Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef drachtig of niet; Update deel II

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Chawa schreef:
truusje schreef:Die glazige afscheiding, zijn dat van die dunne heldere sliertjes, die je vooral ziet als ze heeft geplast? Zo ja, dan is ze hoogstwaarschijnlijk drachtig.

succes met afwachten :ok:
Ja, dat dus. Ik word gek hoor, hahahahaha :wall:
Altijd rustig blijven hoor :mrgreen:
Als jouw teefje echt zulke slijmdraadjes heeft, zou ik ervan uit gaan dat ze draagt.

groetjes gemma
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Doorzichtig slijmerige afscheiding kan toch ook gewoon vaginitis zijn? :19:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Riboet schreef:Doorzichtig slijmerige afscheiding kan toch ook gewoon vaginitis zijn? :19:
dat is meestal niet doorzichtig :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Waarom doe je niet nog een echo bij een andere dierenkliniek.
Elly
Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

ja hoor, heb dit zelf ook meegemaakt

teef moest niet gedekt zijn, maar zo'n 4 week na de loopsheid had ik raar gevoel erbij, echo gemaakt, maar zat niks in, dus heb haar op rantsoen gezet

tot ik het op een gegeven moment niet meer vertrouwde, nogmaals echo laten doen (ca 9 weken na loopsheid), dezelfde nacht beviel ze van 1 gezonde pup
heb totaal niks geen beweging of wat dan ook gevoeld :19:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

Vandaag op de 38e dag na de dekking wéér voor een echo geweest, maar nu bij een andere DA. Deze zei direkt je kan wel zien dat ze drachtig is. Nou.....................na heel veel zoeken kwam er met moeite en pijn een vruchtje te voorschijn, waarvan de DA ook nog vond dat het er vreemd uit zag. Maar zei hij, ze stond ook geen seconde stil, dus.....over 2 weken een röntgenfoto. " Slik *

Bij de weg. 10 dagen geleden 39,00 Euri betaald voor een echo, vandaag 59,95 ????????????????????????????? Is me nogal geen verschil.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Oooh, dus ze is toch drachtig!
Gefeliciteerd!
Hopen dat het pupseltje gezond is.
En idd, elke dierenarts houdt er zijn eigen prijzen op na.
:zweep:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Chawa schreef:Vandaag op de 38e dag na de dekking wéér voor een echo geweest, maar nu bij een andere DA. Deze zei direkt je kan wel zien dat ze drachtig is. Nou.....................na heel veel zoeken kwam er met moeite en pijn een vruchtje te voorschijn, waarvan de DA ook nog vond dat het er vreemd uit zag. Maar zei hij, ze stond ook geen seconde stil, dus.....over 2 weken een röntgenfoto. " Slik *

Bij de weg. 10 dagen geleden 39,00 Euri betaald voor een echo, vandaag 59,95 ????????????????????????????? Is me nogal geen verschil.
ik heb zo om en nabij de 42 euro betaald anderhalf jaar geleden :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chawa
Actief

Paulala schreef:Oooh, dus ze is toch drachtig!
Gefeliciteerd!
Ja en dat was voor mij zo klaar als een klontje. Maar, slechts 1 puppy dat is wel een teleurstelling vooral ook omdat de dierenarts niet weet of het in orde is.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Chawa schreef:
Paulala schreef:Oooh, dus ze is toch drachtig!
Gefeliciteerd!
Ja en dat was voor mij zo klaar als een klontje. Maar, slechts 1 puppy dat is wel een teleurstelling vooral ook omdat de dierenarts niet weet of het in orde is.
Dat is idd heel erg jammer als het niet gezond blijkt te zijn....
Ik hoop heel erg voor jullie dat alles in orde is!!!
:zweep:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat zag er raar uit aan het vruchtblaasje eigenlijk?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chawa
Actief

malinois schreef:wat zag er raar uit aan het vruchtblaasje eigenlijk?
Heb ik ook tig keer gevraagd. Het kwam er op neer dat hij niets zag bewegen en dat ook de contouren erg vaag waren. Maar dat kon ook komen omdat ze niet stil stond ?????????!!!!! :denken:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Nou, spannend hoor.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Gewoon afwachten en beter één pup, dan geen pup?
Chawa
Actief

Vandaag weer bij de dierenarts geweest, nu voor een röntgenfoto. Ja hoor, ik had toch gelijk, ze is drachtig van wel 1 pup.
Chawa
Actief

