we gaan al vaak naar Bussloo, erg leuk en fijn om daar te wandelen...
ik hoor ook vaak van mensen die naar de oldemeyer gaan in omg Hardenberg, kun je ze daar ook los laten lopen?
wie weet er nog meer mooie plekjes?
Moderator: moderatorteam

Ja dat klopt!Is hartstikke mooiCarmen schreef:Aamsveen is prachtig
http://www.landschapoverijssel.nl/actief/aamsveen.htm

Weet ik niet, of het losloopgebied is of niet, ik heb ze altijd/ vaak los :N:marian* schreef:Ja dat klopt!Is hartstikke mooiCarmen schreef:Aamsveen is prachtig
http://www.landschapoverijssel.nl/actief/aamsveen.htm![]()
Maar is daar ook een losloopgebied?
En sinds wanneer ligt Bussloo in Overijssel en of Twentemarian* schreef:Sinds wanneer ligt Apeldoorn in Overijssel of Twente?Felix schreef:Weet hier mooie plekjes genoeg
Is het stiekum verhuisd of zo
Dit was de vraag:Felix schreef:En sinds wanneer ligt Bussloo in Overijssel en of Twentemarian* schreef:Sinds wanneer ligt Apeldoorn in Overijssel of Twente?Felix schreef:Weet hier mooie plekjes genoeg
Is het stiekum verhuisd of zo![]()
Een plek, die ze zelf al aangaf waar ze ook loopt![]()
Dan is het een kleine moeite om ff verder te kijken in het Geldersche landschap lijkt me
wie weet er mooie gebieden om te wandelen in omgeving twente/ overijssel waar ik de hond los kan laten lopen?

