Ik heb ook de fluisteraar boeken gelezen.
Ik dacht meteen; als dit DE methode is, ben ik flink de sigaar.
Mijn honden zouden denken dat er iets ernstig mis was als ik niet meer tegen ze zou babbelen.
Er staan genoeg interessante dingen in, maar de toon van de boeken zijn wel alsof het DE (enige, juiste) manier zou zijn.
En dat staat me dan weer tegen.
en toch is er meer aan een hond dan wij kunnen bevroeden . wat jij zegt klopt hoor (of, tenminste, ik ben het er mee eens ), maar hoe dan dit te verklaren : ik lul mijn honden hier werkelijk de oren van het hoofd, en toch horen ze alles wat ze moeten horen. het zal wel de intonatie zijn, of de woorden zelf, of de lichaamstaal - hoogst waarschijnlijk een combinatie van die drie.
feit blijft dat ze zonder problemen het interessante tussen de ruis uitpikken, en dat doet er niet eentje, maar allemaal.
Dat is hier ook zo.
Bammie is hier vanaf pup en wij begrijpen elkaar zo goed, dat ik het soms gewoon eng vind, werkelijk waar.
Een blik kan voldoende zijn; met alleen mijn ogen kan ik hem overhalen tot een spelletje.
Met een hele zin, rustig uitgesproken, dat hij de kat niet zo mag plagen; "Bammie, zit Pebbles nou niet zo te plagen, joh" waarop hij halverwege de zin stopt met de kat achterna wandelen en rustig gaat liggen, mij aankijkend.
Waarop ik dan weer naar hem knipoog
Het is bijna niet uit te leggen, mensen verklaren je bijna voor gek :N:
"jaja, het zal wel, zal wel toeval zijn"
Megan is hier op haar 7e gekomen en ook zij is inmiddels zover. In het begin durfde ze je niet recht aan te kijken maar nu zoekt ze ook je ogen op en reageert ook echt op je blik.
Kletsen was in het begin voor haar een raadsel maar nu is het:
We gaan niet kijken of die meneer wat lekkers voor je heeft
Waarop ze je aankijkt van; ook flauw en netjes meeloopt.
(ja misschien te veel vermenselijkt maar zo zie ik het, zo komt het op mij over)
Zelfs kleine Misty verandert met de dag.
Te bedenken dat ze anderhalf jaar in een donker hokje heeft gezeten.
Ik ben heel rustig met haar maar de laatste weken is het me opgevallen dat ze steeds vaker oogcontact maakt.
Het is wel eens moeilijk om niet te druk te babbelen tegen haar.
Gisteren, bijvoorbeeld, liep ze een beetje jolig door het huis waarop ik het niet kon laten om haar wat aan te moedigen.
"Hee meissie ben je lekker melig aan het doen"
Waarop ze ineens boven op de bank sprong en kwam knuffelspelen.
Weer een stukje overwonnen met haar