Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Turkije : hond mee in het vliegtuig ?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Turkije : hond mee in het vliegtuig ?

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Mijn vriend heeft familie in Turkije wonen waar wij heel graag een keertje naartoe willen gaan op vakantie. Wij willen heel graag onze hond meenemen in het vliegtuig en het liefst bij ons (dus niet in een bench in de bagageruimte). Sommige vliegtuigmaatschappijen staan dit toe en het ligt er natuurlijk ook aan wat voor hond je hebt. Wij hebben een Shih Tzu van 5 kilo dus ze zou bij één van ons op schoot kunnen ...

Ik ben erg benieuwd naar mensen die ervaring hebben met het meenemen van hun hond in het vliegtuig. Wat doe je bv. als je hond niet lekker word en als ze haar behoefte moet doen :denken:

Bij de dierenarts hebben we al geinformeerd wat we allemaal moeten doen om de hond mee te nemen en dat is in ieder geval een speciale inenting en er moet bloedonderzoek gedaan worden om te bewijzen dat mijn hond geen (honden)ziektes heeft.
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Krid
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krid »

Ik moet eerlijk bekennen nog nooit gehoord te hebben van een luchtvaartmij. die huisdieren toelaat in de cabine, dit i.v.m. eventuele allergiën van medepassagiers en hygiene.

Een andere vraag zou zijn: wil je je hond dit wel aandoen. Inclusief je reis naar de luchthaven en de tijd dat je op de luchthaven zit, alsmede de tijd dat je in het vliegtuig zit kan je hond niet uit en heeft geen bewegingsvrijheid. Nu overleven ze dat nog wel, maar de reisstress, de luchtdrukverschillen ... ik betwijfel of je je hond daar een plezier mee doet. Bij emigratie vind ik het een ander verhaal, maar voor een korte trip zou ik ten alle tijden een betrouwbare oppas in de armen nemen.
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ja wel hoor tot ongeveer 10 kilo kan je een hond meenemen in de cabine als de tas waar ze in zit maar niet lekt en onder de stoel past. Je moet er overgewicht voor betalen.
Ik heb een pup vervoerd in de cabine van Finland naar Nederland. Mijn pup raakte in een soort bewusteloze toestand waar ik haar niet uit wakker kon maken. Het was doodeng. Voor een vakantie zou ik het dus zeker niet nog eens doen. In zuidelijke landen zijn er ook nog eens hondenziektes waar ik mijn honden niet aan zou willen blootstellen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Ik heb veel met mijn vorige hond per vliegtuig gereist.
Wat de preciese regels nu zijn weet ik niet precies, maar daar kun je de maatschappij over bellen waar je mee vliegt.

Ik weet wel, dat een hondje van 5 kg. mee mag in de cabine, als de captain dit toestaat. De tas of mand moet goed afsluitbaar zijn. Er mogen bij mijn weten niet nog andere honden aanwezig zijn.

Let er wel op dat in Turkije alle mogelijke mediterrane ziekten bestaan:
ehrlichia, leishmania, babesiosis, e.d. Ook ter hoogte van Istanbul, al beweert iedereen van niet!
Neem voldoende maatregelen.

En: erg gezellig, een hondje mee op vakantie :ok:
groetjes, Wina

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

De regels verschillen per luchtvaartmaatschappij. Het zou tot 10 kilo moeten kunnen en je moet de afmetingen navragen bij de lviegmaatschappij. Ik heb Kiefer op 8 weken meegenomen vanuit Denemarken en hij heeft lekker met open tas bij mij op schoot gezeten. Heeft totaal geen problemen gehad en ik zou het zo weer doen.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ja het kan, en de mitsen en maren zijn er genoemd. Maar ik zou mijn hond never nooit niet meenemen naar Turkije (of Spanje, of Griekenland)

Niet omdat ik extreem bang voor enge ziektes die de hond kan oplopen, maar wel omdat honden daar meestal geen graag geziene gasten zijn en de mensen er ook niet voor schuwen om je dat duidelijk te maken.
:pop:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je moet in Zuidelijke landen ook uitkijken voor de straathonden als je een kleine hond hebt.
Mijn zusje had een hond op St. Maarten en daar was het altijd goed uitkijken voor de groepen straathonden. Haar vriendin had een rottweiler dus dat ging beter :mrgreen: Ook is een hond die wij meenamen naar Spanje een keer goed gepakt door een roedel straathonden die lokaal een straatje geclaimd hadden.