Nanna schreef:
Chawa schreef:Vandaag weer bij de dierenarts geweest, nu voor een röntgenfoto. Ja hoor, ik had toch gelijk, ze is drachtig van wel 1 pup.
Beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht :wink:
Toch jammer hoor, 1 pup maar. Ik heb ook wel eenlingen gehad en vond ze toch altijd wat sneu zo zonder broertjes en zusjes. Maar ja, je doet er niets aan.
Precies ja, en juist omdat het voor de ontwikkeling van de pup niet optimaal is om alleen te zijn wil ik toch proberen ergens nog een pas geboren pup van daan te halen. Of vind je van niet ?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Chawa schreef:
Nanna schreef:
Chawa schreef:Vandaag weer bij de dierenarts geweest, nu voor een röntgenfoto. Ja hoor, ik had toch gelijk, ze is drachtig van wel 1 pup.
Toch jammer hoor, 1 pup maar. Ik heb ook wel eenlingen gehad en vond ze toch altijd wat sneu zo zonder broertjes en zusjes. Maar ja, je doet er niets aan.
Precies ja, en juist omdat het voor de ontwikkeling van de pup niet optimaal is om alleen te zijn wil ik toch proberen ergens nog een pas geboren pup van daan te halen. Of vind je van niet ?
ja, als er ergens moederloze pup(s) zijn, is dat zeker het proberen waard :wink:
of misschien dat een (bevriende) fokker ook een nest krijgt en 1 of 2 pups kan "missen" ( staat wat raar, maar je snapt me denk ik wel haha)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Chawa schreef:
Nanna schreef:
Als dat mogelijk is, zou ik het zeker doen. Ik heb vorig jaar zelf ook een eenling gehad, en heb me toen direct aangemeld bij de Moederloze Puppycentrale: http://www.moederlozepups.nl/index.htm. Ik had vorig jaar geen geluk, er waren geen andere pups die een pleegmoeder nodig hadden op dat moment, maar wie weet lukt het bij jou wel.
Chawa
Actief

Dat is precies waar ik aan gedacht heb, die puppy centrale. En ik durf het ook aan omdat ik weet wat een perfecte moeder deze teef is. Bovendien is ze de rust zelve, geen spoortje van agressie, angst of onzekerheid ook niet naar vreemde mensen toe die naar de puppys (in dit geval pup) komen kijken. Ik ga direkt bellen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Super dat je direct actie onderneemt, ik denk dat een andere fokker hier erg mee geholpen kan zijn en voor jouw pup (en moederhond) zou het ook veel prettiger zijn.
Ik hoop dat het gaat lukken! :ok:
Chawa
Actief

Ja en nu maar hopen dat er dan ook een of meerdere pups beschikbaar zijn als "pleegzusje of broertje" Zal ik ook een oproep op Marktplaats doen ? Toen ik voor 6 á 8 weken een weilandje zocht voor ons paardje omdat zijn landje opnieuw ingezaaid moest worden had ik binnen een paar uur hele leuke en lieve reakties.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Chawa schreef:Ja en nu maar hopen dat er dan ook een of meerdere pups beschikbaar zijn als "pleegzusje of broertje" Zal ik ook een oproep op Marktplaats doen ? Toen ik voor 6 á 8 weken een weilandje zocht voor ons paardje omdat zijn landje opnieuw ingezaaid moest worden had ik binnen een paar uur hele leuke en lieve reakties.
ik zou me niet op MP wagen.. je hebt toch wel andere contacten?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marktplaats zou ik ook niet doen zelf. Het is ook belangrijk dat je enig zicht hebt op de gezondheid van de pups die je eventueel gaat aanleggen bij je eigen pups. Je wilt natuurlijk voorkomen dat jouw pup straks ziek wordt omdat de pups die je erbij krijgt iets bij zich hebben gedragen.
Heb je geen contacten in de fokkerswereld verder?
Chawa
Actief

LongFields schreef:Marktplaats zou ik ook niet doen zelf. Het is ook belangrijk dat je enig zicht hebt op de gezondheid van de pups die je eventueel gaat aanleggen bij je eigen pups. Je wilt natuurlijk voorkomen dat jouw pup straks ziek wordt omdat de pups die je erbij krijgt iets bij zich hebben gedragen.
Heb je geen contacten in de fokkerswereld verder?
Jazeker heb ik wel kontakten maar dat beperkt zich toch min of meer tot het ras waar ik mee fok. Bovendien denk ik dat Marktplaats allang niet meer dat louche gebeuren is wat het ooit was. En ik vertrouw ook nog eens op mijn eigen mensenkennis en inzicht betreffende gezondheid en woonomstandigheden van de eventuele pups. Ik ga er over nadenken.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Je vroeg naar meningen of je een oproep op Marktplaats zou moeten doen, daar heb ik mijn visie op gegeven. :wink:
Wat je uiteindelijk beslist, is aan jou en je goed recht. Ik hoop in ieder geval dat het goed uit gaat pakken.
Wanneer is je teefje uitgerekend?
Chawa
Actief

LongFields schreef:Je vroeg naar meningen of je een oproep op Marktplaats zou moeten doen, daar heb ik mijn visie op gegeven. :wink:
Wat je uiteindelijk beslist, is aan jou en je goed recht. Ik hoop in ieder geval dat het goed uit gaat pakken.
Wanneer is je teefje uitgerekend?
Ja je hebt gelijk ik vroeg om een mening, en wel omdat ik er zelf ook nog niet uit ben van wat wijs is.
Ons teefje is 1 keer gedekt en derhalve is precies bekend wanneer de 63e dag is en dat is 13 juli a.s.
Uit ervaring weet ik dat het vaker voorkomt dat teven wanneer ze slechts 1 pup hebben de weeen gewoon overslaan, met als gevolg een dode pup en een zieke moeder. Mijn dierenarts suggereerde al een keizersnee op 63e dag.
Chawa
Actief

Okay, ik wacht rustig af. Ik vond et nogal een rigoreus iets.
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

Heb het net zitten lezen...
Hoe ist verder verlopen ??
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

??
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

wolfdog schreef:Heb het net zitten lezen...
Hoe ist verder verlopen ??
Dat zal waarschijnlijk een raadsel blijven, zie http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=123954
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”