Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je hond je laat lullen...

Moderator: moderatorteam

Dieseltje
Actief
Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
Aantal honden: 1

Als je hond je laat lullen...

Ongelezen bericht door Dieseltje »

Ik zit met Luna op de EG cursus (Elementaire Gehoorzaamheid) Als ze los loopt luistert ze goed, komt als ik roep etc.
Nu zijn we bezig met 'af' en 'sta' en links en rechtsomkeert. Als ik met haar buiten aan het oefenen ben krijg ik gewoon haar aandacht haast niet. Spelen doet ze niet/kent ze niet dus daar krijg ik haar aandacht ook niet mee; snoepjes zijn dan ook niet interessant genoeg.

Zitten doet ze altijd braaf, maar als het commando af komt gaat ze de andere kant op zitten kijken ofzo. HEEL irritant. Terwijl ik kort daarvoor wel haar aandacht had. Ze laat me gewoon lullen ik heb er geen andere woorden voor.

Ik kan springen, hoog praten, gek doen het interesseert haar allemaal niets.....

wie nog ideeen ? want zo gaan we natuurlijk niet slagen :mrgreen:
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Misschien moet je even "uitvinden" wat ze heeeeel erg lekker vindt. Heel veel honden zijn gek op kaas, of stukjes gekookte kip, ook rodi-worst doet het meestal goed!
Veel succes!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wegkijken is een kalmerend signaal volgens Turid Rugaas..... Misschien vindt ze oefening best wel moeilijk en probeert jou zo tot rust te brengen?
senna03
Zeer actief

Misschien moet je even "uitvinden" wat ze heeeeel erg lekker vindt. Heel veel honden zijn gek op kaas, of stukjes gekookte kip, ook rodi-worst doet het meestal goed!
En misschien vindt ze de oefeningen nog wat moeilijk, dat wegkijken kan ook oversprong-gedrag zijn net zoals geeuwen etc. De zit-oefening doet ze goed zeg je, prijs haar hiervoor dan helemaal de hemel in! Jubel en juich, men zal denken dat je gek geworden bent, maar dat is dan jammer!
Uiteindelijk zal het echt wel gaan lukken met de andere oefeningen. Rustig aan en niet overhaasten, slaagt ze niet dan is er toch geen man overboord?
Ik heb met Bonny ook een periode gehad dat ik dacht dat ze het nooit zou leren, uiteindelijk hebben we uitmuntend gehaald voor de EG!

Veel succes ermee!
senna03
Zeer actief

Er ging even iets mis met versturen geloof ik :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien een ideetje? :wink:
Dit doe ik op de puppycursus nog wel eens.
Zet je hond op een tafeltje in zit en leid haar dan, met een hand zachtjes op haar achterste en de andere hand met iets heeel lekkers voor haar neus in de "af". (dus hand langzaam naar beneden brengen).
Op het tafeltje wel een mat leggen die stevig vast ligt (eventueel even met breed plakband vastzetten) anders glijdt ze uit.

Een andere methode is het bruggetje.
Zelf op de grond gaan zitten, knieën iets opgetrokken.
De hond aan de ene kant van de brug, je hand met wat lekkers vanaf de andere kant er doorheen steken. En dan de hond onder je knieën door lokken. Daardoor moet ze er bijna liggend onderdoor.
Pas als ze ligt zeg je "af". Daarmee bevestig je de positie waarin ze is op dat moment. (liggen dus :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dieseltje
Actief
Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)

Ongelezen bericht door Dieseltje »

bedankt voor de reacties.

hoe het moet (hoe ik 'af' moet vragen) is het probleem niet, dat weet ik.
het probleem is echter dat ik het idee heb dat Luna dondersgoed weet wat de bedoeling is (want waarom reageert ze soms wel in 1 keer super goed ?) maar dat ze af en toe gewoon geen zin heeft.

ik hoop eigenlijk dat het ook een keer bij de cursus gebeurt, dan kan de leidster er direct naar kijken en haar hondentaal interpreteren.

ik vind luna ook niet echt een 'will to please' hebben, misschien heeft dat er ook mee te maken ?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als je zeker weet dat ze de oefening beheerst en weet wat de bedoeling is, dan kan het idd zijn dat ze er onderuit wil komen, dat ze het niet leuk vind, niet interresant genoeg, de kunst is dan, om het toch zo interresant te maken, dat ze het doet, hoe? tja dat verschilt.

