Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef:
basil schreef:2 x een halve dag is toch maar 1 dag in totaal? :denken:
Jij denkt dat we 600 km in een halve dag redden (4 uur) met 2 honden achterin? Nee, dat redden we dus niet. Ik doe niet aan jakhalzen, en ik rij ook geen 175 km per uur op de Duitse snelwegen. Ook de reis ernaartoe moet graag zo ontspannen mogelijk zijn :wink:
Midden Zwiterland = 850 km. Dat moet toch te doen zijn in een dag? Daar gaan wij ook voor, hoor. Met twee honden (dus iedere twee uur even er uit) en de bus (die niet harder rijdt dan 110/120 km/u).
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:Het Reuzengebergte in Tsjechie is erg mooi, maar ik denk dan ook te ver weg.
Dat rijden wij ook in een (lange) dag en dan is er niets 'jakhalzen' bij met twee honden en een bus.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Scooby schreef:Midden Zwiterland = 850 km. Dat moet toch te doen zijn in een dag? Daar gaan wij ook voor, hoor. Met twee honden (dus iedere twee uur even er uit) en de bus (die niet harder rijdt dan 110/120 km/u).
Karen. Alles wat "te doen moet zijn voor een normaal mens" doet niet terzake. IK moet rijden, en IK heb geen zin/puf om 2 volle dagen van 7 daagjes vakantie achter het stuur te gaan zitten.
Ik stuur al een beetje boel door het jaar heen, zeg maar. Ik wil vakantie :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Scooby schreef:Midden Zwiterland = 850 km. Dat moet toch te doen zijn in een dag? Daar gaan wij ook voor, hoor. Met twee honden (dus iedere twee uur even er uit) en de bus (die niet harder rijdt dan 110/120 km/u).
Karen. Alles wat "te doen moet zijn voor een normaal mens" doet niet terzake. IK moet rijden, en IK heb geen zin/puf om 2 volle dagen van 7 daagjes vakantie achter het stuur te gaan zitten.
Ik stuur al een beetje boel door het jaar heen, zeg maar. Ik wil vakantie :wink:
Dan zal je het toch dichterbij huis moeten zoeken. De Jura is Frankrijk is ook over de 800 km.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

En dit, is een prachtige omgeving ook

Champagne Ardennen, omgeving Charleville-Mézières. is ongeveer 5 uur rijden bij jou vandaan (zie googlemap)

Afbeelding

Afbeelding
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dog-out schreef:Bij ons is het ook gezellig!
www.maclin.come2me.nl
Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden! :wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

De Morvan in Frankrijk en het Zwarte Woud in DLD kan ik beide zeer aanraden met honden.

Morvan veel watertjes en Zwarte Woud heel hondvriendelijk en beide niet zo gek lang rijden. Maar naar je Denemarkenervaring ben ik ook hele benieuwd.
Veel plezier in elk geval!
Marion.

Bas Rouge schreef:De Morvan in Frankrijk en het Zwarte Woud in DLD kan ik beide zeer aanraden met honden.

Morvan veel watertjes en Zwarte Woud heel hondvriendelijk en beide niet zo gek lang rijden. Maar naar je Denemarkenervaring ben ik ook hele benieuwd.
Veel plezier in elk geval!
Als ik een huisje kan vinden, gaat het het Schwarzwald worden inderdaad.

Denemarken zijn we een paar jaar geleden met Saar alleen geweest, en dat was heeeeeeeeeeerlijk! Lekker gewandeld, en hondvriendelijk. Daar waar je niet in een restaurantje mocht stond dat keurig op de deur vermeld; zo niet, kon je er lekker gemoedelijk eten.
Misschien volgend jaar weer :wink:
Dog-out
Actief
een Borr

