Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cosmo?
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Cosmo?
Kent iemand hondenschool Cosmo in Wijnjewoude? Ik ben van plan om met Shadow een gehoorzaamheidscursus te doen en ben wat aan het oriënteren op hondenscholen. Deze heb ik gekozen omdat ik er in principe naar toe kan lopen/fietsen (5km hiervandaan ong.) dus dat zou me mooi uitkomen
.
-
Diana -Max
- Vaste gebruiker
-
Lemuria
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Lemuria
Nou het was hartstikke leuk
. We kregen ook veel complimentjes, zo vond de trainster Shadow een "onwijs leuke hond" en ze vond hem prachtig. Ze zei ook dat ze zijn karakter super vond
.
Maarrrrrrr hij moet wel z'n plek beter leren kennen
. Hij gedroeg zich anders op de training dan dat hij normaal thuis doet, zo piste hij over de schoen van de trainer heen...heel even maar, hij had het zelf niet eens in de gaten
. Dat heb ik hem nog nooit zien doen (doet-ie anders nooit
). Verder was hij constant op de trainster in aan het beuken, echt er tegen aan knallen zeg maar. Zij reageerde er niet op en toen hield hij ook snel weer op, maar ik heb hem nooit ZO enthausiast op iemand in zien beuken. Misschien omdat die situatie zo nieuw was.
De oefeningen gingen super, we gaan hem leren dat het uitvoeren van commando's leuk is
. Bij mij doet hij het niet altijd, meestal wel maar soms krijg ik een middelvinger, en we gaan proberen dat er uit te trainen. Maar het ging dus al fantastisch. Het is een groep van 4 honden, dus hij krijgt veel individuele aandacht.
Dussssss vanaf volgende week woensdag gaan we beginnen met de echte lessen
:D.
Maarrrrrrr hij moet wel z'n plek beter leren kennen
De oefeningen gingen super, we gaan hem leren dat het uitvoeren van commando's leuk is
Dussssss vanaf volgende week woensdag gaan we beginnen met de echte lessen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Lemuria
Ja dat vind ik zelf ook 'minder' (om het zacht uit te drukken), want dat heeft hij serieus echt nog NOOIT geflikt bij iemandranetje schreef:Dat over schoenen plassen is minder
Vandaag ben ik flink met hem aan de slag gegaan aan de oefeningen, verspreid over de dag even een paar minuutjes en het gaat voorbeeldig
Doe ik lekker niet, het moet wel spannend en interessant blijven
Met uitlaten gaat het nog niet zo geweldig...ik probeer hem wel af te leiden maar ik ben nog NET niet leuk genoeg om de aandacht vast te houden als er een leuke hond voorbij komt
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
Lemuria
Zelfs nog nooitMoon schreef:Leuk zeg! Ik heb ook tijden getraind in een groepje van vier bij een klein hondenschooltje. Heerlijk was dat! Heel veel tijd voor de honden en op die manier konden er ook leuke oefeningen gedaan worden. Had je lang niet getraind met je hond?
Ennnnn nog leuker..vlak voor onze les is er net puppyklas...schattiggggg!
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
Lemuria
-
Dinah
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
Lemuria
- gizmo
- Zeer actief
Re: Cosmo?
Ik heb geen tips maar wat leuk om iemand te zien uit eigen omgvingLemuria schreef:Kent iemand hondenschool Cosmo in Wijnjewoude? Ik ben van plan om met Shadow een gehoorzaamheidscursus te doen en ben wat aan het oriënteren op hondenscholen. Deze heb ik gekozen omdat ik er in principe naar toe kan lopen/fietsen (5km hiervandaan ong.) dus dat zou me mooi uitkomen.
Heb 7 jaar is Siergerswoude gewoond en woon nu al jaren in Groningen
De omgeving van Siegerswoude en Bakkeveen (waar ik jaren heb gelopen)
De hond van mijn ex was al heel goed afgericht
Ook bij cosmo gebeurd

-
Lemuria
Re: Cosmo?
