Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dog tweeter?

Moderator: moderatorteam

Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Nee, ik denk zodra je met een gewone lijn loopt de hond weer trekt.
Afbeelding
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

ach, misschien een leuk hulp middel om aandacht van de hond te krijgen. maar hij zal het niet meteen associeren met niet meer trekken.. pas als je hem beloont voor het gewenste gedrag.
en dan denk ik weer op mijn beurt dat er toch niets mis is om met je stem aandacht te vragen en zo te laten volgen?
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Bommeltje
Actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Engelse Springer en Pyreneese herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bommeltje »

Iemand die op een gemakkelijke manier geld wil verdienen? :19:
Leren en ontspanning in balans.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Bommeltje schreef:Iemand die op een gemakkelijke manier geld wil verdienen? :19:

en geen zin heeft om wat langer te trainen? mij lijkt het erg naar voor de hond zo'n hoog geluid :denken:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ach, het zal vast wel helpen, maar ik zou het niet gebruiken. Zo kun je voor elk gedrag wel een speciaal hulpmiddel bedenken, maar uiteindelijk moet je de hond toch gewoon duidelijk maken wat wel en wat niet de bedoeling is. En dat kan volgens mij prima zonder allemaal speciale riemen en fluitjes.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb geen idee of het werkt.
Het advies om hem 3 dagen te gebruiken, en dan een tijdje niet vind ik wat merkwaardig :denken:

Of het geluid voor de hond misschien niet zo prettig is, zou voor mij geen reden zijn om het als hulpmiddel in de hoek te gooien :wink:
Maar net als @bri zou ik aan het geluid een vervolg geven d.m.v. belonen voor niet trekken. :ok:

De vraag is of je zo'n lawaaipapegaai dan nog nodig hebt? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Noury
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noury »

bri schreef:ach, misschien een leuk hulp middel om aandacht van de hond te krijgen. maar hij zal het niet meteen associeren met niet meer trekken.. pas als je hem beloont voor het gewenste gedrag.
en dan denk ik weer op mijn beurt dat er toch niets mis is om met je stem aandacht te vragen en zo te laten volgen?
Volgens mij wordt dat ook genoemd hoor "uitbundig belonen voor het niet trekken". Maar ik zie een ander probleem: stel twee mensen in de buurt hebben zo'n ding (wat in mijn buurt niet onwaarschijnlijk zou zijn), hond A loopt braaf te volgen dus die fluit gaat niet af maar daar komt trekkende hond B langs die stug doortrekt ondanks dat fluitsignaal... Hond A wordt waarschijnlijk nu onzeker want hij volgt immers prima... :19:

Ik zou het dus niet snel gebruiken maar ben wel heel benieuwd naar gebruikersverhalen.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”