Scooby schreef:
www.maclin.come2me.nl
Mmm, iets langer ja. Ongeveer 8 uurtjes rijden via Parijs. Duurt even, maar dan heb je ook wat! :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dog-out schreef:
Scooby schreef:
www.maclin.come2me.nl
Mmm, iets langer ja. Ongeveer 8 uurtjes rijden via Parijs. Duurt even, maar dan heb je ook wat! :ok:
Marion vindt 8 uur rijden te lang..
Dog-out
Actief
een Borr

Scooby schreef:
Dog-out schreef:
Scooby schreef:
www.maclin.come2me.nl
Ow, misschien een ander keertje dan...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Dog-out schreef:
Scooby schreef:
Dog-out schreef:
Scooby schreef: Maar in elk geval langer dan een halve dag rijden! :wink:
Ow, misschien een ander keertje dan...
:wink:
Marion.

Dog-out schreef:Ow, misschien een ander keertje dan...
Ik heb al een tijdje geleden gekeken bij jou, en het ziet er heel leuk uit. We komen je zeker een keer met een bezoekje vereren :wink:

Alleen niet nu inderdaad. Maar we zitten nu op Schwarzwald, en da's toch ook wel een uurtje of 5. Maar goed, dat rij ik ook voor de "fun" op een DDD-dag :19:

Afijn. We zijn er nog niet uit dus :mrgreen:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Misschien heeft www.hondentoegestaan.nl nog iets wat in jouw termen aan te rijden is en wat naar je zin is.
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Misschien heeft www.hondentoegestaan.nl nog iets wat in jouw termen aan te rijden is en wat naar je zin is.
Dank je, daar had ik inderdaad ook al gekeken :wink:

En zojuist heb ik geboekt voor Merzig, Hunsrück, Duitsland, 350 km bij ons vandaan.
Net als de Moezel slingert ook de Saar zich een weg door het steen, maar het landschap is ongerepter. Vooral het gebied rondom Saarburg en bij de Cloeuf, waar de rivier een lus maakt, is de moeite waard. De Saar ligt er ingeklemd tussen beboste oevers.
Hier zal Saar zich wel lekker voelen :mrgreen:

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Heb je daar een webadres van?
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Heb je daar een webadres van?
Van de eigenaar zelf niet, wel deze
Cindy de Wolf
Zeer actief

Marion. schreef:
Cindy de Wolf schreef:Heb je daar een webadres van?
Van de eigenaar zelf niet, wel deze
Thanks! Hij gaat in mijn vakantieadressen lijstje voor het geval we ooit nog maar 2 honden hebben, nu hebben we er 5.
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Thanks! Hij gaat in mijn vakantieadressen lijstje voor het geval we ooit nog maar 2 honden hebben, nu hebben we er 5.
Dat wordt ietsje lastiger ja :mrgreen:
Maar je kunt uit die verhaaltjes daar al wel lezen of het dierenliefhebbers zijn of niet. En als er geen aantal honden bij staat, moet je gewoon even bellen. Zorgen ze dat ze binnen 24 uur de eigenaar bellen met de vraag :wink:
(ik gok namelijk zo, dat deze paardenmeneer misschien niet eens bezwaar heeft tegen 5 honden en 2 mensen in het huisje :19: )
Cindy de Wolf
Zeer actief

