Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hongarije

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hongarije

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi allemaal,

Wie heeft er hondenvakantie ervaring met Hongarije? Is het een hondviendelijk land? Kun je er lekker wandelen?
Een vriendin van mij waarschuwde voor Babesiosis wat daar erg zou heersen. Alle twee haar honden kwamen met Babesiosis terug na een vakantie in Hongarije. Heeft iemand dit vaker gehoord?
Kortom; alle ervaringen zijn welkom!
mariadehaas
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door mariadehaas »

hoi, ik heb net een briefje terug gepost over hongarije in de topic over hondenwandelen..gr. Maria
Esther80
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Hoi Karen,

Wij zijn afgelopen jaar hier geweest www.aucost.nl
Een camping van nederlandse eigenaren, niet heel groot maar de honden waren welkom en de camping was leuk en gezellig (veel nederlanders, maar wel rustig). Buiten de camping waren er voldoende wandelmogelijkheden maar wel in de volle zon.

Het is niet een bijzonder hondvriendelijk land, zo moeten ze in het openbaar eigenlijk verplicht met muilkorf lopen, niet dat iedereen dat doet, maar goed, wij hadden ze wel steeds bij ons. In restaurant zijn ze bijna niet welkom. We dachten een dagje te gaan zwemmen bij het balatonmeer maar nergens ben je welkom met de hond. Zwemmen is overal verboden, water is kostbaar alleen in de aangewezen, toeristische meren, mag gezwommen worden. Over het algemeen werdt er niet positief op onze Ridgebacks gereageerd door de Hongaren.

Wij zorgen altijd voor bescherming tegen zandvliegjes, teken, hartworm, vlooien, etc. naar welk land we ook gaan. Het stikt er van de muggen, dus als het avond wordt moeten ze de tent in want ook de honden worden lekgestoken.

Als ik heel eerlijk ben vindt ik Tsjechië veel mooier. Hongarije is wat vlakker, plattelandser en minder bebost. Je moest flinke stukken rijden om een beetje een grote plaats te vinden voor de boodschappen.

http://www.rhodesian.nl/Vakantie%202006.htm

Groetjes,
Esther, Vai & Ghalu
www.rhodesian.nl
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Esther,

Dank je voor je ervaringen. Plattelands vinden we niet erg, we houden wel van primitief. Grote winkels om boodschappen te doen, hebben we ook niet nodig. In een plaatselijk kruideniertje vinden wij vaak wel wat we zoeken.
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:Hoi Esther,

Dank je voor je ervaringen. Plattelands vinden we niet erg, we houden wel van primitief. Grote winkels om boodschappen te doen, hebben we ook niet nodig. In een plaatselijk kruideniertje vinden wij vaak wel wat we zoeken.
Dat was bij ons het probleem, dat was er ook niet :wink: en om te pinnen moesten we 40km rijden, hihi.

Het plattelandse was heerlijk overigens :mrgreen:

Groetjes,
Esther, Vai & Ghalu

Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Scooby schreef:Hoi Esther,

Wij gaan dit jaar ook naar hongarije op vakantie.
naar siofok.
wandelschoenen gaan mee en daar bij de plaatselijek vvv gaan we wel wandelroutes halen.
heb me er nog neit helemaal in verdiept.
maar wij zijn dan ook meer van het sightseeing en watersport ( siofok ligt aan het balatonmeer)
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Wij gaan dit jaar ook naar hongarije op vakantie.
naar siofok.
wandelschoenen gaan mee en daar bij de plaatselijek vvv gaan we wel wandelroutes halen.
heb me er nog neit helemaal in verdiept.
maar wij zijn dan ook meer van het sightseeing en watersport ( siofok ligt aan het balatonmeer)[/quote]

Veel plezier, het is erg mooi daar. Wij zijn een rondje om het meer gereden en via de veerboot naar de overkant gevaren. Het meer zelf viel ons heel erg tegen, het heeft een bijzonder vreemd, chemisch kleurtje, alleen aan de oevers is het water helder. Voor de rest kun je nog geen mm het water in kijken.

