Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weekendje weg naar Duitland...chip verplicht ?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

malinois schreef:
klopt, ik heb er ook altijd 1 bij me voor m'n kruising kees :wink: als ze vervelend willen doen... die dingen kosten geen drol :wink:
Alleen voor je kruising kees ? Niet voor je ander honden ?
Ik meen gelezen te hebben honden boven de 40 cm ?
Of ga je alleen met je keessie op pad naar Duitsland ? :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marie-José schreef:
malinois schreef:
klopt, ik heb er ook altijd 1 bij me voor m'n kruising kees :wink: als ze vervelend willen doen... die dingen kosten geen drol :wink:
natuurlijk ook voor de rest, zijn allemaal groter dan 40 cm alleen voor een kruising kees zou je het niet verwachten een enge hedder natuurlijk wel :pffff: :mrgreen: Ik heb ze overigens nog nooit hoeven te gebruiken voor geen enkele hond maar ik heb ze gewoon altijd in de auto liggen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

malinois schreef:
Marie-José schreef:
malinois schreef:
natuurlijk ook voor de rest, zijn allemaal groter dan 40 cm alleen voor een kruising kees zou je het niet verwachten een enge hedder natuurlijk wel :pffff: :mrgreen: Ik heb ze overigens nog nooit hoeven te gebruiken voor geen enkele hond maar ik heb ze gewoon altijd in de auto liggen :wink:
haha..dat had ik eerst geschreven ...hoe zit het dan met die enge hedders van je ? :smile:

Muilkorfje (ach gut, arme Maxi.... :mrgreen: ) wordt ook gekocht, thanks !
Wel bij je hebben dus als je uit wandelen gaat.
Jeetje , dat moet ik niet vergeten dan.... :N:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ach ik heb het nog nooit meegemaakt en die regel is in iedere Bundesland weer anders :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Ach ik heb het nog nooit meegemaakt en die regel is in iedere Bundesland weer anders :wink:
als je de grens hier overgaat zit je al in NRW-falen en dat is bij mijn weten de strengste dus als ik al ergens heen wil zal ik daar doorheen moeten. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Duitsland
Voor pups jonger dan drie maanden gelden de Europese bepalingen. Naast de Europese bepalingen zijn er nog extra regels. Je mag maximaal drie honden naar Duitsland importeren. Als je meer wilt weten over de procedure, kijk dan op de Duitse Ambassade.

Bepaalde rassen
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, als je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen en voor alle rassen geldt dat ze aangelijnd moeten zijn. Een muilkorf is ook verplicht als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40 centimeter.

Voor in de auto
Duitsland heeft ook regels voor in de auto. Honden mogen niet voorin en niet los op de achterbank, maar met een speciale hondengordel of afgesloten met een opvangnet of hek.

http://www.rtl.nl/reizen/campinglife/ho ... regels.xml

:wink:
Afbeelding
Melanie 74

malinois schreef:Duitsland
Voor pups jonger dan drie maanden gelden de Europese bepalingen. Naast de Europese bepalingen zijn er nog extra regels. Je mag maximaal drie honden naar Duitsland importeren. Als je meer wilt weten over de procedure, kijk dan op de Duitse Ambassade.

Bepaalde rassen
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, als je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen en voor alle rassen geldt dat ze aangelijnd moeten zijn. Een muilkorf is ook verplicht als je hond zwaarder is dan 20 kg of een schofthoogte heeft van meer dan 40 centimeter.
.
Voor in de auto
Duitsland heeft ook regels voor in de auto. Honden mogen niet voorin en niet los op de achterbank, maar met een speciale hondengordel of afgesloten met een opvangnet of hek.

Weet ik maar ik wil zeggen, ik woon al 4 jaar daar en heb daar nog nooit iets van gemerkt. :wink:

http://fra.niederlandeweb.de/nl/content ... l/viewHTML
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:
malinois schreef:Duitsland

Bepaalde rassen
.
Voor in de auto

Weet ik maar ik wil zeggen, ik woon al 4 jaar daar en heb daar nog nooit iets van gemerkt. :wink:

http://fra.niederlandeweb.de/nl/content ... l/viewHTML
nee dat kan, kom al zo lang door duitsland en nog nooit gecontroleerd, in geen 17 jaar :19:
Afbeelding
Melanie 74

Maar ja jij hebt enge hedders :mrgreen:

Geintje, maar je kan maar beter goed voorbereid zijn en weten hoe het zit :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”