Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips gevraagd omgeving Ommen
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Tips gevraagd omgeving Ommen
Volgende week gaan we een midweekje met de honden naar een huisje in de buurt van Ommen. Heeft er iemand nog tips voor leuke wandelingen daar in de omgeving?
-
Yennah
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Gos
- Zeer actief
We hebben een heerlijke paar dagen gehad daar in Ommen, leuk huisje, lekker gegeten, en verrukkelijk lang gewandeld! Wat een schitterende wandelgebieden heb je daar, ik ben bang dat we nog maar eens terug moeten....
Er was uiteindelijk zoveel keuze, en het fijne was, dat het er ook helemaal niet druk was (ook niet op de gemarkeerde routes). Gemiddeld kwamen we op 10/12 kilometer 1 andere hond tegen, 4 fietsers en 2 wandelaars
Ook vond ik het landschap en de soort bebossing erg afwisselend van karakter.
Het enige waar we wat teveel van zijn tegengekomen, waren de teken..... maar ik heb inmiddels erg bedreven tekenplukvingertjes gekregen
Er was uiteindelijk zoveel keuze, en het fijne was, dat het er ook helemaal niet druk was (ook niet op de gemarkeerde routes). Gemiddeld kwamen we op 10/12 kilometer 1 andere hond tegen, 4 fietsers en 2 wandelaars
Het enige waar we wat teveel van zijn tegengekomen, waren de teken..... maar ik heb inmiddels erg bedreven tekenplukvingertjes gekregen
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Dorien-Lola
- geregistreerd lid
Was gewoon even aan het rondneuzen zie ik ineens Ommen staan, gebeurd niet vaak aangezien normaal gesproken nog nooit iemand er van heeft gehoord....
Jammer dat ik je bericht nu pas lees...want ik woon in Ommen!!
Keuze uit bos genoeg!! Inderdaad veel teken heb er gisteren weer 4 uit Lola mogen halen...
Leuk dat jullie je hebben vermaakt hier in het mooie Ommense...
Jammer dat ik je bericht nu pas lees...want ik woon in Ommen!!
Keuze uit bos genoeg!! Inderdaad veel teken heb er gisteren weer 4 uit Lola mogen halen...
Leuk dat jullie je hebben vermaakt hier in het mooie Ommense...

-
oger
- nieuw lid
ommen/junne teken!
Inderdaad zeer veel teken in deze mooie omgeving, en deze hebben helaas ook een hoog "lyme"-gehalte heb ik begrepen. Dus zorg dat je de honden goed nakijkt en/of behandeld hebt. Maar kijk ook jezelf goed na.
Dit jaar lijken er veel meer teken te zijn dan vorig jaar. Gisteren van mijn reu ruim 30 van die hele kleine nimfen!!! afgehaald, mijn teef had er zo'n 15 en ikzelf had er 2.
Geen paniek, maar wel opletten geblazen!
Veel plezier.
Dit jaar lijken er veel meer teken te zijn dan vorig jaar. Gisteren van mijn reu ruim 30 van die hele kleine nimfen!!! afgehaald, mijn teef had er zo'n 15 en ikzelf had er 2.
Veel plezier.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Re: ommen/junne teken!
TJEMIG....!!!!!!!!!!oger schreef:Inderdaad zeer veel teken in deze mooie omgeving, en deze hebben helaas ook een hoog "lyme"-gehalte heb ik begrepen. Dus zorg dat je de honden goed nakijkt en/of behandeld hebt. Maar kijk ook jezelf goed na.
Veel plezier.

-
Gos
- Zeer actief
Re: ommen/junne teken!
We hadden er zelf niet eentje, de honden elke dag wel een stel. De meesten zag je nog lopen op zoek naar een goed plekje, van die hele kleine. Verder controleerden we de honden minstens 2x per dag uitgebreid, direct na het wandelen meestal al, en dan 's avonds nog een keer en 's morgens. Nu heb ik hen allebei behandeld, want hier in het gras zitten ze natuurlijk ook, maar Noeska doet vrij veel waterwerk dus ik blijf hen gewoon elke dag even controleren.oger schreef:Inderdaad zeer veel teken in deze mooie omgeving, en deze hebben helaas ook een hoog "lyme"-gehalte heb ik begrepen. Dus zorg dat je de honden goed nakijkt en/of behandeld hebt. Maar kijk ook jezelf goed na.
Veel plezier.