Honden zijn vaak een stuk beter af als ze lekker bij een bekende kunnen logeren en niet alle stress hoeven doorstaan voor een vakantie. Zo zien ze dat zelf nl helemaal niet terwijl even lekker verwend worden bij een bekende helemaal niet zo'n straf hoeft te zijn als de hond die mensen vertrouwd. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Daarnaast lijkt mij Turkije erg heet voor een hondje met een korte neus en een dikke vacht. Het kan daar lokaal wel 45 graden zijn in de zomer :19: Hangt natuurlijk wel erg af van waar je naartoe gaat.
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik heb voeger vaak gevlogen met 2 honden tegelijk. Wat al gezegd is, ze moeten in een goed afsluitbare tas zitten. Mijn ervaring was dat ze dan op schoot mochten, alleen bij het stijgen en de landing onder de stoel voor je.

Maar bij Turkije zet ik ook mijn vraagtekens vanwege ziektes, hitte enz.
Marsha en Daisy
Actief
Mijn ras(sen): Shih-Tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marsha en Daisy »

Wij zijn van plan om ergens in oktober te gaan als het niet zo heet is en mijn hond heeft nooit lange haren (die ze eigenlijk wel hoort te hebben) ze word iedere 2 maanden geknipt bij de trimsalon.
Wij kunnen bij familie logeren en die hebben zelf ook 2 honden dus dat is het probleem niet zo.
In ieder geval iedereen bedankt voor de tips en de voor- en nadelen op te noemen. Ik zit zelf nl. ook wel te twijfelen of het wel zo leuk is voor de hond zelf om mee te gaan. Ze heeft heel erg last van verlatings-angst vandaar dat ik haar eigenlijk mee zou willen nemen.
Als ik ga werken dan breng ik haar ook naar een hondenopvang hier in de buurt en die mensen vertrouw ik 100 % met mijn hond. Ze hebben ook twee kinderen die helemaal gek zijn met mijn hondje dus dat is het probleem niet zo. Ben alleen wel bang dat ze misschien daar weg gaat lopen op zoek naar ons maar ik kan natuurlijk altijd vragen of ze haar in (als wij op vakantie zijn) niet los willen laten lopen en gewoon aangelijnd haar mee naar buiten nemen.
Groetjes Marsha en Daisy

Handle every stressful situation like a dog : If you can't eat it or hump it, pis on it and walk away !
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

pooh schreef:Ja het kan, en de mitsen en maren zijn er genoemd. Maar ik zou mijn hond never nooit niet meenemen naar Turkije (of Spanje, of Griekenland)

Niet omdat ik extreem bang voor enge ziektes die de hond kan oplopen, maar wel omdat honden daar meestal geen graag geziene gasten zijn en de mensen er ook niet voor schuwen om je dat duidelijk te maken.
Nou, in Spanje heb ik met onze Tinny toch nog nooit problemen gehad.
Op de camping werd hij door de meeste mensen graag gezien (is zeer rustig).
Onze Zora neem ik (momenteel) niet mee, ik weet dat haar "gedrag tegen bepaalde dingen" niet door iedereen in dank gaat worden aanvaard.
Zij mag lekker op hondenhotel, maar hoop toch stilletjes dat ik haar later ook kan mee nemen.
Sunshine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Sunshine »

Ik persoonlijk zou het hondje niet meenemen.
Bedoel alle stress die het met zich meebrengt, zoals het wachten, dan nog in het vliegtuig en daarna ook nog eens in een andere omgeving....

Zoiezo zou ik ook bang zijn voor ziektes daar...
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou het hondje naar een oppas brengen ;)
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Ik zou het risico noit willen nemen met al die enge rotziektes die honden kunnen oplopen daar.
nee, dank je.
dan ging ik wel een andere oplossing zoeken :wink: :ok:
Afbeelding
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

ik zou zelf de hond ook niet meenemen in een vliegtuig.
Naar Turkije is roch zeker 4 uur vliegen (ben er al 2 keer geweest en ga ook in oktober weer) en dan de tijd die er nog bij komt .
Mijn nicht komt in oktober dan een week in huis.
zij werkt in het dierenpension in Bilderdam, wat je wel kent denk ik.
ik ga na de grote vakantie wel beginnen met wennen in het pension.
Spike , de golden , houd niet van een ren of bench.
Scooby , de herder wel, maar is moeilijker in omgang
Kan jij niet iemand als optie in huis nemen voor je hondje?
of ga het ook eens een ochtendje proberen in het pension
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”