Ik wist dat we het niet zouden halen omdat hij het vooruitsturen naar de plaats nog niet onder de knie heeft. Maar dat we zo zwaar zouden zakken had ik niet verwacht.
Het eerste deel (het passeren van zittende honden) ging perfect. Vervolgens moesten ze allemaal op een rij gaan liggen en blijven terwijl de bazen 12 meter verderop gingen staan. Benthor bleef netjes liggen totdat een andere hond opsprong en bovenop Benthor sprong. Daarna moesten we de oefening nog een keer doen maar Benthor wilde helemaal niet meer luisteren. Hij mocht toen niet mee doen met de oefening
Daarna moesten we individueel wat oefeningen doen maar ook toen wilde hij nog niet luisteren. Bij los volgen ging hij het hele veld over (en verstoorde een ander examen) en bij voorkomen kwam hij wel maar ging hij achter mij staan.
We zijn dus gezakt....
Maar ach vol goede moed gaan we de B-cursus deze zomer weer opnieuw doen. Benthor vindt de cursus erg leuk en ik ook.
Later op de dag heb ik met Iarik examen gedaan voor de verkorte puppycursus. Het ging super! Volgen, voorkomen, af en blijf. Hij deed alles keurig netjes.
Bij het uitreiken van de diploma's bleek zelfs dat Iarik de beste van de groep was dus we kregen een trofee mee naar huis.
Van de zomer gaan we lekker verder met de lange puppencursus.