Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn andere hobby,niet voor mensen met spinnenangst

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

spinnen op school welke dan door 20 mensen vastgehouden moeten worden,snap ik ook niet,voor die beesten is het geen pretje,is best stressvol,en dat brand haren trappen was duidelijk een teken van stress,maar ja,ik hoor het wel vaker,dat spinnen en slangen gebruikt worden op scholen.

@puk,tja,wat vind een hamster van een kootje,of een konijn ,cavia,of fretje??

of een goudvis van een kom??

een spin heeft zo goed als amper hersenen dus wat dat betreft zal hij er weinig over nadenken,in de natuur graaft een spiderling zich in ,in een hol,om daar vervolgens amper meer uit te komen,over het algemeen is een spin in een terrarium dan ook een stilzittend dier.

in de natuur gebruikt een spin een oppervlakte van ong 20X25cm waar hij/zij in leeft,dan is een terra een heel mooie afmeting van een natuurlijke situatie van het diertje.

daarnaast is het wel zo,dat je bv voor boomspinnen een hoog terraium aanschaft,voor gravers zorgt dat ze ook kunnen graven, en grote bodembewoners een dan ook groter terrarium geeft .

verder is het zo,dat als je een spin te "groot" zet dat de spinnen vaak amper hun voedseldiertjes vangen,en dan verhongerd uiteindelijk een spin,of gaan de voedseldiertjes dood alvorens ze de spin bereiken.

ik dek zelfs dat een spin 1 van de meest vriendelijk gehouden diersoorten is,van de dieren die wij "in kooitjes" houden.

en inderdaad een kooi met tralies is niet "spinproof" wat trouwens niets zou afdoen van het feit dat je een spin toch zou opsluiten,of dat nu achter glas is ,of achter tralies.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tjee dus eigenlijk hebben ze niet veel ruimte nodig? In de natuur gaan ze dan ook niet opeens ergens anders wonen als er ergens grotere krekels zijn of een mooiere vrouwtjesspin(nerin? :mrgreen: )?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik vind het écht prachtig om te zien, maar dan wel op mijn beeldscherm.
Want giftige spinnen heb ik liever niet in mijn buurt :N: :N: :N:
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik hou ook niet zo van spinnen, maar mijn vriend wel, hij heeft hier al verschillende spinnen in huis gehad :N:
En niet alleen spinnen, ook andere reptielen, het enige wat ik leuk vondt, dat was zijn Kameleon, de rest vindt ik niks. Maar ja, het is zijn hobby, en ik leer ermee leven :mrgreen:
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:idea: aha is dat ook weer duidelijk.
ik houd gewoon niet zo van opgesloten beestjes, maar dacht idd dat een spin toch niet slim genoeg is op dat te beseffen :mrgreen:
ik wist ook niet dat ze in het "wild " maar op zo'n klein gebied leven.
weer een geruststelling. :mrgreen:

:mrgreen: maar ik hoef ze toch niet als huisdier.
Afbeelding
groetjes anja en birka
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

[quote="eddie vedder"]spinnen op school welke dan door 20 mensen vastgehouden moeten worden,snap ik ook niet,voor die beesten is het geen pretje,is best stressvol,en dat brand haren trappen was duidelijk een teken van stress,maar ja,ik hoor het wel vaker,dat spinnen en slangen gebruikt worden op scholen.

quote]

Dat wordt bij ons idd gedaan. Slangen, een vogelspin, dag gekko's, baardagamen, schildpadden, verschillende kikkers (mogen niet gepakt worden) en volgens mij vergeet ik er nog.
Hoort bij de opleiding dierenverzorging die ik ook doe, maar vind het vreselijk deze afdeling. Gruwel van die slangen en de spin :N: :N:
Kimmie

rataplan,nee dan gaan ze niet ergens anders wonen :mrgreen:

een spin graaft zich eigenlijk in,en verlaat dat hol zelden....ze hebben maar een zeer klein leefgebied,en daardoor dus ook een heel diervriendelijk te houden.

ik zal binnenkort weer eens foto's maken,er zijn inmiddels veel spinnen vervelt...
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Prachtige foto's maar ben wel érg blij dat jij in Duitsland woont!! :pffff:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Jojoke schreef:Prachtige foto's maar ben wel érg blij dat jij in Duitsland woont!! :pffff:
Helemaal mee eens! M'n man wil ook weer van die griezels (had een paar jaar terug een loslopende zwarte weduwe als ik me niet vergis), nou mooi niet he! Ben heel tolerant in het houden van dieren maar spinnen komen er mooi niet in :pffff:.
Kimmie

het is hartstikke leuk hoor,ze nemen weinig plek in beslag,zijn makkelijk te houden dieren...

en heel erg interessant om naar te kijken..

hij kan evt beginnen met een vriendelijke soort...kan je eraan wennen :mrgreen:

en een loslopende zwarte weduwe lijkt me niet dat deze hier voorkomen,en als hij er 1 gekocht heeft,zal ie hem wel niet losgelaten hebben... :denken:
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Ze zijn prachtig! :ok: :ok:
(ik ben helemaal gestopt met het houden van reptielen enz enz. maar blijf het nog steeds geweldig vinden.)
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”