Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen

Moderator: moderatorteam

Daphné1985
nieuw lid

wandelen

Ongelezen bericht door Daphné1985 »

Mijn hond is heel lief en ravot heel graag in de tuin. Liefst van al speelt hij de hele dag buiten, zelfs als het regent is het moeilijk hem binnen te krijgen.
S avonds ga ik graag eens met hem wandelen. Ik denk dan als hij de hele dag geravot heeft zal het s avonds beter lukken met hem te gaan wandelen.
Maar dat is niet zo. Hij trekt dat het niet normaal is en als hij zijn lijn ziet is hij zo enthousiast om te gaan wandelen dat het moeilijk is om hem te doen zitten om zijn lijn aan te doen.

Weet iemand soms wat ik hieraan kan doen?

Mijn hond is 1j

thx

xxx
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gaat de hond maar 1x per dag uit?
Als dat zo is snap ik dat hij trekt...buiten uis alles veel spannender dan in de tuin die toch "eiegn"gebied is en waar verder niets spannends is.
Ik zou zeggen vaker naar buiten met d ehond 3x per dag zeker.
Als je hond dan trekt ga je stil staan en zodra de hond ook stil staat ga je weer lopen, trekt de hond weer ga je weer stil staan...in het begin loop je 10 passen per kwartier ongeveer hahaha nee het gaat nbiet snel maar als je het vol houdt komt het goed.
Je kan ook je riem in je rechterhand houden en iets lekker in je linkerhand...dan lopen met de hond aan je linkerkant en zorgen dat hij weet dat er iets lekkers in je hand zit dus hij komt naast je lopen en wil graag dat lekkers, na een paar passen geeft je dat lekkers en pak je wer wat lekers..dan loop je een aantal passen verder dan de eerste keer en geef je wat lekkers.
Geef alleen het lekkere hapje als de hond inderdaad naast je loopt....
Misschoen kan je op cursus...dat is leuk en leer je heel veel van..ook dit soort dingetjes!

Jacqueline
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Re: wandelen

Ongelezen bericht door Ianthe »

Daphné1985 schreef:Mijn hond is heel lief en ravot heel graag in de tuin. Liefst van al speelt hij de hele dag buiten, zelfs als het regent is het moeilijk hem binnen te krijgen.
S avonds ga ik graag eens met hem wandelen. Ik denk dan als hij de hele dag geravot heeft zal het s avonds beter lukken met hem te gaan wandelen.
Maar dat is niet zo. Hij trekt dat het niet normaal is en als hij zijn lijn ziet is hij zo enthousiast om te gaan wandelen dat het moeilijk is om hem te doen zitten om zijn lijn aan te doen.

Weet iemand soms wat ik hieraan kan doen?

Mijn hond is 1j

thx

xxx
Je hond is nu nog jong en druk, uit je verhaal begrijp ik dat die nooit losloopt en enkel 1 aangelijnde wandeling per dag krijgt. Dan lijkt het me logisch dat hij te veel energie heeft :19:
Het hangt erg van de hond zelf af en of hij/zij helemaal gezond is, maar de meeste honden moeten minstends 1 uur los kunnen rennen per dag.

Als je hond eenmaal zijn energie een beetje kwijt is kan je met de training van niet trekken beginnen, een vaak gebruikte methode is stilstaan zodra de hond trekt en alleen maar doorlopen als de lijn slap is. Als een hond al lang trekt kan je ook proberen om elke keer dat die trekt de andere kant op te lopen.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tja, ik kan het ook niet vreemd vinden dat hij zo trekt en enhousiast is. Van zelfstandig buiten in de tuin zijn, wordt een hond niet echt moe. Als je dan ook nog een ras hebt dat veel uitdaging nodig heeft, dan is een wandeling per dag gewoon te weinig. Ik zou dus ook vaker gaan en hem daarnaaast ook meer uitdaging bieden. Met hem gaan trainen op een hondenschool en ook zelf eens spelletjes met hem doen in de tuin en hem dingetjes leren.

Daarnaast dan trainen op het wat beter aan de lijn lopen, maar als je verder niets verandert lijkt dat me een beetje onbegonnen werk met een jonge hond. Hij krijgt te weinig uitdaging. Een tuin, hoe groot ook biedt niet al die lekkere luchtjes en spannende indrukken die het wandelken wel biedt. Van een uurtje wandelen wordt hij veel meer moe en voldaan dan van een paar uur in de tuin.

