Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

irritatiepunt loopt nu echt te hoog op

Moderator: moderatorteam

naadje

irritatiepunt loopt nu echt te hoog op

Ongelezen bericht door naadje »

ik kan alleen maar zeggen : help!

ik weet het even niet meer

het gaat om mijn jack russel teef van 8 jaar oud...een echte terrier die graag toch doet wat ze zelf wil...het is jaren goed gegaan..
toen dammon erbij kwam werd ze ook weer wat actiever maar nam haar vaste probleem: blaffen weer toe...en in hele erge mate
momenteel blaft ze om alles en niks en blaft gewoon de hele buurt bij elkaar
ze luisterd gewoonweg totaal niet meer als ik haar bij me roep of wat dan ook..
ze is echt zo verschrikkelijk dwars!
postief en negatief helpt niet meer...ik heb vanalles geprobeerd maar begin nu ten einde raad te raken en ze maakt me hierdoor dus echt laaiend!!

ik begin nu zelfs zo laaiend te worden dat ik haar af en toe echt een knal wil verkopen maar zo ver wil ik het dus niet laten komen want zo wil ik het niet en zo ben ik dus ook niet ...

plus dat dammon (15 weken nu) zo braaf en zo goed luisterd dat ik daardoor misschien ook minder kan hebben van de jack?
blaft nooit,komt altijd,eigenlijk altijd luisteren..kortom wereldhond
erg moeilijk dit dus

heeft iemand mischien nog een tip voor mij ?
want dit kan ook niet zo langer...
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Als ik laaiend op de tekkel wordt (en ja dat gebeurd echt) sodemieter ik 'm naar buiten in de tuin.
Gewoonweg even buiten je zicht plaatsen en de hond krijgt even de indruk dat je 'm echt spuugzat bent.

Nou heb ik wel een makkie, want als ik dat bijvoorbeeld doe met de voordeur blijft die lullo daar ook voor zitten.

Verder heb ik even weinig tips voor je. Sterkte en succes
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Addy

Re: irritatiepunt loopt nu echt te hoog op

Ongelezen bericht door Addy »

naadje schreef:ik kan alleen maar zeggen : help!

ik weet het even niet meer

het gaat om mijn jack russel teef van 8 jaar oud...een echte terrier die graag toch doet wat ze zelf wil...het is jaren goed gegaan..
toen dammon erbij kwam werd ze ook weer wat actiever maar nam haar vaste probleem: blaffen weer toe...en in hele erge mate
momenteel blaft ze om alles en niks en blaft gewoon de hele buurt bij elkaar
ze luisterd gewoonweg totaal niet meer als ik haar bij me roep of wat dan ook..
ze is echt zo verschrikkelijk dwars!
postief en negatief helpt niet meer...ik heb vanalles geprobeerd maar begin nu ten einde raad te raken en ze maakt me hierdoor dus echt laaiend!!

ik begin nu zelfs zo laaiend te worden dat ik haar af en toe echt een knal wil verkopen maar zo ver wil ik het dus niet laten komen want zo wil ik het niet en zo ben ik dus ook niet ...

plus dat dammon (15 weken nu) zo braaf en zo goed luisterd dat ik daardoor misschien ook minder kan hebben van de jack?
blaft nooit,komt altijd,eigenlijk altijd luisteren..kortom wereldhond
erg moeilijk dit dus

heeft iemand mischien nog een tip voor mij ?
want dit kan ook niet zo langer...
Wat heb je allemaal al geprobeerd ?
naadje

uhm om het even te verduidelijken (sorry) het is dus niet binnenshuis...dat is allemaal prima!
maar zodra als ik het huis verlaat begint de dikke ellende
mevrouw keft al zodra we 1 stap buiten hebben gezet...

