Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

franse bull bijt op ons raam HELP

Moderator: moderatorteam

kimBE
Vaste gebruiker

franse bull bijt op ons raam HELP

Ongelezen bericht door kimBE »

Na een lange tijd zoeken op het forum vind ik geen specifiek geval terug zoals wij nu voorhebben,daarom dat ik jullie hulp nodig heb.

We hebben een grote houten scuifraam in onze living,en als we Gizmo eens even alleen laten gebeurd het wel eens dat hij op dat raam begint te bijten.
Met het gevolg dat ons mooie witte schuifraam (dat tevens 3 jaar oud is) ontsiert wordt door 2 stukken waar hij de verf afgebeten heeft.

We zetten hem zoveel mogelijk in z'n bench als we even weg zijn,maar hij doet het zelfs als we even naar het toilet gaan.
Ik heb al z'n speelgoed al voorzien zodat hij toch iets anders heeft om te doen als we even weg zijn,zelfs bijtringen liggen voor het grijpen,maar toch bijt hij nog regelmatig voort aan het raam.

En we kunnen hem nooit betrappen :denken:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Misschien verveelt hij zich? Je zou de Kong kunnen proberen te geven, gevuld met wat lekkers waar hij even mee zoet is. Zijn jullie veel van huis?
kimBE
Vaste gebruiker

Dazwa84 schreef:Misschien verveelt hij zich? Je zou de Kong kunnen proberen te geven, gevuld met wat lekkers waar hij even mee zoet is. Zijn jullie veel van huis?
Maar hij heeft speelgoed genoeg waar hij graag mee speelt,en als we even naar een andere kamer gaan geef ik altijd iets om mee te spelen.
Zou hij zich dan nog vervelen?
Als wij erbij zijn speelt hij altijd met z'n speeltjes,alleen als wij er niet zijn bijt hij op het raam.Net alsof hij weet dat het nie mag en daarom nooit doet als wij het zien.
Hij heeft zo'n bal waar koekjes inzitten,en dat geven we hem regelmatig.

We werken allebei,maar hij zit nooit langer dan 5h in z'n bench in de week.
Voor de rest is ie gewoon bij ons,we nemen hem mee waar het kan.Als we toch weg zijn zonder hem gaat ie in de bench.Maar ik kan hem toch niet elke keer ik naar het toilet ga in z'n bench zetten voor 2 minuutjes?
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

kimBE schreef:
Dazwa84 schreef:Misschien verveelt hij zich? Je zou de Kong kunnen proberen te geven, gevuld met wat lekkers waar hij even mee zoet is. Zijn jullie veel van huis?
Maar hij heeft speelgoed genoeg waar hij graag mee speelt,en als we even naar een andere kamer gaan geef ik altijd iets om mee te spelen.
Zou hij zich dan nog vervelen?
Als wij erbij zijn speelt hij altijd met z'n speeltjes,alleen als wij er niet zijn bijt hij op het raam.Net alsof hij weet dat het nie mag en daarom nooit doet als wij het zien.
Hij heeft zo'n bal waar koekjes inzitten,en dat geven we hem regelmatig.

We werken allebei,maar hij zit nooit langer dan 5h in z'n bench in de week.
Voor de rest is ie gewoon bij ons,we nemen hem mee waar het kan.Als we toch weg zijn zonder hem gaat ie in de bench.Maar ik kan hem toch niet elke keer ik naar het toilet ga in z'n bench zetten voor 2 minuutjes?
Zit hij 5 uur per week in de bench, of per dag? Kan hij niet los in huis ivm slopen? Honden doen geen dingen om je te pesten hoor, jouwe ook niet :wink: die doet dat gewoon omdat hij zich bijvoorbeeld verveeld, of omdat hij het gewoon leuk/lekker vindt. Krijgt hij genoeg beweging en/of geestelijke stimulatie? Zelf zou ik dus een Kong proberen, ook omdat ze dan geestelijk moe worden, misschien dat hij daarna geen behoefte meer heeft om op het raam te knagen. En misschien wordt de knaagbehoefte ook wel voorzien door op die kong te knagen. En die kunnen er tegen.

Edit: dit is wat ik zou proberen hoor, er zijn hier veel mensen met veel meer kennis dan ik heb :wink:
kimBE
Vaste gebruiker

5h/dag,
maar dat is maar éénmaal om de 3 weken,de andere 2 weken zit ie +- 3 uurtjes/dag in z'n bench.De rest van de dag kan hij binnen spelen,en als het niet regent of nat is buiten.We gaan er 4 maal/dag mee wandelen om z'n behoefte te doen.
Wel is ie heel aanhankelijk,dus als ik op de PC zit (zoals nu) komt ie altij tussen mij benen zitten,hij leunt er zo tegen.Sta ik even recht om drinken te gaan hale is ie ook weg,ga ik terug zitten komt ie weer af.
Elke keer als hij de kans heeft om tegen m'n benen te leunen doet hij het wel denk.
Voor de rest speelt hij dagelijks regelmatig met z'n speelgoedjes,dus ik DENK dat hij zich niet dikwijls verveelt :19:
We laten hem bewust niet loslopen thuis als we weg zijn, als hij dan dinge verkeerd doet kan ie gewoon maar z'n gang gaan,zonder dat hij terrecht word gewezen, en tegen dat we thuis zijn is misschien de hele raam al kapot gebeten.Als hij in z'n bench zit zijn we gerust dat hij niks verkeerd kan doen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zo te horen is het toch heel erg afhandkelijk van je. Misschien dat je dat toch moet proberen af te bouwen. En het alleen laten beter leren. Ga je van te voren goed met hem wandelen?

Heb je geen andere ruimte waar je hem kunt laten? Ik heb hier ook niet veel om af te zetten en toen ik Tirsa dus nog niet in de kamer durfde te laten, liet ik haar op de badkamer. Daar kon ze niet veel kapot maken.

Ga anders eens als je thuis bent ergens zo staan dat-ie je niet ziet en zo gauw je ziet dat hij aan je schuifpui wilt beginnen hem natspuiten. Zorg er wel voor dat hij niet kan zien dat jij het doet. en dit echt zo volhouden. als he water niet helpt, kun je hem ook laten schrikken met 'n hard geluid. Hij moet een vervelend gevoel krijgen bij het bijten aan je schuifpui. Maar je moet ook beter aan eht alleen zijn gaan trainen zodat hij zich veilig voelt als jij er niet bent en weet dat-ie gewoon lekker kan gaan slapen. Maak er een ritueel van als je weggaat zodat hij weet wat gaat gebeuren. En als je weer thuis komt is er aandacht voor hem. Als het gaat ga dan meteen even met hem wandelen.

Succes!
kimBE
Vaste gebruiker

sorry voor m'n late reactie hoor :?

Ja ik denk dat hij heel afhankelijk is van mij,binnen dan toch.
Eens hij buiten is heeft ie geen aandacht meer voor mij,en luistert hij langs geen kanten :roll:

Een aparte ruimte hebbe we al eens geprobeerd,de inkomhal afgezet en vol met speeltjes gelegd,toen we een uurtje later aankwamen stond onze muur vol met z'n pootjes en had hij op de deur gebeten :denken:
Als we weg zijn hangt hij echt het varken uit. :mrgreen:

De laatste 2 dagen geef ik dikwijls z'n balletje met snoepjes in,daar gaat ie niet vanaf vooraleer hij ze allemaal heeft :lol1: .
En volgende keer nog eens alleen proberen met het balletjes zeker,en hopen dat het interessanter is dan de raam :19:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”