Groetjes,
Esther, Vai & Ghalu

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Esther80 schreef:
Dat was bij ons het probleem, dat was er ook niet :wink: en om te pinnen moesten we 40km rijden, hihi.
O.k., veel contact geld meenemen, dus. :wink:
venijntje13
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door venijntje13 »

ik ben deze zomervakantie een maand naar hongarije geweest met de hond, nadien honden omdat we er een hongaarse straathond van hebben meegenomen :mrgreen:
we trokken rond van de éne camping naar de andere in zowat heel hongarije buite het bovenste stuk tegen roemenie, zo bij transilvanie enzo
dat schijnt volgens de hongaren het mooiste stuk van het land te zijn, spijtig genoeg zijn we zo ver niet geraakt omdat er zo veel te doen was dus we gaan zeker nog eens terug
wat dat van die winkels betreft heb ik helemaal geen last van gehad en wij hebben zowat vanalles gedaan, ik denk dat jullie (esther) gewoon pech gehad hebben met jullie locatie
ook de muilbanden hebben wij niet aangedaan maar ik kan begrijpen dat dat met een ridgeback een andere zaak is, wij hebben ook een ridgeback gehad en de mensen hebben daar nu eenmaal vrij snel schrik van
op camping was het soms verplicht voor pitbulls en zo'n rassen maar dat was overal verschillend, als je toonde dat de hond lief was was het meestal wel in orde
honden worden er wel heel anders behandelt dus wij zijn toch wel enkele straathonden tegengekomen maar echt niet veel, 2 of 3 ofzo, een héle verbetering tegenover vroeger, toen was dat niet te doen
wel zijn we redelijk wat gewoon loslopende honden tegengekomen in dorpjes enzo, kan soms wel wat vervelend zijn als het niet klikt maar dat kan je ook in frankrijk hebben
de hongaren zijn op het eerste ogenblik wat terughoudend maar eens je vriendelijk doet zijn ze echt ongelooflijk gastvrij
en de hongaarse geschiedenis van het land vond ik echt ongelooflijk boeiend en er waren redelijk wat openluchtmuseums waar onze honden gewoon mee binnen mochten
het toerisme begint er toch wat te bloeien tegenover vroeger maar toch is het er nog vrij lekker rustig zeker in vergelijking met croatie ofzo
ooh ja en ik was vergeten te zeggen dat het eten ook best wel lekker is en zeeer goedkoop en zolang we buiten aten mocht onze hond altijd mee
groetjes sarah
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Hoi,

Wij zijn er geloof ik 6 keer geweest. Voor het eerst in 1996 en voor het laatst ongeveer 4 jaar geleden.

We hebben altijd erg genoten van het land. De mensen zijn bijzonder vriendelijk en gastvrij. Gastvrij ook vooral zonden dat er een idee achter zit.

Toen wij voor het eerst gingen was het prijsniveau nog veel lager als nu en toen zaten we elke dag in een luxe restaurant voor 50 gulden met 5 personen. Nu is dat al snel rond de 80 euro. Af en toe was er ook handen en voeten werk bij omdat ze alleen Hongaars spraken (maar de meesten spreken wel Duits).

Persoonlijk vond ik onze vakantie aan het Balaton het minst. Dat gebied is al jaren bekend en is erg toeristisch. Het prijsniveau is er ook anders dan in de rest van het land.

We zijn heel wat keren in Hongarije geweest met de caravan. De boerenfox die we toen hadden ging altijd mee. De mensen daar hebben wel wat met honden. Ze komen vaak toch effe kijken bij je hond. De restaurants kwamen we zonder problemen in, op het terras mochten we altijd met de hond. Vaak kwam de bediening al spontaan met een bak water aan.

De hongaren zelf gaan wel anders met honden om. Veel mensen houden honden in hun (grote) tuinen. Wanneer je met je hond door een dorp loopt heb je grote kans dat er bij elke tuin een hond aanslaat. De hond uitlaten zie je ze buiten de grote stad zelden doen. Een muilkorf was naar mijn weten alleen verplicht in de metro (Boedapest).

De laatste keer dat wij naar Hongarije zijn geweest zijn we bij het Tisza meer geweest. Een omgeving waar vooral de Hongaren zelf op vakantie gaan. Er zijn daar heel moeilijk campings of huisjes te vinden. Na een speurtocht op internet wist mijn vader een huisje te huren van een Duitser. 500 euro voor 3 weken voor een prima huisje met een tuin zo groot als een voetbalveld. Daar kon de hond dus prima in de tuin blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”