ik heb vanalles geprobeerd op tips van mensen ,positief en negatief..
positief: zoals afleiding,positief laten komen (beloning enz..) zoals ik dus ook met de andere hond doe
negatief: stemstraffing,nekvel,negeren,

krijg heel vaak het negeerverhaal te horen...maar als ik haar negeer wordt het alleen maar erger en gaat mevrouw helemaal haar eigen gang..
als ik boos wordt met de stem of haar even bij de nekvel pak (niet knijpen of trekken alleen even vastpakken) en stemgebruik ...dan is ze wel even onder de indruk en is ze onderdanig maar zodra ik loslaat spits ze de oren alweer en gaat ze gewoon vrolijk verder :boos:

en ik probeer gewoon niet zo boos te worden dat ik het verlies snap je? want dat wil ik dus niet!
ik wil geen honden slaan...daar hou ik niet van..
maar ze haalt momenteel het bloed onder me nagels vandaan :jank:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je hebt je pup nu 7 weken en sinds die tijd is dit gedrag begonnen? Hoe denk je zelf dat dit komt? Kun je die 2 dingen in relatie tot elkaar zien?

Je hebt je JR 8 jaar lang alleen gehad?

Die Dammon gaat ook nog wel groter en (eigen)wijzer groeien hoor, die blijft heus niet braaf.
naadje

Rosita Compagner schreef:Je hebt je pup nu 7 weken en sinds die tijd is dit gedrag begonnen? Hoe denk je zelf dat dit komt? Kun je die 2 dingen in relatie tot elkaar zien?

Je hebt je JR 8 jaar lang alleen gehad?

Die Dammon gaat ook nog wel groter en (eigen)wijzer groeien hoor, die blijft heus niet braaf.
het is veel erger geworden nadat hij er bij is gekomen..
daardoor ben ik ook heus wel verband gaan leggen.. laat ze dus ook wel apart uit en betrek haar overal bij en ik zorg altijd dat zij eerst eten krijgt enz enz..
en nee ik heb bijna altijd 2 honden gehad....en toen was het niet zo...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als je in die 8 weken al zo veel geprobeerd hebt, dan heb je niets de kans kunnen geven om echt te gaan werken lijkt me. Nu is het dan helemaal lastig omdat je zo geïrriteerd bent dat het niet meer lukt om echt rustig met haar om te gaan, waardoor ze alleen maar opgefokter zal raken.

Waarom probeer je niet een nieuwe start te maken en met je oudere hond op cursus te gaan? Je kunt daar het gedrag bespreken en er aan werken dat ze weer aandacht heeft voor jou. Ook voor je hond zal het goed zijn dat ze op deze manier eens een op een met jou bezig is. Voor jezelf kan het schelen dat het je kan helpen het patroon waar je nu in zit met je hond te doorbreken en voor één aanpak te kiezen een tijd. Van in nekvel gerijpen e.d. raken honden in het algemeen nog opgefokter en blijkbaar werkt het maar een paar seconden, dat zou ik dan ook al helemaal niet meer doen.

Zo'n cursus kan helpen je hondje weer wat positiever te zien en ze leert daar ook op jou letten met afleiding van andere honden en mensen. Het lijkt me dat je daarmee alleen maar kunt winnen.

Anne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat Anne zegt dacht ik ook.
Je hebt al wel erg veel geprobeerd in die paar weken. :wink:

Het opgewonden blaffen zodra je één stap buiten de deur zet kan ook wel een soort "verzamelen" betekenen omdat jullie samen op pad gaan.
Sommige honden worden daar hyper van.

Bepaal je tot één methode en houd je daar aan. Dit is meestal niet in een dag over.
Mijn eigen favoriete methode is niet uitgaan op dat moment.
Meteen weer naar binnen en na 10 minuten nog een keer proberen.
Zodra hij stil is buiten de deur is hij braaf en gaan jullie wandelen.

