Midden Zwiterland = 850 km. Dat moet toch te doen zijn in een dag? Daar gaan wij ook voor, hoor. Met twee honden (dus iedere twee uur even er uit) en de bus (die niet harder rijdt dan 110/120 km/u).Marion. schreef:Jij denkt dat we 600 km in een halve dag redden (4 uur) met 2 honden achterin? Nee, dat redden we dus niet. Ik doe niet aan jakhalzen, en ik rij ook geen 175 km per uur op de Duitse snelwegen. Ook de reis ernaartoe moet graag zo ontspannen mogelijk zijnbasil schreef:2 x een halve dag is toch maar 1 dag in totaal?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vakantie
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat rijden wij ook in een (lange) dag en dan is er niets 'jakhalzen' bij met twee honden en een bus.Maxiem schreef:Het Reuzengebergte in Tsjechie is erg mooi, maar ik denk dan ook te ver weg.
Groetjes, Karen
-
Marion.
Karen. Alles wat "te doen moet zijn voor een normaal mens" doet niet terzake. IK moet rijden, en IK heb geen zin/puf om 2 volle dagen van 7 daagjes vakantie achter het stuur te gaan zitten.Scooby schreef:Midden Zwiterland = 850 km. Dat moet toch te doen zijn in een dag? Daar gaan wij ook voor, hoor. Met twee honden (dus iedere twee uur even er uit) en de bus (die niet harder rijdt dan 110/120 km/u).
Ik stuur al een beetje boel door het jaar heen, zeg maar. Ik wil vakantie
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zal je het toch dichterbij huis moeten zoeken. De Jura is Frankrijk is ook over de 800 km.Marion. schreef:Karen. Alles wat "te doen moet zijn voor een normaal mens" doet niet terzake. IK moet rijden, en IK heb geen zin/puf om 2 volle dagen van 7 daagjes vakantie achter het stuur te gaan zitten.Scooby schreef:Midden Zwiterland = 850 km. Dat moet toch te doen zijn in een dag? Daar gaan wij ook voor, hoor. Met twee honden (dus iedere twee uur even er uit) en de bus (die niet harder rijdt dan 110/120 km/u).
Ik stuur al een beetje boel door het jaar heen, zeg maar. Ik wil vakantie
Groetjes, Karen
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
www.maclin.come2me.nl
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden!Dog-out schreef:Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
Groetjes, Karen
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
-
Marion.
Als ik een huisje kan vinden, gaat het het Schwarzwald worden inderdaad.Bas Rouge schreef:De Morvan in Frankrijk en het Zwarte Woud in DLD kan ik beide zeer aanraden met honden.
Morvan veel watertjes en Zwarte Woud heel hondvriendelijk en beide niet zo gek lang rijden. Maar naar je Denemarkenervaring ben ik ook hele benieuwd.
Veel plezier in elk geval!
Denemarken zijn we een paar jaar geleden met Saar alleen geweest, en dat was heeeeeeeeeeerlijk! Lekker gewandeld, en hondvriendelijk. Daar waar je niet in een restaurantje mocht stond dat keurig op de deur vermeld; zo niet, kon je er lekker gemoedelijk eten.
Misschien volgend jaar weer
- Dog-out
- Actief
Mmm, iets langer ja. Ongeveer 8 uurtjes rijden via Parijs. Duurt even, maar dan heb je ook wat!Scooby schreef:Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden!Dog-out schreef:Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Marion vindt 8 uur rijden te lang..Dog-out schreef:Mmm, iets langer ja. Ongeveer 8 uurtjes rijden via Parijs. Duurt even, maar dan heb je ook wat!Scooby schreef:Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden!Dog-out schreef:Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
Groetjes, Karen
- Dog-out
- Actief
Ow, misschien een ander keertje dan...Scooby schreef:Marion vindt 8 uur rijden te lang..Dog-out schreef:Mmm, iets langer ja. Ongeveer 8 uurtjes rijden via Parijs. Duurt even, maar dan heb je ook wat!Scooby schreef:Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden!Dog-out schreef:Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dog-out schreef:Ow, misschien een ander keertje dan...Scooby schreef:Marion vindt 8 uur rijden te lang..Dog-out schreef:Mmm, iets langer ja. Ongeveer 8 uurtjes rijden via Parijs. Duurt even, maar dan heb je ook wat!Scooby schreef: Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden!
Groetjes, Karen
-
Marion.
Ik heb al een tijdje geleden gekeken bij jou, en het ziet er heel leuk uit. We komen je zeker een keer met een bezoekje vererenDog-out schreef:Ow, misschien een ander keertje dan...
Alleen niet nu inderdaad. Maar we zitten nu op Schwarzwald, en da's toch ook wel een uurtje of 5. Maar goed, dat rij ik ook voor de "fun" op een DDD-dag
Afijn. We zijn er nog niet uit dus
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Misschien heeft www.hondentoegestaan.nl nog iets wat in jouw termen aan te rijden is en wat naar je zin is.
-
Marion.
Dank je, daar had ik inderdaad ook al gekekenCindy de Wolf schreef:Misschien heeft www.hondentoegestaan.nl nog iets wat in jouw termen aan te rijden is en wat naar je zin is.