Siegerswoude ken ik eigelijk nietpablo schreef:Ik heb geen tips maar wat leuk om iemand te zien uit eigen omgving
Heb 7 jaar is Siergerswoude gewoond en woon nu al jaren in Groningen
De omgeving van Siegerswoude en Bakkeveen (waar ik jaren heb gelopen)
De hond van mijn ex was al heel goed afgericht
Ook bij cosmo gebeurd
-
Lemuria
Nog steeds hartstikke tevreden met de cursus
. Ben er woensdag voor de 3e keer geweest en opeens was er een nieuwe hond bij...een St. Bernard teefje van 14 maanden en loops.
Dat maakt me alleen nog enthausiaster over deze cursus...de meeste hondenscholen weren loopse teven, maar deze zegt juist dat ze honden willen leren luisteren, ook als er een loopse teef in de buurt is.
Moet zeggen...in het begin was Shadow wild van d'r (kont), maar na n kwartier ofzo nam de interesse af en was hij weer bij mij met de aandacht.
En oh wat was hij een portie vervelend deze les...alsof hij alles ongedaan wou maken (oeps nee sory...is n vergisseing in het spel. Ben n Husky en die horen niet te luisteren
:mrgreen:).
Hij liep te dralen, begon gaten te graven waarna ik hem moest afleiden met n spelletje of n eindje lopen...maar de oefeningen tussendoor gingen weer prima. Vooral het "hier". Hij was aan de lange lijn bij de trainer en ik moest hem lokken. Nou, als een speeerrrrrrrrrrr kwam hij mijn kant op! Was helemaal trots
.
Dat maakt me alleen nog enthausiaster over deze cursus...de meeste hondenscholen weren loopse teven, maar deze zegt juist dat ze honden willen leren luisteren, ook als er een loopse teef in de buurt is.
Moet zeggen...in het begin was Shadow wild van d'r (kont), maar na n kwartier ofzo nam de interesse af en was hij weer bij mij met de aandacht.
En oh wat was hij een portie vervelend deze les...alsof hij alles ongedaan wou maken (oeps nee sory...is n vergisseing in het spel. Ben n Husky en die horen niet te luisteren
Hij liep te dralen, begon gaten te graven waarna ik hem moest afleiden met n spelletje of n eindje lopen...maar de oefeningen tussendoor gingen weer prima. Vooral het "hier". Hij was aan de lange lijn bij de trainer en ik moest hem lokken. Nou, als een speeerrrrrrrrrrr kwam hij mijn kant op! Was helemaal trots
- ranetje
- Zeer actief
Dat is een goeie oefening met loopse teven in de buurt
Ik ben er ook helemaal voor dat dat kan.
Maar als ik eerlijk ben, moet ik er wel aan toevoegen dat er ook reuen zijn die echt helemaal voor de teef gaan en totaal geen belangstelling meer hebben voor de baas.
Het lijkt er toch wel op dat niet elke reu geschikt is om te trainen in de buurt van een loopse teef
Shadow zal er wel wat door beïnvloed zijn, maar als ik het zo lees maak je een goede kans dat je hem redelijk onder controle zult kunnen houden
Hartstikke leuk dat je vertelt over de trainingen :smile1:
Ik ben er ook helemaal voor dat dat kan.
Maar als ik eerlijk ben, moet ik er wel aan toevoegen dat er ook reuen zijn die echt helemaal voor de teef gaan en totaal geen belangstelling meer hebben voor de baas.
Het lijkt er toch wel op dat niet elke reu geschikt is om te trainen in de buurt van een loopse teef
Shadow zal er wel wat door beïnvloed zijn, maar als ik het zo lees maak je een goede kans dat je hem redelijk onder controle zult kunnen houden
Hartstikke leuk dat je vertelt over de trainingen :smile1:
-
Lemuria
Ja het is vooral het nieuwe aan een loopse teef dat hij zo leuk vindt...maar aan de andere kant, hij is dol op alle honden (vooral teven), dus ik weet niet zeker of het nou speciaal door d'r loopsheid kwam, of omdat ze nieuw in de groep is. De andere honden in de les zijn reuen, dus dat is toch altijd net n graadje minder interessant dan n teef (vooral van die hoogte vindt hij ze super)
.
Ik merk nou wel dat hij, door de trainingen met mij, beter luistert dan naar Tsjall...dus ik laat hem de komende tijd flink mee oefenen.