neebri schreef:de bronnen bij vasse is idd erg mooi, gaan wij ook nog wel eens heen (en dan lekker bij cafe tante sien een kop koffie met gebak)
maar volgens mij mag je daar de honden niet los laten lopen
dan andere gebied in omg. enschede ken ik niet. we zulllen het eens proberen.!!!
zou je ook met de honden bij het ruthbeek mogen lopen?zoals bij bussloo?
groetjes
Nee joh, bij de Oldemeyer mogen ze niet losHutsje schreef:Bij de Oldemeyer mogen ze los
1. Twickel, Delden. Door de week erg rustig, in het weekend wat drukker, veel kakkers, haha, die niet tegen vieze honden kunnen. Tegenwoordig mogen ze daar overal losbri schreef:okeej, laat ik het anders formuleren:
ik woon in almelo, twente dus, ik ga nu vaak wandelen in bussloo, wat een dik half uur rijden is en niet meer in overijssel ligt. wie weet er nog andere plekken die op ong een half uur tot uur rijden afstand van almelo liggen?
![]()
twickel ken ik, is ook erg mooi, wel heel druk, oldemeyer ken ik van naam, ben er alleen nog nooit geweest evenals het gebied bij enschede. dus daar zullen we zeker eens verder gaan kijken, voor alle andere tips: graag!is altijd zeer welkom!
Dat is dus ook wat ik bedoelEsther80 schreef:Nee joh, bij de Oldemeyer mogen ze niet losHutsje schreef:Bij de Oldemeyer mogen ze los, er geldt zelfs een hondenverbod.
Als je voorbij de Oldemeyer rijdt dan kom je wel in een losloopbos, rode, oranje, gele en blauwe route.
Je kunt ook de grote weg bij Hardenberg nemen, bij de 1e mogelijkheid ga je de paralelweg op en dan heb je op een gegeven moment een afslag (rijksweg oversteken) met een groot bruin bord van Staatsbosbeheer, daar moet je erin en daar heb je een parkeerplaats, dat is het begin van route rood en geel geloof ik.
Als je verder rijdt en aan het eind van de weg rechts gaat kom je op een gegeven moment bij de blauwe route.
Hier mogen honden wel overal los.
Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Is dat veranderd? Een gedeelte mogen ze nl. wel komen, ook in het water. Ben daar afgelopen zomer voor het laatst geweest. Altijd druk met honden daar (eind middag/begin avond) en qua lopen is het maar een superklein stukje.yamie schreef:neebri schreef:de bronnen bij vasse is idd erg mooi, gaan wij ook nog wel eens heen (en dan lekker bij cafe tante sien een kop koffie met gebak)
dan andere gebied in omg. enschede ken ik niet. we zulllen het eens proberen.!!!
groetjesalleen aangelijnd en ze mogen niet op de strandjes, zonneweides en in het water komen. ook niet aan de lijn dus
Afgelopen zomer mochten er ook al niet meer zwemmenLisa schreef:Is dat veranderd? Een gedeelte mogen ze nl. wel komen, ook in het water. Ben daar afgelopen zomer voor het laatst geweest. Altijd druk met honden daar (eind middag/begin avond) en qua lopen is het maar een superklein stukje.yamie schreef:neebri schreef:de bronnen bij vasse is idd erg mooi, gaan wij ook nog wel eens heen (en dan lekker bij cafe tante sien een kop koffie met gebak)
groetjesalleen aangelijnd en ze mogen niet op de strandjes, zonneweides en in het water komen. ook niet aan de lijn dus
Onze Vai sprong met haar modderpoten tegen een mevrouw aan met een echte bontjas, nou, die kakkers kunnen schelden en vloeken hoor. Wij waren de ergste tuigsoort die ze ooit gezien had en haar Labrador, jaja, deed dat noooooit. We moesten ons doodschamen met zulke vieze honden.bri schreef:ik zag idd dat je ook uit het "prachtige" almelo, waar het stoplicht nog steeds altijd op groen staat, komt.
wij wonen op het windmolenbroek, vlak bij het kanaal, 1 pleintje oversteken en we kunnen heerlijk langs het kanaal rossen. lekker uitwaaien kan hier nog steeds.
ik heb net even de site bekeken van jullie ridgebacks. mooie site!complimenten! erg mooie honden vind ik het. al hou ik persoonlijk van langharige "fluffy"honden. we hebben zelf een briard.
in ieder geval bedankt voor de info, we gaan zeker de plaatsen eens bezoeken (en wat grappig dat je dat zei over twickel, we waren er laatst op een zondag, hartstikke druk en allemaal strak in pak, liepen wij daar met onze modderlaarzen, snotterige kind met zand in zn mond en een hond die door de modder heen sprong alsof het zn lust en zn leven was...hahaha, we voelden ons na de tijd wel een beetje "anders")
ROFL !!Esther80 schreef:Onze Vai sprong met haar modderpoten tegen een mevrouw aan met een echte bontjas, nou, die kakkers kunnen schelden en vloeken hoor. Wij waren de ergste tuigsoort die ze ooit gezien had en haar Labrador, jaja, deed dat noooooit. We moesten ons doodschamen met zulke vieze honden.bri schreef:ik zag idd dat je ook uit het "prachtige" almelo, waar het stoplicht nog steeds altijd op groen staat, komt.
wij wonen op het windmolenbroek, vlak bij het kanaal, 1 pleintje oversteken en we kunnen heerlijk langs het kanaal rossen. lekker uitwaaien kan hier nog steeds.
ik heb net even de site bekeken van jullie ridgebacks. mooie site!complimenten! erg mooie honden vind ik het. al hou ik persoonlijk van langharige "fluffy"honden. we hebben zelf een briard.
in ieder geval bedankt voor de info, we gaan zeker de plaatsen eens bezoeken (en wat grappig dat je dat zei over twickel, we waren er laatst op een zondag, hartstikke druk en allemaal strak in pak, liepen wij daar met onze modderlaarzen, snotterige kind met zand in zn mond en een hond die door de modder heen sprong alsof het zn lust en zn leven was...hahaha, we voelden ons na de tijd wel een beetje "anders")
Ze was met zo'n werparm de bal aan het gooien van haar labje en Vai wilde die bal uit de arm plukken en kwam tegen haar jas aan. Na verrot gescholden te zijn liepen we maar door. Mijn opmerking was dan ook.
Tja, sorry mevrouw, ik heb een jachthond en die jagen nou eenmaal op vossen.
Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Esther80 schreef: Tja, sorry mevrouw, ik heb een jachthond en die jagen nou eenmaal op vossen.
Groeten,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl

Ik woon daar ook en loop ook altijd langs het kanaal, maar heb jullie volgens mij daar nooit gezien, mijn man wel dacht hij een tijdje geleden, misschien jullie wel?bri schreef:ik zag idd dat je ook uit het "prachtige" almelo, waar het stoplicht nog steeds altijd op groen staat, komt.
Nou die twee die in mijn onderschrift staanbri schreef:ik loop bijna dagelijks langs het kanaal, vaak met Jesse, mijn zoon , maar ook regelmatig alleen tussen de middag omdat hij dan bij de kinderopvang is. het zou best kunnen dan ik jullie dan eens gezien heb, ik kom zo veel mensen tegen altijd! Wat voor honden hebben jullie precies?en hoeveel?
Wat ik persoonlijk heel erg jammer vind. De eigenaar zou er een leuke duit mee kunnen verdienen wanneer hij het toe zou laten.yamie schreef:neebri schreef:de bronnen bij vasse is idd erg mooi, gaan wij ook nog wel eens heen (en dan lekker bij cafe tante sien een kop koffie met gebak)