teveel oefenen, dat doet geen goed, dan word het drillen en dat wil je nou net niet. sla die oefening eens een aantal weken over.
Bleumke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bleumke »

Ik heb hetzelfde probleem met Frodo.
Als we trainen op het veld is zijn aandacht alleen bij mij.
Lopen we buiten dan ben ik echt niet interessant hoor.
Oke, als ik zeg zit dan gaat hij netjes zitten maar kijkt dan totaal
de andere kant op. Alles wat om hem heen gebeurd is veel belangrijker.
Afleiden lukt nu na 5 maanden wel steeds beter maar ook niet altijd.
De balletjes waar hij zo gek op is zijn dan ook niet interessant :denken:
Zelf als ik soms een stukje kip voor zijn neus hou draait hij zijn hoofd weg. :jank:
Ik weet gewoon dat Frodo mij nog niet accepteerd als leider. Hij moet
alles gewoon zelf in de gaten houden. En het commando down doet
hij wel buiten maar met erg veel moeite. Dan heeft hij namelijk geen
controle meer he! Maar hier gaat het dus al een stuk beter!
Succes!
Groetjes Iris, Frodo en Sjimmy de kat niet te vergeten ;)

Afbeelding
Noury
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noury »

Persoonlijk zou ik de clicker introduceren. Doordat ze dan zelf moeten gaan werken en denken heb je kans dat de interesse terugkomt. En niet goed = geen snoepje. Zodra ze dat eenmaal doorhebben...gaat het vaak als een speer (hier althans wel). Het feit dat het voor hen beheersbaar wordt wanneer er een beloning komt, komt vaak ook het vuur weer terug.
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Je kan er aan denken haar thuis af te laten gaan voor dingen die ze leuk vind. Gewoon zodat het nog meer een gewoonte wordt om dat gewoon te doen. Bijvoorbeeld af laten gaan voordat ze haar voerbak krijgt, af laten gaan voordat jullie naar buiten gaan, af laten gaan om een heel leuk speeltje te kunnen krijgen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als ze op de cursus op 'die plaats' af gaat, wil nog niet zeggen dat ze het ook ergens anders meteen goed doet. Misschien te veel afleiding, misschien is het gras nat, kan van alles zijn. Iedere keer als je je hond iets dat hij geleerd heeft op 'n bepaalde plaats ergens anders wil toepassen, kan het zijn dat je een beetje terug naar af gaat en zul je het daar weer opnieuw het commando aanleren. Maar er zijn altijd honden die toch 'problemen' blijven houden bij het commando af/lig of hoe je het ook wilt noemen.

De clicker zou kunnen helpen of anders 'n gebaar erbij.

Veel succes!
Sammie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Sammie »

OF ze weet het wel maar houd je voor de gek!! :19:

Ook spelen en aandacht bij de baas houden kunnen honden leren!
Leer haar naar je te kijken op bevel, dan kun je haar aandacht ook bij je houden als er iets is dat haar afleid. :ok:

Je zegt dat speeltjes niet interessant zijn en dat ze geen lekkers wil.
Bij mijn honden helpt het om ze voor de training geen eten te geven.
Doen ze het goed zijn ze snel klaar, lopen ze te vervelen duurt het langer.
Na de training is het speelkwartier en daarna gaan we naar huis om te eten! En als ze een beetje honger hebben doen ze net iets harder hun best voor dat stukje kaas dan op een volle maag! :denken:

Laat speelgoed in huis niet rondslingeren maar berg het op. Het is jou speelgoed en zij MAG er ook mee spelen ALS jij dat goed vindt.

Bij mijn x whippet heeft het heel erg geholpen om zelf een hele week iedere dag een kwartiertje met een bal van haar te spelen. Daarna borg ik de bal weer op. Ik had veel plezier en deed net of ik haar niet zag. Na een week was ze er van overtuigd dat het een geweeeeldig ding was en wou ze het ook heel graag hebben! :idea:

Je kunt haar na het bevel af ook meteen "helpen" door een klein rukje aan de riem naar beneden, en haar voetjes in een liggende positie te leggen. Dan heel erg belonen. :cheer:

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”