Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar Amerika, hond mee?
Moderator: moderatorteam
- Cheryl87
- Zeer actief
Naar Amerika, hond mee?
Hallo,
Wat een feest. Volgend jaar gaat mjin neef trouwen in Amerika en wij zijn uitgenodigd. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik moest ook denken aan mijn hond.. En dan vooral aan de vragen waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben.
Mag hij mee?
Moet hij in quarantaine als hij mee gaat?
Welke inentingen heeft hij nodig?
En vooral.. welke vliegtuigmaatschappij? Ik zag bijvoorbeeld bij KLM op de site dat de hond alleen mee mag als bagage.
Maar ik las op een andere site (dogsincluded.nl) dat als je een kleine hond dat die soms mee mag in de cabine in de reistas.
Dat zou natuurlijk ideaal zijn~! Beetle is niet groot (ong 32 cm hoog) en gewicht is rond de 6 kilo..
Nou stond er niet bij hoe groot de hond mocht zijn en hoeveel kilo maar ja dat verschilt per maatschappij.
Weten jullie een maatschappij waarbij de hond mee mag met jou in het vliegtuig?
Ik denk dat als hij niet mee mag maar als bagage mee moet ik hem niet mee neem, lijkt me niks voor hem. Wat denken jullie? Ik ga in Mei dus zal niet echt koud zijn.
Groetjes Cheryl
Wat een feest. Volgend jaar gaat mjin neef trouwen in Amerika en wij zijn uitgenodigd. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik moest ook denken aan mijn hond.. En dan vooral aan de vragen waar ik hoop dat jullie antwoord op hebben.
Mag hij mee?
Moet hij in quarantaine als hij mee gaat?
Welke inentingen heeft hij nodig?
En vooral.. welke vliegtuigmaatschappij? Ik zag bijvoorbeeld bij KLM op de site dat de hond alleen mee mag als bagage.
Maar ik las op een andere site (dogsincluded.nl) dat als je een kleine hond dat die soms mee mag in de cabine in de reistas.
Dat zou natuurlijk ideaal zijn~! Beetle is niet groot (ong 32 cm hoog) en gewicht is rond de 6 kilo..
Nou stond er niet bij hoe groot de hond mocht zijn en hoeveel kilo maar ja dat verschilt per maatschappij.
Weten jullie een maatschappij waarbij de hond mee mag met jou in het vliegtuig?
Ik denk dat als hij niet mee mag maar als bagage mee moet ik hem niet mee neem, lijkt me niks voor hem. Wat denken jullie? Ik ga in Mei dus zal niet echt koud zijn.
Groetjes Cheryl
Made by Spriet
- Moos
- Zeer actief
Wat bij mij te binnen schiet is dat ik me afvraag hoe het zit met plassen voor zo'n hondje
Moos en Saar moeten altijd sneller plassen als ze in een wat spannende situatie zijn sowieso al. Maar zelfs als de hond dat niet moet, dan zal hij in totaal toch snel zo'n 10-12 uur niet kunnen plassen als hij als handbaggage meegaat denk ik?
Mijn hondjes zouden dat niet redden, zeker niet in een voor hen spannende situatie. Maar dat verschil natuurlijk ook per hond
Moos en Saar moeten altijd sneller plassen als ze in een wat spannende situatie zijn sowieso al. Maar zelfs als de hond dat niet moet, dan zal hij in totaal toch snel zo'n 10-12 uur niet kunnen plassen als hij als handbaggage meegaat denk ik?
Mijn hondjes zouden dat niet redden, zeker niet in een voor hen spannende situatie. Maar dat verschil natuurlijk ook per hond

- Cheryl87
- Zeer actief
Tja, Beetle is pas 6,5 maand en is nog niet echt in een spannende situatie terecht gekomen dus echt weten hoe hij reageert weet ik niet.
Maar ja, dat het spannend is, zal best, daarom wil ik hem zoiezo alleen meenemen als ik hem bij me kan houden. Maar zie bijvoorbeeld bij transavia al.. honden tot 5 kilo.. Ja beetle is 6,5.