Marion. schreef:
Cindy de Wolf schreef:Thanks! Hij gaat in mijn vakantieadressen lijstje voor het geval we ooit nog maar 2 honden hebben, nu hebben we er 5.
Dat wordt ietsje lastiger ja :mrgreen:
Maar je kunt uit die verhaaltjes daar al wel lezen of het dierenliefhebbers zijn of niet. En als er geen aantal honden bij staat, moet je gewoon even bellen. Zorgen ze dat ze binnen 24 uur de eigenaar bellen met de vraag :wink:
(ik gok namelijk zo, dat deze paardenmeneer misschien niet eens bezwaar heeft tegen 5 honden en 2 mensen in het huisje :19: )
Daar heb je helemaal gelijk in. Echter mijn meisjes mogen niet klagen. We waren met de jaarwisseling in Oostenrijk in de sneeuw, van de zomer 2 weken naar zuid west Frankrijk, in oktober een trainingsweek in Zwitserland, met de jaarwisseling naar Duitsland en volgend jaar mei wederom naar Frankrijk. Dit staat allemaal al vast. De rest moet nog gepland en geboekt worden. Hoe bedoel je verwend :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Dit staat allemaal al vast. De rest moet nog gepland en geboekt worden. Hoe bedoel je verwend :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verwender dan die van mij in elk geval. Het laatste wat hier echt van tevoren geboekt was is een jaar of 5 geleden denk ik :mrgreen:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Dat heeft meer te maken met het feit dat accomodaties voor 5 honden spaarzaam zijn. Daarnaast is vriendlief leraar dus we zijn ook nog eens aan de kindervakanties gebonden. Op deze manier lukt het aardig :mrgreen: :smile:
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Dat heeft meer te maken met het feit dat accomodaties voor 5 honden spaarzaam zijn. Daarnaast is vriendlief leraar dus we zijn ook nog eens aan de kindervakanties gebonden. Op deze manier lukt het aardig :mrgreen: :smile:
Kun je wel zeggen ja :mrgreen:
Gaan jullie altijd naar huisjes?
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ja meestal wel, alhoewel we ook vaak meegingen met Dogtravel. Het liefst heb ik een vrijstaand huisje in de bossen of bergen al dan niet in de sneeuw met een leuke tuin en vrije uitloop, dichtbij wandelroutes.
Marion.

Cindy de Wolf schreef:Ja meestal wel, alhoewel we ook vaak meegingen met Dogtravel. Het liefst heb ik een vrijstaand huisje in de bossen of bergen al dan niet in de sneeuw met een leuke tuin en vrije uitloop, dichtbij wandelroutes.
Zelfde hier :wink:
Alleen dogtravel vind ik weer te "massaal" voor onze èchte vakantie (haha, jaaaaaa, dit weekje is een echte vakantie :pffff: )
Ik wil er wel een keer mee, maar dan gewoon als weekendje tussendoor. Voor de èchte vakantie is het gewoon Pieter en ik, en de meisjes. Verder niemand :19:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Wij zijn ruim 3 jaar met Dogtravel meegeweest als echte vakantie zeg maar waaronder 2 keer een week Frankrijk. Zeer zeker de eerste keer was dat ook echt vakantie. Nu vind ik Dogtravel te massaal geworden en sinds de dood van Bas is het niet echt Dogtravel meer. Moet ik eerlijheidshalve bekennen dat Bas en Marit vrienden van ons geworden zijn en de klap van Bas zijn dood dus behoorlijk hard is aangekomen. Sinds 1.5 jaar houden wij het liever op huisjes huren en zelf wandelen. Weet je tenminste ook zeker dat de groep ok is en dat ik niet bang hoef te zijn voor trammelant. Jesse van mij heeft namelijk een caudo mediale schouderinstabiliteit en Baloe heeft een dubbele bekkenkanteling en dubbele LPC operatie gehad. Met die 2 moet je dan altijd net even wat beter opletten dat het niet te ruw wordt.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Marion. schreef:
Cindy de Wolf schreef:Misschien heeft www.hondentoegestaan.nl nog iets wat in jouw termen aan te rijden is en wat naar je zin is.
Dank je, daar had ik inderdaad ook al gekeken :wink:

En zojuist heb ik geboekt voor Merzig, Hunsrück, Duitsland, 350 km bij ons vandaan.
Net als de Moezel slingert ook de Saar zich een weg door het steen, maar het landschap is ongerepter. Vooral het gebied rondom Saarburg en bij de Cloeuf, waar de rivier een lus maakt, is de moeite waard. De Saar ligt er ingeklemd tussen beboste oevers.
Hier zal Saar zich wel lekker voelen :mrgreen:

Afbeelding

Ziet er erg leuk uit :ok:
Alvast heel veel plezier

Je bent al aardig bij mij in de buurt, ik woon nog iets oostelijker :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”