Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Nadat mijn poging gisteren vanwege het weer mislukt was, vandaag maar weer eens vroeg op pad om juffertjes, in dit geval de koraaljuffer, bedauwd op de foto te zetten.
Vandaag is het gelukt!
Ik ben tevreden over het resultaat.
Mooie foto's
Onder water komen wij vaak kokerjuffers tegen, ik weet niet of de schietmot tot de juffers gerekend wordt, maar ik vind het fascinerend dat zo'n onder water levende larve die zich bekleed met "rommeltjes" als zandkorrels en bladresten uitgroeit tot schietmot. Insecten zijn soms echt ongelofelijk interessante beestjes
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Mooie foto's
Onder water komen wij vaak kokerjuffers tegen, ik weet niet of de schietmot tot de juffers gerekend wordt, maar ik vind het fascinerend dat zo'n onder water levende larve die zich bekleed met "rommeltjes" als zandkorrels en bladresten uitgroeit tot schietmot. Insecten zijn soms echt ongelofelijk interessante beestjes
volgens mij geen familie, maar je hebt gelijk, insecten zijn zeker interessant.
De larves van bijv. libellen (en ook juffers) leven soms jaren als roofdier onder water en komen dan voor een korte periode (om zich voort te planten) boven water, waar ze eerst uitsluipen uit hun oude lijf. Ook dit is een interessant schouwspel en heb ik een paar maanden geleden waargenomen.
Inge O schreef:dit lukt me vast niet met mijn digi-tje . lukt me overigens sowieso niet hoor, maar kom . prachtige foto's .
Ik heb niet eens de amibitie om dit te laten lukken met mijn digi-tje
Voor dag en dauw op de zondagochtend... gekke Henkie
Prachtig Elly
Ben blij dat ik geen Henkie heet
Ik doe dit ook zelden, zo vroeg opstaan. Alleen als ik met een kennis naar de hondenshow in Dortmund ga en nu dus. Ik heb nog vakantie, dus het maakt niet uit of het zondag is of niet
Maar het was wel lekker vanmorgen.
Maar morgenvroeg slaap ik weer uit!
Een kennis van mij was zo gek om een paar dagen zeer vroeg op te staan. Dus voor zaterdag de afspraak gemaakt om samen te gaan, helaas was het toen helemaal niet bedauwd. Wel toen de werkwijze gezien en zondag dus in de herkansing. Helaas vond ik de plek nog niet ideaal, er kwam nog te weinig licht zodat ik met te lange sluitertijden zat. Maar met een draadontspanneren statief kom je een heel eind.
Ik ga dat beslist nog eens vaker proberen om ook andere soorten vast te leggen.
Voor de foto's van mijn kennis kijk maar eens hier.
Ik moet nog wel oefenen om hem te evenaren.
Rami schreef:Prachtige foto's!
Komt die schittering in het 'jurkje' van dit juffertje door de (ochtend)zon?
Zon was helaas nog achter de bomen, maar het licht reflecteert natuurlijk wel in de dauwdruppels.
Aha, nou je had in ieder geval wel heel goed licht. De dauwdruppeltjes zijn echt heel mooi zichtbaar en lijken - vooral op de eerste foto- wel licht te geven.
Je hebt ze echt prachtig vastgelegd!