Ik merk nou wel dat hij, door de trainingen met mij, beter luistert dan naar Tsjall...dus ik laat hem de komende tijd flink mee oefenen.
- ranetje
- Zeer actief
Heel verstandigLemuria schreef:Ja het is vooral het nieuwe aan een loopse teef dat hij zo leuk vindt...maar aan de andere kant, hij is dol op alle honden (vooral teven), dus ik weet niet zeker of het nou speciaal door d'r loopsheid kwam, of omdat ze nieuw in de groep is. De andere honden in de les zijn reuen, dus dat is toch altijd net n graadje minder interessant dan n teef (vooral van die hoogte vindt hij ze super).
Als hij dat wil?
Mijn man ziet dat niet zo zitten.....................dus die wordt nog steeds de hele buurt rondgesleurd
- gizmo
- Zeer actief
-
Lemuria
Ja zeker wel. Het is voor hem behoorlijk vervelend als er bezoek komt en hij 3x moet zeggen "zit" voor er beweging in Shadow's pens komt..terwijl hij het zo wat direct doet als ik het 1x zegranetje schreef:Heel verstandigLemuria schreef:Ja het is vooral het nieuwe aan een loopse teef dat hij zo leuk vindt...maar aan de andere kant, hij is dol op alle honden (vooral teven), dus ik weet niet zeker of het nou speciaal door d'r loopsheid kwam, of omdat ze nieuw in de groep is. De andere honden in de les zijn reuen, dus dat is toch altijd net n graadje minder interessant dan n teef (vooral van die hoogte vindt hij ze super).
Ik merk nou wel dat hij, door de trainingen met mij, beter luistert dan naar Tsjall...dus ik laat hem de komende tijd flink mee oefenen.![]()
Als hij dat wil?![]()
Mijn man ziet dat niet zo zitten.....................dus die wordt nog steeds de hele buurt rondgesleurd![]()
Nee hoor, zonder gekkigheid. Binnen luistert hij prima naar ons, maar het ging ons vooral om zijn gedrag buiten wat in te tomen (trekken aan de lijn en ver-schrik-ke-lijk enthausiast worden als hij ook maar DACHT dat er een andere hond/persoon aan komt
Hij (Tsjall dus) zei gister nog; "ik kan het echt merken dat Shadow op training is"...en dat is al heel wat waard
Ik heb wel vaker gehoord dat zowel loopse honden als Huskies werden geweigerd op sommige hondenscholen...daar mogen wel eens de oogkleppen afvallen.
- ranetje
- Zeer actief
Een van de scholen waar ik heb getraind hadden op het examen de loopse teven als laatste. Dat lijkt me wel beter en eerlijker eerlijk gezegd.
Veel mensen zijn toch al nerveus voor een examen en daar reageert een hond nogal op
En dan helpt het niet echt als er al een loopse teef op het veld is geweest.
@Lemuria
Ik hoorde laatst van iemand die wel met zijn Malamute mocht komen trainen, maar de trainer was weinig behulpzaam bij de opvoeding
Dan schiet het ook niet op hé?
Wel fijn dat je man die opmerking heeft gemaakt
Dat geeft de burger moed
Veel mensen zijn toch al nerveus voor een examen en daar reageert een hond nogal op
En dan helpt het niet echt als er al een loopse teef op het veld is geweest.
@Lemuria
Ik hoorde laatst van iemand die wel met zijn Malamute mocht komen trainen, maar de trainer was weinig behulpzaam bij de opvoeding
Dan schiet het ook niet op hé?
Wel fijn dat je man die opmerking heeft gemaakt
Dat geeft de burger moed
-
Lemuria
Nou ik ben er blij om dat ze loopse teven laten meelopen. Ik vind het ook erg belangrijk dat ze luisteren als er zo'n lekker-ruikend teefje voorbij komt gedonderd. Niet dat ik het idee heb dat ik ze dan echt 100% onder controle zal kunnen houden door die hormonen, maar alle beetjes helpen. Ik doe toch geen examen voor deze cursus (dit is gewoon basis, als ik hierna Gehoorzaamheid wil gaan doen krijg ik daar wel n examen voor).
