Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe leer ik pup in de tuin te blijven (en niet op de weg..)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Benthor schreef:
ranetje schreef: Ja dat was de watercorrectie vanwege blaffen :wink:
Ga dat nou niet vergelijken met het in de tuin houden van een Teckel zonder dat je er bij bent.
Die waterspray werkt volgens mij op afstandbediening, net als de teletac.
Dat heb je goed gelezen. Het werkt met een afstandbediening. Het is een methode om iets af te leren. Blaffen, de tuin uitlopen... maakt de hond niets uit hoor. Dat je dat niet begrijpt verbaast mij van jou Ranetje :roll:

psst je kan een hond ook trainen om in de tuin te blijven hoor, een waterspray is een bewezen effectieve methode om dingen af te leren. :19:
Misschien heb ik teveel ervaring met Teckels? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik noem dat programma altijd Britain's Worst Pet Owner :roll:

Misschien ten overvloede, maar ik zie niet in hoe je blaffen en erfvastheid in één vergelijking kunt trekken.
Erfvastheid d.m.v. zelf corrigeren lijkt mij een hele toer. Het is immers iets wat heel slecht te isoleren is als gedrag, als het alleen om een poort zou gaan is het anders, maar bij een niet omheind terrein zie ik het niet zo zitten. Het afleren van blaffen, of beter gezegt, het aanleren om niet te blaffen is heel iets anders en goed te isoleren gedrag, en dus ook goed te straffen of belonen (wat je maar wilt)
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Ik zelf zal als ik jouw was een gedeelte van de tuin dicht maken, waar je woeffie lekker kan spelen etc, zodat ze niet kan weglopen, een ongeluk is zo gebeurt.

Vandaar als je een grote tuin heb, kan je een klein gedeelte zo afrasteren dat je woeff er niet uit kan. Zo zou ik het doen. Want een hond volgt zijn neus en dat leer je echt niet zomaar af.
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Jaap* schreef:Ik noem dat programma altijd Britain's Worst Pet Owner :roll:

Misschien ten overvloede, maar ik zie niet in hoe je blaffen en erfvastheid in één vergelijking kunt trekken.
Erfvastheid d.m.v. zelf corrigeren lijkt mij een hele toer. Het is immers iets wat heel slecht te isoleren is als gedrag, als het alleen om een poort zou gaan is het anders, maar bij een niet omheind terrein zie ik het niet zo zitten. Het afleren van blaffen, of beter gezegt, het aanleren om niet te blaffen is heel iets anders en goed te isoleren gedrag, en dus ook goed te straffen of belonen (wat je maar wilt)
Mee eens hoor Jaap, vandaar dat ik óók zeg: hek erom. Een gaashekje van een meter, daar heeft een teckel niet van terug toch, Ranetje ? :mrgreen:
Ik ging er met mijn oplossing vanuit dat de tuin deels af te sluiten was en er slechts een kleine opening overbleef.
ranetje
Zeer actief

Benthor schreef:
Jaap* schreef:Ik noem dat programma altijd Britain's Worst Pet Owner :roll:

Mee eens hoor Jaap, vandaar dat ik óók zeg: hek erom. Een gaashekje van een meter, daar heeft een teckel niet van terug toch, Ranetje ? :mrgreen:
Ik ging er met mijn oplossing vanuit dat de tuin deels af te sluiten was en er slechts een kleine opening overbleef.
Een meter hoog is meestal voldoende ja :wink:
Daarbij moet je goed opletten dat hij er niet onderdoor kan graven :mrgreen:
Bovendien moet dat hek overal goed vastzitten.
Om een voorbeeld te geven:
Een van mijn Teckels was een regelrechte "uitbreker".
Achter in de tuin had ik twee stukken gaas aan een balk vastgenageld.
Op een gegeven moment bleek dat hij stiekem alle nagels uit het hout had verwijderd. En jawel, daar zat mijnheer weer in de tuin van de buren achter hun kat aan :N:
Ik heb het weer vastgenageld en daarna met ijzerdraad helemaal omwikkeld (om de paal en door de gaten van het gaas heen).
Toen was het eindelijk uitbraakvrij :ok:

