet naar de andere honden.

Anne
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

starfleet schreef:Heel simpel op tijd stoppen en naar Jaimey kijken, niet naar de andere honden.

Anne
Dat doe ik dus nu, door te stoppen en speeltje te pakken als haar reacties traag worden (daaruit merk ik dat ze genoeg heeft gehad)... Maar ik ben benieuwd of de tijd hoe lang ze actief kan trainen uitgebouwd kan worden :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

een mens zit al haast op 20 min echt heel aandachtig z'n hoofd erbij te kunnen houden zonder pauze te nemen. Bij honden blijf ik bij vaker korter trainen dan minder langer trainen.
starfleet
Erelid

Jacksel schreef:Maar ik ben benieuwd of de tijd hoe lang ze actief kan trainen uitgebouwd kan worden :wink:
Misschien zal ze nooit langer dan drie kwartier kunnen volhouden. Als ze heel intensief bezig is, is ze gwoon op na die tijd.

Buffy kan dat ook niet, die is veel te geconcentreerd als je met haar traint met alle indrukken die erbij horen en een gevoelige ziel, dan is koppie vol en het moet wel leuk blijven.

Anne
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Neeltje schreef:een mens zit al haast op 20 min echt heel aandachtig z'n hoofd erbij te kunnen houden zonder pauze te nemen. Bij honden blijf ik bij vaker korter trainen dan minder langer trainen.
We spelen regelmatig tussendoor (trekspelletje), plus natuurlijk af en toe uitleg in de groep... Dus we zijn niet continu aan het drillen... Maarja, de training duurt eenmaal een uur, daar verander ik niets aan...
Afbeelding
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Er wordt hier ook 1 uur getraind, maar halverwege wordt er altijd 5 minuten speel pauze ingelast, werkt prima :ok:
Elly
Afbeelding
starfleet
Erelid

Jacksel schreef: Maarja, de training duurt eenmaal een uur, daar verander ik niets aan...
Je hoeft toch niet mee te doen als ze het niet trekt? Je kan ook aan de kant zitten en de uitleg meekrijgen, verder thuis oefenen :wink:

Anne
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

starfleet schreef:
Jacksel schreef: Maarja, de training duurt eenmaal een uur, daar verander ik niets aan...
Je hoeft toch niet mee te doen als ze het niet trekt? Je kan ook aan de kant zitten en de uitleg meekrijgen, verder thuis oefenen :wink:

Anne
Da's wel een goede... Alleen vervang ik aan de kant zitten, met lekker spelen, maak ik het voor Jamey ook leuk als het eind van de training is :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”