Maar ja, plassen is inderdaad een punt. Hij zal het ook niet volhouden denk ik, maar dan mag hij wel in zijn hok plassen
Nee even serieus, ik weet dat ook nog niet helemaal hoe ik dat dan oplos. Zoiezo goed uitlaten voor de reis, even laten rennen e.d., als advies staat er ook overal 12 uur voor de reis niet laten eten en 3 uur voor de reis niet meer laten drinken.. Maar ja even alle opties nagaan.
Het is ook niet zeker of hij mee gaat, kijk als hij mee mag bij mij in het vliegtuig is natuurlijk super, maar ik mag hem niet bij me nemen, hij moet in de tas, onder de stoel blijven staan.
Oftewel, een echt leuke ervaring zal het niet zijn.
Dat hij mee zou gaan, zou meer voor mezelf zijn omdat ik hem niet achter wil laten bij een pension of bij familie dan voor hem. Hij kan wel alleen blijven, als er andere honden zijn vind hij alles best haha
Zoiezo zit er hier een de buurt een goed hondenpension.
Maar ik wil eerst alle opties bekijken, ik ga dan toch een week, en dat is lang, vind ik..
Maar ja, dat het spannend is, zal best, daarom wil ik hem zoiezo alleen meenemen als ik hem bij me kan houden. Maar zie bijvoorbeeld bij transavia al.. honden tot 5 kilo.. Ja beetle is 6,5.
Maar ja, plassen is inderdaad een punt. Hij zal het ook niet volhouden denk ik, maar dan mag hij wel in zijn hok plassen
Nee even serieus, ik weet dat ook nog niet helemaal hoe ik dat dan oplos. Zoiezo goed uitlaten voor de reis, even laten rennen e.d., als advies staat er ook overal 12 uur voor de reis niet laten eten en 3 uur voor de reis niet meer laten drinken.. Maar ja even alle opties nagaan.
Het is ook niet zeker of hij mee gaat, kijk als hij mee mag bij mij in het vliegtuig is natuurlijk super, maar ik mag hem niet bij me nemen, hij moet in de tas, onder de stoel blijven staan.
Oftewel, een echt leuke ervaring zal het niet zijn.
Dat hij mee zou gaan, zou meer voor mezelf zijn omdat ik hem niet achter wil laten bij een pension of bij familie dan voor hem. Hij kan wel alleen blijven, als er andere honden zijn vind hij alles best haha
Zoiezo zit er hier een de buurt een goed hondenpension.
Maar ik wil eerst alle opties bekijken, ik ga dan toch een week, en dat is lang, vind ik..
Made by Spriet
- Moos
- Zeer actief
Ik persoonlijk zou voor de oppas gaan, zeker als je het idee hebt dat hij dat eigenlijk wel prima vindt en je hem eigenlijk alleen mee zou nemen voor jezelf, niet zozeer voor hem
Ik dacht ook altijd dat het max 5 kilo was, maar ik meen dat er hier mensen zijn die een zwaardere hond/pup ook wel als handbaggage mee hebben genomen, dat verschilt dan inderdaad per maatschappij. KLM is meen ik echt maar max 4 of 5 kilo. Dacht ik hoor. Er is ook een bepaalde maat tas waar ze rechtop in moeten kunnen staan of iets in die trant.
Maar als Beetle het bij een oppas ook prima vindt dan zou ik hem lekker thuislaten. Hij mag dan wel in zijn tas plassen, maar dat zal hij alleen doen als hij echt knapt, en zo prettig zal dat niet voelen.
(en dan moet je daarna denk ik ook meteen met hem de toiletten in om de tas schoon te maken).
En de bruiloft zelf; mag hij dan mee? Moet je hem dan alleen in het hotel laten?
