Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wet- en regelgeving amstaff Duitsland en Luxemburg

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Wet- en regelgeving amstaff Duitsland en Luxemburg

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

jahaa daar zijn we weer....

Kan iemand mij hier vertellen hoe het zit met de wetgeving met betrekking tot de amstaff in Luxemburg en in Duitsland?
Ben je verplicht je hond te muilkorven of is het genoeg om de muilkorf op zak te hebben...?? (of heb je `m helemaal niet nodig)
Verder nog speciale entingen nodig om in Duitsland of Luxemburg te mogen verblijven???

We zijn van plan om een weekendje te boeken en willen Magic tegen die tijd graag mee hebben (ervan uit gaande uiteraard dat alles volgens wens verloopt tijdens de proefperiode en willen we na de proeftijd met Magic een weekendje in een hotel duiken)

Wie oh wie kan me hier een antwoord op geven ....
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

http://rottweilerforum.nl/index.php?topic=15330.0

Misschien dat je hier iets aan hebt.
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door schumax »

Wij zijn vorig jaar met onze rottweiler in Duitsland geweest en moesten zichtbaar een muilkorf bij ons hebben, wij hebben die aan onze riem gehangen zodat je hem gewoon kon zien. In openbare gelegenheden moest de muilkorf om. Ook voor het vervoer in de auto moet je een speciale hondengordel hebben, je mag ze niet los in de auto hebben.
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

Bij een muilkorf moet je niet aan zo'n grote muilkorf denken, wij hadden gewoon een snuitje en dat was genoeg, denk wel aan de entingen en je dieren paspoort, ze worden al moeilijker in Duitsland, ook daar komen behoorlijk veel bijtincidenten voor en worden ze al strenger.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Staffies moeten idd altijd een muilkorf om in duitsland. Heb gehoord dat daar ook best veel controle op is, maar of dat waar is weet ik niet.... In ieder geval is de muilkorfplicht voor mij voldoende om niet met Max daarheen te gaan. Het idee dat hij continue gemuilkorfd moet zijn vind ik niks voor hem...
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

geld dit dan in alle deelgebieden daarzo?!
ik meende dat er ook nog gebieden zijn die niet de muilkorf plicht hebben...
Hmmz woon hier tegen duitsland aan dus misschien toch maar zo`n ding aanschaffen tegen die tijd...
Maar Duitsland lijkt me dan niet een geweldige keus om een lang weekend heen te gaan...
In luxemburg mag je je hond ook nergens los hebben las ik ergens klopt dit?!

Zo ja dan blijven we wel lekker in nederland :D
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”