Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond de auto in.

Moderator: moderatorteam

Trudy
Actief

Hond de auto in.

Ongelezen bericht door Trudy »

Hoe krijg ik Lotte de auto in?
Ze moet achter in de auto maar ze vertikt het tot nu toe om ook maar een poot in de auto te zetten :roll: Ik heb het al geprobeerd met lekkers en met een piepbal waar ze gek op is, haar kont gaat naar achter en ze doet niks meer.

Ze is nu al 17 kilo en ze wordt nog wel wat zwaarder , het zou prettig zijn als madame zelf de auto inspringt. Wie heeft tips? :denken:

Groetjes Trudy en Lotte.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Geen druk er op zetten, als ze er in moet springen moet het wel echt een feestje zijn in de auto. Onze hond "klom" altijd in de auto maar dat gaat je op den duur toch wel een beetje aan het hart, al die krassen :roll: :wink:
Hij is dol op alles in een zakje dat knispert (chips enzo) dus wij hebben gewoon wat geoefend met zo'n zakje in de hand en dan een aanloop nemen waarna wij stopten voor een laag hekje en de hond er in volle vaart overheen sprong (waarna hij dan wat chips uit het knisperzakje kreeg en wij stonden te juichen :mrgreen: )
Toen dat goed ging hebben we het met de auto ook zo gedaan, inclusief chipszak. Toen wilde hij er wel in springen.

Als dat niet werkt zul je waarschijnlijk de lange weg met de clicker moeten bewandelen.

Als de hond geen hekel heeft aan het rijden op zich wil het ook wel helpen om vaak met de auto naar leuke dingen toe te gaan, het bos ofzo, dan wordt in de auto een stuk leuker.
Wel een beetje oppassen daarmee, want voor je het weet heb je een loeier (Joehee we gaan naar het bos) achterin.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je een achterbak hebt waar nog een drempel in zit (waar hij dus overheen moet springen) kan het zijn dat hij daar moeite mee heeft.
Het kan ook een behoorlijke klap voor de voorhand zijn.
In zo'n geval kan je een rubber mat over de drempel leggen, daar zijn voorpoten op/overheen zetten en de achterhand er in tillen. Minder zwaar en voorlopig een oplossing, terwijl je verder met een clicker o.i.d. gaat oefenen zoals Jaap* al aangeeft. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Kan je geen kennis regelen met een ervaren hond die wel de auto in springt? En dan samen ergens heen...Een goed voorbeeld wil nog wel eens helpen.

L.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het is echt niet verstandig een hond van 6 maanden in en vooral uit de auto te laten springen! Dat mag pas als ze uitgegroeid zijn, en dan nog ben ik voorzichtig. Liever aanleren dat ze de voorpoten op de kofferbak zetten en dan een kontje geven, en eruit tillen of een verhoginkje gebruiken.
Afbeelding
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

"het is niet verstandig een hond van 6 maanden te laten springen"...

Zucht...als je geen kortpotig, krompotig of anderszins lomp gefokt soort hond hebt kan een 6-maander een paar sprongen best aan. Jong geleerd is oud gedaan. Een volwassen hond dingen leren is lastiger. Mijn hazewinden gaan in hun jeugd speels over lage hekjes (30 cm ofzo) heen en die springen beide nu manshoog (op een mooie achteloze manier) en treinen of auto's in.

L.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

langehond1 schreef:"het is niet verstandig een hond van 6 maanden te laten springen"...

Zucht...als je geen kortpotig, krompotig of anderszins lomp gefokt soort hond hebt kan een 6-maander een paar sprongen best aan. Jong geleerd is oud gedaan. Een volwassen hond dingen leren is lastiger. Mijn hazewinden gaan in hun jeugd speels over lage hekjes (30 cm ofzo) heen en die springen beide nu manshoog (op een mooie achteloze manier) en treinen of auto's in.

L.
Wat jij wil :ok:. Ik zou me ook niet druk maken als ik hazewindhonden had. Bovendien zijn sprongetjes van een cm of 30 iets heel anders dan in en uit de kofferbak springen. Mijn pup van 4,5 maand en 25 kilo laat ik ook kleine sprongetjes maken maar die mag tot hij 18 maanden is echt niet steeds in en uit de auto springen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

langehond1 schreef:"het is niet verstandig een hond van 6 maanden te laten springen"...

L.
Springen over een hekje (met de mogelijkheid van uitlopen, is wat anders dan in de auto springen en meteen moeten "blokken" (stilstaan). :wink:
Een hekje en de hoogte daarvan hangt dan wel weer af van de soort en de maat van de hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Trudy
Actief

Ongelezen bericht door Trudy »

Waar het dus op neerkomt is dat het gewoon nog niet verstandig is om mijn hond,airedale pup van 6 maanden,in de auto te laten springen? :neenee:

Goed dat jullie het zeggen want dit wist ik echt niet, wat ik op het moment doe is haar met 2 poten tegen de achterbak zetten en hup, een kontje. Is iets minder zwaar.

Groetjes Trudy en Lotte.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Trudy schreef:Waar het dus op neerkomt is dat het gewoon nog niet verstandig is om mijn hond,airedale pup van 6 maanden,in de auto te laten springen? :neenee:

Goed dat jullie het zeggen want dit wist ik echt niet, wat ik op het moment doe is haar met 2 poten tegen de achterbak zetten en hup, een kontje. Is iets minder zwaar.

Groetjes Trudy en Lotte.
:ok: prima :wink:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Idd nog even tillen of een kontje geven :wink: Puppen/jonge honden krijgen hier een stukje kaas/worst als ze in de auto zijn. Behalve dat auto betekent we gaan wat leuks doen, betekent in de autokennel lekkers :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”