En zojuist heb ik geboekt voor Merzig, Hunsrück, Duitsland, 350 km bij ons vandaan.
Hier zal Saar zich wel lekker voelenNet als de Moezel slingert ook de Saar zich een weg door het steen, maar het landschap is ongerepter. Vooral het gebied rondom Saarburg en bij de Cloeuf, waar de rivier een lus maakt, is de moeite waard. De Saar ligt er ingeklemd tussen beboste oevers.

-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
-
Marion.
Van de eigenaar zelf niet, wel dezeCindy de Wolf schreef:Heb je daar een webadres van?
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Thanks! Hij gaat in mijn vakantieadressen lijstje voor het geval we ooit nog maar 2 honden hebben, nu hebben we er 5.Marion. schreef:Van de eigenaar zelf niet, wel dezeCindy de Wolf schreef:Heb je daar een webadres van?
-
Marion.
Dat wordt ietsje lastiger jaCindy de Wolf schreef:Thanks! Hij gaat in mijn vakantieadressen lijstje voor het geval we ooit nog maar 2 honden hebben, nu hebben we er 5.
Maar je kunt uit die verhaaltjes daar al wel lezen of het dierenliefhebbers zijn of niet. En als er geen aantal honden bij staat, moet je gewoon even bellen. Zorgen ze dat ze binnen 24 uur de eigenaar bellen met de vraag
(ik gok namelijk zo, dat deze paardenmeneer misschien niet eens bezwaar heeft tegen 5 honden en 2 mensen in het huisje
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Daar heb je helemaal gelijk in. Echter mijn meisjes mogen niet klagen. We waren met de jaarwisseling in Oostenrijk in de sneeuw, van de zomer 2 weken naar zuid west Frankrijk, in oktober een trainingsweek in Zwitserland, met de jaarwisseling naar Duitsland en volgend jaar mei wederom naar Frankrijk. Dit staat allemaal al vast. De rest moet nog gepland en geboekt worden. Hoe bedoel je verwendMarion. schreef:Dat wordt ietsje lastiger jaCindy de Wolf schreef:Thanks! Hij gaat in mijn vakantieadressen lijstje voor het geval we ooit nog maar 2 honden hebben, nu hebben we er 5.![]()
Maar je kunt uit die verhaaltjes daar al wel lezen of het dierenliefhebbers zijn of niet. En als er geen aantal honden bij staat, moet je gewoon even bellen. Zorgen ze dat ze binnen 24 uur de eigenaar bellen met de vraag![]()
(ik gok namelijk zo, dat deze paardenmeneer misschien niet eens bezwaar heeft tegen 5 honden en 2 mensen in het huisje)
-
Marion.
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
-
Marion.
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
-
Marion.
Zelfde hierCindy de Wolf schreef:Ja meestal wel, alhoewel we ook vaak meegingen met Dogtravel. Het liefst heb ik een vrijstaand huisje in de bossen of bergen al dan niet in de sneeuw met een leuke tuin en vrije uitloop, dichtbij wandelroutes.
Alleen dogtravel vind ik weer te "massaal" voor onze èchte vakantie (haha, jaaaaaa, dit weekje is een echte vakantie
Ik wil er wel een keer mee, maar dan gewoon als weekendje tussendoor. Voor de èchte vakantie is het gewoon Pieter en ik, en de meisjes. Verder niemand
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Wij zijn ruim 3 jaar met Dogtravel meegeweest als echte vakantie zeg maar waaronder 2 keer een week Frankrijk. Zeer zeker de eerste keer was dat ook echt vakantie. Nu vind ik Dogtravel te massaal geworden en sinds de dood van Bas is het niet echt Dogtravel meer. Moet ik eerlijheidshalve bekennen dat Bas en Marit vrienden van ons geworden zijn en de klap van Bas zijn dood dus behoorlijk hard is aangekomen. Sinds 1.5 jaar houden wij het liever op huisjes huren en zelf wandelen. Weet je tenminste ook zeker dat de groep ok is en dat ik niet bang hoef te zijn voor trammelant. Jesse van mij heeft namelijk een caudo mediale schouderinstabiliteit en Baloe heeft een dubbele bekkenkanteling en dubbele LPC operatie gehad. Met die 2 moet je dan altijd net even wat beter opletten dat het niet te ruw wordt.
-
Melanie 74
Marion. schreef:Dank je, daar had ik inderdaad ook al gekekenCindy de Wolf schreef:Misschien heeft www.hondentoegestaan.nl nog iets wat in jouw termen aan te rijden is en wat naar je zin is.![]()
En zojuist heb ik geboekt voor Merzig, Hunsrück, Duitsland, 350 km bij ons vandaan.Hier zal Saar zich wel lekker voelenNet als de Moezel slingert ook de Saar zich een weg door het steen, maar het landschap is ongerepter. Vooral het gebied rondom Saarburg en bij de Cloeuf, waar de rivier een lus maakt, is de moeite waard. De Saar ligt er ingeklemd tussen beboste oevers.
Ziet er erg leuk uit
Alvast heel veel plezier
Je bent al aardig bij mij in de buurt, ik woon nog iets oostelijker