Wat lastig misschien met een pup erbij, maar die laat je eventueel alleen even een plasje doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

ik zou ze zowiezo niet meer samen uitlaten (als je dat nog niet deed)
want voor je het weet neemt de pup dit gedrag over
en dan ben je verder van huis

maar wat ranetje zegt dat werkt volgens mij ook wel goed

op een gegeven moment krijgt hij dat wel door
als ik blaf gaan we weer naar binnen en als ik stil ben gaan we lopen
maar als hij stil is en je gaat lopen
moet je hem wel veel belonen natuurlijk

en als hij weer begint te blaffen meteen omdraaien en naar binnen gaan
Afbeelding
naadje

bedankt voor alle antwoorden
het is niet zo dat ik alles daadwerkelijk in die 8 weken heb uitgeprobeerd hoor...
ik ben natuurlijk al bijna 8 jaar met de dame tegen deze problemen aan het stuiten en heb diverse methodes geprobeerd,weet dus ook welke totaal geen effect op haar hebben...uiteindelijk lukte het wel en was ze een stuk rustiger..nu sinds dat de pup er bij is is ze dus eigenlijk weer terug bij af van vroeger...

kreeg al diverse tips op diverse fora's..de 1 zegt toch meer aandacht ,de ander weer wat anders..
de pup mag vanaf volgende week op cursus en had bedacht om de jack ook weer op cursus te zetten...en ook nog flyball of iets anders met haar op te pakken ..ze heeft voorheen wel behendigheid gedaan...door omstandigheden gingen we er toen vanaf en eigenlijk niet terug gegaan :roll: . heel stom van me!

de hondenschool zegt haar gedrag te negeren...alleen zie ik hier geen resultaat..
gedragstherapeut heb ik ook al aan gedacht...maar die bewaar ik als het echt niet meer gaat,tot nu toe weet ik mijzelf telkens terug te vinden om bij elke uitlaatbeurt er weer positief tegen aan te kijken alleen verdwijnt dat dus naarmate we buiten zijn..
apart uitlaten doe ik uiteraard ook....mede omdat dammon al rustig "getraind"wordt (braaf meelopen,zit en af)
hij is gelukkig totaal niet onder de indruk van haar gedrag en reageerd hier dus gelukkig ook niet op..

de tip van bij blaffen weer terug naar binnen te gaan zie ik wel logica in en zou wel eens kunnen gaan helpen..deze ga ik zeker toepassen..

iig bedankt voor alle antwoorden
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is ze gek op eten?
naadje

nee,ze is een hele moeilijke eter...ze wil geen kvv of nrv ..ze eet alleen brok en ook dat niet veel
ik kan haar heel blij maken met een gevulde kong (kaas,pastei,pindakaas)
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

naadje schreef:nee,ze is een hele moeilijke eter...ze wil geen kvv of nrv ..ze eet alleen brok en ook dat niet veel
ik kan haar heel blij maken met een gevulde kong (kaas,pastei,pindakaas)
Stukkies kaas in je zak, gaan wandelen en dan af en toe heel zachtjes haar naam of 'kijk es!' zeggen. Kijkt ze op zonder te blaffen, hoera in de gloria roepen en een stuk kaas in dat bekkie. Kijkt ze niet, dan het gekef negeren. Dat zou ik proberen. Als het werkt, kan je het lekker uitbouwen zonder dat je je stem hoeft te verheffen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wil ze niks 'dragen' in dr bek?
Mijn herder kan ook onophoudelijk blaffen, ik geef haar dan een balletje. probleem opgelost.
naadje

ik woon dicht bij het recreatiegebied en ga er vrij dagelijks heen en heb altijd ballen en frisbee's mee...met bal blaft ze ook...klinkt overigens wel grappig en is lang niet zo irritant :mrgreen:
alleen ze heeft de bal altijd binnen 3 min lek en stuk :jank: dus dat is best een duur grapje
en harde ballen vind ze niet leuk...alleen tennisballen...ik ben er nu al 3 per week kwijt..ondanks dat ik de bal afpak zodra ik zie dat ze sloopt..ze weet gewoon met 1 knauw m al lek te krijgen
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”