Nee gek...er zijn genoeg hondenscholen die stomweg de poolhonden weigeren omdat die "toch niets kunnen leren". Heb dit al van diverse poolhonden-eigenaren gehoord, nou daar vallen mn klompen van uit. Het enige wat ze zeiden toen ik met Shadow aan kwam lopen waren dingen in de trand van "wat een mooie hond!". Geen scheef gezicht of wat dan ook. Shadow heeft zelfs nog even gespeeld met een Mechelaar-teefje dat fel was op andere honden, haha. Hij kan echt met alles opschieten, de sul.
Yes, deze burger is blij
. Had veel eerder op cursus moeten gaan!
Nee gek...er zijn genoeg hondenscholen die stomweg de poolhonden weigeren omdat die "toch niets kunnen leren". Heb dit al van diverse poolhonden-eigenaren gehoord, nou daar vallen mn klompen van uit. Het enige wat ze zeiden toen ik met Shadow aan kwam lopen waren dingen in de trand van "wat een mooie hond!". Geen scheef gezicht of wat dan ook. Shadow heeft zelfs nog even gespeeld met een Mechelaar-teefje dat fel was op andere honden, haha. Hij kan echt met alles opschieten, de sul.
Yes, deze burger is blij
-
Lemuria
Nou we zijn al een aantal lessen verder en het gaat perfecto! De vorige les kregen we echt een super compliment; dat we zo'n goed team zijn en dat we elkaar zo door en door kennen & aanvoelen!
Zo was er een oefening waarbij je je hond bij je moest roepen, dus Shadow van de lijn af, de instructeur hield hem vast. Ik ging een meter of 10 verder op staan en riep hem.
Maar wat doet Shadow? Die neemt een spurt en vliegt het terrein over, uit het zicht. De andere deelnemers schrokken zich wild en ze zeiden dat ik hem moest blijven roepen. Ik: "ach hij komt vanzelf terug hoor, wacht maar af". Na nog 1 keer roepen zie ik een zwart/wit puntje in de verte aan komen crossen met een rotvaart en tadaaa, daar was hij al
. Ik wist gewoon dat het ging gebeuren, en zoals de instructeur zei "hij luistert perfect, maar heeft wel een behoorlijke afwijking naar links hoor
"
Verder reageert hij veel beter op m'n stem en ik merk dat hij zn aandacht 90% op mij heeft tijdens de wandelingen, hij kijkt nou steeds even snel op om te zien of ik echt de lijn nog vast heb, hehe. Ik vind het helemaal geweldig en wie weet dat ik nog n vervolgcursus met hem ga doen
.
Zo was er een oefening waarbij je je hond bij je moest roepen, dus Shadow van de lijn af, de instructeur hield hem vast. Ik ging een meter of 10 verder op staan en riep hem.
Maar wat doet Shadow? Die neemt een spurt en vliegt het terrein over, uit het zicht. De andere deelnemers schrokken zich wild en ze zeiden dat ik hem moest blijven roepen. Ik: "ach hij komt vanzelf terug hoor, wacht maar af". Na nog 1 keer roepen zie ik een zwart/wit puntje in de verte aan komen crossen met een rotvaart en tadaaa, daar was hij al
Verder reageert hij veel beter op m'n stem en ik merk dat hij zn aandacht 90% op mij heeft tijdens de wandelingen, hij kijkt nou steeds even snel op om te zien of ik echt de lijn nog vast heb, hehe. Ik vind het helemaal geweldig en wie weet dat ik nog n vervolgcursus met hem ga doen
- ranetje
- Zeer actief
-
Lemuria
Haha nou die afwijking vind ik op zich niet zo'n ramp, hij is niet agressief naar mensen/andere honden/katten dus er is weinig om bang voor te zijn, zeker omdat ik hem alleen loslaat op plekken waar ik zeker weet dat er geen verkeer in de buurt is.ranetje schreef:Als het zo lekker gaat moet je zeker nog een vervolgcursus doen![]()
Hopelijk dan ook bij zo'n prettige trainer.
Nou nog even werken aan die afwijking naar links![]()
Ik weet nog niet zeker waar ik de vervolgcursus ga doen. Ik lig momenteel in scheiding en het is uberhaupt nog de vraag wie Shadow dan krijgt
Maar dat is een zorg voor later, eerst ronden we deze cursus af