Senna is nu bijna 4 jaar, en omdat ze momenteel niet echt denderend luistert ben ik een EG-cursus met haar gaan volgen. Pas 2 lessen gehad nu. Het probleem is eigenlijk dat ik Senna niet enthousiast kan krijgen. Ze kent alle oefeningen wel, dat heb ik haar wel al geleerd in de loop der jaren maar het volgen is een ramp. Een speeltje vindt ze niks, als ik een snoepje voor haar neus houd dan volgt ze even, geef ik het snoepje dan is het meteen over. Zelfs voor knakworst wat ze normaal gesproken erg lekker vindt haalt ze haar neus voor op....Ze loopt dan te sjokken en let totaal niet op. Zeker als de les zo'n 20 minuten bezig is is ze het echt zat.
Ik moest overigens wel lachen om die doos; de les was afgelopen en we liepen samen met een cursus-genoot het terrein af, kwamen langs een veld en Senna ging helemaal uit haar dak. Spelbuigingen, keihard rondjes rennen om me heen, wilde spelen met het andere hondje (terwijl ze tijdens de les bangig doet naar de andere honden.....
Heeft iemand tips om haar enthousiaster te maken? Overigens loop ik zelf helemaal uit m'n dak te gaan om haar enthousiast te krijgen maar dat boeit haar totaal niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt daarvoor!