(dit was nadat andere hekwerken al niet "Teckelproof" bleken te zijn :mrgreen: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou een mooi stuk afzetten met zo'n ronde puppyren ofzo en niet zonder toezicht buiten laten. Maar dat is al gezegd.
Zowieso denk ik dat je het ras niet mee hebt om dat te doen. Hier verderop loopt ieder uur van de dag een ruwharige Teckel de buurtbewoners te terroriseren. Vanuit de villatuin die niet omheind is, pakt en blaft hij alle honden af die langslopen om naar het bos te gaan. Ik hoop niet dat jouw Teckel zo wordt als het niet onder toezicht staat. Niks ten nadele van Teckels, want dat zijn op zich toppie honden maar wat een *****beest is dat, zeg.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Benthor schreef:
Jaap* schreef:Stroom is wel wat link omdat de hond meestal niet begrijpt waarom hij stroom krijgt en dus associaties kan gaan maken met iets onschuldigs waarmee hij net bezig was.
Met andere woorden, je kunt met stroom een hond krijgen die bang is voor de meeste onwaarschijnlijke dingen.

Voor die paar maanden meer even niet alleen los buiten zou ik zeggen :idea:
Die stroomdingen geven eerst een piep voordat er een stroomstoot wordt gegeven. De hond zal daarom zodra hij de piep hoort niet verder lopen. (Als het goed is.) :wink:
maar niet als hij niet weet wat er is :wink: als hij door de schrik er doorheen gaat ben je verder van huis....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:nee, voor mij niks mis met die fencing, behalve dan het feit dat het duur, omslachtig en niet helemaal betrouwbaar is :mrgreen: .
:smile:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou ook proberen om toch ergens 'n stuk af te zetten. Ik neem Tirsa ineens niet mee als ik weet dat we buiten zitten en de tuin is niet helemaal afgezet. Ze zal niet met opzet weglopen, maar kan ergens beginnen te snuffelen en dan gaat ze d'r neusje zo achterna en wie weet waar dat kan eindigen.

Ik heb hier de tuin ook 'n stukje afgezet waar Tirsa niet mag komen. Er is bij tuincentra en Doe het zelf zaken genoeg te krijgen om makkelijk en goedkoop 'n stukje tuin af te zetten zodat je hond toch naar buiten kan.
Martine25

Ongelezen bericht door Martine25 »

Het probleem is opgelost!
Ik heb een buitenren gekocht en dat als afzetting van de tuin gebruikt.
Als ren was het veel te klein, maar losgehaalt werkt het heel goed!
Ik moet nog wel even kijken of ik het echt goed vast kan zetten, hij komt er nu nog niet in de buurt, maar hij gaat ongetwijfeld een keer proberen te ontsnappen...
Ik hou hem nog wel in de gaten dus, maar hij kan in ieder geval weer heerlijk rennen en springen buiten (en in de vijver inspringen en daarna met blubberpoten het huis door rennen :wink: )
En wat Nettie al zei, deze week is hij begonnen met graven in de tuin... ik moet het dus nog even 'teckelproof' maken om zeker te weten dat hij er niet van door gaat.
Er wordt in ieder geval weer veel gevoetbald :smile1:
Bedankt voor alle reacties!

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Klinkt gezellig :ok:
Leuke foto :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

:ok: klinkt als een goeie oplossing.
Leuk zoals hij met die voetbal bezig is :smile:
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

en ook al krijg je hem dat aangeleerd dat hij in de tuin blijft

en er komt een keer een konijn kat o.i.d. langs
denk ik niet dat hij in jullie tuin zal blijven
dan is hij waarschijnlijk weg

ik denk dat de beste manier is om hem in de tuin te houden
een goede afrastering maken
waar hij niet overheen kan (en teckels kunnen hoog springen )

of je spant 1 kabel in de tuin en doet daar riem aan (zodat die daarover heen glijdt)
die net lang genoeg is dat hij niet verder kan dan de grens van de tuin

maar suc6 ermee zou ik zeggen
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

ik zou zeggen koop van dat gaas, kippengaas? geen idee hoe het heet.. een behoorlijk groot stuk en maak je eigen rennetje zeg maar.. zodattie toch nog in de tuin kan blijven, kan je er een waterbak aan zetten ook nog..
Kvind dat stroomgedoe maar niks, en een pin gebruiken bij een energieke hond zonder toezicht vind ik ook niks, straks raakt hij/zij nog verstrikt...
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

eventueel tijdenijk een pin in de grond zetten en je hond met hele lange koord eraan hangen,zo kan ze toch wat rondsnuffelen zonder gevaar te lopen,al zou ik zelf geen uren zonder toezicht in de tuin laten,zelfs met een lange koord aan als ze zo jong zijn,of tijdelijk een gedeelte afschermen,soort grote ren maken tot je aanbouw af is en je heel de tuin kan afschermen

sonja
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”