Ik dacht ook altijd dat het max 5 kilo was, maar ik meen dat er hier mensen zijn die een zwaardere hond/pup ook wel als handbaggage mee hebben genomen, dat verschilt dan inderdaad per maatschappij. KLM is meen ik echt maar max 4 of 5 kilo. Dacht ik hoor. Er is ook een bepaalde maat tas waar ze rechtop in moeten kunnen staan of iets in die trant.
Maar als Beetle het bij een oppas ook prima vindt dan zou ik hem lekker thuislaten. Hij mag dan wel in zijn tas plassen, maar dat zal hij alleen doen als hij echt knapt, en zo prettig zal dat niet voelen.
(en dan moet je daarna denk ik ook meteen met hem de toiletten in om de tas schoon te maken).
En de bruiloft zelf; mag hij dan mee? Moet je hem dan alleen in het hotel laten?

- Cheryl87
- Zeer actief
Bij de bruiloft zelf zou hij mee mogen.
Maar ik denk dat ik inderdaad Beetle bij een pension doe voor een weekje, kan hij ook nog met andere honden spelen. Hij vind het al gauw best! Misschien dat hij wat lastiger eet omdat het geen makkelijke eter is maar ja als dat alles is..
Als het nou een vliegreis is van max 5 uur zou het nog kunnen denk.. maar dit is te lang inderdaad.
Nee Beetle blijft thuis.
Even zoeken naar een goed pension.. maar denk dat ik er al 1 weet.
Groetjes Cheryl
Maar ik denk dat ik inderdaad Beetle bij een pension doe voor een weekje, kan hij ook nog met andere honden spelen. Hij vind het al gauw best! Misschien dat hij wat lastiger eet omdat het geen makkelijke eter is maar ja als dat alles is..
Als het nou een vliegreis is van max 5 uur zou het nog kunnen denk.. maar dit is te lang inderdaad.
Nee Beetle blijft thuis.
Even zoeken naar een goed pension.. maar denk dat ik er al 1 weet.
Groetjes Cheryl
Made by Spriet
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, in Amerika toch niet?!Maxiem schreef:Even zo uit mijn hoofd: Volgens mij moeten honden een aantal weken in quarantaine. Ik ben even aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden op internet.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Moos
- Zeer actief
Van de site van KLM geplukt:Scooby schreef:Honden tot 10 kilo mogen toch mee in de cabine?
"In de cabine: op uw vlucht onder de stoel voor u. Dit is alleen onder bepaalde voorwaarden toegestaan voor zeer kleine katten en honden die in een kennel passen van maximaal 43 x 31 x 20 cm (l x b x h) en 4 kg (huisdier + kennel). Raadpleeg KLM Reserveringen over verdere voorwaarden."
Bij KLM dus niet, maar bij een andere maatschappij wellicht wel.

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Per(soonlijk zeg ik nee !
Ik ben nog maar enkel geëmigreerd naar de Costa Blanca ( 2u30 vlucht) en dat was al zeer stresserend voor mijn 2 volwassen honden ( toen 7 en 5 jaar oud).
Doe je hpnd/pup dan op een goei opvangadres of bij familie, daar heeft ie meer aan dan van vliegstress...
Eva
Ik ben nog maar enkel geëmigreerd naar de Costa Blanca ( 2u30 vlucht) en dat was al zeer stresserend voor mijn 2 volwassen honden ( toen 7 en 5 jaar oud).
Doe je hpnd/pup dan op een goei opvangadres of bij familie, daar heeft ie meer aan dan van vliegstress...
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
linlin
bij united kan je hond mee in de cabine, als hij maar in een tas of kennel past die onder de stoel voor je kan. ze doen dus niet aan maximumgewicht.
http://www.united.com/page/article/0,6722,51255,00.html
verder mogen ze gewoon de u.s. in, mits geent en gezond.
http://www.cdc.gov/ncidod/dq/animal.htm
http://www.united.com/page/article/0,6722,51255,00.html
verder mogen ze gewoon de u.s. in, mits geent en gezond.
http://www.cdc.gov/ncidod/dq/animal.htm