Anne
Daphné1985
nieuw lid

jacq1970 schreef:Gaat de hond maar 1x per dag uit?
Als dat zo is snap ik dat hij trekt...buiten uis alles veel spannender dan in de tuin die toch "eiegn"gebied is en waar verder niets spannends is.
Ik zou zeggen vaker naar buiten met d ehond 3x per dag zeker.
Als je hond dan trekt ga je stil staan en zodra de hond ook stil staat ga je weer lopen, trekt de hond weer ga je weer stil staan...in het begin loop je 10 passen per kwartier ongeveer hahaha nee het gaat nbiet snel maar als je het vol houdt komt het goed.
Je kan ook je riem in je rechterhand houden en iets lekker in je linkerhand...dan lopen met de hond aan je linkerkant en zorgen dat hij weet dat er iets lekkers in je hand zit dus hij komt naast je lopen en wil graag dat lekkers, na een paar passen geeft je dat lekkers en pak je wer wat lekers..dan loop je een aantal passen verder dan de eerste keer en geef je wat lekkers.
Geef alleen het lekkere hapje als de hond inderdaad naast je loopt....
Misschoen kan je op cursus...dat is leuk en leer je heel veel van..ook dit soort dingetjes!

Jacqueline

Het spijtige is dat ik nooit drie keer met mijn hond kan gaan wandelen per dag. Overdag werk ik en ik ben pas thuis om 6u dus na het eten ga ik wandelen met hem.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tsja dan vraag ik toch de voor de hand liggende vraag: waarom neem je een hond als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?
Afbeelding
Daphné1985
nieuw lid

alma2 schreef:Tsja dan vraag ik toch de voor de hand liggende vraag: waarom neem je een hond als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?
Wat wil je daar nou mee zeggen? Dat mensen die werken geen hond mogen hebben ofzo? Als ik tijd heb steek ik al mijn tijd in de hond. Ik kan moeilijk stoppen met werken om meer met hem te kunnen gaan wandelen
alm@
moderator

Daphné1985 schreef:
alma2 schreef:Tsja dan vraag ik toch de voor de hand liggende vraag: waarom neem je een hond als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?
Wat wil je daar nou mee zeggen? Dat mensen die werken geen hond mogen hebben ofzo? Als ik tijd heb steek ik al mijn tijd in de hond. Ik kan moeilijk stoppen met werken om meer met hem te kunnen gaan wandelen
Dat heb ik niet geschreven. Wat Anne hierboven zegt: kennelijk heeft jouw hond toch meer nodig dan de hele dag in de tuin en 1 wandeling s'avonds als je thuiskomt. Je stelt zelf de vraag wat je kunt doen aan dat enthousiaste trekken aan de riem, het antwoord is: vaker uitlaten. Jouw antwoord is: dat gaat niet want ik werk de hele dag, waardoor je vanzelf weer bij mijn vraag uitkomt :19: snap je het nog?
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Zie ik het goed op de foto dat je een flatcoated retriever hebt??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

flatcoat schreef:Zie ik het goed op de foto dat je een flatcoated retriever hebt??
Dat is denk ik de kruising Cocker die je ziet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Daphné1985
nieuw lid

flatcoat schreef:Zie ik het goed op de foto dat je een flatcoated retriever hebt??
Het is geen flatcoated retriever. Het is een kruising van een cocker spaniël en een aziatische herdershond
Daphné1985
nieuw lid

alma2 schreef:
Daphné1985 schreef:
Dat heb ik niet geschreven. Wat Anne hierboven zegt: kennelijk heeft jouw hond toch meer nodig dan de hele dag in de tuin en 1 wandeling s'avonds als je thuiskomt. Je stelt zelf de vraag wat je kunt doen aan dat enthousiaste trekken aan de riem, het antwoord is: vaker uitlaten. Jouw antwoord is: dat gaat niet want ik werk de hele dag, waardoor je vanzelf weer bij mijn vraag uitkomt :19: snap je het nog?
Als ik nog naar school ging vorig jaar had ik meer tijd voor hem, nu ik werk is dat verandert. Maar in september ga ik terug naar school dus zal ik terug meer tijd voor hem hebben. Ik zou niets liever dan dat ik meerdere malen met hem kan gaan wandelen per dag maar nu is dat even onmogelijk tot in september.
alm@
moderator

Daphné1985 schreef:
alma2 schreef:
Daphné1985 schreef:

Als ik nog naar school ging vorig jaar had ik meer tijd voor hem, nu ik werk is dat verandert. Maar in september ga ik terug naar school dus zal ik terug meer tijd voor hem hebben. Ik zou niets liever dan dat ik meerdere malen met hem kan gaan wandelen per dag maar nu is dat even onmogelijk tot in september.
Dat wist ik natuurlijk niet :wink: Dan zal het in september vast beter gaan, kan hij lekker z'n energie kwijt :ok:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Daphné1985 schreef:
Het is geen flatcoated retriever. Het is een kruising van een cocker spaniël en een aziatische herdershond
Ik had het kunnen zien bij je voorstelbericht :idea: Maar los van het ras, ik denk dat het voor elke hond wel geldt dat ie beweging nodig heeft.
Ik lees net dat je het moet zien te overbruggen tot september en mag dus aannemen dat je dan lekker met hem aan de slag gaat; in de tussenliggende tijd zal je dat met 1 echte wandeling per dag niet gaan lukken. Dagen aftellen dus ..... zowel voor jou als voor de hond.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”